Samuel Umtiti

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:
zqa skrev: Lønningerne i Barcelona er stukket helt af.
Det er naturligvis ikke kun i Barcelona.
Piquénbauer skrev:Det tror jeg klart man ville. Når man leverer som umtiti gør så har man fortjent mere i løn. Vi snakker om en top 5 cb i verden.
Jeg vil gerne se Umtiti præstere i liiidt længere tid en 6-7 måneder før jeg bedømmer ham i samme kategori som Piqué, Bonucci, Hummels, Godin, Boateng osv. Derudover, så synes jeg stadig han har nogle klare mangler (som dog oftest opvejes af hans fysik). Men igen, han får en halv million om ugen og har 3-4 år tilbage af hans nuværende kontrakt, imo så burde han slappe lidt af med lønkravene.
Jeg har aldrig forstået, hvordan Hummels altid er blevet anset som en af de bedste forsvarsspillere i verden. Jeg synes, han laver så mange fejl, og han er en del nem at forbipassere. Han er ufattelig god på bolden og en hamrende dygtig fodboldspiller, men synes godt nok han er overvurderet i forsvarsmæssige perspektiver af spillet. Så er han så tungrøvet og langsom til at vende.

Godin, Juventus-Bonucci og Boateng er/var for mig de tre bedste forsvarsspillere i verden. Synes ærlig talt at Umtiti er bedre end Hummels eksempelvis.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært at måle. En spiller som godin ser f.eks. meget bedre ud pga holdets måde at spille på.

Men når det kommer til barca så vil jeg ikke vælge en eneste foran umtiti (og pique). Det er virkelig et fremragende par vi har fået samlet der og så med MAtS i kassen. Amen hvor er det dejligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Angleshooter
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons jan 24, 2018 11:44 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Angleshooter »

Den her kontrakt er de simpelthen nødt til at få forhandlet på plads. Der er så mange plusser ved Umtiti, han har 7-8 år foran sig på topniveau, han har ikke haft særligt mange skader, og det vil vel koste 300 - 500 mil. at erstatte ham (og jeg kan ikke på stående fod komme med et godt bud på en erstatning). Og vigtigst af alt så er han allerede faldet hel til på holdet, hvilket vi på det seneste har set, er noget som ikke er særligt nemt for nye/unge spillere.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af zqa »

Piquénbauer skrev:Det er svært at måle. En spiller som godin ser f.eks. meget bedre ud pga holdets måde at spille på.
Det kan vel også siges om forsvaret i Barcelona i denne her sæson......

Jeg er fuldt ud enig i, at han skal have en forbedret kontrakt (eller, det er jeg egentligt ikke). Men han skal ikke i nærheden af spillere som har brugt +10 år på, at arbejde sig frem til deres kontrakt. Det ville smadre lønhierarkiet fuldstændig imo og sende et skidt signal til andre spillere i truppen.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:
Piquénbauer skrev:Det er svært at måle. En spiller som godin ser f.eks. meget bedre ud pga holdets måde at spille på.
Det kan vel også siges om forsvaret i Barcelona i denne her sæson......

Jeg er fuldt ud enig i, at han skal have en forbedret kontrakt (eller, det er jeg egentligt ikke). Men han skal ikke i nærheden af spillere som har brugt +10 år på, at arbejde sig frem til deres kontrakt. Det ville smadre lønhierarkiet fuldstændig imo og sende et skidt signal til andre spillere i truppen.

Det har vi da gjort i flere omgange før, har vi ikke? Husker jeg forkert, hvis jeg siger, at da Neymar blev købt i 2013, tjente han flere penge end Xavi og Iniesta? Det virkede ikke til, at der var de helt store indsigelser imod det, men nu er Iniesta og Xavi hellere de mest flamboyante mennesker i sportsverdenen, eller nogen, så det har sikkert spillet ind, at deres kærlighed til spillet var større end lønchecken.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Slindj93
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre dec 29, 2017 6:46 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Slindj93 »

Der er ingen tvivl om, at isoleret set er Umtiti de 9mio € værd om året, som han angiveligt beder om set i forhold til andre CB's. Dog vil det ødelægge en masse andre ting fx at hvis man bare beviser sig i 0,5-1 år på højt niveau, kan man kræve ligeså meget i løn som legender i klubben Iniesta (og Suarez). Det vil sende et helt forkert signal og ødelægge lønhierarkiet i klubben fuldstændig. Fordi hvordan vil Rakitic, Alba og Roberto eksempelvis reagerer på dette, når de også har spillet en god sæson og været i klubben meget længere tid? Barcelona er ikke en klub man kun spiller for pga. lønnen. Vi har altid slået os på, at være en klub, som man drømmer om at komme til at spille for, og ikke kun pga. pengene.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af A$AP »

Han er en meget vigtig spiller for holdet, og for fremtiden. Han har vist højt niveau fra dag et og er også yderst professionel udenfor banen, hvor man aldrig hører noget skidt fra ham. Jeg håber, at man kan finde en mellemvej og tilfredsstille begge parter. Når man tager in mente, at spillere som Gomes, Paco og Paulinho tjener mere end ham, Arda tjente også mere, så kan jeg sagtens se hvorfor Umtiti gerne vil højere op. Han passer perfekt ind i forsvaret sammen med Pique, hans fart og styrke er uundværligt.

Man skal selvfølgelig samtidig også fra klubbens side opretholde en hvis grænse for sådan nogle ting. Lige i denne her situation dog, så kan man godt forsøge at imødekomme Umtiti og hans krav til et punkt hvor begge sider kan stille sig tilfredse. Og så hæv den skide klausul.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Goaaal »

Jeg mener virkelig at det er uden for diskussion at han selvfølgelig ikke skal have så meget i løn. Hvis ledelsen giver ham det så bør følgende spillere føle sig snydt så vandet driver hvis de ikke tjener markant mere end ham:

Ter Stegen
Pique
Bussi
Ini
Sua
Cou (ikke på meritter endnu men ærligt- på navnet alene)
Sua
Messi


Alle ovenstående hører til i et markant højere lønniveau end en forsvarsspiller der på godt og ondt minder om Varane. Hurtig, fysisk stærk og generelt god, men også med mange dårlige beslutninger. Han har slet ikke præsteret på et stabilt og højt nok niveau længe nok til at kræve det han kræver. Videre med ham hvis han ikke indordner sig.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af emo »

Jeg tror at alle dem du nævner tjener markant markant mere end hvad ham ville tjene hvis han fik den nye løn. Når det så er sagt så er det hul i hoved et krav efter halvandet år i klubben og ingen deciderede titler at støtte sig op af (Copa).

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Goaaal »

emo skrev:Jeg tror at alle dem du nævner tjener markant markant mere end hvad ham ville tjene hvis han fik den nye løn. Når det så er sagt så er det hul i hoved et krav efter halvandet år i klubben og ingen deciderede titler at støtte sig op af (Copa).

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk

Det kan godt være du har ret (Messi er jo i hvert fald), jeg tolkede bare denne som om at han ville snige sig op i top 3:

"Klubben mener ikke, at Umtiti allerede skal op på samme lønniveau som blandt andet Andrés Iniesta og Luis Suárez."

Er der nogen udover Messi der tjener mere end Suarez og Ini?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Det vil koste klubben langt flere penge at finde en erstatning. Hvis vi altså overhovedet kan finde en.

Men mon ikke man ender omkring de 150000-175000 om ugen? Det vil sætte ham omkring pique, bussi osv hvilket imo er fair. Hele den her sag virker i det hele taget en smule overdrevet. Det giver i hvert fald sport en mulighed for at få skrevet en masse rygter om alle mulige random cb'er der skal tage over efter umtiti.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af De La Barça »

Goaaal skrev:Er der nogen udover Messi der tjener mere end Suarez og Ini?
Tror Coutinho og Dembele får mere end Iniesta, men mindre end Suarez.

Kan godt forstå at Umtiti skal have en lønforhøjelse, men synes mere end en fordobling er lidt voldsomt. På den anden side så følger lønudviklingen vel priserne på transfermarkedet? Paulinho får også relativt meget i løn selvom han gik ned i løn i forhold til Kina.


Visca el Barça i Visca Catalunya

AIS Salad
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs maj 05, 2015 2:39 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af AIS Salad »

Lad os siger, at vi lod Umtitti gå, og fandt værdig erstatning, der tilfredsstille sig med den løn Umtitti får. Lad os siger, at den nye erstatning fulde hulet efterladt af Umtitti og præsenter lige så. skal man så lad ham gå, når han også kræver en lønforhøjelse om halv anden år?. Hvis det er tilfaldet, så skal man forvente udskiftning i forsvaret hver anden season. Det kan ikke være sundt for holdet. Jeg synes han skal have lønforhøjelse (dog ikke det han kræver) og gøre ham til at føler sig værdsat. Jeg vil hade at miste ham til klubber som man utd eller til psg endnu engang.
han skal ihvertfald have mere end paco og gomes.

PS: Vi skal huske på, der hele tiden er efterspørgsel på god cb. Og Umtitti har vist at han er mere end god.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Samuel Umtiti

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror stadig ikke på de krav fra umtiti. Det virker imo som bs. City har uden tvivl forsøgt sig med umtiti inden de hentede Laporte og han blev på trods af at de kan give ham en kæmpe løn.

Umtiti skal bare have en lønforhøjelse. Det har han fortjent.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster