10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Pointen var at en Madrid baseret avis’ læsere havde stemt Messi ind som årets bedste spiller foran deres egen spiller Ronaldo, trods titler og BdO.

Det er kun det afstemningen afspejler: i Madrid mener de fleste at Messi har været den bedste spiller i verden i 2017... siger altså noget om Messi.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Pointen var at en Madrid baseret avis’ læsere havde stemt Messi ind som årets bedste spiller foran deres egen spiller Ronaldo, trods titler og BdO.

Det er kun det afstemningen afspejler: i Madrid mener de fleste at Messi har været den bedste spiller i verden i 2017... siger altså noget om Messi.
Ja, det er lidt vildt, at selv de mest dumme Real-fans er ved at forstå Messis talent. Det tegner godt for 2018 forhåbentligt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

"-Alle spillere har op- og nedture. Det er umuligt at blive på ét niveau i hele sin karriere. Jeg synes jeg spiller godt. Selvfølgelig har der været kampe, hvor jeg ikke har spillet som jeg gerne vil, men generelt set er der ikke så meget at bekymre sig over. Jeg bliver ved med at arbejde hårdt. Jeg vil ikke være så god, som jeg var i sidste sæson, jeg vil være bedre" siger Alli til Sky Sports.

Han har ret. Kun Messi er blevet bedre og bedre.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Hvad er begrundelsen? Han er vel mere katalaner end noget andet (udover Argentiner selvf).
#jesuisSheep

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af De La Barça »

Det her er fra en Q&A med Guillem Balague tidligere i dag:

The story is that El Mundo have published an article today, on the cover, saying Messi added a clause in his new contract. The interpretation of that clause is very political. On the one hand, El Mundo, a very anti-Catalan independence newspaper, have explained it as a way to show that Messi was scared about independence. But Barca are saying that the clause shows Messi’s commitment to the club.

The clause allegedly says that if Catalonia becomes independent, because they’d have to come out of the Spanish federation, he will only stay at the club if they continue in a top league; German, French, English or Spanish. He didn’t mention Italian.

What El Mundo forgot is that if independence takes place, and Barca come out of the federation, every single player at Barcelona will be free, and the contracts will be invalid. In that case, Messi did not have to add any clause to the contract, but he wants to stay, on the condition that Barcelona stay in a top, top league.

I follow the interpretation that it was a way for Messi to not so much show his worry about independence, but more to explain why he would want to stay.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Norbit skrev:Han har ret. Kun Messi er blevet bedre og bedre.
Har du glemt Messi under Tito? Der var han kritiseret til skyerne, og var elendig. Og ved at smutte, angiveligt.

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af TheFynbo »

Altså den sæson hvor han i stor grad døjede med muskelskader? Jeg husker primært kritikken gik på hvordan han gik rundt i alle kampene i slutningen af sæsonen. Jeg formoder det var fordi han spillede skadet, hvilket forklarer hvorfor han startede ude i returopgøret mod PSG og hvorfor han ikke kom på banen i returopgøret mod Bayern.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Jeg glæder mig til at Kongen fuldfører sin allerstørste hatrick nogensinde her til sommer.
Sikke et perfekt liv de har. Ingen drama, ingen ballade. Alt er ægte og ærligt. Det bedste eventyr.

Længe leve Kongen :clap:

Billede
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:Jeg glæder mig til at Kongen fuldfører sin allerstørste hatrick nogensinde her til sommer.
Sikke et perfekt liv de har. Ingen drama, ingen ballade. Alt er ægte og ærligt. Det bedste eventyr.

Længe leve Kongen :clap:

Billede
Skal lige passe med at han laver en Giggs. Giggs troede jeg seriøst i min unge dage, at han ikke kunne gøre en flue fortræd. Han havde det perfekte image mere eller mindre. Der blev jeg godt nok klogere.

Generelt tror jeg bare, det må være så fandens sindssygt at være sådan en verdensstjerne som Messi jo er. Han er diskutabel verdens største sportsstjerne og kendt over hele verden. Der må fandme være mange fristelser, som kan være svære at sige nej til, når man er Messi, som tjener så mange penge, er historiens bedste spiller i verdens største sportsgren, og er beundret af flere hundrede milioner mennesker.

Lad os endelig håbe, at Mateo eller Thiago bare har 15 procent af farmands talent og determination i sig. Så er vi sikret endnu 15 gode år :cool:
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Der Spiegel has revealed that before signing Gareth Bale, Real Madrid contacted Messi’s entourage to offer to pay his €250m release clause, plus a €23m salary until 2021, and that the club was committed to pressure Spain’s Prime Minister to make Messi’s tax problems go away.
Fuck af, Real. Det er sikkert dem, der lagde pres på Spanien til at gå efter Messis skattesag, da han afviste dem. Lorte Perez, hader den korrupte mand
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Messis nyeste kontrakt er blevet lækket af Football Leaks, men jeg kan ikke finde den, men hvis nogle kan finde det hele, s så post den endeligt.

Men her er lidt om lønnen.

http://www.givemesport.com/1235062-foot ... incredible

Over 100 mio. euro om året i løn. Fuck mig, man skulle have været fodboldspiller. Og det er her kun hans fodboldkontrakt. Så er der alle hans sponsorater ved siden af. Så alt i alt, er Messi ikke blot rig. Han er fucking stinkende rig.

Her er der lidt om hans skattesag og hans måde at undgå lortet på, og hvordan han har fået Barca til at tage slæbet.



Ham Messi har godt styr på Barcelona.

Men at folk vitterlig kan blive overrasket over, at en spiller bruger sin foundation for at undgå skat er godt nok dumme. Det er relativt almen viden, at de her foundations ofte er en stjerneatlets måde at omgå visse skatteregler på.

Endeligt, så løj Bartomeu faktisk ikke i sommers, da han sagde, at Messi havde skrevet under på sin kontrakt, og vi blev sure herinde, da Messis lejr sagde, det ikke var sandt (eller var det Iniesta-sagen, jeg blander sammen). Anyway, det her er første side på kontrakten, og der kan man se, at der står 30. juni 2017.

Billede
Senest rettet af MessiPogba lør jan 13, 2018 7:06 am, rettet i alt 2 gange.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Mere om hans kontraktforlængelse og noget af indholdet af det.

Link til det hele:
Football Leaks: Messi earns a guaranteed minimum of €104,441,346 per season, his salary alone accounts for 40% of the club's total payroll.

The preliminary contract figures are staggering. Messi has a fixed income of 71,053,846 euros (including 85% salary and 15% image rights)
The contract also contains an "ultra-secret" clause, that is not listed in the document. The signing and loyalty bonuses also contain, for up to 23 million euros, a reimbursement from Barca to sort out/"regularise" Leo Messi's taxes, notably linked to his charitable foundation.
To be clear, the club has accepted to pay a financial penalty for the player, so that he can escape the judiciary pursuits [linked to his tax fraud case].
In addition to Messi's minimum wage, there is a myriad of bonuses spread over the pages. If he plays 60% of the games in the year, the five-fold gold ball gets 1.9 million more. There are also 2.7 million if Barça are champions of Spain, and a bonus at each stage of the CL.
Adding a few extra bonuses, the Argentinian striker can earn up to 122,515,205 euros a year. A sum that puts him alone at the level of the annual budget of Olympique de Marseille, the fourth richest club in Ligue 1 with 120 million euros this season.
A calculation carried out in June 2017 by FC Barcelona shows that Messi's new salary alone accounted for 40% of the team's total payroll (possibly more so today following Neymar's departure). So much so that leaders fear tension in the locker room."
The player must realise how disproportionate his salary is to the rest of the team,"wrote a Catalan club manager to Messi's father in a confidential email from Football Leaks during the negotiations.
That makes it a whopping 286,140 euros per day, or 11,922 euros per hour. Not to mention Messi also earns a hell lot of money from other sponsorship deals as well.
As a result of the tax audit, the club suspended payments to the foundation in 2016. They did not resume until after the player had settled his tax situation. And the donations are now considered by Barça as salaries, paying the corresponding taxes.
Barcelona granted Lionel Messi a loan of 12 million euros, repayable in 24 monthly instalments until December 2018. But in reality,he won't pay since Barcelona agree an exceptional bonus of 23.1 million for the 2017/18 season. That's about $12 million net, exactly the loan amount
Messi: £1,201,000 per week.

City's Starting 11

Ederson - £65k
Walker - £100k
Otamendi - £120k
Stones - £100k
Mendy - £80k
Fernandinho - £90k
De Bruyne - £160k
Silva - £160k
Sterling - £100k
Aguero - £220k
Sane - £60k

City XI: £1,255,000

Messi: £1,201,000

Perspective.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det er dyrt at have den bedste spiller nogensinde!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Og som bonus har han Antonella derhjemme.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster