14/4 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Ergo er ligaen sværere at vinde? Der er vi nok uenige så.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er den. Og det er derfor det er så vildt det vi har gjort i det sidste årti.

Nå men tilbage til kampen:
Valverde will rely on this starting XI in Rakitic’s absence:

Ter Stegen; Sergi, Pique, Umtiti, Alba; Busquets, Iniesta, Coutinho; Dembele, Messi, Suarez.

[sport]
Go valverde, GO!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Xavi6Smede »

Kubala skrev:
Xavi6Smede skrev:
Kubala skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Winning the league makes me more excited, it's the most difficult competition and I also think it's what the players want.
Jeg er enig med Zidane. Det betyder dog ikke at man skal acceptere vores elendige cl kampagne.
Kubala skrev:CL er langt sværere at vinde, så Zidane har desværre ikke ret.
Jeg er enig med Piquenbauer og Zidane på den måde at jeg synes, ligaen betyder mest. Altså, for mig, rent personligt. Om det ene er sværere at vinde end det andet er vel ret beset en anelse svært at gøre op da strukturerne, komponenterne og mekanismerne er så forskelligartede. Stor forskel i dynamikken. Med det sagt ville det da så sandelig også have lunet at vinde CL. Det føles som længe siden.
CL er vel sværere at vinde? Holdet kan jo dumme sig langt mere i ligaen, hvor der er 38 kampe, men ikke kan gøre det samme i CL. Og ja, det er jo smagssag, hvad der betyder mest for en, men for mig har CL mere prestige og derfor synes jeg, at det er federe at vinde det end ligaen.
Men det kan også være nemmere. Som Chelsea i 2011/2012 og Real Madrid i 2015/2016, der på ingen måde var blandt de bedste i de sæsoner. Der lyver ligaen ikke.
Det kan vel også siges om ligaen? Der er flere livliner i ligaen end CL, men vi er uenige, så fred være med det.
Der er kun livliner så længe konkurrenterne smider point. Ligaen har muligvis været nem i år, men det har den kun været, fordi vi har været det klart bedste hold,- os selvom jeg ikke synes vi har været særlig gode.

Ligaen og CL har vel omtrent lige stor betydning, men det afhænger af hvor man mangler succes. I øjeblikket foretrækker jeg CL, men havde vi ikke vundet 1 titel i 5 sæsoner, så ville jeg helst vinde ligaen.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Xavi6Smede skrev:
Kubala skrev:
Xavi6Smede skrev:
Kubala skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Winning the league makes me more excited, it's the most difficult competition and I also think it's what the players want.
Jeg er enig med Zidane. Det betyder dog ikke at man skal acceptere vores elendige cl kampagne.
Kubala skrev:CL er langt sværere at vinde, så Zidane har desværre ikke ret.
Jeg er enig med Piquenbauer og Zidane på den måde at jeg synes, ligaen betyder mest. Altså, for mig, rent personligt. Om det ene er sværere at vinde end det andet er vel ret beset en anelse svært at gøre op da strukturerne, komponenterne og mekanismerne er så forskelligartede. Stor forskel i dynamikken. Med det sagt ville det da så sandelig også have lunet at vinde CL. Det føles som længe siden.
CL er vel sværere at vinde? Holdet kan jo dumme sig langt mere i ligaen, hvor der er 38 kampe, men ikke kan gøre det samme i CL. Og ja, det er jo smagssag, hvad der betyder mest for en, men for mig har CL mere prestige og derfor synes jeg, at det er federe at vinde det end ligaen.
Men det kan også være nemmere. Som Chelsea i 2011/2012 og Real Madrid i 2015/2016, der på ingen måde var blandt de bedste i de sæsoner. Der lyver ligaen ikke.
Det kan vel også siges om ligaen? Der er flere livliner i ligaen end CL, men vi er uenige, så fred være med det.
Der er kun livliner så længe konkurrenterne smider point. Ligaen har muligvis været nem i år, men det har den kun været, fordi vi har været det klart bedste hold,- os selvom jeg ikke synes vi har været særlig gode.

Ligaen og CL har vel omtrent lige stor betydning, men det afhænger af hvor man mangler succes. I øjeblikket foretrækker jeg CL, men havde vi ikke vundet 1 titel i 5 sæsoner, så ville jeg helst vinde ligaen.
Jeg er uenig omkring, at ligaen er sværere at vinde, men jeg forstår godt din pointe omkring, hvad man kan foretrække; har man kun vundet 1 liga-titel kontra 5 CL i de sidste 5-6 sæsoner(hvor man har succes), så vægter ligaen højere. Det var også det, jeg formoder, Zidane og Real vægtede, men altså det er jo bare formodninger.
Senest rettet af Kubala fre apr 13, 2018 1:33 pm, rettet i alt 1 gang.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Apropos hvad zqa skriver, så er det netop en af grundene til at jeg ikke gider at diskutere La Liga med PL-fans, der ikke følger La Liga kamp for kamp. For en god ordens skyld: slet ikke møntet på dig, Kubala. Jeg synes der er en generelt tendens til at underkende hvor svært det ofte er at spille ude mod klubber som Sevilla, Athletic Bilbao, Valencia, Real Soceidad, Villarreal og Celta Vigo. Dertil er Eibar også stærke hjemme. Klubber som Getafe og Betis kan også volde store problemer hvis de rammer en god dag - eller deres baners beskaffenhed rammer en dårlig dag. Så er der Espanyol, som på alle måder kan være svære at have med at gøre, for os. Nå ja, så er der også lige de der Real- og Atletico Madrid.
Det har i hvert fald i virkelig mange tilfælde krævet fandens meget at få tre point med fra disse udebaner, men det ved man ikke hvis man kun ser tabellen fremfor at se kampene.

Så deres "rainy night in Stoke" kan sejle ind i en spækhugger.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

Kubala skrev:CL er langt sværere at vinde, så Zidane har desværre ikke ret.
Synes CL er nemt at vinde. Når du klarer gruppen, og de fleste store hold gøre det uden problemer, så har du kun 7 kampe tilbage. Og så har man udebanemål som giver dig kæmpe fordel.
I ligaen har man 1, nogen gange 2 kampe om ugen og man skal rejse tit frem og tilbage. Det er en lang procæs.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af emo »

Har altid sagt det og sådan er det stadig, ville ikke sælge ligaen for en anden titel. Måske efter 7-8 liga titler i træk så vil man gerne have noget andet.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Lopezzz skrev:
Kubala skrev:CL er langt sværere at vinde, så Zidane har desværre ikke ret.
Synes CL er nemt at vinde. Når du klarer gruppen, og de fleste store hold gøre det uden problemer, så har du kun 7 kampe tilbage. Og så har man udebanemål som giver dig kæmpe fordel.
I ligaen har man 1, nogen gange 2 kampe om ugen og man skal rejse tit frem og tilbage. Det er en lang procæs.
Arh, det er vel ikke lige frem nemt at vinde CL. Og var det “nemt” at vinde, så havde Barca jo vundet det lidt mere end hvad tilfældet har været, når nu ligaen er den sværeste turnering og man har vundet det en del gange.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

Kubala skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:CL er langt sværere at vinde, så Zidane har desværre ikke ret.
Synes CL er nemt at vinde. Når du klarer gruppen, og de fleste store hold gøre det uden problemer, så har du kun 7 kampe tilbage. Og så har man udebanemål som giver dig kæmpe fordel.
I ligaen har man 1, nogen gange 2 kampe om ugen og man skal rejse tit frem og tilbage. Det er en lang procæs.
Arh, det er vel ikke lige frem nemt at vinde CL. Og var det “nemt” at vinde, så havde Barca jo vundet det lidt mere end hvad tilfældet har været, når nu ligaen er den sværeste turnering og man har vundet det en del gange.
Jeg har altid været modstander af CL og i min øjne er det en meget meget lille turnering. 13 kampe som fordeles over 10 fucking måneder :-o ...
Champions League burde afvikles i løbet af 2-3 måneder hvor man kan f.eks. sætte almindelig ligaen på pause eller noget. Eller lave en liga kun for tophold som skal hedde Money and Corruption League
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Jeg har altid været modstander af CL og i min øjne er det en meget meget lille turnering.
:lol:

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kawhi »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Jeg har altid været modstander af CL og i min øjne er det en meget meget lille turnering.
:lol:
Lidt lige som VM slutrunden, der kun kræver 7 kampe at vinde. Neeeeemt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

Kawhi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Jeg har altid været modstander af CL og i min øjne er det en meget meget lille turnering.
:lol:
Lidt lige som VM slutrunden, der kun kræver 7 kampe at vinde. Neeeeemt.
Jep :)
Ligaen er vigtigst af alt med 38 kampe og kun en lille pause i juleferien.

Helt ærligt hvorfor skal vi vente 3 måneder for at se et par kampe i CL (fra november til februar). Det giver ikke mening. Får det lort hurtigt overstået.
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Pep calls the Premier League the most important title by far:

"You can win the Champions League playing a good seven games. The league, no."
Pep skal da også lige med nu hvor vi har snakket zidane.

Jeg vidste forresten ikke at Valencia var i så god form. Irriterende.

Edit: hele citatet var ikke kommet med.
Senest rettet af Piquénbauer fre apr 13, 2018 3:54 pm, rettet i alt 2 gange.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Hahaha. De der udtalelser. Jeg ved ikke, hvor meget, jeg vil lægge i dem, men helt fair, at folk har det sådan. Faktummet er dog, at CL er den største og mest prestigefyldte turnering i klubs henseende.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

Kubala skrev:Faktummet er dog, at CL er den største og mest prestigefyldte turnering i klubs henseende.
Hvorfor?
Jeg tror at det handler kun om penge og ikke andet. Der er historisk utrolig mange dommer fejl i CL og år efter år bliver klubber snydt for mål eller noget andet som giver videre avancement.
Og så det at bedste spiller i verden næsten altid kommer fra den klub som vinder CL.

For mig er det mest falske turnering hvor der er 100% korruption involveret i det...
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster