14/3 FC Barcelona - Chelsea

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Kawhi »

Selvfølgelig er det helt på sin plads at anerkende Messis mål og rose Barca for at være videre til kvartfinalen på sikker vis.

Jeg synes dog at det er fair nok, at de kritiserer Courtois efter så dårligt målmandsspil.
Jeg var blevet stiktosset hvis MATS havde lukket sådan nogle mål ind i så vigtig en kamp...

Lad os håbe at RM giver op på DDG til sommer og køber Courtois, hvis han også i fremtidige store opgør fucker lige så meget op. Han har ikke været den samme siden han skiftede fra ATM - jeg kan faktisk godt stille spørgsmåltegn ved om det er Simeones forsvar og taktik, der har fået Courtois og Oblak til at se så vilde ud i ATM.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg kan høre, at jeg var heldig med at slippe for Elkjær. Surprise :-).

Har genset kampen på Barca TV. Det er lidt nemmere at være nuanceret og “lidt” objektiv, når pulsen er normal. Er egentlig ganske positiv, for kendsgerningerne er:
1. Barca stensikkert videre
2. Messi uovertruffen som altid
3. Chelsea skabte reelt kun nogle få chancer, selvom de havde optakt til flere

Herudover scorede Chelsea kun 1 mål mod os, sidste år scorede PSG 5 (i to kampe) og Juventus 3, så forsvarsmæssigt står vi meget bedre. Kan det modstå City og Bayern? Det får vi måske at se, men forhåbentligt ikke allerede i kvartfinalen.

Når alt det er sagt, så tør jeg ikke tænke på hvordan det var gået uden Messi. Han har bare at fortsætte længe endnu.

I virkeligheden tror jeg at den lidt tamme kulisse på Camp Nou skyldes, at de fleste reelt ikke troede på spænding, da Barca så hurtigt bragte sig foran.

Kan ikke huske hvordan man indsætter billeder fra de sportsaviser, som jeg har købt. El Mundo Deportivo og SPORT har begge Messi med armene udstrakt efter sin scoring på forsiden og henholdsvis teksten: “PADRE NUESTRO” (vores far) og “EXTASIS” (oversættelse unødvendig) som tilhørende tekst.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Kubala »

Rak skal have rose for sin indsats i går. Den bedste på midt for Barca i går aften. Flest taklinger vundet. Mest possession procent, 7,3; flest touches. Flest afleveringer og næstbedst afleveringsprocenter. Med en keypass og endda succesfuld med en dribling.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af MessiPogba »

Det her er ikke alt for kønne billeder .....

"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Piquénbauer »

Når alt det er sagt, så tør jeg ikke tænke på hvordan det var gået uden Messi.
Det behøver vi heller ikke da han heldigvis spiller for os og taktikken derfor er formet så vi får det bedste ud af ham.

Her skal vi også huske på at vi lige netop gør dette. Holdet hjælper Messi til at præstere. Det er vigtigt at huske på for de resterende spillere er altså også klasse. Vi snakker om topspillere på de fleste positioner. Så den der med at barca ville være ordinære uden Messi er noget fis. Man ville spille anderledes og ikke være ligeså gode men man ville stadig være et tophold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:Det her er ikke alt for kønne billeder .....

Vi skal lige have den anden side af sagen også... Jeg har umiddelbart ret svært ved at tro at man bare sådan angriber dem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af De La Barça »

Er jeg den eneste, der synes at Messis look i går mindede meget om Andre Gomes’?

Det må da kaldes opbakning [emoji1]


Visca el Barça i Visca Catalunya

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af PuyolErGud »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:Det her er ikke alt for kønne billeder .....

Vi skal lige have den anden side af sagen også... Jeg har umiddelbart ret svært ved at tro at man bare sådan angriber dem.
Chelseas supportere skulle have råbt "Barcelona, you will always be Spain" noget i den dur. Ikke at det undskylder volden.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Piquénbauer »



Messi og dembele!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af kklaus »

Blaugrana92 skrev:Jeg sværger, Messi har scoret PRÆCIS det der mål mod Courtois før! Mellem benene i venstre side af banen! Dengang var Courtois i Atlético, men det er en TRO kopi, det her!
https://streamable.com/1t5kd
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:

Messi og dembele!
hold kæft jeg elsker Messi.

dirigerer hele offensiven, gør hvad han kan for at hjælpe Dembele positionere sig og sprinter over og omfavner ham efter målet. han ved hvor vigtigt det er for en ung spiller

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Drake »

Messi er blevet Dembeles mentor, lige som Ronaldinho var det for ham. :grin:

Messi er gud!!!!!!

Billede
Billede
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af FCBSOCI »

Drake skrev:Messi er blevet Dembeles mentor, lige som Ronaldinho var det for ham. :grin:

Messi er gud!!!!!!

Billede
Billede
@Drake
Har stor respekt for dine indspark, men burde du ikke ændre din signatur. Barca gør det da okay?

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14/3 FC Barcelona - Chelsea

Indlæg af Drake »

FCBSOCI skrev:@Drake
Har stor respekt for dine indspark, men burde du ikke ændre din signatur. Barca gør det da okay?
Jo point mæssig gør vi det rigtigt godt, men spille mæssig er jeg ikke overbevist, og heller ikke i forhold til fremtiden. Vi har stadig mange spillere der ikke passer helt ind eller er gode nok, plus at mange af de bærende spillere er sidst i deres karriere.

Hvis vi kigger på fremtiden:

-Det ser godt ud på målmands posten med Ter Stegen, han er kun 25 år (26 d. 30 april) og er verdensklasse.
-Det samme med den ene CB, Umtiti er er ligeledes relativ ung (24 år) er er også verdensklasse.
-Så har vi Coutinho på som den ene CM plads, som Iniesta afløser, der kan man sige det samme.
-Så er det Dembele som stadig skal udvikle sig en del før jeg er helt overbevist om han bliver verdensklasse for os. Jeg er enlig overbevist om han bliver det en dag, men er lidt i tvivl om han kan blive det for os da han passer bedre til et direkte hold. Men han ser rigtigt spænende ud og er fremtiden for os.

Så ser jeg faktisk ikke flere pladser/spillere hvor fremtiden ser lyd ud.
Der er selvfølgelig Mina, Alena og Arthur, men de skal lige bevise at de har hvad der skal til for at kunne slå igennem som et kæmpe talent, men de virker meget lovende.
(Hvis jeg kunne så Roberto som vores faste HB, så ville jeg tage ham med i den gode fremtidsliste, men det gør jeg ikke.
Og Semedo tror Valverde tydeligvis ikke på, så han bliver nok en fast reserve.)

Vi har mange stam spillere der er i slutningen af deres karriere, hvor vi ikke har en oplagt afløser ud over Coutinho for Iniesta.

Iniesta 33
Suarez 31
Pique 31
Messi 30
Rakitić 30
Busquets 29
Alba 28 (30 år d. 21 marts)

Plus nogle reserver:
Vermaelen 32
Paulinho 29
Vidal 28

Selv hvis vi får Griezmann, så vil han være 27 år, heller ikke helt ung, men fint nok.

De spiller jeg ikke synes er gode nok:
Paco, Dølle, Rafinha, Denis, Vidal, Gomes, Paulinho, Digne også Vermaelen som desværre er alt for tit skadet.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster