Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Mine tre favoritnumre lige nu:

Rae Sremmurd - Powerglide (feat. Juicy J)
Sr3mm er på trapperne, og Powerglide opjusterer mine forventninger betragteligt (også selvom det nærmest er et remix af Three 6 Mafias Side 2 Side).
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Yung Lean & Thaiboy Digital - King Cobra
King Cobra er noget lidt andet end sidste års mere introspektive Stranger, men begge stile holder. Lean kommer i øvrigt til København til sommer - det skal nok blive godt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Vince Staples - Get the Fuck Off My Dick
Vince Staples har startet en GoFundMe, hvor han beder om $2 mio. fra sine kritikere, så han kan stoppe sin karriere. Den her sang er en del af kampagnen (eller omvendt), og den er suveræn.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Lort. Lort. Lort.

Hør nu bare noget Minor Threat og hold din kæft.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg er ret sikker på, at det ville være sundt for dig at få udvidet din horisont. Men okay, her er fem zqa-venlige numre:

Spinning Coin - Tin
Spinning Coin varmede op til Alvvays i går, og det gjorde de overraskende godt. Den ene forsanger/guitarist sang og spillede som om han var med i et smadret amerikansk rockband fra starten af 90'erne, mens resten af bandet spillede sød 80'er indie pop. Sådan burde flere bands gøre.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Parquet Courts - Almost Had To Start A Fight / In And Out Of Patience
Danger Mouse producerer vist Parquet Courts nye album, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det. Men det her dobbeltnummer fungerer.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
A. Savage - Indian Style
Andrew Savage er fed som forsanger/guitarist i Parquet Courts, men hans solomusik er faktisk også godt, selvom det er noget mere afslappet.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
The Coathangers - Captain's Dead
The Coathangers spiller ikke ligefrem det hårdeste punk, og nogle gange er de også lidt fjollede (deres navn henviser vist til deres aborter), men det her omkvæd er alt for godt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
CCFX - 2Tru
Det er meget simpelt nummer - shoegazy guitar, lidt dronende synth, en trommemaskine og en flot vokal - men det holder 100%. Hvis jeg skulle lave en film, ville jeg bruge det her nummer på en eller anden måde.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:Jeg er ret sikker på, at det ville være sundt for dig at få udvidet din horisont.
Hjertens gerne, men sgu ikke med det lorte "hiphop" ;-)
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

XXXTentacion - Sad!

Joey Bada$$ & XXXTentacion - King's Dead, Remix.

6ix9ine - Billy.
Drake - God's Plan.
Lil Skies & Landon Cube - Nowadays.
BlocBoy JB & Drake - Look Alive.
DJ Khaled & Future, B & Jay-Z - Top Off.

The Weeknd & Kendrick Lamar - Pray For Me (Black Panther soundtrack).

Offset - Ric Flair Drip.

A$AP Ferg & Nicki Minaj - Plan Jane, Remix.

Migos - Stir Fry.
Rae Sremmurd & Juicy J - Powerglide.
Logic & Big Sean - Wassup.
Post Malone & Ty Dolla $ign - Psycho.

Det er den playliste jeg har lige i øjeblikket.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Hvor gad jeg egentligt godt se 2000-Eminem hooke op med Kendrick i en sang, der var produceret af Dr. Dre og Kanye West.

Og jeg læste lige tilbage i december 2017, at J. Cole og Kendrick skulle arbejde på en album sammen. Selvom de har sagt de i 7 år nu, såhåber jeg, de fucking mener det. Det ville være for vanvittigt. Så kunne de lige sætte alle de her wannabes-autotune, talentforladte såkaldte soundcloud-rappere på plads en gang for alle.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Yo, Tello, hørt Tory Lanez' nye album, Memories Don't Die?

Du er jo, ligesom mig, stor Drake-fan, så han har lavet en temmelig okay rip-off af Drakes Pound Cake-sang, og den er fin nok. Beatet er dejligt i hvert fald. Den hedder "Hate to Say".

Og sidst men ikke mindst, så sagde Drakes i fredag, at han arbejder på sit nye album. Glæder mig kampmeget. Mandens niveau de sidste 10 år er været ekstraordinært.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Hjertens gerne, men sgu ikke med det lorte "hiphop" ;-)
Jeg ved godt, du savner Humleridderne helt vildt, men Vince Staples burde da være noget for dig (og MessiPogba).

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Hjertens gerne, men sgu ikke med det lorte "hiphop" ;-)
Jeg ved godt, du savner Humleridderne helt vildt, men Vince Staples burde da være noget for dig (og MessiPogba).

Jeg har intet imod Vince Staples. Han gør det helt fint!
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:Yo, Tello, hørt Tory Lanez' nye album, Memories Don't Die?

Du er jo, ligesom mig, stor Drake-fan, så han har lavet en temmelig okay rip-off af Drakes Pound Cake-sang, og den er fin nok. Beatet er dejligt i hvert fald. Den hedder "Hate to Say".

Og sidst men ikke mindst, så sagde Drakes i fredag, at han arbejder på sit nye album. Glæder mig kampmeget. Mandens niveau de sidste 10 år er været ekstraordinært.
No joke, har lige hørt 'Real Thing' og 'Shooters' i bilen på vej hjem. Er ligeledes temmelig stor Future fan, og synes Lanez er undervurderet, og det track - Real Thing - er vildt, imo. Albummet er en hybrid af Travis Scott/Drake, selvom man kan sige det om mange kunstnere lige i øjeblikket.

Lige et svar til dit andet indlæg: ved ikke helt hvordan sådan en blanding af Em og Kendrick ville være. Vil hellere høre et Joey Bada$$/Kendrick crossover album. Eller et Kendrick/Frank Ocean album. Uuuh! Produced by Metro Boomin, Dre, Kanye, 40, DJ Premier, og No ID.

Og er helt enig i Cole/Kendrick. Det ville være vildt.

Flax, Joey Bada$$ og XXXTentacion smider snart et fælles projekt!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:
MessiPogba skrev:Yo, Tello, hørt Tory Lanez' nye album, Memories Don't Die?

Du er jo, ligesom mig, stor Drake-fan, så han har lavet en temmelig okay rip-off af Drakes Pound Cake-sang, og den er fin nok. Beatet er dejligt i hvert fald. Den hedder "Hate to Say".

Og sidst men ikke mindst, så sagde Drakes i fredag, at han arbejder på sit nye album. Glæder mig kampmeget. Mandens niveau de sidste 10 år er været ekstraordinært.
No joke, har lige hørt 'Real Thing' og 'Shooters' i bilen på vej hjem. Er ligeledes temmelig stor Future fan, og synes Lanez er undervurderet, og det track - Real Thing - er vildt, imo. Albummet er en hybrid af Travis Scott/Drake, selvom man kan sige det om mange kunstnere lige i øjeblikket.

Lige et svar til dit andet indlæg: ved ikke helt hvordan sådan en blanding af Em og Kendrick ville være. Vil hellere høre et Joey Bada$$/Kendrick crossover album. Eller et Kendrick/Frank Ocean album. Uuuh! Produced by Metro Boomin, Dre, Kanye, 40, DJ Premier, og No ID.

Og er helt enig i Cole/Kendrick. Det ville være vildt.

Flax, Joey Bada$$ og XXXTentacion smider snart et fælles projekt!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lanez gør det fint, selvom hans autotune sommetider dræber mig. Hader det lort, når det bliver så ekstremt. Også derfor jeg ikke bryder mig om Future og alle de her nye rappere. Travis Scott er jeg også lidt tilbageholden med, selvom han har nogle bangers.

Hold da op, 40 som producer på et Frank Ocean-album. Det ville være tæt på det perfekte. Ham Frank må gerne snart igang igen.

Har du hørt Franks seneste gang, Moon River? dejlig, dejlig sang.

Haha, gad godt høre Flax rappe. Tror ikke en, der gad at arbejde i Folketinget, hørte rap. Troede det var en del af processen, når man arbejdede derinde, at man skal være tør i betrækket.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

MessiPogba skrev: Har du hørt Franks seneste gang, Moon River? dejlig, dejlig sang.
Fin version. Overgår dog ikke Danny Williams pragtfulde version fra 1961, med Disney-kor og alting:
phpBB [video]


Sikke en smørcrooner, altså.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:
Tello skrev:
MessiPogba skrev:Yo, Tello, hørt Tory Lanez' nye album, Memories Don't Die?

Du er jo, ligesom mig, stor Drake-fan, så han har lavet en temmelig okay rip-off af Drakes Pound Cake-sang, og den er fin nok. Beatet er dejligt i hvert fald. Den hedder "Hate to Say".

Og sidst men ikke mindst, så sagde Drakes i fredag, at han arbejder på sit nye album. Glæder mig kampmeget. Mandens niveau de sidste 10 år er været ekstraordinært.
No joke, har lige hørt 'Real Thing' og 'Shooters' i bilen på vej hjem. Er ligeledes temmelig stor Future fan, og synes Lanez er undervurderet, og det track - Real Thing - er vildt, imo. Albummet er en hybrid af Travis Scott/Drake, selvom man kan sige det om mange kunstnere lige i øjeblikket.

Lige et svar til dit andet indlæg: ved ikke helt hvordan sådan en blanding af Em og Kendrick ville være. Vil hellere høre et Joey Bada$$/Kendrick crossover album. Eller et Kendrick/Frank Ocean album. Uuuh! Produced by Metro Boomin, Dre, Kanye, 40, DJ Premier, og No ID.

Og er helt enig i Cole/Kendrick. Det ville være vildt.

Flax, Joey Bada$$ og XXXTentacion smider snart et fælles projekt!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Lanez gør det fint, selvom hans autotune sommetider dræber mig. Hader det lort, når det bliver så ekstremt. Også derfor jeg ikke bryder mig om Future og alle de her nye rappere. Travis Scott er jeg også lidt tilbageholden med, selvom han har nogle bangers.

Hold da op, 40 som producer på et Frank Ocean-album. Det ville være tæt på det perfekte. Ham Frank må gerne snart igang igen.

Har du hørt Franks seneste gang, Moon River? dejlig, dejlig sang.

Haha, gad godt høre Flax rappe. Tror ikke en, der gad at arbejde i Folketinget, hørte rap. Troede det var en del af processen, når man arbejdede derinde, at man skal være tør i betrækket.
Travis er jo også røget ind i Kardashian/Jenner klanen nu, så der går ikke længe før den karriere er delvist væk. Men, det eneste ved Tory jeg ikke kan klare, er at han til tider minder mig om en islamist udseendesmæssigt [emoji16] Se billedet.

Den er lækker, den sang. Min favorit vil dog altid være Pyramids. Goosebumps every single time.

Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:
Tello skrev:Flax, Joey Bada$$ og XXXTentacion smider snart et fælles projekt!
Haha, gad godt høre Flax rappe. Tror ikke en, der gad at arbejde i Folketinget, hørte rap. Troede det var en del af processen, når man arbejdede derinde, at man skal være tør i betrækket.
Haha, Straight outta Sluttyholmen!

Der bliver generelt hørt elendigt musik på Christiansborg, men jeg kan da afsløre, at en kendt kuglestøder hører god (og dårlig) 80'er rock.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Nu har jeg prøver Vince Staples @flax, og...
så hellere Converge.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster