Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Det er ligemeget med et længere indlæg. Orker ikke at fortsætte den, og jeg er sgu nok konspirationsteoriteker og whataboutist [emoji6] Jeg fastholder mit ståsted og du fastholder dit. Jeg får ikke overbevist dig og du får ikke overbevist mig.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Selvfølgelig skal man sige fra over for Putin(han er nemlig skrupskør), men når det er sagt, så synes jeg godt nok også, at nogen burde have sagt fra over for USA i efterhånden mange årtier.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Vi har IKKE brug for en væbnet konflikt med Rusland. Og Theresa May der vil sende ubåde med missiler tæt på Syrien, fuck off.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:Vi har IKKE brug for en væbnet konflikt med Rusland. Og Theresa May der vil sende ubåde med missiler tæt på Syrien, fuck off.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Så kunne det være, at Rusland skulle lade være med at holde hånden over deres syriske og iranske allierede, når de ikke overholder OPCW og slår børn ihjel med kemiske våben.

Og nu vil jeg simpelthen ikke se en eller anden smøre, om at USA også slår civile ihjel med droner. Det gør de, og det er i og for sig også ganske forkasteligt, men der er en helt, helt, helt klar skelnen imellem kemiske våben og konventionelle våben jf. gældende international lovgivning, understøttet af adskillige bredt underskrevne konventioner, herunder OPCW, som kun Egypten, Nordkorea, Israel og Sydsudan ikke har underskrevet.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Blaugrana92 skrev:
Tello skrev:Vi har IKKE brug for en væbnet konflikt med Rusland. Og Theresa May der vil sende ubåde med missiler tæt på Syrien, fuck off.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Så kunne det være, at Rusland skulle lade være med at holde hånden over deres syriske og iranske allierede, når de ikke overholder OPCW og slår børn ihjel med kemiske våben.

Og nu vil jeg simpelthen ikke se en eller anden smøre, om at USA også slår civile ihjel med droner. Det gør de, og det er i og for sig også ganske forkasteligt, men der er en helt, helt, helt klar skelnen imellem kemiske våben og konventionelle våben jf. gældende international lovgivning, understøttet af adskillige bredt underskrevne konventioner, herunder OPCW, som kun Egypten, Nordkorea, Israel og Sydsudan ikke har underskrevet.
Og USA skulle ligeledes lade være med at holde hånden over deres Saudi og Israelske allierede, og stoppe deres moderate oprørere cirkus. Man bliver kaldt anti-semit så snart man nævner Israels fejl, og jeg er slet, slet, slet ikke bange for at nævne, at der er fejl fra Palæstinas side også, er ikke biased hvad angår den konflikt. Desuden er jeg 'in favor of' Iran fordi de har beskyttet Shia helligdomme, kæmpet kampe for Shia muslimerne i Irak og Syrien samt hjulpet Hashd i Irak med finanser og våben. Der har nærmest været en etnisk udrensning af Shia muslimer i de regioner, og selv i Danmark har jeg skulle høre en fandens masse tilsvininger mod mig pga. min Shiamuslimske, irakiske baggrund.

Jeg kunne skrive en lang, lang smøre om de kemiske angreb, "rebellerne", FSA, Jaish Al Islam, mærkater på våben osv. men det er mine konspirationer, min bias og favorisering af modparterne, that I acknowledge.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

En anden ting: nogen burde sige noget/gøre noget ved Pakistan.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Politik

Indlæg af A$AP »

Tænk at folk stadig blindt køber hele den der ''chemical weapons'' ting. Og sjovt nok kommer den altid kort efter, at Assad og den syriske hær har genvundet et nyt vigtigt område fra terroristerne, støttet af USA, Saudi Arabien osv. Assad er langsomt men klart ved at vinde krigen og fra USA har man lige sagt at det er på tide at trække sig ud af Syrien. Men Assad så klog som han er vælger lige at bombe sin befolkning med kemiske våben for at legitimere at USA fortsat uden tilladelse bliver i Syrien og fortsat kan bombe flere områder der er kontrolleret af den syriske hær, så rebellerne kan trække på igen.

Og man behøver jo ikke at bruge mere end fem minutter på at undersøge ''White Helmets'' på internettet for at finde ud af hvem de virkelige er, og hvad de virkelig laver i Syrien. Tænk at de faktisk har vundet en oscar for deres dokumentar på netflix :lol:. Den kommer til at pynte godt i en af Al-qaeda opholdstederne.

Og nu med ansættelsen af John Bolton, den velkendte krigsliderlige psykopat, så ved man hvad man kan forvente. Saudi Arabiens FM har også lige udtalt, at de vil støtte USA og deres allierede i eventuelle droninger og luftangreb på Syrien. USA, Israel og Saudi Arabien. Så ved man det er legit.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:Tænk at folk stadig blindt køber hele den der ''chemical weapons'' ting. Og sjovt nok kommer den altid kort efter, at Assad og den syriske hær har genvundet et nyt vigtigt område fra terroristerne, støttet af USA, Saudi Arabien osv. Assad er langsomt men klart ved at vinde krigen og fra USA har man lige sagt at det er på tide at trække sig ud af Syrien. Men Assad så klog som han er vælger lige at bombe sin befolkning med kemiske våben for at legitimere at USA fortsat uden tilladelse bliver i Syrien og fortsat kan bombe flere områder der er kontrolleret af den syriske hær, så rebellerne kan trække på igen.

Og man behøver jo ikke at bruge mere end fem minutter på at undersøge ''White Helmets'' på internettet for at finde ud af hvem de virkelige er, og hvad de virkelig laver i Syrien. Tænk at de faktisk har vundet en oscar for deres dokumentar på netflix [emoji38]. Den kommer til at pynte godt i en af Al-qaeda opholdstederne.

Og nu med ansættelsen af John Bolton, den velkendte krigsliderlige psykopat, så ved man hvad man kan forvente. Saudi Arabiens FM har også lige udtalt, at de vil støtte USA og deres allierede i eventuelle droninger og luftangreb på Syrien. USA, Israel og Saudi Arabien. Så ved man det er legit.
Billede
Senest rettet af Tello tors apr 12, 2018 11:43 am, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:Og USA skulle ligeledes lade være med at holde hånden over deres Saudi og Israelske allierede, og stoppe deres moderate oprørere cirkus.
Enig. Det har jeg skrevet mange gange. Men hvad har det lige præcis med dit forsvar af Rusland at gøre?
Tello skrev:Man bliver kaldt anti-semit så snart man nævner Israels fejl, og jeg er slet, slet, slet ikke bange for at nævne, at der er fejl fra Palæstinas side også, er ikke biased hvad angår den konflikt.


Igen, hvad har det med de gentagne russiske aggressioner og åbenlyse ignorance overfor gældende international lovgivning at gøre? Du åbnede denne efterhånden lange debat, med en længere omgang Rusland-apologisme, hvor du endda beskyldte Anders Samuelsen og Theresa May for at optrappe og eskalere situationen, selvom det var Rusland der skabte krige i Georgien og Ukraine efter De Farvede Revolutioner, som Putin jo nødvendigvis måtte se som en eller anden skjult NATO-aktion og en amerikansk aggression, selvom begge var revolutioner drevet af henholdsvis den georgiske og ukrainske befolkning, på baggrund af et stærkt ønske om at rykke vesten, EU og NATO nærmere. Hvis du oprigtigt er i tvivl om situationen i Georgien, kan jeg anbefale dig at læse de første ti sider af Zofia Studzińskas "How Russia, Step by Step, Wants to Regain an Imperial Role in the Global and European Security System" i Connections, Vol. 14, No. 4 fra efteråret 2015, i stedet for at cherrypicke ti linjer fra Heidi Tagliavinis rapport.
Tello skrev:Desuden er jeg 'in favor of' Iran fordi de har beskyttet Shia helligdomme, kæmpet kampe for Shia muslimerne i Irak og Syrien samt hjulpet Hashd i Irak med finanser og våben. Der har nærmest været en etnisk udrensning af Shia muslimer i de regioner, og selv i Danmark har jeg skulle høre en fandens masse tilsvininger mod mig pga. min Shiamuslimske, irakiske baggrund.
Øh, kan du ikke stille præcis den samme line of reasoning op for et ubetinget forsvar af Israel? Jeg mener, der har nærmest været etnisk udrensning af jøder de sidste 1000 år i Europa, og nu har de endelig fået egen stat, hvor de ikke skal lide under institutionaliseret forfølgelse. Det er et ekstremt tyndt grundlag at forsvare det iranske regime på.
Tello skrev:Jeg kunne skrive en lang, lang smøre om de kemiske angreb, "rebellerne", FSA, Jaish Al Islam, mærkater på våben osv. men det er mine konspirationer, min bias og favorisering af modparterne, that I acknowledge.
Jeg er glad for, at du selv kan se det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:Tænk at folk stadig blindt køber hele den der ''chemical weapons'' ting. Og sjovt nok kommer den altid kort efter, at Assad og den syriske hær har genvundet et nyt vigtigt område fra terroristerne, støttet af USA, Saudi Arabien osv. Assad er langsomt men klart ved at vinde krigen og fra USA har man lige sagt at det er på tide at trække sig ud af Syrien. Men Assad så klog som han er vælger lige at bombe sin befolkning med kemiske våben for at legitimere at USA fortsat uden tilladelse bliver i Syrien og fortsat kan bombe flere områder der er kontrolleret af den syriske hær, så rebellerne kan trække på igen.

Og man behøver jo ikke at bruge mere end fem minutter på at undersøge ''White Helmets'' på internettet for at finde ud af hvem de virkelige er, og hvad de virkelig laver i Syrien. Tænk at de faktisk har vundet en oscar for deres dokumentar på netflix :lol:. Den kommer til at pynte godt i en af Al-qaeda opholdstederne.

Og nu med ansættelsen af John Bolton, den velkendte krigsliderlige psykopat, så ved man hvad man kan forvente. Saudi Arabiens FM har også lige udtalt, at de vil støtte USA og deres allierede i eventuelle droninger og luftangreb på Syrien. USA, Israel og Saudi Arabien. Så ved man det er legit.
Det her er jo Flat Earth om igen. "DO YOUR OWN RESEARCH! CHECK THE INTERWEBS! WATCH SOME YOUTUBE" Er det Bilderberg-gruppen, Koch-brødrene og "den sataniske Bush" der står bag det hele?

Nej, prøv at læse nogle peer-reviewed journals i stedet for, eksempelvis Connections eller International Affairs. Prøv at læse Eugene Rogans The Arabs: A History. Prøv at læse Nikolaos van Dams Destroying a Nation om krigen i Syrien. Prøv at læse Michele Penner Angrists Politics & Society in the Contemporary Middle East. Der er tale om folk, der lever af at vide noget om regionen, dens historie, dens kultur, dens politiske strukturer og organisation og ikke mindst dens indbyggere. Det er anerkendte eksperter. Men okay, de er vel også alle købt og betalt, ikke sandt? Jeg magter simpelthen ikke det der Zeitgeist-agtige pis og lort. Jeg magter det ikke. Månelandingen er sikkert også optaget i et studie, ikke? Jeg bliver så fucking træt i hovedet af den her postfaktuelle, alt-er-op-til-debat, lav-din-egen-research virkelighed ...

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Igen, hvad har det med de gentagne russiske aggressioner og åbenlyse ignorance overfor gældende international lovgivning at gøre? Du åbnede denne efterhånden lange debat, med en længere omgang Rusland-apologisme, hvor du endda beskyldte Anders Samuelsen og Theresa May for at optrappe og eskalere situationen, selvom det var Rusland der skabte krige i Georgien og Ukraine efter De Farvede Revolutioner, som Putin jo nødvendigvis måtte se som en eller anden skjult NATO-aktion og en amerikansk aggression, selvom begge var revolutioner drevet af henholdsvis den georgiske og ukrainske befolkning, på baggrund af et stærkt ønske om at rykke vesten, EU og NATO nærmere. Hvis du oprigtigt er i tvivl om situationen i Georgien, kan jeg anbefale dig at læse de første ti sider af Zofia Studzińskas "How Russia, Step by Step, Wants to Regain an Imperial Role in the Global and European Security System" i Connections, Vol. 14, No. 4 fra efteråret 2015, i stedet for at cherrypicke ti linjer fra Heidi Tagliavinis rapport.
Fordi jeg inderligt mener, at Amerikanernes udlandspolitik, den Israelske stats gentagne udtrykte ønske om en krig med Iran, Saudiernes genocide mod Yemen, de åbne slavemarkeder i Libyen m.m. er langt værre end hvad Rusland nogensinde har foretaget sig. Jeg takker Rusland for deres indgreb i Syrien og deres samarbejde med Assad, også er jeg måske skrupskør, men at se ISIS blive udraderet, og at se fremskridt - frem for "regime change" - er for mig et kærkomment syn.
Øh, kan du ikke stille præcis den samme line of reasoning op for et ubetinget forsvar af Israel? Jeg mener, der har nærmest været etnisk udrensning af jøder de sidste 1000 år i Europa, og nu har de endelig fået egen stat, hvor de ikke skal lide under institutionaliseret forfølgelse. Det er et ekstremt tyndt grundlag at forsvare det iranske regime på.
Nej, fordi det er en etnostat hvor der foregår etnisk udrensning. De begår lige så slemme handlinger som der er blevet begået mod dem, også er det måske bare mig, igen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:Fordi jeg inderligt mener, at Amerikanernes udlandspolitik, den Israelske stats gentagne udtrykte ønske om en krig med Iran, Saudiernes genocide mod Yemen, de åbne slavemarkeder i Libyen m.m. er langt værre end hvad Rusland nogensinde har foretaget sig. Jeg takker Rusland for deres indgreb i Syrien og deres samarbejde med. Assad, også er jeg måske skrupskør, men at se ISIS blive udraderet, og at se fremskridt - frem for "regime change" - er for mig et kærkomment syn.
Det er så fuldstændig, absurd vanvittigt at se sådan en Assad-apologisme. Jeg væmmes ærligt talt.

Det er meget sjovt, man har aldrig været tættere på en egentlig fredsaftale for så vidt angår Israel, end man var henimod slutningen på George H.W. Bushs tid.

Du bliver ved med at vende tilbage til Saudi Arabien. Har du overhovedet fulgt med herinde? Hvis der er nogen i hele verden, jeg har været efter, så er det lige netop saudierne.
Tello skrev:Nej, fordi det er en etnostat hvor der foregår etnisk udrensning. De begår lige så slemme handlinger som der er blevet begået mod dem, også er det måske bare mig, igen.
Nej, de gør ej. Det er vrøvl af allerværste skuffe, og ganske enkelt propaganda på et uhyggeligt niveau. Der bor flere muslimer i Israel alene, end der bor jøder i samtlige af de muslimske lande i Mellemøsten. Engang var der faktisk substantielle jødiske samfund i lande som Egypten, Syrien og Jordan, men de er forlængst blevet drevet på flugt. Der foregår ikke nogen etnisk udrensning i Israel. Det er en absurd påstand. Ganske enkelt absurd og en lodret løgn. Det er naturligvis helt rigtigt, at der findes racister og reel islamofobi i Israel - hvilket eksempelvis kan ses i dokumentaren om Beitar Jerusalem - men det forholder sig rent faktisk sådan, at næsten en femtedel af den israelske befolkning er muslimsk. Der bor eksempelvis 40.000 muslimer alene i Nazaret, mens 70% af indbyggerne i Haifa er arabere, både kristne og muslimer. Det er simpelthen bare løgn, det du sidder og skriver.

Det er direkte ulækkert, at se dig sidde og påstå i ramme alvor, at den israelske regering begår samme uhyrligheder som der blev begået mod jøderne i Anden Verdenskrig. Enten er der tale om uvidenhed, eller også er der tale om en klam og absurd propagandistisk agenda.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Guess I'm a Russian troll then.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Sikke et stærkt og overbevisende svar. Du bør helt oprigtigt skamme dig over den her: "De begår lige så slemme handlinger som der er blevet begået mod dem ..." Prøv du at tage en tur til Auschwitz først, og så en tur til Nazaret bagefter. Så kan du lave en skæg lille sammenligning mellem de muslimske indbyggere i Israel, og hvad tilfældige jøder blev udsat for, for under 100 år siden. Ærligt talt, fy for helvede, Tello.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Jeg burde skamme mig i din optik, men jeg ser ikke verden med dine øjne. Jeg har mine overbevisninger ligesom du har dine. Måske er jeg i din optik uvidende fordi jeg ikke har statistikker, ikke læser de rigtige bøger, er apologistisk, er biased, har nogle teorier som du mener er langt ude m.m. men så er det godt, at vi er forskellige. Jeg skammer mig ikke, også kan du mene hvad du vil om mig, og måske endda angribe mig som du tidligere har gjort mod andre, så det.

Fy for helvede og skål for det.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster