Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Så længe deres organisation er så skidt, som det var i går, så kan de ikke holde Real fra at score. Hvis de ikke gør, så tror jeg heller ikke på, at de kan gå videre. Til gengæld er Real også sårbare organisatorisk, så PSG vil have muligheder for at score mål, men de er nødt til at være bedre til at forsvare, hvis de(PSG) skal videre, som sagt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Kubala skrev:Nu har CR jo scoret 11 mål i CL og ikke bare et enkelt mål. Derudover har han scoret 11 i La liga og er ved at komme tæt på Messi der også.
CL = BDO
Alt andet er ligegyldigt når der skal kåres verdens bedste spiller så Messi SKAL score flere mål end Penaldo for at vinde BDO. Men det er heller ikke nok hvis nu RM vinder CL.
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg synes ikke, at Mbappe var god i går. Til gengæld synes jeg, at han viste mod. Selvom det ikke kørte helt for ham, så prøvede han at udfordre, og når han mislykkedes med det, så prøvede han bare igen. For mig viser sådan noget høj mental styrke, noget storspillere besidder. Han var ikke påvirket af Berna, men jo, det var svært for ham. Dog må jeg også sige, at man negligerede højresiden stort set det meste af kampen, og det var tydeligt, at Ney skulle skabe kampen, derfor var vægten også i venstresiden.

Mht. Rabiot, så var han god, fordi han både var nede, på midten og i angrebet. Jo, han mistede bolden, men han udfordrede mere, han tog teten mere. Verratti havde så kun en keypass, ellers var han sindssyg forsigtig samt han ikke helt fik styr på midten, hvilket jeg mener, var hans opgave og ikke Rabiots eller Celsos.

Jeg er for øvrigt enig i, at Ney var god. Problemet var mere, at han var for uselvisk og ville angribe hele tiden; her kunne han lære af Messi, hvis han skal være lederen på holdet. Man er nødt til at justere på tempoet og ikke angribe hver gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:For ét år siden holdt de Messi, Neymar og Suarez fra at score og scorede selv 4 mål.
Men der var Motta og Matuidi også med. De er to meget hårdtarbejdende spillere, der gav meget liv i spillet uden bold. Det er det, jeg prøver at illustrere. Hvis Motta ikke er med i returopgøret, og Thiago Silva ikke får hovedet ud af røven, så vl de få kæmpe problemer, fordi deres midtbane er deres problem. Du kan ikke stille op med tre bolddominerende CMs i en knockoutkamp mod et stærkt hold som Real eller andre tophold og tro, du kan gå videre. Du har nødt til at have balance på holdet. Real har Casemiro, som laver det ulækre arbejde, vi har Busquets, der er et taktisk geni. Det hele kan ikke handle om at have bolden men også uden bolden. Her fejlede Emery groft.

Især, hvis jeg erindrer korrekt, så er Lo Celso oprigtig en 10'er, der er omskolet til at spille meget dybere.

Den eneste måde du kan prøve at overkomme er, hvis du spiller ekstrem boldbesiddelsesfodbold som Pep har gjort det igennem sin karriere. Så kan du så vidt minimere muligheden for at modstanderen kan score på dig, men det er stadigvæk en risiko at tage. Real sprudler i kontrafasen og er hamrende farlige, når de har rum at spille i, og det var de, de kunne i går.

Jeg medgiver, at Real på ingen måder var gode i går, men de forstår sekvensen bag at spille knockoutkampe, og de har altså nogle helt fantastiske verdensklassespillere i Isco, Modric og KRoos, der forstår essensen bag at vinde kampe.

Hvis PSG skal formå at holde Real fra at score, så kræver det først og fremmest at Motta når tilbage, så de bare i det mindste kan forsøge at have noget organisation i deres spil uden bold. Det er PSGs største problem i denne sæson, at de rent defensivt slet ikke har stået stærkt. Det er angrebet, der har båret dem, og når de rammer en off day som i går, så har de problemer.
Senest rettet af MessiPogba tors feb 15, 2018 12:36 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Jeg kan ikke se hvorfor mbappe er mere direkte end ney? Jeg synes i det hele taget at det er et af neys store problemer - han angriber stort set hver eneste gang bolden kommer i nærheden af ham.

Mbappe var bare ringe i går. Man kan godt se han stadig er ung.
Måske lidt dårligt forklaret, men det jeg mener med direkte er, at når Mbappé udfordrer, så behøves han ikke at lave unødvendige showtricks eller stå der med bolden i 5-10 sekunder inden han gør udslaget. Han gør det med det samme. De gange Neymar skal vise sin fænomenale flair frem, så giver du dinm odstander tid til at reorganisere sig. Her er Mbappe lidt mere kynisk og bare løber med bolden forbi modstanderen og heraf skaber det nødvendige temposkift, som der skal til for at løsrive dine modstandere.

Jeg håber det giver mening.

Men enig i tempostyringen af kampen i går. Verratti fejlede på det groveste at bare tage det mindste af kampens temperatur. Han var den, der skuffede mig allermest i går. En playmaker som ham burde have vidst bedre.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

"We always say the same things, we always do the same things, and in the end, we are always floored in the same way
Rabiot har så meget ret.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

Billede

Og så var både Di Maria og Silvas’ hustruer ude og lufte deres frustrationer overfor Emery på de sociale medier. Det er bare ikke en mentalt stærk nok trup, og så er de heller ikke sammentømret nok. Alt det Real Madrid er, især i CL-sammenhæng. Og fravalget af Thiago Silva kan jo godt forsvares. Han er gang på gang blevet fuldstændigt jordet i store kampe. Han var ikke med da vi tabte 4-0. Han var dog med i returen. Emery lykkes dog bare ikke med noget som helst. Real har det ideale udgangspunkt inden returen, PSG skal frem og dermed yderligere risikere deres allerede dårlige og urutinerede forsvar. Det er ren guf for Reals offensiv og deres backs, hvor de ellers kan stå dybt kampen igennem. Og når først Real får scoret, så skal det hele nok brase sammen for PSG.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja med det udgangspunkt Real har er det vel 90-10 i Reals favør
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Hm.. Xavi6Smede, var der straffe til Real eller ej i går?

Edit: Sorry, det var ikke til dig, men De La Barca.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:Hm.. Xavi6Smede, var der straffe til Real eller ej i går?

Edit: Sorry, det var ikke til dig, men De La Barca.

Pro-Madrid avis AS:

https://en.as.com/en/2018/02/14/footbal ... 20582.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Man kan blive ved og ved med at grave i de mange 50/50-kendelser, når man ser situationerne i replay.

Holder man med RM, så kan man vel også med god grund argumentere for at Neymar skulle have haft sit 2. gule for film.
Så havde RM spillet 20-30 min i overtal og sikkert scoret en ekstra kasse, mens Neymar havde misset returkampen.

Der var vel rigtig mange kendelser som kunne være dømt anderledes.

Jeg griner i hvert fald lidt af de personer, som oprigtigt mener at dommeren bevidst blokerede Neymars tværaflevering, hvilket "selvfølgelig var endt med en scoring".

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Der et vist ikke den store tvivl om at Neymar har tendens til at overspille. Men efter Kroos’ og Modrics pinlige episoder i går, gider jeg virkelig ikke høre RM-fans brokke sig over det.

Og så tilbage til en af mine gamle travere af en kæphest: Ramos er simpelthen så usympatisk og og polemisk en karakter på en fodboldbane. Men nej, lad os da åbne en sag fordi Pique fejrer et mål ved at sætte pegefingeren op til læberne.

Jeg er så træt af Real Madrid.
Heller ikke fan af PSG, i øvrigt.

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Champions league

Indlæg af DeanCassady »

Enig. Ramos er decideret forfærdelig, og er velsagtens blevet værre de seneste par år, hvilket er relativt imponerende taget hans erfaring i betragtning.

Jeg tror ikke længere på et PSG-avancement, men håber derimod, at Madrid støder ind i City på et tidspunkt og får sig en ordentlig snitter.
Robert Zimmerman

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

SpillerSomMESSI skrev:
Kubala skrev:Hm.. Xavi6Smede, var der straffe til Real eller ej i går?

Edit: Sorry, det var ikke til dig, men De La Barca.

Pro-Madrid avis AS:

https://en.as.com/en/2018/02/14/footbal ... 20582.html
Har læst det. Spørgsmålet er til De La Barca. Jeg vil udelukkende høre hans mening omkring det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Så skriv en pm til ham. Så skal du nok få dit svar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster