17/2 Eibar - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Indianerbold, er det du kalder Enrique spil for?

Det var også kedeligt, kedeligt fordi vi ikke havde en dyt kontrol over kampene, og det bare var op til fronten.

Valverde jar styrket defensiven, men ikke gjort vores midtbane markant bedre eller organiseret. En kamp som i går, vi løb efter de konstant, på intet tidspunkt kan man sige at nu styrede vi kampen.

Vi er kedelige, Juve var kedelige under deres Conte tid, og på trods ad den succes han havde, og fik holdet op på højeste hylde igen, så var der en stor glæde blandt fans da han smuttede.

Vinder vi alt, så kan ingen af os vlre utilfredse med det, men for fanden hvor kan vi og hvor må vi vlre kritiske med den møde det sker på.

Føj!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Det var da det det blev kaldt herinde? Der var rigtig mange der kaldte det for indianerbold da vi var meget direkte og der ikke rigtig var fokus på kontrol.

Det er direkte forkert at Valverde ikke har gjort vores midt bedre. Se på samtlige passmaps efter han kom til. Der er meget mere fokus på midten. At påstå andet er fjollet.

Og du skal være velkommen til at mene det er kedeligt. Det mener jeg ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men ok jeg kan godt se jeg er i undertal omkring underholdningen af vores kampe. Det er også fint. Jeg har nu understreget at jeg ikke har et problem med måden vi spiller på så jeg underskylder eller bortforklarer ikke noget. Jeg ser bare anderledes på det.

Så må i se bort fra når jeg skriver at vi spiller godt ligesom jeg gør når i skriver vi spiller kedeligt. Så kan vi forhåbentlig slippe for flere af disse ligegyldige diskussioner om hvad man mener er "seværdigt og underholdende".
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@Piquenbauer
Du mener vel, at vi spiller underholdende fodbold? Altså i den periode, hvor det fungerede for Valverde? Hvis jeg ikke tager fejl, eller?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja jeg synes vi spillede noget rigtig fin fodbold fra første valencia kamp og frem til de mange kampe her i jan begyndte at kunne mærkes (ca fra Alaves kampen og frem). Lige nu er vi inde i en down periode men det er meget naturligt når man ser på hvordan vi normalt plejer at gøre det i starten af året.

Jeg er vild med den nye dominerede tilgang. Den er ligeså dræbende for modstanderen som da vi var bedst under lucho (som jeg også synes var rigtig underholdende).

Med det sagt så kan det selvfølgelig blive bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, og det er jo fair nok. Smag er jo subjektivt. Jeg tror, at man bare burde acceptere, at man ser forskelligt på tingene og komme videre. Jeg har det modsat dig mht. spillet, men jeg accepterer også, at nogen herinde synes noget andet. Vi kan nok ikke overbevise hinanden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej præcis!

Der hvor jeg bliver irriteret er når man lader sine følelser omkring måden vi spiller på smitte af på bedømmelsen af holdet. Om man kan lide Valverde eller ej så har han lavet et flot arbejde. Han har gjort rigtig meget for organisationen og taktikken. Det er ikke enkeltpræstationer og andet der gør at vi står hvor vi står men hårdt arbejde og et system der virker. Hvis man er i tvivl om hvad han kan taktisk så se på hvor stor påvirkning hans indskiftninger har haft på kampene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Jeg er enig i at vi er blevet mere dominerede under Valverde ind vi var under LE, og det er jeg tilfreds med.
Men tilgengæld bruger vi ikke den kontrol/boldbesiddelse særlig godt, der er ingen fantasi eller gode løb for boldholderen, og det synes jeg skyldes 4-4-2 som han bruger mest, og den defensive og pragmatiske tilgang. Mønstrene bliver meget flade i en 4-4-2, og der med synes heller ikke at man får nok ud af Dembele og Coutinho for til spiller på kanterne i den opstilling.

Kan enlig godt forstå at Messi spiller centralt for at give balance til højresiden, og det viser også at Valverde igen tænker mest på defensiven ind på offensiven, og det betyder også at Suarez tit kommer til at ende på en af kanterne hvor spillet går helt i stå, fordi han ikke har kvaliteterne til at spille der.

Jeg er ikke fan af at det kun skal være de individuelle præstationer som fx. Messi, der skal skabe vores offensiv. Det skal være hele holdet og systemet, for når Messi ikke har en god dag, som heldigvis stadig er sjælen, men nok ikke i særlig mange sæsoner endnu, så falder vores offensiv helt sammen, også skal vi slås en sejer hjem.

Jeg synes det gik fint med en 4-3-3 hvor Messi havde udgangspunkt i højre med en fri rolle, og en Rakitic (Eller en anden spiller, HOST Roberto HOST) på den højre CM som hjalp til med at dække af for Messis manglende tilbageløb. Også kunne kan få Suares centralt hele tiden, og samtidig få det bedste ud af Dembele på en af kanterne og Coutinho på enten en Iniesta rolle eller på venstre kanten.

Har også tænkt på at hvis Valverde ikke tror på Semedo, som det ikke ser ud til. Så skal vi ud og købe en ny højreback som også har fart, for selv om Roberto har gjort det godt, så er han ikke naturlig back og har ikke nok far, som jeg synes er rigtigt vigtigt for os i både offensiven og i defensiven. Så kan vi også få Roberto op på midten hvor han er er bedst.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Men ok jeg kan godt se jeg er i undertal omkring underholdningen af vores kampe. Det er også fint. Jeg har nu understreget at jeg ikke har et problem med måden vi spiller på så jeg underskylder eller bortforklarer ikke noget. Jeg ser bare anderledes på det.

Så må i se bort fra når jeg skriver at vi spiller godt ligesom jeg gør når i skriver vi spiller kedeligt. Så kan vi forhåbentlig slippe for flere af disse ligegyldige diskussioner om hvad man mener er "seværdigt og underholdende".
Du havde hellere ikke et problem med den måde Enrique spillede på. Men i slutningen af hans Barca tid begyndte du også at ride med på bølgen, om at det sq ikke var lige i øjet og dit evige forsvar af vores spil og midtbane dengang blev nedtonet.

Han har gjort vores mist bedre, men jeg skriver at det ikke er markant. Sådan ser jeg det. At du så mener at det er fjollet, siger måske noget om dig, dunno!

Man kan have forskellige definitioner af underholdning. Men tror nu godt, også dig inklusiv kan gå med til at det faktisk ikke er så underholdende igen det vi laver. Mål kan laves på mange måder og mange mål er ikke ensbetydende med et underholde spil/kamp.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Ville man så også være tilfreds med en Mou tilgang? Alle mand bag bolden, bare så længe man skraber point til sig og laver mål?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt skal det lige siges, at accept går begge veje, så ingen misforstår det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du havde hellere ikke et problem med den måde Enrique spillede på. Men i slutningen af hans Barca tid begyndte du også at ride med på bølgen, om at det sq ikke var lige i øjet og dit evige forsvar af vores spil og midtbane dengang blev nedtonet.
Nej sådan var det nu ikke. Vi blev læst og da lucho ikke formåede at ændre taktikken gik jeg imod ham. Det handlede ikke om at ride med på bølgen. For inden sidste sæson havde bølge givet os en treble og en double samt noget virkelig god fodbold.

Så nej det handler ikke om at jeg så lyset som jer andre. De handlede om at lucho ikke formåede at udvikle sig.
Han har gjort vores mist bedre, men jeg skriver at det ikke er markant. Sådan ser jeg det. At du så mener at det er fjollet, siger måske noget om dig, dunno!
Se nogle passmaps og kom tilbage.
Man kan have forskellige definitioner af underholdning. Men tror nu godt, også dig inklusiv kan gå med til at det faktisk ikke er så underholdende igen det vi laver. Mål kan laves på mange måder og mange mål er ikke ensbetydende med et underholde spil/kamp.
Som jeg skrev så kan jeg sagtens se at vi er i en down periode. Jeg mener dog at vi har spillet noget rigtig god fodbold under Valverde. Underligt at du ikke også er lidt glad for det når man tænker på hvor meget du skreg efter kontrol.
Ville man så også være tilfreds med en Mou tilgang? Alle mand bag bolden, bare så længe man skraber point til sig og laver mål?
Nej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Bortset fra enkelte topkampe, så synes jeg ikke United spiller kedeligere foldbold end vi gør.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Ja og sådan er det jo med en proces. Intet sker med det samme. Nye spillere skal spilles, ideer skal på plads, holdet skal udvikle sig. Jeg ved godt at der er en tendens blandt fans hvor man vil have ting til at ske med det samme men sådan forholder det sig meget sjældent.
Det er utrolig storsindet af dig, at give mig så fin en forklaring på dels hvordan en proces fungerer, dels hvordan virkeligheden hænger sammen. Jeg er udmærket klar over, at der konstant er en proces igang på et fodboldhold. Problemet er bare, at vi ikke rigtig bevæger os i den rigtige retning. Tværtimod er vi siden årsskiftet blev ringere og ringere, selvom det modsatte burde være tilfældet, når vi nu er på vej ind i den afgørende fase i både ligaen og Champions League.
Piquénbauer skrev:Så fordi du er træt af at blive stemplet som negativ osv så skal du lige fortælle os andre der ser anderledes på det hvor skabet står?

Og du kan gentage dig selv igen og igen. Det ændrer ikke noget som helst. Jeg vil godt diskutere de taktiske aspekter med mere men jeg gider ikke forholde mig til om man synes vi spiller kedeligt og ikke bliver underholdt. Jeg bliver fint underholdt.
Nå nå. Er det virkelig så svært at respektere, at vi er nogle med den holdning, at vi under Valverde har spillet overordentligt kedeligt og fantasiløst fodbold? Der er jo ingen der påstår, at vores resultater er ringe. Det er de jo helt åbenlyst ikke. Men at man skal kategoriseres som evigt negativ, sortseer og endda have sit tilhørsforhold betvivlet, fordi man ikke er enig i de taktiske dispositioner, der udmønter sig i vores spillestil, overgår alligevel min forstand. Så kunne vi jo bare tilsvarende stemple dig som totalt realitetsblind jubeloptimist, men det ser jeg - udover at det nok næppe er virkeligheden - ikke meget konstruktivt i at gøre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Der hvor jeg bliver irriteret er når man lader sine følelser omkring måden vi spiller på smitte af på bedømmelsen af holdet. Om man kan lide Valverde eller ej så har han lavet et flot arbejde.
Så kan jeg godt undre mig over den irriterede tone i svarene til mine indlæg, når jeg nu slet ikke lægger skjul på min respekt for Valverdes arbejde og resultater.
Piquénbauer skrev:Det er ikke enkeltpræstationer og andet der gør at vi står hvor vi står men hårdt arbejde og et system der virker.
Det mener jeg helt bestemt kun er en halv sandhed. Offensivt har vi ved flere lejligheder været dybt, dybt, dybt afhængige af at Messi på egen hånd hev noget op af hatten. Defensivt har vi haft en kollektiv stabilitet, der har muliggjort at en eller to individuelle genialiteter i offensiven har været nok. Men jeg mener helt bestemt ikke, at vi har været nogen velsmurt maskine offensivt, og vi har ofte haft problemer med at finde de afgørende afleveringer på banens sidste tredjdel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er utrolig storsindet af dig, at give mig så fin en forklaring på dels hvordan en proces fungerer, dels hvordan virkeligheden hænger sammen. Jeg er udmærket klar over, at der konstant er en proces igang på et fodboldhold. Problemet er bare, at vi ikke rigtig bevæger os i den rigtige retning. Tværtimod er vi siden årsskiftet blev ringere og ringere, selvom det modsatte burde være tilfældet, når vi nu er på vej ind i den afgørende fase i både ligaen og Champions League.
Jamen det var da så lidt.

Og jeg ser det som meget normalt når man har så travlt et program at niveauet falder. Jeg har linket til en graham Hunter artikel der lige netop underbygger dette. Ligeledes har jeg også vist at når vi har travlt med cdr så smider vi normalt point i jan/feb.
Nå nå. Er det virkelig så svært at respektere, at vi er nogle med den holdning, at vi under Valverde har spillet overordentligt kedeligt og fantasiløst fodbold? Der er jo ingen der påstår, at vores resultater er ringe. Det er de jo helt åbenlyst ikke. Men at man skal kategoriseres som evigt negativ, sortseer og endda have sit tilhørsforhold betvivlet, fordi man ikke er enig i de taktiske dispositioner, der udmønter sig i vores spillestil, overgår alligevel min forstand. Så kunne vi jo bare tilsvarende stemple dig som totalt realitetsblind jubeloptimist, men det ser jeg - udover at det nok næppe er virkeligheden - ikke meget konstruktivt i at gøre.
Jeg bliver jo stemplet som jubeloptimist herinde? Og har været det i lang tid.

Jeg har intet problem med at du er negativ omkring måden vi spiller på. Du kan ligenetop godt se at på trods af at du ikke er fan af måden vi spiller så er der noget der virker og at Valverde faktisk gør det godt. Det jeg har et problem med er dem der bortforklare det med åndssvage argumenter som enkeltpræstationer osv fordi de ikke kan lide måden vi spiller på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster