Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Jesni »

JonasV skrev:Jeg mindes at "mes que un club" har været oppe at vende på forum før, og at det er ret forskelligt hvad folk lægger i det. Det giver fin mening i henhold til Barça og Camp Nou som et sted at udtrykke identitet under Franco, men samtidig er det jo et slogan som stadig bruges af klubben i dag.
"mes que un club" eller ej, så uddanner man fodboldspiller i La Masia med en filosofi, der går udover selve fodboldspillet. Det kan man finde mange citater på, hvis man leder en lille smule. La Masia uddanner hele mennesker, og Piques opførsel igennem en lang tid er på ingen måde repræsentativ for det.

Pique skal selvfølgelig udtale sig om politiske emner, men han gør det på en særdeles aggressiv måde. Både Xavi og f.eks Iniesta har gjort det samme, men det er med en langt mere diplomatisk stil, der naturligvis er langt mere respekterbar. Messis skattesag er så kompleks, at jeg ikke vil kunne finde ud af,om han forsætteligt har gjort noget forkert, da han jo er omgivet af rådgivere overalt, så det er måske lidt kort at trække på den umiddelbart. Piques opførsel er efterhånden ret tydeligt ham, og ingen andre.

Og jeg taler igen ikke kun om de nuværende sager. Det er summen af Piques til tider umodne opførsel overfor mange forskellige aktører.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Blaugrana92 »

Kan du give et par konkrete eksempler, gerne med kilde, hvor Piqué udtaler sig "særdeles aggressivt" om politiske emner? Jeg har svært ved at huske, hvornår han har været særlig aggressivt om lige netop det. Han har ofte udtrykt sin støtte for catalansk selvbestemmelse, men jeg mindes aldrig at han eksempelvis har snakket om at støtte selvstændighed. Samtidig har han altid været ekstremt professionel for landsholdet.

Jeg er med på, at han til tider har været meget efter Real Madrid og Espanyol, men det ser jeg egentlig ikke noget problem i, ligesom hvis Guti, Arbeloa, Tamudo eller lignende langer ud efter os eller vores spillere. Den slags ser jeg som en vigtig del af rivaliseringen. Men at Piqué skulle være specielt aggressiv i politiske anliggender, kan jeg ikke nikke genkendende til.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Pique er desuden ikke den eneste der er kommet med nogle lidt hårde bemærkninger om real. Det har xavi i den grad også.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, Piqué er jo ligefrem en pæn skoledreng sammenlignet med eksempelvis Eto'o og Oleguer. Hvis man virkelig mener, at Piqué opfører sig så slemt, så kunne det være, at man skulle kigge sig om efter et par lidt større sko.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Pique er desuden ikke den eneste der er kommet med nogle lidt hårde bemærkninger om real. Det har xavi i den grad også.
Holt enig. Men Piqué har en portefølje af andre kontroversielle meldinger oveni det.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af JonasV »

Jesni skrev:
JonasV skrev:Jeg mindes at "mes que un club" har været oppe at vende på forum før, og at det er ret forskelligt hvad folk lægger i det. Det giver fin mening i henhold til Barça og Camp Nou som et sted at udtrykke identitet under Franco, men samtidig er det jo et slogan som stadig bruges af klubben i dag.
"mes que un club" eller ej, så uddanner man fodboldspiller i La Masia med en filosofi, der går udover selve fodboldspillet. Det kan man finde mange citater på, hvis man leder en lille smule. La Masia uddanner hele mennesker, og Piques opførsel igennem en lang tid er på ingen måde repræsentativ for det.

Pique skal selvfølgelig udtale sig om politiske emner, men han gør det på en særdeles aggressiv måde. Både Xavi og f.eks Iniesta har gjort det samme, men det er med en langt mere diplomatisk stil, der naturligvis er langt mere respekterbar. Messis skattesag er så kompleks, at jeg ikke vil kunne finde ud af,om han forsætteligt har gjort noget forkert, da han jo er omgivet af rådgivere overalt, så det er måske lidt kort at trække på den umiddelbart. Piques opførsel er efterhånden ret tydeligt ham, og ingen andre.

Og jeg taler igen ikke kun om de nuværende sager. Det er summen af Piques til tider umodne opførsel overfor mange forskellige aktører.
Jeg har hørt om hvad der foregår på La Masia før, tak. Men jeg forstår stadig ikke hvorfor Pique skulle være en mindre helt menneske? Som jeg allerede har nævnt flere gange, så er Pique bestemt kommet med udtalelser, som jeg ikke har fundet vildt velovervejede, men jeg kan slet ikke genkende det billede, der bliver klatmalet af ham.
Du må eksempelvis meget gerne poste et konkret eksempel på at han har udtalt sig særdeles aggressivt om politiske emner.

Min pointe er egentlig bare at jeg synes, Pique bliver gjort langt, langt værre end han er. Han har så bestemt opført sig umodent til tider, men jeg synes bare meget sjældent det har været mere end netop det.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Altså i den konkrete sag, har Pique vel ikke gjort noget forkert, eller er jeg bare forkert på den? Hvorfor skal man tale om de tidligere episoder? Det har jo egentlig ikke nogen relevans? At tysse på folk er jo egentlig ok, hvis de siger nogle virkelig stødende ting, det burde jo være sådan, at de skulle skamme sig og ikke Pique? Hvorfor er de egentlig blevet ofre? Det er da Pique, der er offer her, eller er jeg bare helt galt på den, som sagt?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Skydefinten »

Man kan se sig sure på alle, hvis man virkelig vil. Pique er havnet i La Liga-shitstorm, orkanens øje, heksejagt, Tebas-målskive. Find selv på flere.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Ja, og det finder jeg virkelig absurd. Han bliver angrebet verbalt og svarer med at tysse på dem, og det er umiddelbart ham, der er gal på den? Det er sgu virkelig mærkeligt.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Skydefinten »

Enig. Jeg har måske/åbenbart oparbejdet for tykke-Barca briller gennem årerne, for jeg finder det også absurd.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

I øvrigt kan deres stødende tilråb ikke forsvares, selvom Pique skulle have tysset på dem først. Stødende tilråb, og at tysse på folk, er jo ret langt fra hinanden.
Senest rettet af Kubala lør feb 10, 2018 1:49 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Skydefinten skrev:Enig. Jeg har måske/åbenbart oparbejdet for tykke-Barca briller gennem årerne, for jeg finder det også absurd.
Jeg mener sgu ikke, at det har med tilhørsforholdet at gøre. Alle burde kunne forstå forskellen mellem at tysse og så stødende tilråb.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Lopezzz »

http://www.fcbarcelona.dk/Artikler/medi ... pique.html

Der må være en muldvarp i det spanske fodboldforbund. En der bliver betalt rigtig mange penge for at knække Barcelona
MDCCCXCIX

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af De La Barça »

Det er fandme rystende hvis de giver ham karantæne for det!


Visca el Barça i Visca Catalunya

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Tebas har vel noget personligt mod Pique? Hvem husker ikke, hvad Pique sagde til ham sidste sæson?
Senest rettet af Kubala tors feb 15, 2018 6:28 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster