Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8343
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Film

Indlæg af Michman »

zqa skrev:
Michman skrev:
zqa skrev:Det var også ganske fortjent (og på tide).

Jeg synes i øvrigt ikke, at The Shape of Water er så god som den bliver gjort til. Det er imo ikke engang hans bedste film.
Mate kan du ikke komme med en top 10 liste over de film du synes man skal have set? Fordi jeg tror du vil komme med nogle gode input samt at jeg nok vil se samtlige af de film du anbefaler. Har ikke set Dunkirk endnu men jeg har den liggene.
Uh, der er sgu mange og de spænder over rigtig mange genrer. Men her får du lige de ti første jeg kommer til at tænke på;

Shaun of the Dead (zombie/comedy), 28 Days Later & Dawn of the Dead 2004 (zombie), Mystic River (drama), Little Miss Sunshine (drama/comedy), Chihiro og Heksene (animation - alt med Hayao Miyazaki er godt!!!), Alien (sci-fi/horror), V for Vendetta (sci-fi/drama), Oldboy (thriller - japansk udg), District 9 (sci-fi).

Hvis der er en specifik genre, så bliver det lidt lettere ;-)
Jeg er ret vild med drama og action film.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Action/Drama: The Raid 1&2 (Indonesia), The Guest, Battle Royale (Japan), Kiss Kiss Bang Bang, Baby Driver, Train to Busan, Hero (Kina), Hidden Tiger Crouching Dragon (Kina), Dredd (den nye).

Drama: Wind River, Manchester by the Sea, The Wrestler, Lad den Rette Komme Ind (Sverige), The Age of Shadows (Korea), City of God (Brazil), Ex Machina, Pan's Labyrinth (Spansk), Amores Perros (Spansk), The Believer.

Lidt andet end de normale og klare valg.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14998
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1684 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Film

Indlæg af Lopezzz »

Hvis man ikke får tårer i øjnene når man ser denne film så er man død indvendig. Baseret på en sand historie.
Det er en rigtig Oscar film.
Jeg så den sammen med min søn som samme dag i skolen fik en grim oplevelse hvor en anden dreng på 9 år kom med racistiske udtalelser og sviner ham og hans kammerater bare fordi de er mørke i huden. Han kaldte dem alle de grimme ord som en ægte nazi/racist. Han laver Hitler hilsen og tegner nazi tegn i sneen. Alt det på grund af at han tabte i fodbold. Drengens forældre plejer at hilser på og vi snakker lidt sammen og selve drengen kommer nogen gange og spørger mig om forskellige ting og han virker frisk og glad så jeg var dybt chokeret over det han gjorde. Min søn gik straks til de voksne og fortæller det hele....
Men shit sikke en opdragelse. Jeg har 0 tolerance over de mennesker nu. Føj for satan!

...og da vi så filmen spurgte min søn: "Far, hvorfor findes der onde mennesker i verden?"

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Til info, så er Alex Garlands (Ex Machina, 28 Days Later, Sunshine, Dredd bl.a.) anden spillefilm, Annihilation, idag kommet på Netflix.

phpBB [video]
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Åh nej, straight-to-Netflix er sjældent lovende for en film.

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Film

Indlæg af 1899 »

Den er produceret at Netflix er den ikke? For så er det jo naturligt nok den er kommet der.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har lige tjekket, og Netflix har ikke haft noget at gøre med filmen. De har blot købt rettighederne til den internationale release. Garland er vist ikke helt tilfreds. Men jeg håber, at filmen er god, for bogoplægget er suverænt. Det ville også modbevise tesen om, at straight-to-Netflix er det nye straight-to-video.

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Film

Indlæg af 1899 »

Nu er jeg i hvert fald nød til at se den for at tjekke d en tese [emoji848][emoji6]

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Well, en stor af de film som Netflix udgiver er bras, så tesen er ikke helt tosset. Bright, The Cloverfield Paradox og Mute er ikke ligefrem mesterværker.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Film

Indlæg af zqa »

Det undrer mig meget, at Annihilation kun har haft biograf visning i Nordamerika samt Kina. Især med Ex Machina in mente. Den har også fået rigtig gode anmeldelser.

Sætter den på lige straks. Yees!

Edit; der står så den er Netflix original. Det er den overhovedet ikke. Haha.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Film

Indlæg af Kubala »

Har ikke set The Cloverfield Paradox, men synes sgu, at Bright og Mute var ok gode film, ikke vilde film, men ok gode. Var underholdt nok, men altså, jeg er nok alene omkring den holdning.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Annihilation er glimrende sci-fi - som jeg MEGET gerne have set på det store lærred.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Kubala skrev:Har ikke set The Cloverfield Paradox, men synes sgu, at Bright og Mute var ok gode film, ikke vilde film, men ok gode. Var underholdt nok, men altså, jeg er nok alene omkring den holdning.
Bright har vist en del fans, men jeg er på kritikernes side: Interessant idé, men ringe eksekveret. Mute er meget meh, mens Cloverfield Paradox er decideret dårlig. Og jeg elsker ellers sci-fi.

Netflix er begyndt at opkøbe rettighederne til film som er i development hell, og det er tydeligvis både godt og skidt. Godt fordi vi får flere skæve og interessante film, men skidt fordi nogle af dem fortjener at være i development hell. Og åbenbart også skidt, at film som hører til i biografen ikke får den mulighed.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Film

Indlæg af Tello »

YOOOOOOOOO. Den nye Infinity War trailer!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Film

Indlæg af Jamial »

Tello skrev:YOOOOOOOOO. Den nye Infinity War trailer!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster