Ligue 1 // Le Championnat

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Måske pryglede Madrid os i super copa kampene fordi vi slet ikke var klar efter pre season og faktisk slet ikke var klar til kamp endnu...

Også en mulighed i stedet for det som alle mener, nemlig at Madrid var fra en anden planet og flere niveauver over os generelt...

Husk at i sæsones sidste clasico vandt vi jo 3-2 på deres hjemmebane uden Ney, da de var allerbedst kørende..

Super copa kampene er ligeså retvisende som da vi året før tabte 4-0 til Liverpool i pre season... har absolut intet med reelt styrke forholdet at gøre.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis. Hvis man vil se styrkeforholdet mellem os og real så tjek de sidste to kampe på bernabeu i ligaen.

Supercup kampe kan ikke bruges til noget. Det er desuden sjovt stadig at se at der bliver stillet spørgsmål ved vores forsvar. Helt ufatteligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Vi blev domineret i de kampe, og Madrid fortjente at vinde, uanset hvad I bilder jer selv ind.

Nu talte vi om forholdet mellem PSG og Madrid, Piquénbauer, og der er min pointe stadig, at det sagtens kan se anderledes ud, når de møder hinanden om et stykke tid.
qepd

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Vi blev domineret i de kampe, og Madrid fortjente at vinde, uanset hvad I bilder jer selv ind.

Nu talte vi om forholdet mellem PSG og Madrid, Piquénbauer, og der er min pointe stadig, at det sagtens kan se anderledes ud, når de møder hinanden om et stykke tid.

Vi blev også domineret og pryglet af Liverpool sidste år i pre season... mener du også at det giver et reelt styrkeforholdsbillede af Barca og Liverpool... hvis ikke hvorfor så i tilfældet med Real og Barca i preseason slutningen i super copaen?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kawhi »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Vi blev domineret i de kampe, og Madrid fortjente at vinde, uanset hvad I bilder jer selv ind.
Enig - det giver ikke mening pludselig at nedtone betydningen af den spanske Super Cup. Der spilles trods alt om en betydningsfuld pokal mod Real Madrid.

Jeg kan gå med til at vores El Clasico i USA ikke viste noget om styrkeforholdet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kawhi skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Vi blev domineret i de kampe, og Madrid fortjente at vinde, uanset hvad I bilder jer selv ind.
Enig - det giver ikke mening pludselig at nedtone betydningen af den spanske Super Cup. Der spilles trods alt om en betydningsfuld pokal mod Real Madrid.

Jeg kan gå med til at vores El Clasico i USA ikke viste noget om styrkeforholdet.
Jeg nedtoner jo heller ikke *betydningen* af super copa kampene, vel?

De gjalt en pokal. Det var betydningen, og begge hold ville gerne vinde den pokal.

Ok.... Det jeg betvivler er at de 2 super copa kampe illustrerede de 2 holds indbyrdes *styrkeforhold*!
På baggrund af pre season forberedelser ville holdene være på forskellige stadier i forhold til den reelle kampstyrke når vi er færdig med sæson fomrberedelserne.

Tydligst illustreret ved at Liverpool i den forrige preseason slog os 4-0 og dominerede os fuldstændig.. hvilket siger nada om det relle styrkeforhold i en sæson.

Det er let at se hvordan det relle styrkeforhold er i forhold til Real Madrid når du sammenligner deres kampe i sæsonen, i stedet for pre season.

Der har vi vundet på udebane 2-3 uden Ney, og senest 3-0 på udebane. Det er det relle styrkeforhold de 2 hold imellem.

Min pointe: Alle bedømmer Real som fra en anden planet i forhold til Barca i starten af sæsonen på baggrund af super copa kampene... det er et forkert grundlag, ligesom det ville være et forkert grundlag at bedømme Barca vs Liverpool på grundlag af deres flotte 4-0 sejr over os sidste sommer.

At folkene i Madrid tydligvis troede at super copa kampene var et reelt udtryk for styrkeforholdet mellem os og dem skal vi da være taknemmelige for. Ingen signings har de lavet, hvorimod Barca troede på samme tese om styrkeforholdet og har lavet gode signings siden.

I mellemtiden har vi set det reelle styrkeforhold i ligaen ved at besejre dem 0-3 på udebane uden at vores stjerne signing overhovedet var på banen, Dembele.

Styrkeforholdet i *pre season* var super copa kampene et klart bevis på, og Real var klart bedst og dominerede os, og vandt fortjent.. men styrkeforholdet i preseason har intet med ditto at gøre i sæsonen.

In preseason results, therein lies the wrong assumptions of power ranking.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kawhi »

Jeg kan sagtens følge dig i det du siger og dine argumenter fejler heller ikke noget.

Jeg er dog bare ikke enig i at de 2-3 og 0-3 kampene på Bernabeu skulle vise styrkeforholdet, mens Super Cup-kampene skulle have mindre betydning.

I 2-3 kampen gik Real selvfølgelig efter sejren, men de kunne sagtens leve med et X. Omvendt gik Barca selvfølgelig også efter sejren i 0-3 kampen, men de kunne også leve med et X. Real spillede dog 10 vs. 11 i begge kampe.
Min pointe med det er, at holdene jagtede det mest brugbare resultat og spillede derefter.

Som eksempel lykkedes det jo Malaga at hente 4 ud af 6 mulige points mod os sidste sæson. De fleste mennesker er vel enige i at det ikke er et retvisende billede af styrkeforholdet mellem os og Malaga.

Der findes ikke et rigtigt svar til hvordan man definerer styrkeforholdet mellem to hold, men man kan vel bruge de turneringer de spiller i som et godt eksempel. Sidste sæson var Real minimalt bedre end os, mens vi i denne sæson (indtil videre) er en klasse eller to over de øvrige tophold i ligaen.

Som jeg selv siger, så er det ikke så firkantet og selvfølgelig har de interne opgør også en del at skulle have sagt, når styrkeforholdet måles.

Den spanske (og europæiske) Super Cup betegner jeg bare ikke som preseason, da der ikke bliver eksperimenteret med opstillingerne/spillerne i kampene. Det kan godt være at de normale startere mangler kampform, men det har holdenes fysiske trænere bevidst valgt, så de kan peake i foråret.

Er jeg helt forkert på den?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja fordi super copa er før sæsonen går igang.

Den bliver ikke spillet som en pre season kamp, men er reelt en kamp før sæsonen.

Jeg er ligeglad med om det ene eller andet hold går efter et resultat i en kamp i sæsonen... det er i sæsonen, og der skal alle spillerne være klar og fit til kamp.. i preseason er nogle jo lige kommet fra ferie og er slet ikke på niveau til at spille 100 % i en hel kamp.

Man skal aldrig bedømme 2 holds styrkeforhold i en pre season kamp, men derimod i sæsonen.

Derfor brugte jeg Liverpool kampen som et meget tydeligt eksempel på at man stort set ikke kan bruge det til noget.

Real var bedre inden sæsonen gik i gang.. deres spillere var bedre fit og havde tydligvis forberedt sig bedre til kampen end Barca.. når sæsonen går i gang og Barcas spillere er klar vinder vi jo over dem.. ik?

Hvis ikke hvorfor er det kun de 2 super copa kampe hvor Real har domineret os?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Kawhi »

Jeg er helt med på det du siger, men jeg mener ikke at preseason slutter, når første runde spilles i La Liga. For mig slutter preseason, når et hold spiller deres første kamp i den spanske/europæiske Super Cup eller La Liga.

Selv om folk lige er kommet tilbage fra ferie når der spilles Super Cup, så viser kampene jo stadig noget om styrkeforholdet mellem klubberne på det givne tidspunkt. At det så ikke er holdenes topniveauer vi ser er en anden snak.

Jeg er enig i at Liverpool-kampen ikke kan bruges til noget, da det for mig også er preseason.

Real så bedst ud i august inden La Liga gik i gang ja. Havde Real vundet på Bernabeu lillejuleaften, så er jeg ikke sikker på at vi ville kalde Real for et bedre hold end Barca, når de stadig var håbløst bagud i ligaen?

Real Madrid lider af deres beslutning i sommers om "ikke at ændre på et vindende hold".
De vælger at erstatte Pepe med Vallejo, Morata med Mayoral og James med Ceballos (groft sagt), som alle er store nedgraderinger.
Stort set hele truppen har døjet med skader. Jeg mener at have læst at det først var til klub VM at Zidane kunne råde over alle spillere (Benzema og Ramos er efterfølgende blevet skadet igen).

Jeg mener at den store forskel i styrkeforholdet mellem os og dem skyldes at Real er faldet så meget i niveau.
Vi skal håbe på at de laver en masse panik-indkøb i januar (ser ikke sådan ud) - ellers tror jeg på at de laver nogle alvorlige signings til sommer. Jeg er i øvrigt 95 % sikker på, at Neymar er at finde i Real så snart CR pakker sammen.

Vi bør nok tage snakken i en anden mere passende tråd :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja, eller lade os være enige om at vi to når til forskellige konklusioner på baggrund af samme emperiske data, selvom vi begge fuldt ud forstår hinandens valide argumenter.

Sådan noget er nemlig også smukt engang imellem.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af De La Barça »

Kawhi skrev:Jeg er i øvrigt 95 % sikker på, at Neymar er at finde i Real så snart CR pakker sammen.
Den fornemmelse har jeg også! Så kan han samtidig skifte fra Nike til Adidas og få endnu flere penge til familiefonden.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

Så skal han strejke, svine alt og alle offentligt med mere før det sker. PSG sælger ikke og slet ikke deres største stjerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Så skal han strejke, svine alt og alle offentligt med mere før det sker. PSG sælger ikke og slet ikke deres største stjerne.
Med mindre der er en aftale mellem Real og PSG fra sidste år om at PSG køber Neymar fri, for at undgå den helt store ballede hvis Real skulle købe ham fri, og efter en eller to sæsoner når CR sælges, så skulle Real købe ham for samme sum som PSG købte ham fri for.

Det er vel det teorien går på i Madrid kredse.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af Piquénbauer »

Og det ville sådan ca ikke give mening. Hvorfor skulle PSG gå med til den? De ville fremstå som en rugeklub og ikke som en topklub hvilket er det de vil.

PSG har i Ney fået deres stjerne. Ham sælger de ikke med mindre han flipper helt ud. Og økonomisk kan ikke engang real følge med PSG.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ligue 1 // Le Championnat

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Og det ville sådan ca ikke give mening. Hvorfor skulle PSG gå med til den? De ville fremstå som en rugeklub og ikke som en topklub hvilket er det de vil.

PSG har i Ney fået deres stjerne. Ham sælger de ikke med mindre han flipper helt ud. Og økonomisk kan ikke engang real følge med PSG.
Håber jeg du har ret i, og tror det også... jeg videregav blot en af teorierne fra Madrid
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster