Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Perez' forretningsevner betyder ikke det store når PSG bare siger nej. Det kan sagtens være at real er mere tiltrækkende men i sidste ende vil PSG bare sætte et ekstra 0 på tilbuddet fra Real og så bliver han hvor han er. Desuden har Ney lige netop vist at penge er det vigtigste for ham da han smuttede fra Barca. Og økonomisk kan Real ikke følge med PSG som nærmest har uendeligt mange penge.

Man fucker ikke med PSG. Det så vi med verratti og dennes offentlige undskyldning og fyring af agenten. Ney og co kan skabe sig alt det de vil. Det er et større tab for PSG at sælge ham end lade ham hygge sig på bænken.

Jeg kan virkelig ikke se denne handel gå igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

Det er vi slet ikke enige om.

Ja, penge er vigtige for Neymar - BdO fylder dog også en del i hans liv, hvorfor han ikke ville stå i skyggen af Messi i sin kommende prime time. Så længe at Real kan overstige Neymars nuværende løn (og ikke ligger for langt fra lønnen ved en evt. kommende kontraktforhandling med PSG), så er jeg overbevist om at chancerne for et skifte er store.

Hvis penge virkelig fyldte alt for Neymar, så befandt han sig jo slet ikke i Europa nu, men i Asien.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan de ikke. Men du bliver lidt ved med at ignorere hovedpointen - PSG sælger ikke. Real kan tilbyde Ney alt det de vil, de kan lokke med guld og grønne skove, men PSG vil stadig være ligeglade. Vi så det med os og verratti i sommers (og med Marquinhos tidligere) og det vil være det samme for real og ney.

Jeg skal se det før jeg tror det. For på nuværende tidspunkt virker det som om PSG er hamrende ligeglade med alle andre. De ser sig selv som en storklub og storklubber sælger ikke deres bedste. Og da de vitterligt ikke har noget økonomisk incitament til at lade ney smutte så kan de bare smide ham på tribunen indtil han indrettet sig hvis det altså kommer så langt. Det tror jeg dog ikke da de som sagt bare smider et ekstra 0 på og så er alt som det skal være.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

Jeg er helt med på hvad du mener, men omvendt kan jeg også sige at du ignorerer det faktum at RM formår at lukke helt umulige handler samt at Neymar, indtil videre, gør lige hvad der passer ham.

PSG ser helt klart sig selv som en storklub, men det bliver man ikke bare fordi man betaler store summer for Neymar og Mbappé. Deres største internationale triumf var da de vandt "UEFA Cup Winners' Cup" i 95-96...
PSG er skrøbelige - se bare hele straffesparks-fadæsen i starten af sæsonen, hvor Neymars brok satte gang i rygterne om at PSG-"legenden" Cavani skulle sælges.

Glipper CL i år og/eller næste sæson, så er jeg sikker på at Neymar får gennemtrumfet et skifte på en eller anden sindssyg måde. Han vil vinde BdO og trofæer mens han er på toppen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilket helt umulige handler har Real lukket siden "Ronaldo-vinduet"? Bale?

Og jeg tror hurtigt at Ney finder ud af at han ikke kan gøre hvad der passer ham. Jo i PSG men han er under kontrakt og PSG sælger simpelthen ikke. Det synes jeg efterhånden vi har en del beviser på. Og det gør de lige netop ikke fordi de vil slå sig selv fast som en storklub hvilket man ikke gør ved at sælge sine bedste spillere.

Ydermere får du det til at lyde som om ney er 29 år. Han er 25 (snart 26). Han har rigeligt med tid til at vinde BdO. Og han burde også vide at så længe Messi spiller så kommer det ikke til at ske hvorfor ideen om at den skal vindes nu imo virker søgt.

Men ok vi må bare vente og se hvad der sker. Jeg synes dog det er stukket lidt af herinde på det seneste omkring ney-rygter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

Laudrup, Figo, Beckham, Zidane, Kaka, Ronaldo, CR, Bale.
Klassespillere for rekordsummer fra topklubber (på nær Bale).
Hvis man fulgte helt med i De Gea-handlen, så nåede United og RM faktisk også at komme til enighed om ham.

Jeg tror også at PSG vil prøve at stritte imod handlen så meget de nu en gang kan. Jeg tror desværre bare at de er oppe imod overmagten i dette tilfælde - uanset hvor mange penge de råder over.

Det er næsten blevet mere reglen end undtagelsen at spillerne selv bestemmer deres fremtid.
Havde United fortsat med at spille som de gjorde under Ferguson, så tror jeg også at CR havde skiftet tilbage for 2-3 år siden selv om Real ville holde på ham.

Jeg er overbevist om at Neymar selv føler at han kan vinde BdO foran Messi allerede nu.
Det hele afhænger åbenlyst af trofæer (se bare sidste kåring). Hvis PSG vinder CL og fx slår Barca ud i kvartfinalen, hvor Neymar spiller sublimt, så tør jeg ikke sige hvem der vinder BdO i år.

Jeg må også lige runde al Neymar-snakken af med at sige, at jeg selv ser handlen som ufattelig svær og kompliceret. Jeg tror bare at Real trækker det længste strå i sidste ende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det ville dog være svært for Ney at spille med Reals mega egoer og den hakkeorden der altid har eksisteret i Reals omklædningsrum. Tror han får det svært med de mega stjerne nykker han render rundt med hvis han skiftede til Real.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jo lang tid siden. Markedet har ændret sig helt vildt siden. Man havde slet ikke klubber som PSG dengang.

Men jeg gider ikke rigtigt bruge mere tid på det her. Indtil videre har der ikke været noget som helst som kunne understøtte at en handel er mulig. Hverken i medierne eller med baggrund i PSGs "opførsel" med henblik på salg. Det bliver for spekulativt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

SpillerSomMESSI skrev:Det ville dog være svært for Ney at spille med Reals mega egoer og den hakkeorden der altid har eksisteret i Reals omklædningsrum. Tror han får det svært med de mega stjerne nykker han render rundt med hvis han skiftede til Real.
Hvis CR er ude af billedet, når Neymar kommer, så er der vel ikke mange andre store egoer tilbage? Kan kun komme i tanke om Ramos og Marcelo.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana al vent »

Kawhi skrev:@Blaugrana al vent

Jeg er bange for at du undervurderer RMs økonomi og tiltrækningsevne.

Enhver fodboldspiller bør vide at Barcelona og Real Madrid er de to klubber man tager til, hvis man vil spille på det højeste niveau i verden og vinde flest trofæer.

PSG er groft sagt kun tiltalende pga. deres lukrative lønninger. Det er også noget sludder at RM kommer for sent, hvis de vil have Neymar. Det kan godt være at de ikke får ham denne sommer, men det er altså ikke sværere end at RM betaler Neymar en pose penge for at han lader sin kontrakt løbe ud. Så tvinger han PSG til at salg.

RM har heller ingen problemer med at lønne ham. De havde mulighed for at give Mbappé en tårnhøj løn sidste sommer, men valgte at se bort fra ham, da det ville skabe splid i omklædningsrummet hvis uerfarne talenter skulle tjene mere end størstedelen af spillerne.
Jeg undervurderer ikke Real Madrids økonomi og tiltrækningsevne. De seneste år har de ikke tiltrukket nogen stor stjernespiller til sig fra en anden klub. De var tæt på De Gea men han spiller stadig i United (hvilket kan undre mig når man nu ser Coutinho trumfe et skifte igennem). Alle spillere vil til Real og Barcelona. Det er der ikke ændret på. Så langt er vi enige. Oliepengene har dog vendt op og ned på transfer-fødekæden. Inden PSG (og City) kom til de store penge og fik skabt de gode hold vi ser i dag, der ville Barca og Real være øverst i fødekæden. Renomme, historie, verdens bedste spillere, flest penge talte alt sammen for et skifte til Real eller Barca. Men nu er der kommet oliepenge indover og det betyder at klubber ikke værdsætter en stor check på samme måde som tidligere da spillernes klasse er vigtigere for klubben. Verratti ville til Barcelona. Han ville skridtet op. Rygterne ulmede og flere havde ham allerede i startsopstillingen til de første par sommer-kampe. Hvad sker der? En fyret agent, offentlig undskyldning og der er ingen tvivl om at PSG's ejer har svunget pisken. Samtidig leverer han Neymar til klubben hvilket på ét sekund udsletter den fødekæde vi troede vi var øverst i. Hele verden - især Real fans - frydede sig over hvordan PSG nu kunne være mere attraktivt for en spiller end at blive i Barcelona. Jeg tror ikke vi er klar over hvor lidt penge betyder for de PSG ejere. Qatar har investeret massivt i Frankrig siden 2010 hvor Qatar fik VM, så de er altså ikke kommet ind i fodbolden for at tjene penge. Neymar og hans far er oppe imod en magt, der er større end at skippe træningen. Jeg tror der er større chance for at Neymar fyrer sin far som agent, end at Neymar ryger til Real Madrid. Hvis Neymars drøm er at vinde "The best", så sker det ikke ved at ejerene smider ham på bænken for dårlig opførsel og for meget fest.

Real Madrid var engang det største du kunne opnå som fodboldspiller. Galacticos og CL historie osv osv. Men tingene har ændrede sig markant. Nu er deres prestige ikke længere nok. Perez er en fremragende forretningsmand, men PSG er ikke interesseret i at sælge. Og så kommer han til kort.

Den eneste måde jeg kan se Neymar komme til Real på, er hvis Perez har en direkte aftale med PSG. Så er det en åben mulighed. Men hvis Real Madrid bejler til Neymar og PSG vil bevare deres sportslige projekt samt deres genfødte prestige, så vinder PSG den kamp.
Hvor mange stjernespillere er det i øvrigt lykkedes at fravriste Manchester City de seneste år? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen. Disse magter eksisterede ikke tidligere i fodbold, og derfor kan vi ikke rigtig bruge Reals forretnings historie til noget. Så skulle de have hapset Neymar mens han var hos os. Så havde jeg været overbevist. Men hvilke spillere rygtes overhovedet til Real for tiden? Hazard? En stor spiller, men gider han overhovedet til Real? Hvorfor bytte sin stjernestatus i Chelsea med sure blikke fra Ronaldo hvis han scorer et mål?
Jeg bløder Blaugrana

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

@Blaugrana al vent
Tak for det lange, grundige svar.
Jeg er enig langt med dig langt hen ad vejen, men min mavefornemmelse fortæller mig altså stadigvæk at Neymar ender i Real, når CR skrider (medmindre at en anden fodboldspiller har samme niveau på det tidspunkt).

Årsagen til at RM ikke har hentet stjernespillere er jo ikke fordi de ikke kan, men at de har forsøgt sig med en anden tilgang til opbygningen af deres spillertrup.
Efter at David de Gea glippede i august 2015 turde han jo ikke prøve at trumfe et skifte igennem, da United ville bænke ham hele sæsonen og derved kunne misse EM.
Det samme kan ikke siges om Coutinho, da LFC simpelthen ikke kunne tillade sig at bænke ham frem til VM, hvis LFC ville opnå store resultater.

Mht. Neymar, så ved han selvfølgelig godt at man ikke vinder The Best ved at sidde på bænken og brokke sig.
Uanset om han spiller eller sidder på bænken, så ser jeg ham bare ikke vinde prisen i et land som Frankrig - den konklusion tror jeg også at han kommer til en dag, hvorfor han søger væk.

Du nævner City, som en klub der ikke kan fravristes deres bedste spillere. Hvilke af deres spillere har været rygtet til større klubber? Jeg kan kun komme i tanke om Aguero som RM jagtede. Han blev dog droppet grundet hans pris, alder og skadeshistorie.

Sidst jeg læste rygtebørsen, så var det De Gea/Courtois, Hazard, Lewa/Kane og Neymar der rygtedes til RM til sommer.
Og selvfølgelig gider Hazard da til RM frem for Chelsea? Den klub vinder ikke noget så længe at City og United bruger så store summer på deres trupper. Hazard har i øvrigt udtalt at han drømmer om at spille for Zidane på et tidspunkt.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

Piquénbauer skrev:https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/p ... al-madrid/

Og så er den lukket.
Jeg regner slet ikke de udtalelser for noget, da alt kan vende inden for kort tid.
Vi åndede også lettede op, da vi så Piqués "Se queda" og alle så hvordan det endte.

Jeg tror mest på at det bliver i 19/20-sæsonen at han ryger til RM (hvis det skulle ske). Og det afviser PSG-bossen heller ikke i interviewet.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af De La Barça »

Kawhi skrev:
Piquénbauer skrev:https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/p ... al-madrid/

Og så er den lukket.
Jeg regner slet ikke de udtalelser for noget, da alt kan vende inden for kort tid.
Vi åndede også lettede op, da vi så Piqués "Se queda" og alle så hvordan det endte.

Jeg tror mest på at det bliver i 19/20-sæsonen at han ryger til RM (hvis det skulle ske). Og det afviser PSG-bossen heller ikke i interviewet.
Der er dog alligevel en forskel. Piqué forsøgte som spiller at holde på hans holdkammerat (blev Neymar i øvrigt ikke fornærmet over billedet) og har ikke noget ledelsesansvar til at kunne gøre fra eller til. Det havde været noget andet hvis det var Bartomeu, der havde skrevet "se queda".

Når det er sagt, så tror jeg også at Neymar ender i Real på et tidspunkt.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Kawhi »

De La Barça skrev:
Kawhi skrev:
Piquénbauer skrev:https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/p ... al-madrid/

Og så er den lukket.
Jeg regner slet ikke de udtalelser for noget, da alt kan vende inden for kort tid.
Vi åndede også lettede op, da vi så Piqués "Se queda" og alle så hvordan det endte.

Jeg tror mest på at det bliver i 19/20-sæsonen at han ryger til RM (hvis det skulle ske). Og det afviser PSG-bossen heller ikke i interviewet.
Der er dog alligevel en forskel. Piqué forsøgte som spiller at holde på hans holdkammerat (blev Neymar i øvrigt ikke fornærmet over billedet) og har ikke noget ledelsesansvar til at kunne gøre fra eller til. Det havde været noget andet hvis det var Bartomeu, der havde skrevet "se queda".

Når det er sagt, så tror jeg også at Neymar ender i Real på et tidspunkt.
Jeg kan også godt se forskellen - det var mere for at sige at intet er sikkert ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster