La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er der så stor fokus på BdO? Jeg forstår det virkelig ikke. Ronaldo er desuden ikke tæt på at vinde den... Tværtimod er Messi på nuværende tidspunkt ret langt foran.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Skydefinten »

Madrid sportspressen... :eek:

Vi glemmer lige La Liga elendigheden, og fokuserer udelukkende på om CR kan vinde Pichichi!! :lol: :lol:
Jeg har ellers hørt, at fodbold er en holdsport.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af A$AP »

Det minder mig om en god gammel klassiker.

Billede

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Skydefinten »

Hehe, når ens poll backfires :cool:

Fandme træls, når også madrid-afstemningen peger på Leo.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Hvorfor er der så stor fokus på BdO? Jeg forstår det virkelig ikke. Ronaldo er desuden ikke tæt på at vinde den... Tværtimod er Messi på nuværende tidspunkt ret langt foran.
VM kommer formentlig til at afgøre Ballon d'Or, men hvis Ronaldo fortsætter sin nuværende form, skyder Real Madrid til endnu en Champions League-sejr og får en flot slutrunde med Portugal, så vinder han Ballon d'Or igen. Også selvom han kun har præsteret i et par måneder af sæsonen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og samme er tilfældet for Messi. Min pointe var bare at de på nuværende tidspunkt er lige langt i cl men Messi er 11 point oppe i ligaen og i finalen i cdr. Det er ham der er foran lige nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ulrich »

Folk har en tendens til at glemme hvad der skete før jul. Der er jo en grund til at Barcelona er 11 point foran og det er ikke kun pga. kampene efter jul.

Men man kan hurtigt blive kaldt verdens bedste når man scorer et tilfældigt mål med knæet og på straffe som aldrig skulle være blevet dømt. Åbenbart.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af PuyolErGud »

Ret skal være ret, B'dOr er jo også en pris for kalenderåret, så alt før jul er i og for sig irrelevant. Ikke at Ronaldo skal vinde alligevel

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

putamadrid
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør apr 12, 2014 8:31 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af putamadrid »

MessiPogba skrev:I 2018.

13 kampe, 21 mål. De 21 mål er faldet i de sidste 11 kampe.
Han har pumpet mål ind i 2018 ja. Men om så han scorer 20 ligamål yderligere, er det er jo ligegyldigt, når målene udeblev i de første 20 la liga kampe. Reelt set er det kun de 3 mål mod PSG, som kan tilskrives betydning i BDO-regi, da ligaen er vores. Vi så det samme i sidste sæson, hvor han var fænomenal i de 3 vigtigste kampe i sæsonen og alle folk gav en fuck for, at han var lort i alle andre kampe. Tror ikke, at Messi vinder BDO, hvis Real tager Champions League medmindre Argentina får et rigtig godt VM.

Kunne være klasse, hvis Neymar (selvom han er en hund) qua et godt VM og manglende titler til Real kunne overhale Ronaldo i BDO kapløbet, og forvise ham til tredjepladsen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Men konteksten er stadig ikke irrelevant. Der er ikke noget pres på Real Madrid i ligaen lige nu. Alle anser jo den kamp som tabt. Ronaldos mål i ligaen bliver højst sandsynligt fuldkommen ligegyldige, for alt peger jo i retningen af, at Real Madrid alligevel ikke bliver mestre.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Messis 2011-2012 sæson. Han scorede 73 mål, så vidt jeg lige husker, og var fuldstændig on fire i foråret, hvor han blandt kørte Málaga og Espanyol midt over. Men Real blev mestre, så det er alligevel sjældent, at der er nogen som helst, der taler om den sæson som Leos bedste, selvom han scorede et uhørt antal mål med en fuldkommen latterlig effektivitet. Det væsentlige er at han, sammen med resten af holdet, tabte unødvendigt mange point og ikke blev mestre.

Det væsentlige for Ronaldos sæson indtil videre, er at han var fuldstændig usynlig i det første halve år af sæsonen, hvor Real Madrid essentielt smed mesterskabet langt udenfor rækkevidde. Så kan han score 55 mål i februar, marts, april og maj, men det væsentlige og mest essentielle er at han ikke bliver mester, fordi han ikke præsterede i flere måneder i træk.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Kubala »

For CR bliver CL rigtig vigtig. Den står og falder med CL mht. Bdr. Lige nu er Messi foran, det er jeg enig i. Generelt er Messi bedre end CR, men umiddelbart vægter visse trofæer rigtig meget, når det drejer sig om Bdr, så det er, hvad det er.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Min pointe var bare at de på nuværende tidspunkt er lige langt i cl men Messi er 11 point oppe i ligaen og i finalen i cdr. Det er ham der er foran lige nu.
Min pointe er, at det betyder næsten ingenting hvad der er sket indtil videre i sæsonen. Både fordi Ballon d’Or gives for kalenderåret, men også fordi den sidste håndfuld kampe i Champions League og VM tillægges uforholdsvis meget betydning.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Kawhi »

Blaugrana92 skrev:Det væsentlige for Ronaldos sæson indtil videre, er at han var fuldstændig usynlig i det første halve år af sæsonen, hvor Real Madrid essentielt smed mesterskabet langt udenfor rækkevidde. Så kan han score 55 mål i februar, marts, april og maj, men det væsentlige og mest essentielle er at han ikke bliver mester, fordi han ikke præsterede i flere måneder i træk.
Efterårets præstationer kan kun komme i betragtning, hvis vi snakker om "UEFA Men's Player of the Year Award".

Desværre kåres BdO ud fra kalenderåret, så
55 ekstra La Liga mål +
2. plads i La Liga +
CL-titel til RM
gør sgu nok Ronaldo til midlertidig favorit ift. Messis La Liga titel.

Der er 8-9 måneder endnu til at finde en BdO-vinder, så meget kan nå at ændre sig - forhåbentlig i Messis favør.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Kawhi »

Hvis pro-CR fans skal argumentere, så lyder deres argumentation sikkert således (jeg giver CR CL-titlen, da der højst sandsynligt ellers ikke bør være debat om prisen):

En "elendig" sæson for Ronaldo:
Kampe: 35
Mål: 37
Assists: 6
Mål/Assists per kamp: 1,23
Titler: CL

En "fantastisk" sæson for Messi:
Kampe: 43
Mål: 35
Assists: 16
Mål/Assists per kamp: 1,19
Titler: La Liga + CdR


Vi kan lige så godt forberede os på, at CR-fans hiver den slags statistikker frem og ikke giver en fuck for hvad Messi ellers bidrager med, da det jo "kun er målene der tæller".

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ulrich »

Er BdO ikke ændret til sæsonbasis? Eller er det kun #TheBest?

Sendt fra min LG-H960 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster