1/2 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »



Hehe. Føj hvor er han god.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:

Hehe. Føj hvor er han god.
Det er fedt at Barca's officielle twitter profil har kommenteret :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Haha det havde jeg ikke set!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Er der forresten en der kan fortælle mig og gaya kunne få rødt ved suarez' mål? Han tager tydeligvis bolden med hånden men jeg ved ikke om "falder væk" når bolden går ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Gnomitz »

Hvis man kigger på fodboldloven inde på DBU's hjemmeside, står der på side 51 hvornår en advarsel for usportslig opførsel bør gives:
Advarsel for usportslig opførsel
Der er forskellige tilfælde, hvor en spiller skal advares for usportslig opførsel, herunder hvis en spiller:
• forsøger at snyde dommeren, f.eks. ved at foregive en skade eller ved at lade som om,
der er begået en forseelse mod ham (’film’ )
• skifter plads med målmanden under spillet eller uden dommerens tilladelse
• på en hensynsløs måde begår en forseelse, som skal straffes med direkte frispark
• begår en forseelse mod en modspiller eller spiller bolden med hånden for at gribe ind i
eller stoppe et lovende angreb
• spiller bolden med hånden i et forsøg på at score (uanset om det lykkes eller ej), eller
forgæves med hånden forsøger at forhindre bolden i at gå i mål
• laver ikke-godkendte afmærkninger på banen
• spiller bolden på vej ud af banen efter at have fået tilladelse til at forlade den
• viser manglende respekt for spillet
• forsøger at omgå loven (også ved et frispark) ved at spille bolden til sin målmand med
hoved, bryst, knæ osv., uanset om målmanden rører bolden med hænderne eller ej
• med tilråb distraherer en modspiller under spillet eller ved en igangsættelse
Et rødt kort skulle selvfølgelig gives, hvis Gayas hånd havde forhindret bolden i at gå i mål.
Senest rettet af Gnomitz fre feb 02, 2018 8:17 am, rettet i alt 2 gange.
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Rb88 »

Men så længe der står forgæves kan man vel argumentere for at der skulle gives rødt selvom den gik ind.

Men i så fald er vi vel ude i samme situation som mod Real at det er rødt kort, og straffe i stedet fremfor det ordinære mål

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Gnomitz »

For god ordens skyld, kan man se i fodboldloven hvilke forseelser der giver rødt kort. ;-)
Forseelser, som skal straffes med udvisning
En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han:
berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved forsætligt at spille
bolden med hånden
(dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)
• berøver en modspiller, der bevæger sig mod hans mål, en oplagt scoringsmulighed ved
at begå en forseelse, som skal straffes med et frispark (se dog undtagelser nedenfor)
• gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
• spytter på eller efter en modspiller eller enhver anden person
• gør sig skyldig i voldsom adfærd
• bruger fornærmende, hånende eller upassende sprog eller tegn
• modtager sin anden advarsel i samme kamp.
I situationen med Carvajal, vil jeg jo mene at dommeren skulle have dømt fordel, tilladt målet, og dererfter givet Carvajal rødt, da det jo lykkedes ham at forhindre bolden i at gå i mål.

Nu har jeg redigeret denne post et par gange, da jeg bliver det og det klogere. :glad:
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Tello »

Coutinho blev meget bedre på venstre side, dejligt at han kom derud. Meeeeen - måske upopulær mening - men jeg synes, at Messi, Suarez og Alba nærmest kun søgte hinanden. Der var bl.a. en situation hvor Coutinho kunne have fået afleveringen skråt tilbage, men Suarez søgte den svære aflevering til Messi. Desuden var der lige en smule for meget egoisme over Leo..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af B-Freak »

Tello skrev:Coutinho blev meget bedre på venstre side, dejligt at han kom derud. Meeeeen - måske upopulær mening - men jeg synes, at Messi, Suarez og Alba nærmest kun søgte hinanden. Der var bl.a. en situation hvor Coutinho kunne have fået afleveringen skråt tilbage, men Suarez søgte den svære aflevering til Messi. Desuden var der lige en smule for meget egoisme over Leo..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Tror ikke man kan være uenig.

Messi og Suarez havde gang i en underlig kamp igår hvor det kun var Alba der fik lov at være med.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Tello »

B-Freak skrev:
Tello skrev:Coutinho blev meget bedre på venstre side, dejligt at han kom derud. Meeeeen - måske upopulær mening - men jeg synes, at Messi, Suarez og Alba nærmest kun søgte hinanden. Der var bl.a. en situation hvor Coutinho kunne have fået afleveringen skråt tilbage, men Suarez søgte den svære aflevering til Messi. Desuden var der lige en smule for meget egoisme over Leo..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Tror ikke man kan være uenig.

Messi og Suarez havde gang i en underlig kamp igår hvor det kun var Alba der fik lov at være med.
Er glad for, at jeg ikke er alene om den holdning. Messi kunne desuden også godt have givet et frispark til Coutinho, Paulinho eller Suarez.

Vil gerne se Coutinho i en kamp uden Ini på banen. Det bliver nogle gange for indspist med Messi, Ini, Alba og Suarez der kører klub oppe foran - ligesom i går. Cou skal ind i det spil.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Goaaal »

Jeg tror altså mere end alle andre forklaringer, at det handler lidt om at han er kommet midt i sæsonen, og at de andre spillere derfor blot skal lære hans løbe- og bevægelsesmønstre at kende. De er slet ikke spillet sammen endnu, så det er vel okay naturligt at spillerne går efter de pasninger de har på "lock down". I forhold til at lade Coutinho eller Paulinho tage et frispark, så synes jeg ikke man kan kritisere Messi for det når man kun er foran 1-0 mod Valencia.

Håber Barca bliver ved at vinde kamp mens de forsøger at få det hele til at fungere. Så kan man næsten ikke be om mere på nuværende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Goaaal skrev:Jeg tror altså mere end alle andre forklaringer, at det handler lidt om at han er kommet midt i sæsonen, og at de andre spillere derfor blot skal lære hans løbe- og bevægelsesmønstre at kende. De er slet ikke spillet sammen endnu, så det er vel okay naturligt at spillerne går efter de pasninger de har på "lock down". I forhold til at lade Coutinho eller Paulinho tage et frispark, så synes jeg ikke man kan kritisere Messi for det når man kun er foran 1-0 mod Valencia.

Håber Barca bliver ved at vinde kamp mens de forsøger at få det hele til at fungere. Så kan man næsten ikke be om mere på nuværende.
Fuldstændig enig.. Messi spillede da overhovedet ikke egoistisk... Han afsluttede en enkelt gang hvor han kunne have spillet den på tværs, men det var da også kun det...

Her er Coutinho highlights.. han er virkelig god i de små rum og hans passes er faktisk på højde med Iniestas..

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Gnomitz skrev:For god ordens skyld, kan man se i fodboldloven hvilke forseelser der giver rødt kort. ;-)
Forseelser, som skal straffes med udvisning
En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han:
berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved forsætligt at spille
bolden med hånden
(dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)
• berøver en modspiller, der bevæger sig mod hans mål, en oplagt scoringsmulighed ved
at begå en forseelse, som skal straffes med et frispark (se dog undtagelser nedenfor)
• gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
• spytter på eller efter en modspiller eller enhver anden person
• gør sig skyldig i voldsom adfærd
• bruger fornærmende, hånende eller upassende sprog eller tegn
• modtager sin anden advarsel i samme kamp.
I situationen med Carvajal, vil jeg jo mene at dommeren skulle have dømt fordel, tilladt målet, og dererfter givet Carvajal rødt, da det jo lykkedes ham at forhindre bolden i at gå i mål.

Nu har jeg redigeret denne post et par gange, da jeg bliver det og det klogere. :glad:
Man kan ikke give direkte rødt efter at have dømt fordel.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Gnomitz »

Blaugrana92 skrev: Man kan ikke give direkte rødt efter at have dømt fordel.
Det gør dommeren nogle gange i Fifa! ;-)
Jeg vil tillade mig at citere fra fodboldloven noch einmal. :grin:
Fordelsreglen
Hvis dommeren har anvendt fordelsreglen i forbindelse med en forseelse, som ville have
medført en advarsel / udvisning, hvis spillet var blevet standset, skal denne advarsel / udvisning
tildeles ved næste spilstop
– bortset fra, hvis en berøven af oplagt scoringsmulighed
resulterer i mål. I så fald advares spilleren for usportslig opførsel.

Fordelsreglen bør ikke anvendes i situationer med spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
eller voldsom adfærd, medmindre der foreligger en klar scoringsmulighed. Dommeren
skal udvise spilleren ved næste spilstop, men hvis den pågældende spiller bolden eller
angriber / generer en modspiller, skal dommeren standse spillet, udvise spilleren og
genoptage spillet med et indirekte frispark.
Fordelsregel:
Dommeren kan benytte fordelsreglen ved en forseelse eller overtrædelse af reglerne, men
bør overveje følgende, før det besluttes om spillet skal fortsætte eller standses:
• alvorligheden af forseelsen – hvis forseelsen eller overtrædelsen af regler berettiger til
en udvisning, skal dommeren standse spillet og udvise spilleren, medmindre der er en
klar mulighed for at score et mål.

• det sted, hvor forseelsen blev begået – jo tættere på modspillernes mål, des mere
effektiv kan fordelen være
• chancen for et øjeblikkeligt lovende angreb
• atmosfæren i kampen
• beslutningen skal tages inden for få sekunder.
Så umiddelbart vil jeg jo sige at det godt kan lade sig gøre at give en fordel inden en spiller bliver udvist.
Og forresten, I love you Blau. :glad:
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:
Gnomitz skrev:For god ordens skyld, kan man se i fodboldloven hvilke forseelser der giver rødt kort. ;-)
Forseelser, som skal straffes med udvisning
En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han:
berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved forsætligt at spille
bolden med hånden
(dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)
• berøver en modspiller, der bevæger sig mod hans mål, en oplagt scoringsmulighed ved
at begå en forseelse, som skal straffes med et frispark (se dog undtagelser nedenfor)
• gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
• spytter på eller efter en modspiller eller enhver anden person
• gør sig skyldig i voldsom adfærd
• bruger fornærmende, hånende eller upassende sprog eller tegn
• modtager sin anden advarsel i samme kamp.
I situationen med Carvajal, vil jeg jo mene at dommeren skulle have dømt fordel, tilladt målet, og dererfter givet Carvajal rødt, da det jo lykkedes ham at forhindre bolden i at gå i mål.

Nu har jeg redigeret denne post et par gange, da jeg bliver det og det klogere. :glad:
Man kan ikke give direkte rødt efter at have dømt fordel.
Det er decideret forkert. Selvfølgelig kan man det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster