10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

A$AP skrev:
Valverde: "We were not able to play our game, everything went well for them. They scored early and we were not able to get into the game."
Valverde in presser: "They pressed us from minute 1 to 90, we could not play our game, took risks in midfield, and we were not able to get past their press, had to play long."
Valverde: "It was a bad day for us, as we could not overcome their pressing. They were very good, and we were not so good, could not play our game."
Valverde: "If the opponent takes such risks pushing their midfield so high, you always think you can play a ball behind and punish them. We tried but could not achieve that."
Valverde: "When you lose a game you always wonder about all the decisions you made. The same when you win, but more when you lose, as the person responsible for the team."
Det der er jo næsten mere frustrerende end kampen selv. Som om, at holdet aldrig har prøvet det mod bedre hold før? Det er jo Bilbao-træneren der snakker.
Enig. Når man er træner for Barca så findes det han siger der ikke.

Jeg fatter ikke hvorfor vi er fået væk fra den dejlige kontrol vi havde i de første måneder. Det kan godt være det var kedeligt men det fungerede. Vi kunne lukke kampe ned og selv bestemme hvad der skulle ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Raman93 skrev:Messi har ikke været i nogen semifinale i CHL de sidste tre år
I løbet af den tid, har vi haft trænere, hvis største bedrifter pre-Barcelona, var henholdsvis en 9. plads med Celta Vigo og et græsk mesterskab med et altdominerende Olympiakos-hold. I øvrigt også trænere, der på hver sin måde, har gjort fuldkommen op med de dyder og det grundlag, vi byggede vores allermest succesfulde periode i klubbens historie på: At kontrollere kampene med bolden. Lucho stod for den totale indianerfodbold, der først for alvor udviklede sig efter hans første halvanden sæson, mens Valverde står for det stik modsatte; den defensive, ultraforsigtige, kalkulerede, kyniske og pragmatiske tilgang, hvor man af uransagelige årsager har vurderet, at den optimale tilgang er at forsvare uden bold.

Vi er i gang med at miste Cruyffs identitet. Vi er i gang med at miste det, der i store træk har været klubbens fundament i over 40 år. Det er et fundament, der før har slået alvorlige revner, men nu ser det for alvor ud til, at vi er i gang med at rive det ned. La Masia spiller en mere og mere ubetydelig rolle - særligt nu, hvor vi hellere henter engelske og canadiske spillere, og lejer La Liga-rejects til vores B-hold - og vi har sjældent været længere væk fra Totalfodbolden end vi var i dag. Selvom det dengang var en rå, relativt uraffineret og alt andet end finpudset udgave af Peps Barcelona, så er der uendeligt langt fra det Barcelona-hold der for ni år siden gik på banen i Rom, og så det Barcelona-hold der gik fra selvsammen bane i dag. Ikke kun i niveau og kvalitet, men i endnu højere grad i spilfilosofi og taktisk tilgang. Denne sæson har føltes som ét skridt i den rigtige retning, og så tre i den forkerte.
Senest rettet af Blaugrana92 tirs apr 10, 2018 11:33 pm, rettet i alt 2 gange.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.


Hvorfor insisterer flere herinde på at begge dele ikke kan være galt?! Studiet taler også om at "man måske troede man var videre". Det er marginaler der afgør de her kampe. Spillerne havde en ringe attitude. Se evt. kampen igen. Valverde har dog et KÆMPE ansvar og jeg er sgu tilbøjelig til at være tæt på at hoppe med på fyringsgrund vognen efter den her kamp. Jeg synes dog han indtil nytår lavede mirakler med holdet på de fleste parametre minus de offensive.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Jines »

Det der viser for mig, at Valverde ikke er den rigtige træner for os, trods hans success i La liga. Han er ikke en træner, der har de visioner for spillet, som der skal til hos os. Han bliver helt sikkert ikke fyret, og det skal han heller ikke, men næste sæson skal vi se noget andet end 442-kontrolleret boldskubberi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:Den almindelige og gængse brug af ordet er ondskabsfuld, og den anden brug er en ældre. Som det fremgår af retskrivningsordbogen, dansk sprognævn, gyldendahls store danske, mv.
Jeg er også ufatteligt konservativ og gammeldags. Uanset hvordan du nu har lyst til at vende eller dreje det, så betyder gemen altså også almindelig, og jeg vil da vove skindet i en påstand der lyder, at det var nemt nok at gennemskue, at det var hvad jeg mente i mit indlæg.
Ja, du har sgu nok ret. Kendte ikke den betydning, men så bliver man da klogere. Ligesom jeg lærte ordet bæverding i går.

Sidder efter en aften som i aften, og bliver lidt misundelig på Klopp.
Du mener beverding, og ikke bæverding. Bæverding er ikke et ord.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:Jeg har haft en af de hårdeste/værste uger i flere år (komplikationer med min kærestes graviditet) og så får man lige smækket sådan en kamp i hovedet. Jeg havde egentlig ikke forventet noget specielt udover at vi gik videre. Men det er simpelthen utilgiveligt. Og det er lige fra de dårlige taktiske valg og mangle på ændringer til spillernes elendige attitude.

Det var bare ikke i orden. Sjældent jeg bliver sur men for fanden hvor var dette en mavepuster.
Håber alt det bedste til jer.

Mht. kampen så vil jeg blot sige, at spillerne skylder os en undskyldning, og ledelsen skylder os en træner der vil spille fodbold som et storhold. Det er meget simpelt - hvis man er ligeså pragmatisk som Valverde, så må man aldrig nogensinde pådrage klubben sådan en fadæse her. Vi decideret hader ham for det grotesk kedelige spil, men har accepteret det pga resultaterne et stykke hen ad vejen. Men det her... det skal man ikke overleve, vil jeg mene.
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Jeg køber ikke det narrativ. Det er træneren, den falder på.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Hvis du har en Ferrari ude i garagen, og du har en 18-årig til at køre den, så skal du nok forvente, at han ikke forstår at køre den optimalt, eller at hna ødelægger vognen. Sådan er det også med Valverde og hans stilling i Barca. Vi er en Ferrari, han har været vant til at køre en Fiat Punto.

Det er altid trænerens ansvar, at et hold er topmotiveret til en kamp, og de er klar til at yde det maksimale de kan.

EDIT: Gør mig ondt med dit personlige liv med kæresten. Al held og lykke herfra!
Senest rettet af MessiPogba tirs apr 10, 2018 11:28 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Jeg køber ikke det narrativ. Det er træneren, den falder på.
Jamen ok. Jeg køber ikke narrativet om at træneren styrer alt. At spillerne ikke kan tænke selv og er slaver for systemet. Det er topspillere vi snakker om. Spillere der har vundet alt og har spillet på mange forskellige måder igennem deres karriere. Det burde kunne slå en aflevering på 2 meter eller modtage en bold uden at miste den.

Vi kan ALLE blive enige om at valverde bærer den største del af skylden. Men når man har spillere rendende rundt der tjener så mange penge så må man også kunne forvente at de kan løfte sig lidt over systemet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jines skrev:... men næste sæson skal vi se noget andet end 442-kontrolleret boldskubberi.
Hvis det da bare havde været så vel i dag. Problemet med dagens kamp, var netop den totale mangel på kontrol og boldskubberi, for at man i stedet kunne forsøge sig - igen, igen, igen - at forsvare uden bold. Noget vi hverken har god erfaring med, eller det rigtige mandskab til. Alligevel er Valverde enten stædig nok, dum nok eller begge-dele-nok til at prøve det på en ekstremt svær udebane, mod et hyperaggressivt hold med titusinder af vilde fans i ryggen. Jeg ved ikke, hvad manden tænker på, men det er sandsynligvis noget han engang har haft succes med i den græske liga. Eller noget i den dur.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Og Rakitic, Rakitic... Er han virkelig god nok til at sidde på den midtbane plads for Barca? Ja, han er stabil nok i de fleste kampe. Men når det virkelig gælder, og der faktisk kræves lidt mere af spillere som ham, så er det bare ikke nok at kunne slå nogle præcise lange afleveringer og genvinde nogle bolde. Her er han bare alt, alt for annonym. Det er jo som om, at vi konstant spiller med to nummer 5. Hvornår var hans sidste langskud? Især når Iniesta han ikke har domineret en kamp i 2018.

Før der kan ske nogle fremskridt, så skal Valverde væk. Ellers bliver Arthur også bare endnu en Semedo og Dembele. Får lige en kamp om måneden, bag Paulinho og Gomes i køen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Hvis du har en Ferrari ude i garagen, og du har en 18-årig til at køre den, så skal du nok forvente, at han ikke forstår at køre den optimalt, eller at hna ødelægger vognen. Sådan er det også med Valverde og hans stilling i Barca. Vi er en Ferrari, han har været vant til at køre en Fiat Punto.

Det er altid trænerens ansvar, at et hold er topmotiveret til en kamp, og de er klar til at yde det maksimale de kan.
Har vi en Ferrari? Hvordan er det gået i de sidste 2 sæsoner?

Jeg er med på at det er trænernes ansvar at sætte holdet og komme med en taktik der virker. Men spillerne burde kunne motivere sig selv.

Jeg gider ikke sidde og forsvare valverde for det fortjener han ærlig talt ikke. Jeg synes dog også at man må se på spillerne. Det vi så i dag var pinligt. Også fra dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg skal møde på arbejde klokken halv fire i nat. Når jeg har fri, forventer jeg at vi har fyret Valverde og ansat Xavi. Hvis ikke det er sket, så tager jeg det første fly til Barcelona, og kupper klubben med Presidente Piqué i ryggen. #vivalarevolucion

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Fuldt fortjent at Roma gik videre. De havde viljen og kunnen, Barca havde ingenting. Spillerne virkede trætte og helt uden energi. Forstår ikke Valverdes dispositioner (I know, det er nemt at være sofatræner). Hvorfor sparede Valverde ikke flere profiler fx mod Leganes? Forstår det simpelthen ikke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster