Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana al vent skrev:hvordan siges hans navn?
Co-tinjo
eller
Cau-tinjo
Andreas Laudrup inisiterer på det sidste og det er også sådan det lyder i nogle af Barcas videoer på de sociale medier :grin:
Faktisk udtales det Co-tin. Ikke noget med ho. Det lyder i hvert fald sådan, når han selv siger det her i dette klip fra 0.12.

phpBB [video]


Vi europæere udtaler faktisk ofte brasilianske eller portugsiske navne fuldstændig forkert. R9 og Ronaldinho udtales faktisk mere Xhonaudo og Xhonaudino, mens Cristiano udtales Kristian Runau.

Udtalelsen af Ronaldinho kan ses her fra 1.46:
phpBB [video]


En af mine venner var på udvekslingsrejse i Brasilien, og de grinte altid af ham, når han sagde Ronaldinho på ærkedansk. Så da han kom hjem, blev vi andre godt nok altid rettet, hvordan hans navn skulle siges.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Blaugrana al vent »

MessiPogba skrev:
Blaugrana al vent skrev:hvordan siges hans navn?
Co-tinjo
eller
Cau-tinjo
Andreas Laudrup inisiterer på det sidste og det er også sådan det lyder i nogle af Barcas videoer på de sociale medier :grin:
Faktisk udtales det Co-tin. Ikke noget med ho. Det lyder i hvert fald sådan, når han selv siger det her i dette klip fra 0.12.

phpBB [video]


Vi europæere udtaler faktisk ofte brasilianske eller portugsiske navne fuldstændig forkert. R9 og Ronaldinho udtales faktisk mere Xhonaudo og Xhonaudino, mens Cristiano udtales Kristian Runau.

Udtalelsen af Ronaldinho kan ses her fra 1.46:
phpBB [video]



En af mine venner var på udvekslingsrejse i Brasilien, og de grinte altid af ham, når han sagde Ronaldinho på ærkedansk. Så da han kom hjem, blev vi andre godt nok altid rettet, hvordan hans navn skulle siges.
Først og fremmest, lad være nogensinde at dele den første video med nogen igen! Fy for satan det gør ondt at høre så dårlig kvalitet!

Dernæst må man sige at Portugisisk er et vanvittigt sprog. Mange lyde der slet ikke er forenelig med de bogstaver vi kender..
Mange ved heller ikke at Barcelona udtales med et læsbende ce. Og ikke Barselona, som de fleste danskere udtaler.
Jeg bløder Blaugrana

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Tello »

"Nu skal han i stedet bruge sin tid på at spille ligakampe mod hold som Alavés og Leganés, og de andre" afsluttede en tydelig bitter Jan Mølby, som altså nu må spejde endnu længere efter den ligatitel, som man i Liverpool ikke har vundet siden 1990.

Siden 1990! Hvor Barca har vundet 5 CHL og 14 Ligatitler i mellemtiden - correct me if I'm wrong.

Men altså, Bournemouth, West Brom og Stoke er nok bedre. Plus Liverpool er så smuk en by ift. Barcelona. Mignolet er også en genial målmand og Henderson/Can er en bedre kombi end Iniesta/Busquets. Salah > Messi, Suarez & Dembėlé. Og vejret, not to forget! Og så videre. Fy fy skamme, Coutinho.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Philippe

Indlæg af Blaugrana al vent »

Tello skrev:"Nu skal han i stedet bruge sin tid på at spille ligakampe mod hold som Alavés og Leganés, og de andre" afsluttede en tydelig bitter Jan Mølby, som altså nu må spejde endnu længere efter den ligatitel, som man i Liverpool ikke har vundet siden 1990.

Siden 1990! Hvor Barca har vundet 5 CHL og 14 Ligatitler i mellemtiden - correct me if I'm wrong.

Men altså, Bournemouth, West Brom og Stoke er nok bedre. Plus Liverpool er så smuk en by ift. Barcelona. Mignolet er også en genial målmand og Henderson/Can er en bedre kombi end Iniesta/Busquets. Salah > Messi, Suarez & Dembėlé. Og vejret, not to forget! Og så videre. Fy fy skamme, Coutinho.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Det er sgu sjovt med det engelske hype.
Maradona, Zidane, Ronaldinho, Ronaldo er alle fodboldlegender der aldrig var i England og spille. Det blev de ikke dårligere af.
Jeg bløder Blaugrana

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Kubala »

Hvis bare Andreas Laudrup koncentrerede sig lidt mere om sin fodboldkarriere end udtalelse af fodboldspilleres navne. Kald ham bare Coutinho(Co-tin-ho).

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af PuyolErGud »

Kubala skrev:Hvis bare Andreas Laudrup koncentrerede sig lidt mere om sin fodboldkarriere end udtalelse af fodboldspilleres navne. Kald ham bare Coutinho(Co-tin-ho).
Hvorfor skulle han koncentrere sig om sin fodboldkarriere, når han har indstillet den? Ville da være pænt dumt.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Philippe

Indlæg af Kubala »

PuyolErGud skrev:
Kubala skrev:Hvis bare Andreas Laudrup koncentrerede sig lidt mere om sin fodboldkarriere end udtalelse af fodboldspilleres navne. Kald ham bare Coutinho(Co-tin-ho).
Hvorfor skulle han koncentrere sig om sin fodboldkarriere, når han har indstillet den? Ville da være pænt dumt.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Dengang, men ok, du har ret. Det vil være pænt dumt nu.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af MessiPogba »

Flere skriver på nettet, at Coutinho nu har fået nummer 7 efter Ardas afgang. Giver selvf mest mening med de numre, der er tilbage. 14 til Coutinho ville se mærkeligt ud.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af JonasV »

Jeg tror i hvert fald ikke, det er denne video man skal gå efter i forhold til udtale:

phpBB [video]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Coutinho won't be getting the Number 7 as Barcelona are saving it for a major signing this summer. [@FOXSportsArg]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Coutinho won't be getting the Number 7 as Barcelona are saving it for a major signing this summer. [@FOXSportsArg]
Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis! Jeg kan ikke se hvorfor cou ikke skulle få nummer 7 medmindre griez skal have det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

Giv Griezmann nummer 47..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og Griez formnedgang denne sæson skal ses i lyset af den manglende motivation for hans nuværende klub, tror jeg.

I Cou’s tilfælde kunne man ikke se manglnde motivation i det sidste halve år.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Og Griez formnedgang denne sæson skal ses i lyset af den manglende motivation for hans nuværende klub, tror jeg.

I Cou’s tilfælde kunne man ikke se manglnde motivation i det sidste halve år.
Håber hans formnedgang fortsætter i lang tid, så vi dropper interessen i Griezman.. Jeg kan simpelthen ikke se logikken i at hente en spiller som ham.

Især hvis vi skal fortsætte den her slags 4-4-2. Messi og Griezmann på toppen? Jeg tvivler simpelthen de to vil blive en god duo sammen. Begge vil have den i fødderne. Det er det, der gør Suarez og Messi farlige, er at Suarez gerne tage slåskampene og de mange dybe løb.

Jeg kan sagtens se en fremtid i Iniesta og Coutinho, hvor Iniesta bliver den nye Xavi med lidt mere tilbageholdende rolle, hvor han skal stå for flowet og tempoet, mens Coutinho er en ung Ini, som skal afdrible og skabe rum med hans teknik.

Så er vi ude i.

MAtS
Semedo - Pique - Umtiti - Alba
Busquets
Ini - Coutinho
Dembele - Messi - ????

Og når vi forsvarer

MAtS
Semedo - Pique - Umtiti - Alba
Dembele Busquets - Iniesta - Coutinho
Messi - ?????

Implementering af Griezmann kan jeg simpelthen ikke se som en fremtid med succes, men omvendt, så længe vi har Messi, så kan alt lykkedes :)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 19 gæster