7/1 FC Barcelona - Levante

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jo jo alt er godt, pånær det flydende tiki-taka spil, med pasninger der hele tiden flyder i trekanter med bold besiddelse... udover det, jo, jo alt er godt..

Men det andet kommer.. er jeg sikker på.

I skal i hvertfald væk fra 4-4-2
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af A$AP »

Generación ofensiva de laterales. Asistencias en Liga:
Sergi Roberto + Jordi Alba: 12
Vrsaljko + Filipe: 4
Montoya + Gayá: 5
Carvajal + Marcelo: 1
Corchia + Escudero: 2

Pareja titular del Barça: 12 Asistencias.
Parejas titulares de ATL+VAL+RM+SEV: 12 Asistencias.
Alba the goat. Han har spillet sig op som den bedste vb i verden i denne sæson, uden tvivl.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Blaugrana92 »

Bager skrev:Hva, Blaugrana92 er du ikke lige en anelse negativ?
Hvorfor?

Fordi jeg synes, at vi spillede en dårlig, kedelig og useværdig omgang fodbold for 117. gang i indeværende sæson? Det synes jeg hverken er uretfærdigt eller negativt. Det er sådan jeg har det med vores spil indtil videre i denne sæson - og jeg lader mig ikke spise af med de sædvanlige og endeløse undskyldninger, som jeg har lagt øjne til siden august og september: "Det skal nok vende", "det gode spil kommer", "vent til Dembélé og Coutinho er med", "Suárez skal nok finde formen igen" og så videre og så videre. Nu er der snart gået et halvt år af sæsonen, og jeg synes ikke vi spiller bedre fodbold end i begyndelsen. Jeg synes, at det er kønsløst og kedeligt. Jeg synes under ingen omstændigheder, at spiller er hverken pænt eller seværdigt.

Det er fair at være uenig med mig, men bare at affeje min utilfredshed over spillet som "sortseer-snak" og "negativitet" er lige præcis den form for retorik, der gør at man end ikke gider bare forsøge at tage en egentlig debat.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af whidgee »

Blaugrana92 skrev:Sælg ter Stegen til sommer. Ud med ham. Han har simpelthen ikke niveauet og han får det heller ikke. Køb en ung spiller, der rent faktisk udvikler sig, for det gør ter Stegen bare overhovedet ikke. Han har stået stille siden han kom, og måske endda gået tilbage. Det er for ringe og uacceptabelt, for en Barcelona-målmand. Væk med ham. Ud.
Synes du også stadig at Ter Stegen er dårlig?

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af B-Freak »

Dejligt med 3 point i mod et hold som tog point fra Real Madrid, Villarreal og Valencia!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Bager »

Blaugrana92 skrev:
Bager skrev:Hva, Blaugrana92 er du ikke lige en anelse negativ?
Hvorfor?

Fordi jeg synes, at vi spillede en dårlig, kedelig og useværdig omgang fodbold for 117. gang i indeværende sæson? Det synes jeg hverken er uretfærdigt eller negativt. Det er sådan jeg har det med vores spil indtil videre i denne sæson - og jeg lader mig ikke spise af med de sædvanlige og endeløse undskyldninger, som jeg har lagt øjne til siden august og september: "Det skal nok vende", "det gode spil kommer", "vent til Dembélé og Coutinho er med", "Suárez skal nok finde formen igen" og så videre og så videre. Nu er der snart gået et halvt år af sæsonen, og jeg synes ikke vi spiller bedre fodbold end i begyndelsen. Jeg synes, at det er kønsløst og kedeligt. Jeg synes under ingen omstændigheder, at spiller er hverken pænt eller seværdigt.

Det er fair at være uenig med mig, men bare at affeje min utilfredshed over spillet som "sortseer-snak" og "negativitet" er lige præcis den form for retorik, der gør at man end ikke gider bare forsøge at tage en egentlig debat.
Jeg er fuldstændig uenig med dig. Jeg synes slet ikke din opfattelse af kampen har gang på jorden. Jeg er i tvivl om hvad du forventer - at vi laver en walkover med uendelig mange boldberøringer som om der slet ikke er nogen modstander. Det sker jo ikke. Det skete undertiden med Guardiola, men det var et af historiens bedste fodboldhold. I hver af hans sæsoner var der masser af kampe hvor vi ikke spillede tilnærmelsesvis så godt som i aften.

Det er mig ubegribeligt at du ikke kan værdsætte de gode præstationer vores spillere laver. At du ikke synes denne kamp var underholdende er nok til at man stiller lidt spørgsmålet: hvad får du i det hele taget ud af at følge Barca? Den var da meget underholdende med masser af detaljer og gode auktioner i begge ender, Messi i hopla og Dembele som får bedre fat som kampen skrider frem. Fremragende defensive aktioner af Alba og Roberto bl.a samt en Mascherano som laver en god præstation efter at have været ude. Jeg forstår slet ikke din holdning.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Blaugrana92 »

whidgee skrev:
Blaugrana92 skrev:Sælg ter Stegen til sommer. Ud med ham. Han har simpelthen ikke niveauet og han får det heller ikke. Køb en ung spiller, der rent faktisk udvikler sig, for det gør ter Stegen bare overhovedet ikke. Han har stået stille siden han kom, og måske endda gået tilbage. Det er for ringe og uacceptabelt, for en Barcelona-målmand. Væk med ham. Ud.
Synes du også stadig at Ter Stegen er dårlig?
...
whidgee skrev:Det må snart være Cillessens tur til at få chancen. Ter Stegen er elendig når han endelig skal bruges til noget
Drop nu dit latterlige korstog, whidgee.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Blaugrana92 »

Bager skrev:Jeg er fuldstændig uenig med dig. Jeg synes slet ikke din opfattelse af kampen har gang på jorden. Jeg er i tvivl om hvad du forventer - at vi laver en walkover med uendelig mange boldberøringer som om der slet ikke er nogen modstander. Det sker jo ikke. Det skete undertiden med Guardiola, men det var et af historiens bedste fodboldhold. I hver af hans sæsoner var der masser af kampe hvor vi ikke spillede tilnærmelsesvis så godt som i aften.
Jeg vil gerne have et system, hvor det offensive har prioritet over det defensive. Det betyder slet ikke, at det defensive ikke skal prioriteres, men blot at der bliver investeret mere i offensiven, end der gør under Valverde. Det handler eksempelvis om, at Dembélé ikke bør bruges som en klassisk bred midtbanespiller, i stil med Beckham i Manchester United, som han gjorde i dag. Det handler eksempelvis om, at give mere frihed til kreativt dygtige spillere, som eksempelvis Denis Suárez der ofte har været totalt fastlåst på venstrekanten, ikke helt ulig hvad vi så Dembélé være i store dele af dagens kamp, og ofte har set André Gomes ligeledes være på venstrekanten. Det handler eksempelvis om, ikke at spille en rigid og fasttømret 4-4-2 formation, med en flad midtbane, hvor de centrale spillere har flere defensive end offensive pligter. Det er hvad jeg personligt forventer. Det er fair at have andre forventninger, men det er ikke fair at sidde og påstå, at den slags forventninger er helt ude af trit med virkeligheden.
Bager skrev:Det er mig ubegribeligt at du ikke kan værdsætte de gode præstationer vores spillere laver.
Hvad? Hvornår har jeg ikke værdsat spillernes enkelte og individuelle præstationer? Eller den kollektive præstation for så vidt? Jeg er ikke idiot; jeg kan sagtens se at spillerne udfører et godt stykke arbejde. Rakitic gør det fremragende. Det samme med Vermaelen, Sergi Roberto, Paulinho, ter Stegen, Busquets, Iniesta og mange andre. Jeg har ikke noget udestående med spillerne; de spiller den rolle og udfører de opgaver, de bliver tildelt af træneren. Det er netop rollerne og opgaverne jeg har et problem med.
Bager skrev:At du ikke synes denne kamp var underholdende er nok til at man stiller lidt spørgsmålet: hvad får du i det hele taget ud af at følge Barca?
Lige for tiden, ikke nær så meget som i tidligere perioder. Og hvad så? Hvad er din pointe? Skal jeg stoppe med at holde med Barcelona, sløjfe mit medlemsskab af klubben, glemme mine mange besøg på Camp Nou og min kærlighed for klubben og byen, fordi jeg ikke bryder mig om den måde vi spiller fodbold på under vores nuværende cheftræner? Eller skal jeg måske bare holde min kæft, og lade være med at lufte min utilfredshed på et åbent internetforum?
Bager skrev:Den var da meget underholdende med masser af detaljer og gode auktioner i begge ender, Messi i hopla og Dembele som får bedre fat som kampen skrider frem. Fremragende defensive aktioner af Alba og Roberto bl.a samt en Mascherano som laver en god præstation efter at have været ude. Jeg forstår slet ikke din holdning.
Jeg synes helt afgjort, at vi spillede en kedelig og langsom omgang fodbold, fastlåst i et system med mønstre og mekanismer, der ikke får det bedste ud af de offensive kvaliteter vi har i vores trup.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af zqa »

Jeg synes nu vi spillede en ganske fin kamp, med massere af god offensiv kombinationsspil.
#jesuisSheep

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af whidgee »

Okay, nu er det ikke så mange brugere herinde som konstant er negative, men jeg tror at forskelligheden i hvordan vi ytrer os om Barca kan forklares således. Der er fire måder at betragte Barca på:

1) Vi spiller godt og vi vinder
2) Vi spiller ikke godt, men vi vinder
3) Vi spiller godt, men vi taber
4) Vi spiller ikke godt og vi taber

Så er spørgsmålet så hvordan den enkelte fan stiller sig tilfreds. I denne sæson er nogle kun tilfredse, hvis vi spiller på en bestemt måde og vinder samtidig, mens andre godt kan stille sig tilfredse med at vi måske ikke spiller fantastisk, men får gode resultater. Og så er der forskellen i hvad folk mener er godt spil. Det er vel egentlig hvad det handler om.

Personligt kan jeg sagtens glæde mig over Barca og resultaterne selvom spillet ikke er hvad jeg drømmer om. Jeg tror de fleste fans i verden sukker efter at være så priviligerede resultatmæssigt og med de spillere vi har. Dermed ikke sagt at jeg er tilfreds med spillet, for jeg savner da også de gode gamle tiki taka dage. Men jeg var fan før Rijkaard og før Pep, og det var et mareridt. Hvad vi oplever selv under Valverde er et privilegium som jeg sagtens kan glæde mig over og acceptere med håbet om at vi finder det overlegne og fantastiske spil frem.

Men jeg nægter at være pessimistisk udelukkende på grund af spillet når holdet vinder det hele. Hvad vi har oplevet med Barca de seneste 10 år er uhørt i moderne fodbold og nærmest umuligt for klubber at opnå. Især spillemæssigt hvor vi revolutionerede det hele. Men sådan noget varer ikke ved. Og at Barca på over 10. år fortsat er med helt i toppen skal vi være glade for. Det kunne være MEGET værre.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Tello »

Hey, vi kunne være Arsenal.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Piquénbauer »

Chilleren kamp - en dag på kontoret.

Dembele skal have tid, semedo bliver bedre, pau er et fremragende køb og MAtS er verdens bedste målmand.

Og hvor kommer jeg dog til at savne Masche!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Bager »

Blaugrana92 skrev:Jeg vil gerne have et system, hvor det offensive har prioritet over det defensive. Det betyder slet ikke, at det defensive ikke skal prioriteres, men blot at der bliver investeret mere i offensiven, end der gør under Valverde. Det handler eksempelvis om, at Dembélé ikke bør bruges som en klassisk bred midtbanespiller, i stil med Beckham i Manchester United, som han gjorde i dag. Det handler eksempelvis om, at give mere frihed til kreativt dygtige spillere, som eksempelvis Denis Suárez der ofte har været totalt fastlåst på venstrekanten, ikke helt ulig hvad vi så Dembélé være i store dele af dagens kamp, og ofte har set André Gomes ligeledes være på venstrekanten. Det handler eksempelvis om, ikke at spille en rigid og fasttømret 4-4-2 formation, med en flad midtbane, hvor de centrale spillere har flere defensive end offensive pligter. Det er hvad jeg personligt forventer. Det er fair at have andre forventninger, men det er ikke fair at sidde og påstå, at den slags forventninger er helt ude af trit med virkeligheden.
Kig på statistikkerne. Vi er jo overlegen på alle offensive parametre. Dembele bliver da brugt på akkurat samme måde som vores kanter altid er blevet brugt; han modtog bolden rigtig mange steder i mange forskellige situationer, han var både på kanten og til tider i midten, dybt og højt. Hvis du vil have hurtig boldomgang og få modstanderen til at løbe er du nødt til at strække banen ud. Ofte er det kantspilleren som skal gøre det. Nogle gange kan Alba og Roberto/Semedo strække banen. Og når det er kan kanterne fint trække ind i banen. Hvis Dembele/DSuarez altid hænger inde i banen kommer modstanderen for alvor til at lukke rummene omkring dem ned. De trækker ud på kanten for at skabe rum hvor de kan drible i retvendt mod målet. Her er Dembeles ønskeposition - det er tydeligt.
Blaugrana92 skrev:Hvad? Hvornår har jeg ikke værdsat spillernes enkelte og individuelle præstationer? Eller den kollektive præstation for så vidt? Jeg er ikke idiot; jeg kan sagtens se at spillerne udfører et godt stykke arbejde. Rakitic gør det fremragende. Det samme med Vermaelen, Sergi Roberto, Paulinho, ter Stegen, Busquets, Iniesta og mange andre. Jeg har ikke noget udestående med spillerne; de spiller den rolle og udfører de opgaver, de bliver tildelt af træneren. Det er netop rollerne og opgaverne jeg har et problem med.
Hvad er det for nogle opgaver som du har så svært ved? At vi ikke har en Xavi og en Iniesta længere til at styre midtbanen? Det spilsystem var offensivt fremragende, men ret ubalanceret - utrolig sårbart for kontraangreb. Man kan sagtens argumentere for, med Guardiolas sidste sæson, at det koncept havde sin udløbsdato, da det var blevet læst. Hvorfor er det så svært at acceptere at vi har en ny træner, som prøver noget nyt? Du kan brokke dig herfra og indtil Xavi kommer tilbage som træner og måske/måske ikke laver noget tilsvarende.
Blaugrana92 skrev:Lige for tiden, ikke nær så meget som i tidligere perioder. Og hvad så? Hvad er din pointe? Skal jeg stoppe med at holde med Barcelona, sløjfe mit medlemsskab af klubben, glemme mine mange besøg på Camp Nou og min kærlighed for klubben og byen, fordi jeg ikke bryder mig om den måde vi spiller fodbold på under vores nuværende cheftræner? Eller skal jeg måske bare holde min kæft, og lade være med at lufte min utilfredshed på et åbent internetforum? .
Har det nogensinde faldt dig ind at mange af os som godt kan li at se barca spille ikke synes det er fedt at se dine negative kommentarer med det samme argumenter uge ind uge ud? Hvis det så bare var velargumenteret og med noget viden til at backe det op, så kunne man snakke om det, men du tager ting ud fra hvordan du føler.
Blaugrana92 skrev:Jeg synes helt afgjort, at vi spillede en kedelig og langsom omgang fodbold, fastlåst i et system med mønstre og mekanismer, der ikke får det bedste ud af de offensive kvaliteter vi har i vores trup.
Jeg spekulerer om vi har set den samme kamp; vi angriber fra alle positioner, venstre kant, centralt og højre kant, både i omstilling og via opbyggende spil, hurtige kombinationer og direkte. Jeg kan slet ikke følge dig.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Piquénbauer »

Vi spillede i forholdsvis store perioder af dagens kamp 4-3-3 offensivt. Vi prøvede blandt andet med dembele til venstre, suarez centralt og Messi til højre. Og ellers byttede dembele og Messi plads. Jeg forventer at der i løbet af kampene vil komme mange ændringer. Vi vil f.eks. se 4-3-3/4-2-3-1 offensivt og så gå over i en 4-4-2 defensivt.

Jeg kan sagtens gå med til at vi op til omkring januar spillede noget lidt kedelig fodbold men jeg synes det har ændret sig. Vi angriber en del mere og tænker ikke nær så meget på kontrol.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Levante

Indlæg af whidgee »

Piquénbauer skrev:Vi spillede i forholdsvis store perioder af dagens kamp 4-3-3 offensivt. Vi prøvede blandt andet med dembele til venstre, suarez centralt og Messi til højre. Og ellers byttede dembele og Messi plads. Jeg forventer at der i løbet af kampene vil komme mange ændringer. Vi vil f.eks. se 4-3-3/4-2-3-1 offensivt og så gå over i en 4-4-2 defensivt.

Jeg kan sagtens gå med til at vi op til omkring januar spillede noget lidt kedelig fodbold men jeg synes det har ændret sig. Vi angriber en del mere og tænker ikke nær så meget på kontrol.
Og jeg vil faktisk betegne det som en genistreg af Valverde at holdet nu kan spille både 4-3-3 og 4-4-2. For det er unægteligt brug for at kunne stå mere solidt i nogle kampe og ikke bare blæse til angreb.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst