Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Altså, al det brok omkring omkring Griezman på en fløj. Manden har immervæk spillet fløj det meste af karrieren. Vi har før sendt folk som Henry og Villa derud.
Skulle han være så meget bedre for os centralt, så er Suarez ikke 25 længere.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Skydefinten »

SpillerSomMESSI skrev:
B-Freak skrev:Hvad ved folk om Mina?
At han vist nok hedder noget med Yerra
Tom og Yerri.
Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Nu må klubben så fokusere på at få solgt nogle.
1. Arda. (10 mio)
2. Masche. (10 mio)
3. Dølle. (15 mio)
4. Denis. (15-20 mio)
5. Gomes. (30 mio)

Samlet: ca. 80 mio euro.

Ind udover Cou:
Mina (12 mio)
Resten kan trækkes fra b-holdet.

Ingen af dem har alligevel kvalitet til at bidrage i de sidste kampe af Chl. Ligaen kan vi godt klare som det ser ud, med de spillere vi har samt hvis vi trækker på b-holdet. Vi burde fokusere på at give nogle af talenterne spilletid her i næste halvsæson i Ligaen og CdR. Det kunne være en god position, at man til sommer kun henter Griezz og eventuelt har udviklet nogle b-spillere til enten salg, eller til at de kan indgå på førsteholdet.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm det er selvfølgelig svært at spå om men tror at både Vidal og rafinha er før denis og gomes i salgskøen.

Men ja der er en del spillere der skal væk. Og det burde være muligt at få hentet en del penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Havde helt glemt Vidal og Rafinha. Men tror ikke at Rafinha ryger før til sommer. Men han ryger nok på et tidspunkt.
Hvis vi kan få skippet de to. Vil jeg meget gerne se Arthur til Barca.

Jeg ønsker egentligt, at listen ser ud som følgende:
Ud:
1. Arda.
2. Masche.
3. Dølle.
4. Denis.
5. Gomes.
6. Vidal.
7. Rafinha.
8. Verm.
9. Rakitic (såfremt vi har mulighed for at hente Arthur).


Og vi får;
Cou (realiseret).
Mina (virker meget tæt på, men han ser klodset ud).
Griezz.
Arthur (virker utrolig teknisk, og en 6'er vi har manglet i nogle år nu).
Marlon tilbage fra lån.

Så tror jeg at man har sikret holdet den næste par år - hvis man i mellemtiden regner med at Alena, Samper, Arnaiz og hvad der ellers løber rundt af talenter på b-holdet har fået lidt mere hår på brystet.
Det kunne være fedt at have et hold som ikke består af 56 forskellige spillere hvor halvdelen af dem spiller på midtbanen.

Endelige trup:
Mats, Cille, 3.keeper, Semedo, Roberto, Pique, Umtiti, Mina, Marlon, Alba, Digne, Bussi, Pau, Alena, Samper, Arthur, Ini, Cou, Demb, Messi, Suarez, Griezz, Arnaiz, Paco. Det er 24 spillere med 3.keeper, som i mine øjne er rigeligt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Hvorfor er det, Mascherano skal væk? Jeg husker ikke, han har spillet skidt. Han spiller bare ikke mere. Jeg må vel have overset noget?
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Han vil væk. Kina og de mange penge kalder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Netop derfor. Han spiller ikke, han står ovefor sit sidste VM, han vil med, han skal have spilletid. Desuden, hvorfor ikke trække de sidste store penge ud af karrieren når man kan. Plus for os, vi spare hans ret så høje løn.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

ladislau skrev:Altså, al det brok omkring omkring Griezman på en fløj. Manden har immervæk spillet fløj det meste af karrieren. Vi har før sendt folk som Henry og Villa derud.
Skulle han være så meget bedre for os centralt, så er Suarez ikke 25 længere.
Ja det er rigtigt vi har brugt Henry og Villa på kanten, men de spillede også i venstre med deres højreben ind i banen, og det regner jeg ikke Griez kommer til at gøre særlig meget (Altså på højre med venstreben ind i banen)

Men ja, Suarez skal også snart erstattes, men Messi kommer stadig til at central, så derfor kommer han stadig ind centralt.
Jeg kan godt acceptere det hvis det bliver højre kanten Griez kommer til at spille, men ikke hvis det er venstre.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Drake skrev:
ladislau skrev:Altså, al det brok omkring omkring Griezman på en fløj. Manden har immervæk spillet fløj det meste af karrieren. Vi har før sendt folk som Henry og Villa derud.
Skulle han være så meget bedre for os centralt, så er Suarez ikke 25 længere.
Ja det er rigtigt vi har brugt Henry og Villa på kanten, men de spillede også i venstre med deres højreben ind i banen, og det regner jeg ikke Griez kommer til at gøre særlig meget (Altså på højre med venstreben ind i banen)

Men ja, Suarez skal også snart erstattes, men Messi kommer stadig til at central, så derfor kommer han stadig ind centralt.
Jeg kan godt acceptere det hvis det bliver højre kanten Griez kommer til at spille, men ikke hvis det er venstre.
Det er jo bare decideret dumt at bruge 100 mio. euro på en spiller, der de sidste tre år har været inde central. Man så jo flere gange under EM 16, at Griezmann slet ikke er så god, som han er centralt, når han spiller kant. Han er jo ikke en decideret en-mod-en-spiller. Han er en rum-spiller. Han vil have bolden i fødderne og sætte gang i tingene og løbe i de blinde vinkler. Medmindre vi spiller en helt absurd grad af tika-taka, hvor Griezmann fra kanten konstant søge i de blinde vinkler, så er jeg relativ sikker på, at Griezmann som kant i Barca vil være dårlig forretning for os.

Så så jeg langt hellere, at vi hentede en decideret højre kant eller venstre kant, som kan giev os noget helt andet. Vi har pt. alt for mange spillere, der vil have bolden i fødderne. Med Dembele, Coutinho, Iniesta, og Messi, så har vi brug for dynamik i spillet.

At hente Griezmann som kant og brænde 100 mio. euro af på det, svarer vel mere eller mindre til at købe en Ferrari 599 og bruge den som TAXI i New York.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Jesni »

Nu må vi se hvordan konstellationerne bliver, men Coutinho har jo spillet LW mest, så måske han egentlig kommer til at have den position i de fleste kampe. Men det er jo en intelligent spiller, der kan spille mange positioner.

Hvis Griezmann kommer, så må det meget gerne være som vores nye spidsangriber.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Jesni skrev:Nu må vi se hvordan konstellationerne bliver, men Coutinho har jo spillet LW mest, så måske han egentlig kommer til at have den position i de fleste kampe. Men det er jo en intelligent spiller, der kan spille mange positioner.

Hvis Griezmann kommer, så må det meget gerne være som vores nye spidsangriber.
Hvor vil du så have Messi?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Har Messi egentlig nogensinde spillet sammen med en angriber/kant som også er venstrebenet? Ved ikke om det har en betydning. Men ofte når han spiller op til Suarez (hvis han har rykken mod målet) ligges den af med højre benet, hvilket vil sige at Messi har "nemmere" ved at komme rundt om Suarez på hans højre side. Hvis forsvarspilleren vælger at følge med Messi (hvis han kan) kan han sætte en stikning til Suarez, som kan afslutte med sin højre fod.
Hvordan ville det se ud, hvis Griezz spillede på toppen? De er begge venstre benet, og tænker at det måske vil "forstyrre" en lidt?

Tænker tit på tiden med Eto'o på toppen, som var meget karakteristisk i at ligge den af med indersiden af højre fod.
Eller husker jeg ikke korrekt? Hvad tænker i om dette?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Mange, mange rygter om, at Mahrez er Liverpool-spiller enten i dag eller i morgen for 55 mio. euro.

Jeg synes, han er en fantastisk spiller, og han ville være vild i Klopps meget løbevillige formation og filosofi, men hvordan han vil klare det der med at have to udpræget højre kantsspillere i Salah og Mahrez, ved jeg virkelig ikke. Klopp er i hvert fald ikke helt rask, hvis han vil omskole en af dem til venstre kanten, som Coutinho nu har efterladt, som nok bliver Manes nu.

Mahrez er dog en noget bedre playmaker end Salah er, så han kan nok spille 10'eren, men det ville være alt, alt for hyperoffensivt i hvert fald.

For Coutinho kan de ende med at få Keita, van Dijk og Mahrez. På papiret er det en fantastisk løsning for dem, da alle tre, af hvad jeg har set, nogle rigtige dygtige spillere, Keita er dog lidt af et ubeskrevet blad endnu, men han ka nblive vild for Liverpool.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Norbit skrev:Har Messi egentlig nogensinde spillet sammen med en angriber/kant som også er venstrebenet? Ved ikke om det har en betydning. Men ofte når han spiller op til Suarez (hvis han har rykken mod målet) ligges den af med højre benet, hvilket vil sige at Messi har "nemmere" ved at komme rundt om Suarez på hans højre side. Hvis forsvarspilleren vælger at følge med Messi (hvis han kan) kan han sætte en stikning til Suarez, som kan afslutte med sin højre fod.
Hvordan ville det se ud, hvis Griezz spillede på toppen? De er begge venstre benet, og tænker at det måske vil "forstyrre" en lidt?

Tænker tit på tiden med Eto'o på toppen, som var meget karakteristisk i at ligge den af med indersiden af højre fod.
Eller husker jeg ikke korrekt? Hvad tænker i om dette?
Griezmann er ikke en udpræget spids. For Frankrig spiller han hængende angriber, hvor hovedsageligt Giroud tager slåskampene, og så tager Griez af sig af de mange blinde løb bag forsvaret og flagrer lidt rundt. I Atletico har han altid en central angrebsmakker og nu især med Costa og før med Torres samt Vietto og ham der hurtigløberen, de hentede fra Sevilla, jeg lige har glemt navnet på.

Med andre ord. Griez er ikke vnat til at spille alene på top. Medmindre Valverde lige pludselig går over i noget fuldkommen hyperoffensiv tika-taka med en ualmindelig højt genpres og massiv boldbesiddelse, hvor vi kan skubbe spillet meget langt frem, så er Girez for mig dømt til at blive et kæmpe problem i Barca. Han er ikke det, vi har brug for.

Hellere ikke med en formationsskifte, hvor vi har en udpræget 10'er bag et tremandsangreb, for det vil så betyde, at de to centrale midtbanefolk skal være nogle mere defensivt orienteret, og så er vi ude i, at Iniesta kan vrages, og det vil ødelægge alt vores flow i spillet, da vores spil, som det har været under Valverde, er meget, meget afhængig af, at Iinesta er der til at skabe flow.

Jeg håber virkelig, at der er en mening med galskaben, hvis vi køber Griezmann, for jeg kan på ingen måder se de fungere i praksis. Messi og Griezmann søger for meget de samme rum. Vi mangler enten en vanvittig hurtig angribertype, eller en Pedro-klon. Ikke endnu en 10'er, når vi lige har hentet Coutinho .
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster