Europa League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

Er du gal, et mål af Griezmann her til 1-5 i Moskva. Han er on fire.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Europa League

Indlæg af zqa »

Hvad fanden laver Bilbao? Skidt.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Europa League

Indlæg af Piquénbauer »

Endelig hjælper fjerde dommeren til og så fucker han op. Hvor er det ringe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Europa League

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:Endelig hjælper fjerde dommeren til og så fucker han op. Hvor er det ringe.
Var det omkring straffesparket i Arsenal - AC Milan?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Europa League

Indlæg af Piquénbauer »

Ja! Håbløst!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Europa League

Indlæg af PuyolErGud »

Så det ikke, men det lyder som noget der er sket for mange gange!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Europa League

Indlæg af MessiPogba »

Hold da kæft, hvor er Serie A dog en ringe liga. Napoli blev kylet ud, Milan kan ikke engang slå en kriseramt Arsenal, selvom AC Milan er i kongeform i ligaen. Arsenal har nogle helt forfærdelige spillere i truppen såsom Xhaka, som jeg ved gud stadigvæk ikke forstår, at han kan spille for et hold som Arsenal. Han er simpelthen så ringe.

At Immobile er topscoreren i ligaen siger vist også alt om den liga.

Imponerende, at Juventus kan holde fanen så højt for dem, når kvaliteten i ligaen er så meget under niveau, og at de kan spille op mod de allerbedste i CL pånær CL-finalen 2017, hvor de var skandaløst ringe.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Hold da kæft, hvor er Serie A dog en ringe liga. Napoli blev kylet ud, Milan kan ikke engang slå en kriseramt Arsenal, selvom AC Milan er i kongeform i ligaen. Arsenal har nogle helt forfærdelige spillere i truppen såsom Xhaka, som jeg ved gud stadigvæk ikke forstår, at han kan spille for et hold som Arsenal. Han er simpelthen så ringe.

At Immobile er topscoreren i ligaen siger vist også alt om den liga.

Imponerende, at Juventus kan holde fanen så højt for dem, når kvaliteten i ligaen er så meget under niveau, og at de kan spille op mod de allerbedste i CL pånær CL-finalen 2017, hvor de var skandaløst ringe.
Dine ekstreme vurderinger af fodboldspillere er altid et godt underholdsningsmoment. Xhaka en forfærdelig og ringe spiller? Immobile en dårlig angriber? Hvad er det næste, at Courtois i virkeligheden er en dårlig målmand?

Det er en grinagtig påstand, at Serie A er en ringe liga. Også selvom et hold du åbenlyst hader, slog et hold fra ligaen ud. Arsenal er muligvis i krise, men de har stadig nogle exceptionelt dygtige spillere på holdet, særligt Aubameyang og Mkhitaryan der har en enestående indbyrdes forståelse.

Serie A har tre hold tilbage i Europa. Spanien har fire. England har også tre. Tyskland har kun to. Frankrig, Portugal og Rusland har ét hver. Og hvad nu med La Liga og Bundesligaen? Athletic Club blev jo lige slået ud af det tredjebedste hold fra den der franske tegneserieliga? Dortmund røg ud mod et østrigsk hold? Og Premier League? Hallo, hvad sker der? Tottenham ryger ud til et hold fra den der ringe liga, mens United ryger ud til et eller andet spansk hold med Steven N'Zonzi som omdrejningspunktet? Det er da helt godnat, sikken en omgang dårlige ligaer. Eller hvad?

Serie A har den tredjehøjeste UEFA koefficient for indeværende sæson, med næsten dobbelt så mange point som Bundesligaen. Serie A har haft et hold i to af de seneste tre Champions League finaler. Sidste år blev vi kylet ud på røv og albuer af et italiensk hold.

At Immobile er topscorer i ligaen, siger alt om, hvilken tilgang til spillet Lazio har, hvilket du også ville være opmærksom på, hvis du rent faktisk fulgte med i Serie A. Lazio spiller ekstremt offensivt, og vil hellere score fem og lukke fire ind, end de vil score et og lukke nul ind. Det er blandt andet derfor, at de har scoret næsten ligeså mange mål som Juventus, men lukket over dobbelt så mange ind. Med Immobile, Milinkovic-Savic, Luis Alberto og nu også Felipe Anderson, der endelig er blevet skadesfri igen, har de en vanvittigt god offensiv, og det er den de lever på.

Det er ikke Juventus, der alene holder fanen højt. Det er ikke sikkert, at du kan huske det, men Roma vandt sin gruppe foran Chelsea og Atlético Madrid.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Europa League

Indlæg af zqa »

Ret skal være ret, så er det i høj grad Juventus’ skyld, at de har så mange koefficient point i serie a. De har over dobbelt så mange som Napoli, der er 12 pladser efter (nr 17). De to hold er i øvrigt de eneste i top 25.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Europa League

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev: Dine ekstreme vurderinger af fodboldspillere er altid et godt underholdsningsmoment. Xhaka en forfærdelig og ringe spiller? Immobile en dårlig angriber? Hvad er det næste, at Courtois i virkeligheden er en dårlig målmand?
Courtois er i hvert fald overvurderet, når han sommetider bliver anset som Premier Leagues bedste. For det er han ikke. Faktisk temmelig langt fra.. Han er en dygtig keeper, så nej, det udsagn kommer jeg ikke medi
Blaugrana92 skrev:Det er en grinagtig påstand, at Serie A er en ringe liga. Også selvom et hold du åbenlyst hader, slog et hold fra ligaen ud. Arsenal er muligvis i krise, men de har stadig nogle exceptionelt dygtige spillere på holdet, særligt Aubameyang og Mkhitaryan der har en enestående indbyrdes forståelse.
I hvilket sammenhæng kan jeg bruge Mkhitaryan og Aubameyangs indbyrdes forståelse til, når Aubameyang ikke har spillet Euro League for Arsenal og ikke var med i Arsenals to kampe mod AC Milan? Og derudover, hvor ser du, at jeg kritiserer lige de to? Jeg kritserer om end hellere ikek direkte Arsenal. Ikke andet end at de er i deres største krise under Wengers tid som manager. Det er dig, der nu insinuerer noget, som slet ikke er noget, jeg har sagt. Men det skal du da være velkommen til, hvis det skal styrke dit udsagn.
Blaugrana92 skrev:Serie A har tre hold tilbage i Europa. Spanien har fire. England har også tre. Tyskland har kun to. Frankrig, Portugal og Rusland har ét hver. Og hvad nu med La Liga og Bundesligaen? Athletic Club blev jo lige slået ud af det tredjebedste hold fra den der franske tegneserieliga? Dortmund røg ud mod et østrigsk hold? Og Premier League? Hallo, hvad sker der? Tottenham ryger ud til et hold fra den der ringe liga, mens United ryger ud til et eller andet spansk hold med Steven N'Zonzi som omdrejningspunktet? Det er da helt godnat, sikken en omgang dårlige ligaer. Eller hvad?
Igen prøver du blot at insinuere noget. Der vil forekomme resultater, hvor andre hold vil slå andre ud. Min anke er, at den måde Arsenal blev slået ud på. Der var klasseforskel mellem AC Milan og Arsenal. Det er det, der er problemet. Hvis kampene var jævnbyrdige eller lignende, havde jeg ikke skrevet det der. Hvis AC Milan kan spille op imod de bedste hold i Serie A, men være så ringe i europæisk sammenhæng, viser jo deres styrke og at ligaen ikke er så god, som folk vil gøre det til. Alene det, at Juventus står til at vinde den for 7. år i træk er jo også et bevis på, at ligaen er ikke særlig god. Selvom Juventus er et top 4 af de bedste hold i verden, så burde da være noget bedre konkurrence. AKkurat med Bundesligane, så er den liga også helt til rotterne, selvom de er fantastiske til at udvikle talenter, så er konkurrenceniveauet så uhyre ringe.
Blaugrana92 skrev:Serie A har den tredjehøjeste UEFA koefficient for indeværende sæson, med næsten dobbelt så mange point som Bundesligaen. Serie A har haft et hold i to af de seneste tre Champions League finaler. Sidste år blev vi kylet ud på røv og albuer af et italiensk hold.
Igen kommer du med en anekdote, som jeg ikke kan se nogen som helst essen i det, jeg skriver? Jeg har flere gange rost Juventus, og flere gange kaldt dem for et af de absolute bedste hold i verden. Men Juventus er en outlier i den italienske liga. De er jo langt bedre end alle holdene. Så at vi er røget ud til dem, kan jeg ikke se, hvordan det skal dokumentere, at Serie A er så meget bedre, når Juventus er på europæisk topniveau. Problemet er de andre hold på ingen måder er konkurrencedygtige nok.
Blaugrana92 skrev:At Immobile er topscorer i ligaen, siger alt om, hvilken tilgang til spillet Lazio har, hvilket du også ville være opmærksom på, hvis du rent faktisk fulgte med i Serie A. Lazio spiller ekstremt offensivt, og vil hellere score fem og lukke fire ind, end de vil score et og lukke nul ind. Det er blandt andet derfor, at de har scoret næsten ligeså mange mål som Juventus, men lukket over dobbelt så mange ind. Med Immobile, Milinkovic-Savic, Luis Alberto og nu også Felipe Anderson, der endelig er blevet skadesfri igen, har de en vanvittigt god offensiv, og det er den de lever på.
Jeg er udmærket klar over, at Lazio under SImone Inzaghi spiller frisk fodbold. Men Immobile spillede også under et frisktænkende manager i Thomas Tuchel, som er langt mere offensivt tænkende end Simone Inzaghi, i DOrtmund, og han var jo så ringe. Han spillede også for Sevilla, som hellere ikke er et defensivt hold, og han var også helt til grin der.
Meget tænkevækkende, at så snart han er tilbage i Italien, at han bomber igen, ikke?
Blaugrana92 skrev:Det er ikke Juventus, der alene holder fanen højt. Det er ikke sikkert, at du kan huske det, men Roma vandt sin gruppe foran Chelsea og Atlético Madrid.
Så lige pludselig det at vinde en gruppe foran andre er et tegn på kvalitet? Tja, Arsenal vandt jo også flere år deres gruppe i CL for så at blive fuldstændig til grin i knock-out-kampene. Og at de slog et Shakhtar Donetsk-hold, som holder vinterpause på 2,5 måned og slet ikke ikke top omdrejninger i modsætning til ROma, som har spillet fodbold uafbrudt siden sommers pånær 10 dage i januar og så forrige uges tragiske hændelse med Davide Astori, beviser i sidste ende ikke en skid.

Real Madrid blev da nummer 2 og alligevel ydmygede de et PSG-hold. Bayern Munchen blev nummer 2 i år. At man lige pludselig skal bruge det som incitament for at dømme holdenes kvalitet, er da et mærkværdigt og underligt argumentationsgrundlag at bruge for at pifte Serie A op.

Og endeligt, at du skal indlemme koefficient-pointene op, så er det bare hamrende morsomt, at du bare ser fuldstændig bort fra, at det er Juventus, der stortset har bidraget til de mange point der i de sidste fem år, fordi, som jeg tidligere har nævnt, er et verdensklassehold og er den eneste faktor, der bidrager til, at Italien ikke har set ringere ud i europæisk sammenhæng. Men det ser vi jo bort fra, for det styrker din argumention, ikke?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Igen prøver du blot at insinuere noget. Der vil forekomme resultater, hvor andre hold vil slå andre ud. Min anke er, at den måde Arsenal blev slået ud på. Der var klasseforskel mellem AC Milan og Arsenal. Det er det, der er problemet. Hvis kampene var jævnbyrdige eller lignende, havde jeg ikke skrevet det der. Hvis AC Milan kan spille op imod de bedste hold i Serie A, men være så ringe i europæisk sammenhæng, viser jo deres styrke og at ligaen ikke er så god, som folk vil gøre det til. Alene det, at Juventus står til at vinde den for 7. år i træk er jo også et bevis på, at ligaen er ikke særlig god. Selvom Juventus er et top 4 af de bedste hold i verden, så burde da være noget bedre konkurrence. AKkurat med Bundesligane, så er den liga også helt til rotterne, selvom de er fantastiske til at udvikle talenter, så er konkurrenceniveauet så uhyre ringe.
Hvad viser det så, når Sevilla kan lukke stribevis af mål ind i La Liga, og generelt klare sig markant dårligere end forventet, og alligevel står i en kvartfinale i Champions League? Det er dig, der bruger Napoli og Milans exit i europæisk sammenhæng som en målestok for Serie A. Det er i sig selv absurd. Milan er jo helt åbenlyst inde i en genopbyggende proces, der involverer en del unge og uprøvede spillere, med en omtrent ligeså uprøvet manager ved roret, så at de ikke formår at spille sig videre, mod et mandskab med enormt stor europæisk erfaring og en af de bedste managers gennem de sidste 25 år ved roret, er næppe nogen kæmpe overraskelse, og det er næppe noget brugbart resultat isoleret set, i forhold til at bedømme en hel ligas styrke.
MessiPogba skrev:Igen kommer du med en anekdote, som jeg ikke kan se nogen som helst essen i det, jeg skriver? Jeg har flere gange rost Juventus, og flere gange kaldt dem for et af de absolute bedste hold i verden. Men Juventus er en outlier i den italienske liga. De er jo langt bedre end alle holdene. Så at vi er røget ud til dem, kan jeg ikke se, hvordan det skal dokumentere, at Serie A er så meget bedre, når Juventus er på europæisk topniveau. Problemet er de andre hold på ingen måder er konkurrencedygtige nok.
Juventus er fire point foran Napoli. Sidste sæson vandt de ligaen med fire point ned til Roma og fem point ned til Napoli. Hvordan er det åbenlys klasseforskel? Hvordan er de en outlier? Serie A er blevet tættere og tættere de seneste år, og det er ikke fordi Juventus' niveau er faldet, tværtimod viser deres præstation i Europa jo faktisk, at de er blevet et mere erfarent, mere komplet og mere konkurrencedygtigt hold. Kunne det så tænkes - og jeg ved godt, at det måske lyder som en fuldkommen sindssyg teori at fyre af - at det var fordi at Napoli og Roma, der slog Chelsea og Atlético Madrid i gruppespillet, har hævet deres niveau?
MessiPogba skrev:Jeg er udmærket klar over, at Lazio under SImone Inzaghi spiller frisk fodbold. Men Immobile spillede også under et frisktænkende manager i Thomas Tuchel, som er langt mere offensivt tænkende end Simone Inzaghi, i DOrtmund, og han var jo så ringe. Han spillede også for Sevilla, som hellere ikke er et defensivt hold, og han var også helt til grin der.
Meget tænkevækkende, at så snart han er tilbage i Italien, at han bomber igen, ikke?
Det er næsten som om, at gode spillere ikke altid passer ind alle steder. Nolito var også en fantastisk god og farlig spiller i La Liga, men faldt fuldstændig igennem i Premier League. Betyder det nødvendigvis at der er klasseforskel på de to ligaer? Eller kunne det overvejes at kultur, sprog, vejr, holdkammerater, træningsmetoder, managers, taktik, rollefordeling og vitterlig hundredevis af andre faktorer også har noget at skulle have sagt? Meget tankevækkende at Michu scorede flere mål i færre optrædener i sine første sæson i Premier League, end han på noget tidspunkt gjorde i La Liga, ikke sandt? Det må jo næsten betyde, at Premier League bare er dårligere.
MessiPogba skrev:Så lige pludselig det at vinde en gruppe foran andre er et tegn på kvalitet? Tja, Arsenal vandt jo også flere år deres gruppe i CL for så at blive fuldstændig til grin i knock-out-kampene. Og at de slog et Shakhtar Donetsk-hold, som holder vinterpause på 2,5 måned og slet ikke ikke top omdrejninger i modsætning til ROma, som har spillet fodbold uafbrudt siden sommers pånær 10 dage i januar og så forrige uges tragiske hændelse med Davide Astori, beviser i sidste ende ikke en skid.

Real Madrid blev da nummer 2 og alligevel ydmygede de et PSG-hold. Bayern Munchen blev nummer 2 i år. At man lige pludselig skal bruge det som incitament for at dømme holdenes kvalitet, er da et mærkværdigt og underligt argumentationsgrundlag at bruge for at pifte Serie A op.
Dine ræsonnementer er simpelthen dybt, dybt absurde og fuldtændig blottet for logik. Det faktum at Milan røg ud over to sølle kampe til et stærkt engelsk hold, samt at Napoli blev sendt ud af gruppespillet i Champions League - i øvrigt selvsamme gruppespil som Roma gjorde det godt i - er belæg for den manglende kvalitet i Serie A, men når Roma vinder sin pulje foran Chelsea og Atlético Madrid, og derefter slår et ukrainsk hold med tonsvis af europæisk erfaring, så betyder og beviser det ikke en skid? Undskyld mig, men det er jo ren volapyk, det der. Det blotlægger jo bare din ekstreme foruindtagethed.
MessiPogba skrev:Og endeligt, at du skal indlemme koefficient-pointene op, så er det bare hamrende morsomt, at du bare ser fuldstændig bort fra, at det er Juventus, der stortset har bidraget til de mange point der i de sidste fem år, fordi, som jeg tidligere har nævnt, er et verdensklassehold og er den eneste faktor, der bidrager til, at Italien ikke har set ringere ud i europæisk sammenhæng. Men det ser vi jo bort fra, for det styrker din argumention, ikke?
Hvis du nærlæser, hvad jeg skriver, vil du lægge mærke til, at jeg skriver om den tredjehøjeste koefficient i indeværende sæson. Roma har skaffet stort set ligeså mange point som Juventus, og sammenlagt har de to skaffet flere point end eksempelvis United og Chelsea eller Sevilla og Atlético sammenlagt har. Italien er sammen med England de eneste lande, hvor seks hold har skaffet over ti koefficient point. Et hold som Atalanta har skaffet flere point end Weigl og Schürrle har med Dortmund.
Senest rettet af Blaugrana92 fre mar 16, 2018 9:41 pm, rettet i alt 2 gange.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Ret skal være ret, så er det i høj grad Juventus’ skyld, at de har så mange koefficient point i serie a. De har over dobbelt så mange som Napoli, der er 12 pladser efter (nr 17). De to hold er i øvrigt de eneste i top 25.
I indeværende sæson, som jeg nævnte, hedder det:

1. Bayern München
2. Liverpool
3. Barcelona
3. Real Madrid
5. Manchester City
6. Sevilla
7. Juventus
7. Tottenham
9. Salzburg
10. Roma
----
22. Milan
25. Lazio
35. Napoli
39. Atalanta

Alle de italienske hold har som minimum skaffet 10 point. Til sammenligning er der kun tre tyske hold, der har skaffet over 10 point. Dortmund har skaffet lige præcis 10, hvilket er færre end Atalanta. Italien står i denne sæson som den tredjebedste liga i Europa, og det er langt fra Juventus' helt egen fortjeneste.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Europa League

Indlæg af zqa »

Oh, missede lige indeværende.
Man kan så vende den om og sige, at Italien udelukkende har så mange hold med pga alle de point som Juventus har skrabet sammen de forrige 4 sæsoner.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Europa League

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Oh, missede lige indeværende.
Man kan så vende den om og sige, at Italien udelukkende har så mange hold med pga alle de point som Juventus har skrabet sammen de forrige 4 sæsoner.
Ja, det synes jeg ikke der kan være tvivl om. Det er Juventus' høje niveau, der har løftet niveauet i Italien helt generelt. Klubber som Napoli og Roma har været tvunget til at blive bedre, hvis de overhovedet ville have en jordisk chance, for at kæmpe med om mesterskabet. I sidste sæson havde begge chancen, og i denne sæson har Napoli stadig chancen. Det mener jeg helt bestemt viser, at begge har løftet niveauet - selvom Roma er faldet igennem i Serie A i denne sæson - for jeg mener ikke, at Juventus er markant dårligere, end de var for tre år siden. Det er klart at salg af Pogba og Bonucci har svækket dem, men det er jo generelt stadig et af de bedste hold i Europa.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Europa League

Indlæg af Visca El Barca »

Hvordan kan der vaere straffe til Palace. Zaha tager jo ikke et traek, han når faktisk at afslutte, inden der er kontakt?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster