Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

A$AP skrev:
Hahaha Alba var lige ved at gøre det samme men han så kamera så tænkte han sikkert at det er bedst at opføre sig pænt :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

R.I.P. Henrik
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af MessiPogba »

Har lige et spørgsmål, jeg håber nogle herinde kan svare på.

Jeg er bosættende i København, så der burde være rigeligt med mulighed for at finde et sted, men jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har gjort sig erfaringer af sprogaftenskoler, hvor man lærer et nyt sprog?

Jeg har længe gået med tanken om at lære enten spansk eller fransk, men jeg er noget af en utålmodighed person, så jeg magter ikke, at jeg skal bruge tid på alle mulige pædagogiske metoder og synge om et bål og kumbaya-sange og navnerunde. Straight to business.

Er der nogen, der har haft erfaring med at gøre brug af sprogaftenskoler i København elelr andre steder i landet, hvor de virkelig fik lært noget? Om det er et effektiv forløb, eller om man spilder livet, hvor man bruger for meget tid på for små ting og man skal hele tiden vente på den svageste i forløbet, som måske ikke er så sprogstærk og skal bruge mere tid?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

MessiPogba skrev:Har lige et spørgsmål, jeg håber nogle herinde kan svare på.

Jeg er bosættende i København, så der burde være rigeligt med mulighed for at finde et sted, men jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har gjort sig erfaringer af sprogaftenskoler, hvor man lærer et nyt sprog?

Jeg har længe gået med tanken om at lære enten spansk eller fransk, men jeg er noget af en utålmodighed person, så jeg magter ikke, at jeg skal bruge tid på alle mulige pædagogiske metoder og synge om et bål og kumbaya-sange og navnerunde. Straight to business.

Er der nogen, der har haft erfaring med at gøre brug af sprogaftenskoler i København elelr andre steder i landet, hvor de virkelig fik lært noget? Om det er et effektiv forløb, eller om man spilder livet, hvor man bruger for meget tid på for små ting og man skal hele tiden vente på den svageste i forløbet, som måske ikke er så sprogstærk og skal bruge mere tid?
Find en fransk eller spansk person, der gerne vil lære dansk, og så lær hinanden sproget. Spørg på Facebook-sider for at finde folk. Der er garanteret Facebook-grupper for franske og spanske folk i København. Det kan være lidt grænseoverskridende, men det er effektivt, og hvis du finder en venlig person er det langt sjovere. Det er også gratis, det ved jeg ikke, om har stor betydning, men det kan vel kun være en fordel.

Det gør dig primært mundtligt god til sproget, men hvis du taler et sprog, er det relativt nemt at lære at skrive det. Her kan simpel læsning også hjælpe meget.
qepd

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af A$AP »




Hahaha, det land kan bare ikke reddes. Fortabt.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Kender ikke baggrunden for den video, men det kunne jo være at pigen går til konkurrence-skydning, ligesom jeg selv gjorde her i DK, eller mange andre gør, og at det er en riffel til formålet.

Blot en tanke. Jeg ville sq have været glad for egen sports-riffel, fremfor at skulle leje en hver gang jeg var afsted. But money talks ! :)
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Så har jeg fået influenza. Det er mange år siden sidst. Det er egentligt ikke så rart.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af A$AP »

Det ligner et jagtgevær. Hvad skal en lille pige med sin egen jagtgevær, som hun sikkert vil have inde på hendes værelse. Det er ligesom der en stor del af problemet er imo. De får gun-kulturen lagt totalt på sig, fra så en ung alder. Det føre ikke til noget godt.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

@MessiPogba, jeg har brugt Duolingo til at lære 'the basics' på spansk. Egentlig meget fint.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Starnils »

Tello skrev:@MessiPogba, jeg har brugt Duolingo til at lære 'the basics' på spansk. Egentlig meget fint.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg kan anbefale, at hvis man bruger Duolingo, og hvis man kan engelsk i forvejen, så indstil "spillet" til, at man skal lære engelsk, og at man snakker spansk i forvejen.

Så foregår langt flere af øvelserne på spansk
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg forsøger at lære kinesisk (standard-mandarin) gennem Duolingo. Det er ret svært.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:Jeg forsøger at lære kinesisk (standard-mandarin) gennem Duolingo. Det er ret svært.
Start lige med norsk, huh?! ;-)
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, hvordan sprogklasse foregår, altså dem man kan tage om aftenen, men kan huske min gymnasielærer tog arabisk timer der og det var ret fint. Han havde lært en del og kunne også skrive på arabisk. Det koster dog, så det.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

A$AP skrev:Det ligner et jagtgevær. Hvad skal en lille pige med sin egen jagtgevær, som hun sikkert vil have inde på hendes værelse. Det er ligesom der en stor del af problemet er imo. De får gun-kulturen lagt totalt på sig, fra så en ung alder. Det føre ikke til noget godt.
Kommer bare en ny sang snart.. I don't like mondays s part 2"..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster