Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Apropos Future, så er her et stykke fantastisk "mumle musik" som også handler om at bruge momentan ekstase til at kapere livets vanskeligheder:
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Og her er mig, der nyder den slags musik, mens MessiPogba ikke forstår det:
Spoiler
Vis
phpBB [video]

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Musik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

MessiPogba, bare lad være med at lytte til det i stedet for at få ondt i hjertet osv.

Hip hop har ændret sig. Du kan lide det gamle og ikke det nye (groft sagt), så bare lyt til det, du kan lide.

One Direction er vel ca. for 10'erne hvad Beatles var for 60'erne. Jeg lytter gerne til Beatles, men vil aldrig sætte One Direction på.

Jeg synes, Tupacs musik er elendig og intetsigende, så jeg lader være med at lytte til den. Men jeg bliver ikke fornærmet over, at den eksisterer.

Jeg synes så i øvrigt også, at Lil Uzi Vert og mange af de rappere er talentløse, men jeg lader igen bare være med at lytte til dem.
qepd

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:Det er simpelthen som hiphop-mand svært at tage top 25 for årets udgivelser seriøse, når kunstnere som Migos, Lil Uzi Vert, Future og andre mumble-rap-fjolser er på.

De kan knapt nok sammenstrikke to sætninger sammen, som har substans eller med et flow, som ikke er gennemtæsket igennem en vindblæser, fordi de inderst inde godt ved, at de er hovedløst talentløse.

Ligesom alle de her Nicki Minaj-kopier, der er dukket op såsom Cardi B, som kun kan sige bitch and pussy i en sætning.

Det er hovedrystende at være vidne til, at tidligere massive hiphopikoner såsom Ice Cube, 2Pac, Jay-Z, Biggie, Eminem, 50 Cent (Han er lort nu) skal se, at nutidens hiphop består af heftige beats, som ofte overskygger sangene. Jeg er med på, at beatsne ofte er vilde, men det er jo helt og aldeles indholdsløst at høre på de her sjælløse såkaldte rappere, som ikke kan fortælle en historie.

Det er fandme latterligt, at en som HOPSIN slet ikke får samme spotlight som de her spassere, der ødelægger hiphop med deres indholdsløse rap. Han kan i det mindste sammenstrikke sætninger med indhold.

Typer som J. Cole burde være 200 gange større, end han i forvejen er. Jeg begriber ikke, at Future anses som større end J. Cole f.eks.. Future er trash, og det samme er Lil Uzi Vert, Migos og alle de her fjolser, som ikke engang gider at beherske de mest basale ting i hiphop.

2Pac og Biggie må vende sig så meget i graven over at se nutidens hiphop.
Jeg havde også svært ved at acceptere det til at starte med, but times have changed.

Lyrik er heller ikke nødvendigvis en kriterie for succes. Hvis det var, så havde J. Cole, Dave East, Joey Bada$$, Lupe Fiasco, Mos Def, Hopsin, Joyner Lucas osv. været meget, meget større. Hopsin kan altså også være voldsomt tåkrummende og han forsøger alt, alt for hårdt af og til.

Et bedre eksempel: Kendrick er jo også ekstremt lyrisk, og han er heeeelt i top jo.

Cardi B er et frisk pust. Nicki var blevet for meget og vi havde ikke andre store kvindelige rappere som var aktive lige pt. Remy Ma forsøgte i 2017, men fejlede. Missy Elliott er ikke aktiv, Eve er heller ikke. Cardi B er eksplosiv og rå, og hendes persona er lidt out there. Bodak Yellow er et godt track. Tracket flåede Taylor Swift af 1. pladsen. Fandeme fedt, at en tidligere stripper sparkede Taylor af toppen og skabte en bølge.

2pac, Biggie, Cube, 50, Eminem, Big Pun, Big L, Mase, DMX og hvem der ellers er af 'greats' hører til i 90'erne og de tidlige 2000'er. Se Em's smålatterlige forsøg på at blive aktuel igen, eller Snoop med eksempelvis 'sexual seduction' og 'I wanna fuck you'. Ice Cube er jo også en skuespiller nu med familiefilm, og Ice T med hans ene CSI program efter det andet. Kunstnere fra midt 2000'erne er også helt væk nu jo - dengang det var pop/hiphopish og/eller try hard gangsta. Nelly, Flo Rida, T-Pain, Akon, 50, The Game osv. De eneste to, som jeg lige kan komme på fra de dage, som stadig kan holde sig helt i top er Ye og Jay-Z, men de forstår markedet og udviklingen.

Vil ikke mene, at de nye ikke er gangstere og/eller hovedløse talenter. XXXTentacion er bare rå og han kan sagtens være god lyrisk (Jocelyn Flores). Derudover har han et ton pletter på attesten, så helt pussy er han ikke. 21 Savage har oplevet den ene skudepisode efter den anden, og hans rap er trap om stoffer, pistoler, det hårde nabolag, Atlantas slumme osv. Ting som han vel og mærke har oplevet. A$AP Mob er det nye New York collective og de har spredt sig til både mainstream og mode. Desuden er Ferg og Rocky rimeligt dygtige lyrisk. Man kan også komme med en hel masse argumenter for Future, Migos, Uzi, 6ixnine, Trippie Redd osv. Gider bare ikke skrive et længere indlæg.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

I øvrigt, Flax.

Huncho Jack, Jack Huncho kan anbefales!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Godt nytår allesammen. Alt bedst herfra ♡

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

Coachella programmet [emoji33]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Det unge engelske band Shame har i dag udgivet deres debut og det er fremragende. Kan kun anbefale alle med hang til post-punk at give det et lyt. Jeg har siden deres fabelagtige koncert på Roskilde Festival set frem til deres debut, og jeg er på ingen måde skuffet. Havde en fornemmelse af at de kunne være 'the next big thing' da jeg så koncerten, og jeg kan da også genkende flere af numrene de spillede til koncerten. Det er feeeedt!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg har lige fået kastet 15.000 i nakken til at udgive det kommende album, med mit band, på vinyl. Dét er dæææjli'!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Musik

Indlæg af De La Barça »

JonasV skrev:Jeg har lige fået kastet 15.000 i nakken til at udgive det kommende album, med mit band, på vinyl. Dét er dæææjli'!
Tillykke og god stil med vinyl!

Hvem udgiver det?


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Held og lykke Jonas :clap:
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

JonasV skrev:Jeg har lige fået kastet 15.000 i nakken til at udgive det kommende album, med mit band, på vinyl. Dét er dæææjli'!
Det er også ok, mange øl man kan få for de penge, I Tyskland.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Fedt Jonas! Tillykke.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Musik

Indlæg af DeanCassady »

JonasV skrev:Jeg har lige fået kastet 15.000 i nakken til at udgive det kommende album, med mit band, på vinyl. Dét er dæææjli'!
Tillykke! Hvad hedder albummet?
Robert Zimmerman

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

I er nogle rare gutter, tak.
Albummet, som endnu ikke har fået en titel, udkommer til efteråret. Vi er pt. ved at finde ud af om vi skal arbejde sammen med er pladeselskab omkring udgivelsen, eller om vi selv skal stå for det.

Men, omvendt, som emo påpeger, kan man jo købe ret mange øl for de penge, så det kan godt være, vi lige genovervejer det hele...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster