La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Min pointe var bare at de på nuværende tidspunkt er lige langt i cl men Messi er 11 point oppe i ligaen og i finalen i cdr. Det er ham der er foran lige nu.
Min pointe er, at det betyder næsten ingenting hvad der er sket indtil videre i sæsonen. Både fordi Ballon d’Or gives for kalenderåret, men også fordi den sidste håndfuld kampe i Champions League og VM tillægges uforholdsvis meget betydning.
Argh det er vel at stramme den at påstå at det ikke vil betyde ret meget hvis Messi tager en national double? For det er det der er sket indtil videre i sæsonen. Eller han har i hvert fald spillet sig meget tæt på en.

Jeg er enig i at både cl og vm tillægges mere betydning men der er også andre titler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

Problemet er, at vi alle sammen herinde jo godt ved, at Messi er den retmæssige vindere. Det er jo ikke os herinde, nogle prøver at pointere, at Ronaldos opblomstring kan være med til at påvirke næste års kåringer, men mere alle Ronaldos trofaste følgere lige pludselig begynder at komme frem fra gemmerne, fordi Ronaldo formår at gemme krudtet til de her store kampe, som tilfældigvis flere øjne er rettet i mod.

Ronaldos PR-hold og fans udnytter jo bare denne mulighed for at igangsætte en kampagne, som i virkeligheden ikke burde have nogen form for mulighed for at kunne påvirke de kommende kåringer, for Messi er så meget mere end blot mål, som jo er det Ronaldo hovedsageligt påvirker kampene med, men det er jo før set, hvordan Ronaldos mål i flere omgange har medvirket til, at han er blevet kåret til den bedste, selvom han rent spillemæssigt slet ikke har kunne måle sig med Messis genialiteter.

Selvom Messi skulle vinde Ligaen og CdR, og Ronaldo gik amok her de sidste 2 måneder med 20 mål og igen vinde CL, så tvivler jeg faktisk på, at Messi vil være den klare favorit. Fordi det er de færreste folk omkring, som ser alle Messis og Ronaldos kampe, så CL-kampe har en stor betydning for folks opfattelse af de to.

Det betyder åbenbart meget for pøblen, at Ronaldo formår at vise sig frem på de mest sete fodboldkampe, selvom hans kontinuitet i efteråret var på historisk lavt niveau.

For hvis ret skulle være ret, så burde Ronaldo jo ikke have vundet de to sidste år. Under EM 2016 var han ikke engang Portugals bedste. Det var Pepe og så Renato Sanches. Sidste sæson var det Isco, Kroos og Modric, der var de altdominerende spillere. Samme er jo ikke tilfældet hos os, hvor Messi altid er den mest dominerende spiller, men det er jo desværre det, der er den kolossale problem med denne lovprisning af Ronaldo. Hans mål har givet ham alt, alt for meget kredit i forhold til, hvad hans andre holdkammerater præsterer.

Ronaldo er en historisk målscorer. Det kan man aldrig nogensinde komme uden om, og Ronaldo i hans yngre dage tilhører i min optik helt klart blandt de allerbedste verden nogensinde har set, men Ronaldo de senere år bør slet, slet ikke være med de her snakke.

Suarez scorede jo 55 mål forrige sæson, Luca Toni bombede også mål ind hans Bayern-tid, van Nistelrooy scorede 44 mål på en sæson i starten af 00'erne, og alligevel vandt de aldrig en Balon D'Or, for det er som om, at dengang vidste folk godt, at mål ikke bør være den altdominerende faktor i ens vurdering af verdens bedste, men hvordan de spillede spillet.

Det er som om, at med SoMe-kulturen, at folk er blevet dummere og dårligere til at kunne bedømme en spilelr helt og bare blindt læner sig op af nogle statistikker fremfor at decideret se spillet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ulrich
Indlæg: 1702
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ulrich »

Ronaldo scorer aldrig "game-winning goal" i CL:

https://www.transfermarkt.co.uk/cristia ... amewinning

Men det vidste vi jo godt. 4-1 på straffe i overtiden. Smid trøjen og flex. :roll:

Kontra Messi:

https://www.transfermarkt.co.uk/lionel- ... amewinning

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Argh det er vel at stramme den at påstå at det ikke vil betyde ret meget hvis Messi tager en national double? For det er det der er sket indtil videre i sæsonen. Eller han har i hvert fald spillet sig meget tæt på en.
Champions League og internationale slutrunder er ikke det eneste som har betydning, men de har meget betydning. Messi vandt jo både mesterskab og pokalturnering i 2016, men Ronaldo vandt alligevel Ballon d'Or med et kæmpe forspring. Hvis Ronaldo overstråler Messi i de næste 3-4 måneder, så er resten af sæsonen reelt ligegyldig.
ulrich skrev:Er BdO ikke ændret til sæsonbasis? Eller er det kun #TheBest?
Ikke så vidt jeg ved?

Men derudover er der tradition for, at den gives til den bedste spiller på den største scene snarere den mest konsistente gode spiller set over 12 måneder. I særdeleshed i et VM-år.

ulrich
Indlæg: 1702
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ulrich »

Ah, kan være jeg husker forkert. Mente bare de lavede noget om, da de lavede Fifa player of the year og BdO om til 2 separate priser.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Champions League og internationale slutrunder er ikke det eneste som har betydning, men de har meget betydning. Messi vandt jo både mesterskab og pokalturnering i 2016, men Ronaldo vandt alligevel Ballon d'Or med et kæmpe forspring. Hvis Ronaldo overstråler Messi i de næste 3-4 måneder, så er resten af sæsonen reelt ligegyldig.
Enig. Men nu vinder Messi både cl og vm så det er ikke noget problem ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Kubala »

ulrich skrev:Ah, kan være jeg husker forkert. Mente bare de lavede noget om, da de lavede Fifa player of the year og BdO om til 2 separate priser.
Hvis jeg ikke husker forkert, så lavede de det om, at journalisterne udelukkende kårer vinderne af Bdr, mens FIFAs kåres af journalister, kaptajner og landstrænere.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af zqa »

Ronaldo skrev:You need to think big. I always believe that nobody is better than me, out on the pitch at least.
Så er det jo ligesom afgjort.
#jesuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Skydefinten »

Han er så vild. Sikke en frø-hjerne.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Nogen gange kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan fodboldhistorien havde set ud, hvis Ronaldo og Messi var endt på samme hold. Med den rolle Messi har i dag tror jeg de kunne have været rigtig gode for hinanden. Så havde det også været ligegyldigt hvem der var bedst, fordi de gav holdet så meget. I dag er det altafgørende for os at Messi anses som den bedste af de to fordi Ronaldo er Real spiller. Jeg kunne unde ham mere hvis han spillede i England eller PSG, men så længe han spiller for Real er det svært. Glemmer man kampen om den ypperste anerkendelse, så synes jeg selve æraen med de to har været vild. Vi taler om to spillere som har konkurreret mod hinanden i 10 år. Alle andre før dem toppede 2-3 år maksimalt. Det synes jeg er imponerende. Det er en rivalisering som kommer til at mangle når de stopper. Selvom den måske også vil blive afslappende at få væk.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14919
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Lopezzz »

Vi hader Ronaldo fordi han er en blærerøv og han er grim
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:og han er grim
Så skulle vi da også have hadet Reiziger.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af zqa »

Jeg kan nu stadig godt lide Ronaldo. Dog mest United-Ronaldo. Det er bare ærgerligt han ikke skiftede tilbage til United for 3-4 år siden.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Jeg kan nu stadig godt lide Ronaldo. Dog mest United-Ronaldo. Det er bare ærgerligt han ikke skiftede tilbage til United for 3-4 år siden.
Ronaldo fra 2006-2010 eller 2011 var vanvittig god. En af de allerbedste historien har set. Han kunne det hele dengang. Drible, sætte de andre op, skabe chancer ud af ingenting, score alle slags mål, og mest af alt en mere teamspiller. Det er omkring 2011, synes jeg, at Ronaldo blev den her maniske person, som gik helt op i sig selv som aldrig set før. Det var som om, at Ferguson var den eneste, der fik Ronaldo til at huske på, at der er noget i in Team.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Det er pudsigt at tænke på, at Ronaldo tidligt i sin karriere blev betragtet som en dribler uden slutprodukt som aldrig kunne noget på den store scene. I de seneste par år har han nærmest kun levet af sine mål i de afgørende kampe.

Ronaldo var en underholdende fodboldspiller i United og de første par sæsoner i Real Madrid. I dag er han udelukkende en målscorer. Det er han til gengæld også ret god til.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster