10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Heldigvis er kollapset ikke større end at vi stadig kan ende med en double. Men sådan er det i cl. En dårlig kamp og så er det slut. Og for pokker hvor var det en dårlig kamp!
Vi har haft uendeligt meget mere end én dårlig kamp i Champions League. Glem ikke at Chelsea ramte stolpen fire gange over de to opgør, at Roma blev snydt for to straffespark i det første opgør, hvor de selv - på ekstremt uheldig vis - scorede to af vores fire mål, samt at vi generelt har set ekstremt tandløse, ufarlige, idéforladte og generelt bare rigtig dårlige ud, hver gang vi har været på udebane i Champions League. Det blev påpeget igen og igen, allerede tilbage i gruppespillet mod relativt upåaagtede modstandere som mod galehuset Sporting og mod Grækenlands helt egen Celtic, Olympiakos. Det var ikke én dårlig kamp, der kendetegnede vores Champions League kampagne i denne sæson, men derimod en hel perlerække af dårlige præstationer mod hold, vi bare burde kunne slå med den trup og den kvalitet vi har. Jeg påtalte Valverdes foruroligende udebanetrend i europæisk sammenhæng allerede i efteråret, og jeg skal da lige love for, at vi fik syn for sagn i går aftes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen enig. Vi har været dårlige i cl i denne sæson. Men i forhold til de andre kampe så var vi slet ikke med i går. Det var derfor et kollaps for mig. For selvom vi har spillet dårligt så er vi ikke blevet ydmyget. Vi har præsteret nok til at kunne konkurrere omend det ikke har været smukt.

Men pointen var nu nærmere at vi på trods af en rigtig skidt cl-kampagne stadig kan ende med en mulig double. Det er da trods alt en lille trøst på en sæson der desværre er gået i den helt forkerte retning siden årsskiftet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

CdR finalen burde man været lidt bekymret omkring. Det er slet ikke givet, at man slår Sevilla. Mht. ligaen, så burde man tage den, med mindre man går fuldstændig ned.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg håber på en modreaktion mod sevilla. Og med det mener jeg ikke nødvendigvis flot spil men fight hvilket imo burde være nok.

Men i det store hele er det sjovt hvor forskelligt folk har set på spillet. Og her tænker jeg ikke på underholdning osv men nærmere på hvad det ville betyde. Nogle mente at vi var på vej et kollaps mens andre (mig blandt andet) så det som om at vi havde fået en vilje der gjorde at vi på trods af dårligt spil har fået resultater. I cl betød det kollaps og i ligaen/cdr har vi fået tilkæmpet os en god position.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Jeg tog min udebanetrøje fra 2015 sæsonen på i dag, og lod alle fodbolddrengene i 8. grine af mig. Elsker fanme den her klub... det gør jeg virkelig. Kom så med en modreaktion på lørdag gutter.
Forumlegende

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:
Tello skrev:
Piquénbauer skrev:Det skal forresten lige med at hvis rygterne omkring uenigheder med spillerne (her tænker jeg især på episoden med pique) er rigtige så er valverde fucked. Det får han ikke vendt og så skal han videre. Det håber jeg dog ikke da jeg virkelig ikke gider en til sæson med en ny træner og alle de tilvænninger sådan noget kræver.
Hvilke rygter, por favor?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Pique skulle eftersignende have været ude ved valverde efter 2-0 målet og bedt om ændringer hvor valverde bad ham om at passe sig selv. Det er rygter men hvis det er rigtigt så har valverde et kæmpe problem.
Hvis det passer, så wrong move, Valverde..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det vaklende spil måtte have en konsekvens på et tidspunkt, hvis du spørger mig. Ja, man har tilkæmpet sig fine resultater i ligaen og Copa, men man har også i den grad haft heldet med sig. Messis genialiteter, ter Stegens fremragende målmandsspil samt formmedgang hos de to rivaler. Siden slutningen af december har man vaklet. Derudover har man hele sæsonen været afhængige af to spillere. Messi og Suarez. Sådan noget koster på et tidspunkt.
Senest rettet af Kubala ons apr 11, 2018 3:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:I cl betød det kollaps og i ligaen/cdr har vi fået tilkæmpet os en god position.
Det udslagsgivende er kvalitetsforskellen, som jeg også skrev i går aftes. I La Liga kan vi klare skærene, når modstanderne hedder Eibar, Getafe eller Celta Vigo. Men i Champions League går den simpelthen ikke, for der er det modstandere fra allerøverste hylde man møder, og så er det pludselig meget nemmere, at løbe panden direkte mod en mur, særligt når man spiller så lidt på egne styrker, som vi reelt har gjort på udebane i Europa i denne sæson. Jeg forstår det stadig ikke helt.

I øvrigt, for så vidt angår snakken om tidlig exit i de forudgående sæsoner, så er der altså en afgørende forskel denne gang, og det handler om måde hvorpå det skete.

Mod Inter i 2010 kastede vi alle mand frem, og fik endda scoret det afgørende mål, der dog blev underkendt. Men vi havde Piqué med helt fremme i forreste geled, og vi satsede stort set alt.

Mod Chelsea i 2012 dominerede vi totalt på Camp Nou. Vi havde Chelsea presset i bund, og havde mange chancer for at afgøre det, men blev ramt lige i hjertet af omstillingsspillet sent i kampen. Det afgørende var dog at vi satsede og investerede, og med lidt anderledes marginaler, var vi gået i finalen det år.

Mod Atlético i 2014 blev vi overvundet dels af en betondefensiv, der sjældent har set sin mage i fodboldens historie, dels af et drømmehug af Diego i den første kamp, hvor vi i øvrigt også var uden Valdés i begge kampe. Ikke at det nødvendigvis havde gjort nogen forskel, men det er selvfølgelig klart, at det gjorde defensiven mere usikker end normalt, at vi stod i så afgørende et par kampe uden vores vante målmand.

Mod Atlético i 2016 var der ikke meget kontrol, men vi begik et par altafgørende individuelle fejl, særligt straffesparket i Madrid, og generelt investerede vi dog en del i offensiven, særligt på omstillingerne.

Mod Juventus sidste år blev vi kørt fuldstændig over i det første opgør, men vi gjorde vitterlig alt hvad vi kunne i returopgøret, og havde rigtig mange chancer til at få hul på bylden. Igen satsede vi dog rigtig meget i offensiven. Vi investerede i det positive og kreative, og satte mange kræfter ind på at få vendt kampen.

I går står vi med alle kort på hånden, men i stedet for at få afgjort det, stiller vi os tilbage i banen og overlader initiativet til Roma. Vi kommer hurtigt bagud 1-0, men i stedet for at forsøge en modreaktion og få udryddet den sidste my af håb, begraver vi os blot endnu dybere. Vi investerer absolut intet i offensiven før end det er for sent. Vi spiller ganske enkelt fantasiforladt, defensivt, destruktivt og fuldstændig på Romas præmisser.

Det er den helt store og altafgørende forskel på de andre tidlige exits. Det er ikke det faktum, at vi igen røg ud alt for tidligt, men snarere måden hvorpå det skete. Det var alt andet end Barcelona, det vi så igår. Det var Athletic. Det var en dårlig, billig kopi af Simeone-fodbolden, med den vigtige forskel, at vi overhovedet ikke har spillerne til at spille sådan.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Skydefinten skrev:Jeg kan fornemme i tråden, at folk er helt oppe at ringe over Barcas kamp i aften.

Jeg siger 1-1. Own Goal.
Folk er i hvert fald kommet op og ringe siden, 430 indlæg på Tapatalk [emoji16]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det udslagsgivende er kvalitetsforskellen, som jeg også skrev i går aftes. I La Liga kan vi klare skærene, når modstanderne hedder Eibar, Getafe eller Celta Vigo. Men i Champions League går den simpelthen ikke, for der er det modstandere fra allerøverste hylde man møder, og så er det pludselig meget nemmere, at løbe panden direkte mod en mur, særligt når man spiller så lidt på egne styrker, som vi reelt har gjort på udebane i Europa i denne sæson. Jeg forstår det stadig ikke helt.
Nu har vi også klaret skærene når modstanderne har heddet real, atm, sevilla osv. Jeg synes ikke det er retsvisende at hentyde til at vi kun står i den situation vi gør i ligaen pga vores præstationer mod mindre hold. Vi er ubesejrede og bedre indbyrdes end stort set alle top 6 hold indtil videre. Men der sker et eller andet i cl. Du mener det er træneren (trænerne) og jeg vil til dels give dig ret. Jeg synes dog også at det er lidt skræmmende at stort set de samme spillere er faldet fra hinanden i cl i de sidste 3 år.
Det er den helt store og altafgørende forskel på de andre tidlige exits. Det er ikke det faktum, at vi igen røg ud alt for tidligt, men snarere måden hvorpå det skete. Det var alt andet end Barcelona, det vi så igår. Det var Athletic. Det var en dårlig, billig kopi af Simeone-fodbolden, med den vigtige forskel, at vi overhovedet ikke har spillerne til at spille sådan.
Enig. Det var en forfærdelig måde at ryge ud på og at vi overhovedet ikke var sat op til succes. Det var en klar fejl fra valverde og en fejl han vil lære af. Han er nemlig ny på højeste niveau hvorfor hans taktik ikke levede op til det man forventer. Men som med spillere så kan trænere udvikle sig. Eller det tror jeg i hvert fald. Jeg ser dem ikke så låst i deres filosofi/ideologi som mange herinde.

Men altså som jeg pointerede tidligere så mener jeg lidt at vores situaiton bliver forsimplet. For mig er det ikke kun træneren, spillerne eller ledelsen. Det er en kombination og det har skabt en rigtig skidt situation for os i europa.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og så gider jeg ikke det skide treble pis mere. Vi har nu i flere år forsøgt at vinde alt og det mens vores stamme er blevet ældre og vores trup dårligere. Og det har betydet at vi har ramt muren alt alt for ofte når vi ellers burde peake. Så hvis det skal fortsætte så skal vi have en MEGET bedre trup.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Sådan her ser jeg på det:

Systemet virkede hen til slutningen af december, men begyndte at falde fra hinanden derefter. Der er muligvis flere årsager. Træthed. Holdene har haft tid til at lure mekanismerne. Messi er gået ned i niveau; muligvis pga. træthed, men også pga. den skade, der har været oppe og vende. Hvem skal så have ansvaret for det? Jeg mener, at det i sidste ende falder tilbage på træneren og trænerstaben. Kunne sådan noget undgås? Det kunne det sikkert godt, men det havde betydet, at man havde roteret mere, havde haft flere strenge at spille på; f.eks. at midten og kanterne var mere integreret i det offensive spil. Fortsætter man med Valverde, så burde han ændre nogle ting i den kommende sæson. Der er altså en hel del kvalitet i holdet, og skulle rygterne blive sande, så får han en verdensklasse spiller samt en rigtig lovende spiller i form af Griez og Arthur.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Bartomeu: "Valverde has the ability, the judgement, the knowledge and the experience. He promotes the youth players and he has a Barça way"
Mon Bartomeu er tilfreds med måden Valverde har implementeret de unge, og måden hvorpå han har vist sin ''Barca way''. Sagt lige efter han blev offentliggjort.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Valverde har på intet tidspunkt i sin trænerkarriere vist, at han har evnerne og visionerne, til at skabe et inspirerende tophold i europæisk fodbold. At sætte sin lid til, at han pludselig evner det i næste sæson, vil efter min mening være helt absurd, han har trods alt været træner på højt niveau i 16 år.

Smutter han til sommer med 2 titler, så vil han blive husket som en træner, der gjorde et godt stykke arbejde.
Jeg er ikke stor fan af mange trænerskifte, men jeg vil sgu fejre hvis han blev fyret nu. Er han her efter sommerpausen, vil jeg beskrive det som en katastrofe.- Så det er han nok.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster