1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blau kan du ikke lige skrive at vi smider ligaen? Det virkede da du mente vi ville ryge ud til valencia og chelski så tænker at det kan øge vores chancer for en sejr i ligaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:Vi spiller en fantastisk kamp mod Girona med Dembele og Coutinho. Las Palmas spiller på samme måde som Girona, presser højt og efterlader meget plads bagude. Hvorfor ændrer det og smide Paulinho og Vidal ind? Bare fordi vi spiller på udebane. Kujon taktik af Valverde
Ja, højst sandsynligt fordi det var på udebane. Sådan spiller Valverde ofte på udebane. Det gjorde han i Espanyol, i Olympiakos og i Athletic, og sådan er han startet i Barcelona. Det er Valverdes fodbold.
Det lignede kampen på Broen. Ingen fart, ingen bredde, langsom blodcirkulationen pga Paulinho. Men han gjorde det igen. Det fungerer ikke. Det var også sådan mod Eibar hvor vi vandt 2-0. Det kunne snildt have gået anderledes.
Senest rettet af Raman93 fre mar 02, 2018 12:17 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Hvordan LP med disse tal kan få et point ud af kampen, siger meget om hvor ringe vi spillede (og Lahoz). Det er en mega, mega fejldom, som er helt vildt åbenlys. Selvfølgelig har den fejl kæmpe udfald for kampen, Suarez havde haft frit mål.


Statistik
Las Palmas - Barcelona
Boldbesiddelse
36% - 64%
Skud på mål
1 - 4
Skud forbi mål
9 - 3
Blokerede skud
1 - 3
Kontraangreb
2 - 5
Hjørnespark
6 - 6
Indlæg
13 - 19
Indkast
7 - 12
Frispark
18 - 13
Offside
3 - 1
Gule kort
6 - 3
Røde kort
0 - 0

putamadrid
Indlæg: 35
Tilmeldt: lør apr 12, 2014 8:31 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af putamadrid »

Dytrax skrev:
putamadrid skrev:Ville hellere se den store bagedyst end endnu en kamp med Valverde, tror jeg ville blive bedre underholdt.
Med Lahoz som dommer.
Kunne være et fint byt. Tror også Mette Blomsterberg ville være en bedre fodbolddommer

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:Vi spiller en fantastisk kamp mod Girona med Dembele og Coutinho. Las Palmas spiller på samme måde som Girona, presser højt og efterlader meget plads bagude. Hvorfor ændrer det og smide Paulinho og Vidal ind? Bare fordi vi spiller på udebane. Kujon taktik af Valverde
Ja, højst sandsynligt fordi det var på udebane. Sådan spiller Valverde ofte på udebane. Det gjorde han i Espanyol, i Olympiakos og i Athletic, og sådan er han startet i Barcelona. Det er Valverdes fodbold.

Jeg må medgive at jeg ikke forstår at Cou ikke starter inde. Han kan ikke spille Cl, har haft pause (med skade dog) og skal spilles ind.

Tror I virkelig at det er for at være forsigtig at Valverde ikke spiller ham? Jeg tænker det er noget til træning der afgør det, men ærligt - det undrer altså også mig.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

1. Pau, 2. Vidal, 3. Umtit og så 4. Digne. Den rækkefølge mht. elendig spiller på banen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jo ikke mere defensivt? Det er bare markant dårligere. Vidal, ini og pau laver sgu ikke mere defensivt arbejde end cou, demb og rak. De er bare markant dårligere (Vidal og pau).

Vi havde rigeligt med muligheder i dag men spillerne kunne ikke ramme hinanden på en meters afstand og når de står gjorde så smed de bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Messi og Suarez skulle i øvrigt have lov at løbe strafrunder fra nu af og til næste kamp for den chance de pisser væk i starten. Allerede der fik jeg bange anelser.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:Messi og Suarez skulle i øvrigt have lov at løbe strafrunder fra nu af og til næste kamp for den chance de pisser væk i starten. Allerede der fik jeg bange anelser.
Det var hele kampen kogt ned til en situation. Elendigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Goaaal skrev:
Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:Vi spiller en fantastisk kamp mod Girona med Dembele og Coutinho. Las Palmas spiller på samme måde som Girona, presser højt og efterlader meget plads bagude. Hvorfor ændrer det og smide Paulinho og Vidal ind? Bare fordi vi spiller på udebane. Kujon taktik af Valverde
Ja, højst sandsynligt fordi det var på udebane. Sådan spiller Valverde ofte på udebane. Det gjorde han i Espanyol, i Olympiakos og i Athletic, og sådan er han startet i Barcelona. Det er Valverdes fodbold.

Jeg må medgive at jeg ikke forstår at Cou ikke starter inde. Han kan ikke spille Cl, har haft pause (med skade dog) og skal spilles ind.

Tror I virkelig at det er for at være forsigtig at Valverde ikke spiller ham? Jeg tænker det er noget til træning der afgør det, men ærligt - det undrer altså også mig.
Enig, det er en underlig disposition. Eneste logiske jeg kan se er, hvis han skal starte mod ATM. Jeg synes egentlig vores opstilling var ok i dag, det er også vigtigt at holde truppen som helhed fit og i ok humør. Vi burde klart kunne slå dem. Men der er noget med indstillingen i dag, som går galt. Men det hører også med, at Las Palmas virkelig ikke skaber ret meget farligt. Nåh, men jeg tror stadig 97 % på, at vi tager Ligaen. Vi spiller ikke naivt mod ATM, det er helt sikkert. Og vi kan ikke have en kollektiv off-dag igen. Dog frygter jeg et koncentrationssvigt i forsvaret, og at ATM lukker helt ned hvis de kommer foran. Suarez skal have fundet boksehandskerne frem og være klar til nogle slagsmål, ellers tryner de vores offensiv fysisk. Vamos, 3-0 til os.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Messi og Suarez skulle i øvrigt have lov at løbe strafrunder fra nu af og til næste kamp for den chance de pisser væk i starten. Allerede der fik jeg bange anelser.
Det var hele kampen kogt ned til en situation. Elendigt.
Jeps. Det var ret sigende, nu hvor man kan se tilbage på kampen. Koncentrationen og indstillingen var der ikke

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Selvfølgelig et ærgerligt og helt unødvendigt pointtab. Men mon ikke spillerne ubevist har haft fokus på kampene mod Atl. Madrid og Chelsea. Og vi ved jo alle sammen, hvor hurtigt tingene kan vende i fodbold. Slår vi Atl. Madrid er vi 8 point foran og bedst indbyrdes. Og slår vi Chelsea ud af CL, hvad jeg både tror og håber, er alt lysegrønt.

Taber vi derimod de to kampe kan sæsonen gå fra at være fantastisk til (måske) at være en katastrofe. Det vil falde tilbage på Valverde og betyde, at hans pragmatiske tilgang - af og til på bekostning af det flotte fodbold - har spillet fallit. Vi må ikke glemme at fodbold handler om at underholde, i hvert fald i min optik.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Messi og Suarez skulle i øvrigt have lov at løbe strafrunder fra nu af og til næste kamp for den chance de pisser væk i starten. Allerede der fik jeg bange anelser.
Det var hele kampen kogt ned til en situation. Elendigt.
Jeps. Det var ret sigende, nu hvor man kan se tilbage på kampen. Koncentrationen og indstillingen var der ikke
Nej og man ser det ret ofte i disse nemme kampe. Det er som om de ikke rigtigt tror de behøver at kæmpe for det. Og når dommeren så opfinder sådan et mål så skal man pludselig til at ændre indstilling i en kamp som man ellers kunne trille hjem uden den store indsats.

Det er skidt men set en mio gange før. Det kommer dog ikke til at ske mod atm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvorfor er folk hele tid negative?? Det lykkedes ikke at vinde kampen i dag og det er bare ærgerligt men vi tabte ikke.
Prøv lige at forestille jer hvordan madridistas har det. De er hele 15 point efter Barcelona....
Det må gøre meget ondt :)

Og til alle jer eksperter, hvis i træner eller spiller i Barcelona lige nu så ligger vi stensikkert under nedrykningsstregen :razz:
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/3 Las Palmas - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det var bare forkert taktik og forkert opstilling. Man skulle have haft samme opstilling, som man havde mod Girona og grebet den an, ligesom mod Girona. Pique, Ini og Alba kunne så have fået pauser, men ellers med Cou og Demb fra start. Las Palmas vil spille og har næst dårligst forsvar, det burde ikke have været sådan, altså taktikken og opstilling.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster