10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:Spændende hvad spillerne har at sige. Jeg synes man kan tabe på mange måder og fortjene vores støtte. Dét her er dog over min grænse, for hvad jeg synes man kan tillade sig at byde sine fans. Vi taber på decideret indstilling, gejst og manglende lederskab på bænk og grønsvær
Ini er eftersignende meget rystet. Skulle være helt knust.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Jamen ok. Vi kommer ingen vegne. Jeg køber ikke narrativet om, at hvis spillerne havde vist “gejst og motivation”, så var man ikke røget ud.
Det er egentlig heller ikke det jeg siger. Jeg ville bare have set dem holde et ok niveau. Have lidt mere ro i spillet og lade være med at hoppe med på den kaos som roma nød. Det kunne man have gjort ved f.eks. at tæmme en bold ordentligt eller ramme modstanderen med sine afleveringer.

Men nej det gør vi ikke.
Men havde det betydet, at man var gået videre? Jeg tror det sgu ikke.
Ingen anelse. Det var heller ikke det jeg ville frem til. Jeg prøver ikke at fratage valverde fra sit ansvar. Jeg mener bare ikke at man kun kan sige at det var ham. Spillerne har også en del af ansvaret.
Vi bliver nok ikke enige. Efter min mening kom nederlaget pga. Valverdes taktik og dispositioner, og jeg tror ikke på, at det havde ændret på resultatet, hvis spillerne havde vist mere gejst eller motivation.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:Spændende hvad spillerne har at sige. Jeg synes man kan tabe på mange måder og fortjene vores støtte. Dét her er dog over min grænse, for hvad jeg synes man kan tillade sig at byde sine fans. Vi taber på decideret indstilling, gejst og manglende lederskab på bænk og grønsvær
Ini er eftersignende meget rystet. Skulle være helt knust.
Kunne også forstå han var piv elendig...
Forumlegende

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Jamen ok. Vi kommer ingen vegne. Jeg køber ikke narrativet om, at hvis spillerne havde vist “gejst og motivation”, så var man ikke røget ud.
Det er egentlig heller ikke det jeg siger. Jeg ville bare have set dem holde et ok niveau. Have lidt mere ro i spillet og lade være med at hoppe med på den kaos som roma nød. Det kunne man have gjort ved f.eks. at tæmme en bold ordentligt eller ramme modstanderen med sine afleveringer.

Men nej det gør vi ikke.
Men havde det betydet, at man var gået videre? Jeg tror det sgu ikke.
Ingen anelse. Det var heller ikke det jeg ville frem til. Jeg prøver ikke at fratage valverde fra sit ansvar. Jeg mener bare ikke at man kun kan sige at det var ham. Spillerne har også en del af ansvaret.
Helt enig. Spillerne bærer et stort ansvar, 100 % sikkert, særligt de øverste i hierakiet. Som jeg har sagt mange gange, der skal være nogle til at råbe de andre op, når båden tager vand ind. Træneren ja, men også anførerne.

Nåh, men 1 tysk, 1 italiensk, 1 spansk, 1 engelsk. Det er om ikke andet et bredt spektrum. Jeg siger Liverpool tager den, vanvittigt sult, gejst, vilje samt offensivt talent.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:Spændende hvad spillerne har at sige. Jeg synes man kan tabe på mange måder og fortjene vores støtte. Dét her er dog over min grænse, for hvad jeg synes man kan tillade sig at byde sine fans. Vi taber på decideret indstilling, gejst og manglende lederskab på bænk og grønsvær
Ini er eftersignende meget rystet. Skulle være helt knust.
Kunne også forstå han var piv elendig...
Han gjorde det rigtig skidt. Sidste Chl kamp for ham? :(

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:Spændende hvad spillerne har at sige. Jeg synes man kan tabe på mange måder og fortjene vores støtte. Dét her er dog over min grænse, for hvad jeg synes man kan tillade sig at byde sine fans. Vi taber på decideret indstilling, gejst og manglende lederskab på bænk og grønsvær
Ini er eftersignende meget rystet. Skulle være helt knust.
Kunne også forstå han var piv elendig...
Han var helt forfærdelig. Blev løbet fuldstændig over.

Jeg synes han skal tage til Kina med en double. Det er ærgerligt med cl men når der kommer lidt ro på så er double også rigtig flot og en fin måde at sige farvel på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:Jeg har haft en af de hårdeste/værste uger i flere år (komplikationer med min kærestes graviditet) og så får man lige smækket sådan en kamp i hovedet. Jeg havde egentlig ikke forventet noget specielt udover at vi gik videre. Men det er simpelthen utilgiveligt. Og det er lige fra de dårlige taktiske valg og mangle på ændringer til spillernes elendige attitude.

Det var bare ikke i orden. Sjældent jeg bliver sur men for fanden hvor var dette en mavepuster.
Trist at høre Piquenbauer. I forhold til det at få børn er fodbold uendeligt ligegyldigt. God bedring til din kæreste og jeres (kommmede) barn. Børn er Guds gave og får en til at glemme sure dage på jobbet og Barca nederlag.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:Billede
Det er en slagen mand, hvis jeg nogensinde har set en. Så oprevet mindes jeg ikke at have set Iniesta, siden han skulle sætte ord på sin dedikering af det VM-vindende mål til Dani Jarqué. Dengang var det lige dele glæde og sorg. I dag er det vist bare godt gammeldags træls.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Jeg har haft en af de hårdeste/værste uger i flere år (komplikationer med min kærestes graviditet) og så får man lige smækket sådan en kamp i hovedet. Jeg havde egentlig ikke forventet noget specielt udover at vi gik videre. Men det er simpelthen utilgiveligt. Og det er lige fra de dårlige taktiske valg og mangle på ændringer til spillernes elendige attitude.

Det var bare ikke i orden. Sjældent jeg bliver sur men for fanden hvor var dette en mavepuster.
Op med humøret mate. Familien er vigtigt.. Håber at kæresten får det bedre og i får en sød unge. Alt imens vil jeg nu gå en tur og sparke til alt hvad der er at sparke til..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Hvem ville I egentligt gerne have havde spillet fra start til forskel fra dem der gjorde? Jeg gad godt have set Dembele fra start. Ellers ved jeg ikke helt.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af puyol83 »

Må også sige, at jeg følte mig overraskende rolig og afklaret, da kampen blev fløjtet af.

Sad i det meste af den første kamp og nærnest håbede på et nederlag, fordi jeg tænkte at en øretæve mod et endnu bedre hold i semifinalen ville være uundgåelig med det spil, der blev disket op med.
Når man så fra stort set første fløjt af returopgøret så et barcahold på hælene, der sparkede lange bolde, ja så måtte det jo næsten ske at vi røg ud. Og kæmpe cadeau til Roma, de spillede deres chance med en klar gameplan og greb den chance, som vi forærede dem ved at spille som et skræmt bundhold.

Jeg mener egentlig at Valverde tidligere i sæsonen gjorde det fornuftigt i den forstand, at han skabte et defensivt fundament, som man kunne have håbet at bygge oven på. Det skete bare aldrig, og med den stadige brug af 442 og de mange hele og halve kampe, hvor modstanderen har været spilstyrende (både i chancer og spil, og også mod "gemene" modstandere) står det for mig klart at Valverde mangler offensive visioner af den slags, der kræves i Barca. Er egentlig ked af at skifte en træner ud så hurtigt i stedet for at vise tid og tillid, men jeg har bare ingen tiltro til, at Valverde vil finde en spillestil frem, der kan henrykke Barcas notorisk kræsne fans (inkl. undertegnede).

Det er ikke et spørgsmål om at ryge ud af turneringen eller tabe kampe, det er mere et spørgsmål om at man gjorde det uden at vise karakter og identitet. Man siger ofte at Barca altid spiller for at vinde snarere end at spekulere i et resultat (hvilket selvfølgelig kan virke naivt eller romantisk), men med Valverde har det været meget tydeligt for mig, at han netop spiller på resultatet frem for alt andet.

Jeg mener også, som en anden sagde, at det er meget passende, at dette nederlag falder på "fødestedet" for den kompromisløse stil og tilgang til spillet, der er blevet negligeret over de senere år og endegyldigt døde idag med Valverdes 442 uden offensive visioner. Det lyder dramatisk men sådan har jeg det med det.


Visca el Barca og viva la revolution!
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Gnomitz »

Wow, nu venter jeg bare på at ligatitlen bliver skyllet i lokummet.

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
Lad vær og bliv ved, op til dig.

lovebarca
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons sep 20, 2017 1:03 pm
Har takket: 2 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af lovebarca »

Træneren fejlede her.

Dog vil jeg stadig mene at vi er kommet meget længere end forventet.
I starten af denne sæson havde jeg ikke i min vildeste fantasi regnet med Barca kunne det de har præsteret indtil nu, "vundet la liga" og i finalen i cdr.

Vi har jo ikke mange strenge at spille på, kun 1 striker i Suarez som også kom sent i gang. Dembele har vi ikke kunnet bruge til noget endnu, alcacer har simpelthen ikke niveau. Coutinho er hellere ikke kommet i gang. Messi behøver jeg ikke at komme ind på, ham kender vi alle.

Midtbane hvem har vi her, iniesta er jo færdig med at spille på top niveau. Med det mener jeg han ikke kan spille top niveau fodbold i en hel sæson. Rakitic er som sådan ok.

Er der andre på top niveau til den midtbane?
Igen coutinho er ikke kommet i gang.

Forsvaret synes jeg faktisk har været ok, bedre end forventet og Vermalen har været super backup, den havde jeg ikke set komme.

Så Valverde har gjort det ok efter min mening, men så hellere ikke mere end det.

Dog har jeg også kritik til Valverde, han har været en kylling.
Forklaring:
Vi har alle set hvor god Semedo kan være, der var da bred enighed om at vores Alves afløser var fundet, så laver Semedo nogle fejl og Valverde opgiver ham og benytter Roberto.
Han formår at ødelægge 2 spillere på dette setup, Semedo har mistet selvtillid og Roberto bliver sindsforvirret da han ikke bare kan koncentrere sig om midtbanen, men nee nej han for selvfølgelig forstærket sin træning med fokus på forsvar.

Vores position i ligaen taget i betragtning så var der altså rigeligt med råd til at bruge Semedo frem for Roberto og så vil vi også have set en hel anden Roberto på midtbanen idag, vi mangler nu den midtbane spiller i Roberto takket være Valverde ikke kan bygge ham rigtigt op.

Han har også brugt iniesta for meget i ligaen, coutinho burde være fast mand, så kunne iniesta spille mindre antal kampe. Som det ser ud nu er vi på vej indtil en ny sæson uden coutinho, Dembele og Semedo ved hvordan og hvor de skal spille.

Her synes jeg Valverde mangler nogle evner, hvad gøre vi næste sæson?
Valverde burde have fået Semedo til at spille tip niveau fordbold indtil nu. Coutinho burde have været på et højere niveau, han ved endnu ikke helt hvordan han skal gøre tingene.
Dembele er helt væk.
Disse ting er trænerens ansvar

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Bare lige en reminder om, at vi kunne have haft Ilkay Gündogan og Toni Kroos på midtbanen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster