Arthur

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Arthur

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arthur

Indlæg af Piquénbauer »

On Grêmio's website, there are more clear details about Arthur's transfer.

Barcelona can officially trigger Arthur's €30m purchase option by July 15.

Barcelona can't bring the player in the summer, they have to wait until the end of 2018
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arthur

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
On Grêmio's website, there are more clear details about Arthur's transfer.

Barcelona can officially trigger Arthur's €30m purchase option by July 15.

Barcelona can't bring the player in the summer, they have to wait until the end of 2018
Ikke særlig glad for når en spiller kommer ind i løbet af en sæson. Så misser de pre-season, hvor du har tid til at lære spillerne at kende, og man kan blive lettere implementeret i truppen, fremfor at man kommer i januar, hvor sæsonen begynder at spidse til, og at man ikke er tilbøjelig til at ændre alt for meget. Lidt nederen. Havde håbet på et sommerskifte.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arthur

Indlæg af Piquénbauer »

Enig i at det er lidt irriterende... Men så får han lige et halvt år mere til at komme ind på holdet. Jeg tror alligevel ikke at han ville spille så meget i næste sæson da Busi og rak virkelig fungerer sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Arthur

Indlæg af Kubala »

Han kunne lave en Gabriel Jesus? Jesus kom også til City i januar 17 og tog City med storm med det samme.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arthur

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Han kunne lave en Gabriel Jesus? Jesus kom også til City i januar 17 og tog City med storm med det samme.
Lettere at sprudle, når du spiller for en træner, som har så klar idéer om, hvordan spillet skal spilles, som Pep har det. Synes ikke det er så tilfældet med Valverdes form for fodbold endnu.

Men jeg kan da kun håbe, at han laver en Jesus.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Arthur

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Han kunne lave en Gabriel Jesus? Jesus kom også til City i januar 17 og tog City med storm med det samme.
Lettere at sprudle, når du spiller for en træner, som har så klar idéer om, hvordan spillet skal spilles, som Pep har det. Synes ikke det er så tilfældet med Valverdes form for fodbold endnu.

Men jeg kan da kun håbe, at han laver en Jesus.
Valverde har jo også en klar linje. Spørgsmålet er vel bare, om spilleren kan fungere i det eller ej.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arthur

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Han kunne lave en Gabriel Jesus? Jesus kom også til City i januar 17 og tog City med storm med det samme.
Lettere at sprudle, når du spiller for en træner, som har så klar idéer om, hvordan spillet skal spilles, som Pep har det. Synes ikke det er så tilfældet med Valverdes form for fodbold endnu.

Men jeg kan da kun håbe, at han laver en Jesus.
Valverde har jo også en klar linje. Spørgsmålet er vel bare, om spilleren kan fungere i det eller ej.
Har vi nu det i offensiven? Jeg synes vores spil afhænger af, om Messi får bolden eller ej. Jeg synes, at især vores offensive spil afhænger af mere af den enkelte individ, som i dette tilfælde er Messi, end det er systemet, der skaber spillet, som vi så det under Pep i hans fire år hos os, og som vi har set i Bayern og nu ser i City.

En spiller som Arthur er jo meget afhængig af, at der er bevægelse i offensiven, for ellers bliver han jo også bare en ligegyldig boldskubber, som Rakitic er blevet især i denne sæson.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arthur

Indlæg af Piquénbauer »

Rak er på ingen måde ligegyldig. Han er ekstremt vigtig for vores spil. Som i næsten ligeså vigtig som Busi.

Det er forresten den rolle som Arthur kommer til at få på sigt. Og det er den rolle han er blevet købt til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arthur

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Rak er på ingen måde ligegyldig. Han er ekstremt vigtig for vores spil. Som i næsten ligeså vigtig som Busi.

Det er forresten den rolle som Arthur kommer til at få på sigt. Og det er den rolle han er blevet købt til.
Ja, uden bold er han sikkert meget værdifuld for Valverdes fodobld, men han giver os absolut intet i fremdrift og i flowet. Han kvæler enhver mulighed for fremdrift, når vi erobrer bolden. Han er blevet for mit vedkommende en røvkedelig boldskubber.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arthur

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er der galt med at være boldskubber? Det er en ret vigtig del af possession bold. Hvis han skulle gå efter "dræber-bolden" hver gang så ville vi spille utroligt direkte.

Jeg nyder at se rak for tiden. Han gør det fremragende. Står virkelig godt på banen og samarbejder strålende med Busi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Arthur

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Hvad er der galt med at være boldskubber? Det er en ret vigtig del af possession bold. Hvis han skulle gå efter "dræber-bolden" hver gang så ville vi spille utroligt direkte.

Jeg nyder at se rak for tiden. Han gør det fremragende. Står virkelig godt på banen og samarbejder strålende med Busi.
Hvad jeg kalder boldskubber er en, der konstant spiller nærmeste mand. Du kan sagtens beholde flowet, hvis du tør at springe en mand over. Der er altså noget mellem boldskubber og så dræberafleveringen. Det er det, du ser med Busquets. Han forstår det hver gang. Eller Ini. Rakitic spiller alt, alt for sikkert.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arthur

Indlæg af Piquénbauer »

Busi og Rak har stort set lige mange keypasses og assists (Rak er lidt foran).

Jeg synes virkelig ikke han er så passiv som du får det til at lyde til. De spiller imo ret ens og bidrager begge i hver ende. Det er det der så godt ved dem - de supplerer hinanden godt.

Jeg synes lidt at følelserne omkring Rak i sidste sæson er blevet taget med ind i denne. Sidste sæson var han en alibispiller men i denne sæson gør han det rigtig godt. Det er tydeligt at han, som rigtig mange andre i truppen, trives under Valverde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arthur

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er ked af at ødelægge din boble, MessiPogba, men Rakitic' afleveringer er i gennemsnit ligeså lange som Busquets', og rent faktisk en meter længere end Iniestas. Tjek Squawka.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Arthur

Indlæg af Kubala »

Det er en sandhed med modifikationer, at Rakitic kun er “en boldskubber”. Han laver flere keypasses pr. kamp end Ini. Ini dribler så til gengæld mere, hvilket er noget, der bliver lagt mere mærke til. Mht. rollerne i Barca, og måden, Valverde har gribet det an, så bidrager Rak ligeså meget til offensiven som Ini. Jeg er enig i, at Messi er den, der skaber kampene, især med sin tilbagetrukne rolle, noget som er bevidst. Det er lidt et problem, da det udelukkende er to spillere, som skaber kampene, nemlig Messi og Suarez, men ellers er Rak fint med, hvis man sammenligner ham med de andre midtbanespillere.

Og som jeg skrev længere oppe, så afhænger det af spilleren. Kan han få det til at fungere i systemet eller ej? Der er en specifik rolle og den skal vedkommende mestre, så vil vedkommende være en succes. At man så forbinder succes med masser af driblinger, skabelse af masser af chancer osv., er, hvad det er, men i systemet vil vedkommende være en succes, som sagt.

PS. Jeg synes selv, at det er røvkedeligt med den her konservative tilgang fra midtbanespillerne i offensiven i Valverdes system, men der er ikke rigtigt noget at gøre ved det, for så længe det fungerer, så forstummes kritikken lidt lettere; her snakker jeg også om min egen kritik af Valverde.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster