10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Kan ikke sove. Har smerter af helved til og jeg får det så elendigt når Barca taber. Fatter ikke vi er ude af CL. Håber seriøst vi fyre Valverde inden næste sæson.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Der er fyringsrunde i mit firma i dag. Chefen er Barca fan. Jeg er 100% sikker på at jeg bliver :))
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:Billede
*Frank Sinatra's My Way starts playing*.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Når man ser denne ansigtsudtryk allerede efter halv time så ved man at det bliveren skidt kamp

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

(Efter konsultation med min kæreste vil) jeg gerne have lov at sige undskyld. Jeg har tydeligvist fået solstik, da jeg pt befinder mig i Sydafrika. Jeg har derfor ikke set ét sekund af kampen, men forsøgt at følge på WhoScored og herinde. Det værste af det hele er tanken om Preben Elkjær der har revet sig i dilleren hele natten.

Nu vil jeg ud og finde nogle farlige løver.
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Pas på dig selv, Bager:)

Løver er farligere end Valverdes taktik.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Gode tanker herfra, Piquenbauer.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Videre til ny kamptråd.
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Da vi røg ud mod Chelsea i 2012, havde jeg fornemmelsen af at vi døde med støvlerne på. Den fornemmelse ville jeg give højre arm for, lige nu.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Bager skrev:(Efter konsultation med min kæreste vil) jeg gerne have lov at sige undskyld. Jeg har tydeligvist fået solstik, da jeg pt befinder mig i Sydafrika. Jeg har derfor ikke set ét sekund af kampen, men forsøgt at følge på WhoScored og herinde. Det værste af det hele er tanken om Preben Elkjær der har revet sig i dilleren hele natten.

Nu vil jeg ud og finde nogle farlige løver.
Tag Valverde med og kast ham for løverne [emoji6]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Valverde: "Jeg tager det fulde ansvar".

Det burde du også.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af emo »

JonasV skrev:Da vi røg ud mod Chelsea i 2012, havde jeg fornemmelsen af at vi døde med støvlerne på. Den fornemmelse ville jeg give højre arm for, lige nu.
Præcis, havde vi nu tabt med godt spil, eller i det mindste efter en kamp hvor vi prøvede.

Det her var bare skrækkeligt. Aldrig, aldrig har jeg set dem spille så intetsigende.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dagen derpå og jeg er stadig rasende. Det er simpelthen en skandale at man ikke kan slå roma ud. Og ikke bare det men man bliver kørt over set på begge kampe. Jeg synes dog der er mere i det end at vi bare var dårlige. For mig er det en kombination af flere ting (træner, spillere og ledelse/truppen).

Træner
Hvis vi starter med kampen i går så var der imo flere fejl fra valverde. Og det var en kamp hvor valverdes mere forsigtige side virkelig kom frem. Med en føring på 3 mål havde vi det sikkerhedsnet der skulle til for at komme ud og angribe. Men det gjorde vi ikke hvilket var idiotisk. Det værste var dog at valverde ikke reagerede. Som han sagde efter kampen så efterlod roma ekstremt meget plads bagud så hvorfor pokker kom dembele ikke ind? Vi havde ikke en spiller der truede i dybden. Det var en rigtig skidt kamp fra valverdes side og en kamp han forhåbentligt lærer rigtig meget af.

I det store billede så har jeg intet imod den mere pragmatiske tilgang. For mig var det faktisk nødvendigt i store dele af sæsonen. Dembele har været ude med skade og cou er kommet sent til. Det er tydeligt at valverde har forsøgt at finde en måde at få spillet dem ind men når vi har spillet de store kampe så er vi gået tilbage til det der virkede tidligere på sæsonen. Problemet er så bare nu at de spillere vi bruger i 442 er fuldstændig flade. Valverde har været rigtig dårlig til at rotere hvilket imo er det største problem med ham indtil videre. De samme spillere har spillet igen og Igen hvor mange af dem endda har haft problemer med skader. De manglende rotationer og trætte spillere har gjort at vores 442 er faldet fra hinanden.

Alt i alt kan jeg dog ikke være utilfreds med en træner der er så tæt på en double og det på trods af den lorte sommer vi var igennem. Det er en skandale at ryge ud af cl på den måde men valverde har stadig meget at lære. Især på det absolutte topplan. Jeg er dog ligeglad med at han ikke har trænet de helt store. Det gør han nu og der er stadig meget at lære. Den store udfordring bliver at få sat et hold sammen med til næste sommer hvor vi skal have et mere offensivt udtryk. Og så skal der roteres mere.

Spillerne
Mens vi alle kan blive enige om at valverde fejlede i går (og har gjort det med rotationen set på sæsonen) så bærer spillerne også deres del af ansvaret. Det er tredje sæson vi siger farvel i kvarten og anden gang i træk det er pga et nederlag på 3-0 i italien. Jeg er enig i at rammerne ikke var der i går men man kan sgu ikke bare slå ud med armene. Og det mener jeg ærlig talt at flere gjorde i går. De burde alle kunne huske kampen mod Juve og steppe op og tage lidt ansvar så man kunne undgå det samme. Og med det mener jeg finde lidt ro på bolden, køre den rundt og holde sig fra at lade sig stresse.

Det er for mig at se som om der lige mangler det sidste. Det der gør at man løfter sig over trætheden og den dårlige taktik. Det mener jeg at vi har spillerne til men det sker ikke. Og det er efterhånden ikke sket i flere år i cl under flere forskellige trænere. Derfor må spillerne også høre lidt for det.

Ledelsen/truppen
Hvorfor har valverde ikke roteret mere? For mig at se er han ny og han ved at han skal præstere fra første dag hvis han vil have en fremtid i klubben. Det betyder sejre. Og dem får man nemmest ved at spille sine stærkeste spillere. Især når bænken er sløj. Og det er her ledelsen kommer ind. Truppen er simpelthen for sløj. Der er et alt for stort spring ned fra starterne og til reserverne. Så mens jeg er pisse irriteret over at valverde har været så elendig til at rotere så forstår jeg det godt. Jeg forstår godt at han ikke har spillet gomes, paco, denis, digne osv mere.

I lang tid har jeg forsvaret de køb vi har lavet over de seneste år og jeg mener stadig at der har været flere gode. Men i det store billede har det ikke været godt nok. Udover at vi har været decideret elendige til at tænke frem og få erstattet profiler så har ramt helt ved siden af med breddespillerne. Og det både med niveau men også i forhold til hvilken retning vi skal bevæge os.

Når man kombinere det med at vi absolut skal gå efter cdr hvert eneste år så står vi med et hold der er helt færdigt når det begynder at brænde på. Vores starter spiller nærmest kamp hver tredje dag fra starten af januar og frem til slutningen på sæsonen. Det er uholdbart og igen må jeg påpege hvordan real har det med cdr. De kampe de kan trække fra i jan/feb betyder altså noget når rammer slutningen på sæsonen.

Generelt
Jeg har det virkelig mærkeligt med det her. Altså ikke denne års fiasko i cl for det var bare elendigt men det store billede. For mens det er rigtigt at vi med Messi kun har vundet cl en gang ud af de sidste 7 år så har vi derimod vundet ligaen 7 gange ud af de sidste 10 år. Det viser noget om at vi har den stabilitet der skal til for at vinde men måske mangler noget på topniveau. Og det tror jeg vi gør fordi vores stamme bliver ældre og har brug for mere hvile men samtidig er truppen blevet dårligere hvilket gør at de ikke kan få det.

Så mens man kan pege fingre af valverde (taktik, ideologi, rotation) og spillerne (attitude) så er hovedsansvaret imo stadig hos ledelsen. Det er dem der har sammensat et hold der mangler den bredde der ville kunne gøre at en ny træner med ro kunne rotere så vores spillere ikke faldt fra hinanden når vi rammer feb. Spillerne er så gode at de kan være stabile og holde et højt nok niveau når det gælder ligaen men i cl hvor man virkelig bliver udfordret (se den vilje roma kom med) der kommer de til kort. Og sådan har det været i nogle sæsoner efterhånden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Jeg fatter stadig ikke at man smed en 4-1 til ROMA....Roma.... ikke Bayern, Real eller City (som også ville være uacceptabelt men dog mere plausibelt)....

Kæmpefejl af Valverde ikke at gå efter den ene scoring der ville dræbe kampen.

Kæmpefejl af Valverde at vi ikke lavede andet end at hælde høje bolde over midten mod et hold der vel i snit er 2 meter højere end Barcas.

Kæmpefejl at han ikke reagerer i pausen.

Osv. Osv osv. Det er sgu tæt på at jeg køber en “Blaugrana og co. havde ret” T-shirt idag.

Gider ikke engang snakke om spillernes indsats da vi ikke er enige herinde.

Føj.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af emo »


"Jeg mener ikke, at vi greb kampen forkert an. Jeg stillede med de samme 11 spillere som i den første kamp. De samme 11 spillere, som spillede en god kamp på hjemmebane og som scorede fire mål mod Roma. I dag fungerede det dog ikke for os. Det var ikke fordi, at Romas opstilling overraskede os, for det havde vi forventet".
Seriøst? Mener du virkelig at vi spillede en god kamp hjemme? Og det er baggrunden for at vælge de samme spillere igen?

Tåbelig, Valverde, tåbeligt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster