Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Jesni »

MessiPogba skrev:For 145 mio. skal du enten være Messi, eller en 18-årig Messi, så du får noget for pengene for flere år. Det er jo idioti, at vi brænder så mange penge på Coutinho.
Er han ikke 25 år? Det er vel en fin nedskrivningsperiode. Men grundlæggende enig - han er alt, alt for dyr, og de burde bruge pengene på andre, mindre profilerede spillere med stor fremtid i. Coutinho er nok bare det populære valg, for folk der vil se resultater lige nu. Du ved, dem der stemmer til præsidentvalgene......

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Coutinho er nok bare det populære valg, for folk der vil se resultater lige nu.
Vil du ikke det da? Vil du hellere at vi satser og køber en masse spillere hvor vi ikke er helt sikre på hvad vi får?

Jeg synes virkelig vi skal gå efter at få det bedste ud af Messis sidste tid. Så kan vi købe mindre kendte spillere når vi ved at vi har starteren på plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

batistuta skrev:145 mio euro for Coutinho er grotesk. Jeg er helt med på at markedet har ændret sig, men det lykkedes stadigvæk nogle klubber at hente spillere til fornuftige penge. Skal vi virkelig bare acceptere trenden og følge med PrL klubberne som stadig ikke formår at præstere i ChL på trods af de enorme penge? Jeg ville ønske at vi var mere end det! Og igen, hvis man lønner en hær af talentspejdere, som jeg formoder at vi gør, hvordan kan det så være at vi ikke kan finde andre end Coutinho og Hazard til at forstærke truppen? Enhver kan se de er gode, ligesom at enhver kan se at PrL transfermarkedet er løbet løbsk. Lad os nu kigge mere fremtidsorienteret!
Som mange påpeger herinde, så er ledelsen netop ude efter denne type spillere, da de har hvad der skal til for at træde til fra dag ét. Ja man betaler dyrt, men de er også tiltænkt en plads i startformationen.

Skal man købe disse wonderkids før alle andre, skal man ud og betale kæmpe summer for spillere på 16, 17, 18 år. Desuden skal de have fast spilletid for at udvikle potentialet.

Så vi kan ikke komme udenom markedet, desværre. Se på Real, de hentede ham den 16 årige brasilianer for 40 mio euro, men de skal vente i 2 år på at han kan få lov til at spille for dem. Hvor mange regner med at han skal bære Real de første 2 sæsoner i sin tid hos dem? Ingen. Det vil sige, at der går minimum 3-4 år før han virkelig (hvis alt går efter planen) kan gøre sig gældende som en af de bærende spillere på holdet. Hvor er vi så om 4 år? (Vi købte vidst et stjerneskud i Keirrison engang).

Man kan vel sige at netop det, at vi har så mange spejdere (som alle andre klubber) gør det svært at forhandle med de pågældende spillere. Samtlige spillere vi vil i kontakt med koster pludselig +30-40 mio euro, for vi vil ikke bare have breddespillere, det kan vi finde i eget akademi, vi vil have fremtidige stjerner.
Tror du forresten ikke, at hvis vi er ude efter en spillere hos et lavere rangeret hold vil få svært ved at forhandle noget på plads uden at Real, City, Bayern og sågar Dortmund indblander sig?

Så længe det ikke sætter økonomien over styr, mener jeg det er fint at lege med. Vil hellere have at vi bruger 100 mio på én spiller der går direkte i startopstillingen, end 50-60 mio på spillere der får de sidste 6 min i el clasico og gør det forfærdeligt, eller slet ikke er med i truppen i halvdelen af sæsonen.

Meld gerne tilbage hvis du er uenig, vi kan alle lære noget nyt af at debattere, ikke skændes.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

For mig handler det om at få en starter på plads. Når den er det så kan man begynde at tage lidt flere chancer. Det ser vi for eksempel også allerede nu hos os. Forsvaret er på plads og derfor kan vi hente en spiller som mina. Hvis han falder igennem så betyder det ikke det store. På midten og i angrebet står vi dog anderledes og derfor er vi ude efter dyre spillere der kan bidrage med det samme.

Vi vil alle helst have steals som umtiti og mats men hvorfor folk nu pludselig falder bagover fordi vi er ved at købe nogle stjerner forstår jeg ikke. Vi har altid gjort det og det er da noget af det der er fedt ved at holde med en klub som Barca - vi kan lave de der kæmpe køb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Forresten Liverpool spiller imod Leicester, der er godt nok knald i kampen. Coutinhos måske sidste kamp?
Salah er virkelig ikke for børn. Den speed han har, hold da op. Man skal virkelig stå tidligt op for at følge med ham. Ville gerne se Alba i en løbeduel imod ham, for at se hvor Alba egentlig er. :lol:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det må vi håbe!

MAtS
Roberto, Pique, Umtiti, Alba
Dembele, Pau, Bussi, Coutinho
Messi, Suarez

AV! Så kan Iniesta rotere med dembele og coutinho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Det må vi håbe!

MAtS
Roberto, Pique, Umtiti, Alba
Dembele, Pau, Bussi, Coutinho
Messi, Suarez

AV! Så kan Iniesta rotere med dembele og coutinho.
Er ikke helt fan af den 4-4-2 opstilling, jeg så hellere:

Hvis Messi absolut skal spille falsk 9'er:

-------------------MATS----------------
Semedo----Pique----Umtiti----Alba
-------------------Bussi----------------
----------Roberto-----Iniesta---------
Dembele--------------------Coutinho
-------------------Messi----------------

Eller denne hvis Iniesta ikke spiller:

-------------------MATS----------------
Semedo----Pique----Umtiti----Alba
-------------------Bussi----------------
---------Roberto-------Coutinho-----
Messi------------------------Dembele
------------------Suarez---------------
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:
Coutinho er nok bare det populære valg, for folk der vil se resultater lige nu.
Vil du ikke det da? Vil du hellere at vi satser og køber en masse spillere hvor vi ikke er helt sikre på hvad vi får?

Jeg synes virkelig vi skal gå efter at få det bedste ud af Messis sidste tid. Så kan vi købe mindre kendte spillere når vi ved at vi har starteren på plads.
Jeg er helt sikker at Coutinho ikke er det rigtige køb på langt sigt. Man kan simpelthen få mere glæde af de penge ved køb af talenter istedet. Coutinho er en verdensklassespiller, og vil få success her, men hans pris er latterlig. De fleste tilhængere er ikke tålmodige, og derfor går ledelsen efter de populære valg, som ikke altid er det bedste.

Og så er jeg af den holdning, at vi måske skal prøve at tænke lidt ud i fremtiden. Hvad gør vi, når Messi er væk? Måske vi skulle investere i det, istedet for fabrilsk at købe ind, så vi kan vindt lidt mere med ham.

Messi er snart ovre, så måske vi skulle satse på at finde talenter, der kan være afgørende for os om 3-5 år. Jeg vil foreslå spillere til den defensive midtbane, en 6'er og en 8'er.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Messi er snart ovre, så måske vi skulle satse på at finde talenter, der kan være afgørende for os om 3-5 år. Jeg vil foreslå spillere til den defensive midtbane, en 6'er og en 8'er.
Arthur, Aouar, Havertz, Rodri og Goretzka. Der har du dine talenter og det er alle spillere vi er ude efter. Samtidig er alena på vej.
Jeg er helt sikker at Coutinho ikke er det rigtige køb på langt sigt. Man kan simpelthen få mere glæde af de penge ved køb af talenter istedet. Coutinho er en verdensklassespiller, og vil få success her, men hans pris er latterlig. De fleste tilhængere er ikke tålmodige, og derfor går ledelsen efter de populære valg, som ikke altid er det bedste.

Og så er jeg af den holdning, at vi måske skal prøve at tænke lidt ud i fremtiden. Hvad gør vi, når Messi er væk? Måske vi skulle investere i det, istedet for fabrilsk at købe ind, så vi kan vindt lidt mere med ham.
Overhovedet ikke enig. Ledelsen går efter spillere der kan hjælpe os med det samme. Men samtidig også kan bidrage over de næste 5 sæsoner. I alt for mange år har vi været nærige og ikke slået til når kvalitetsspillere var på markedet. Det ser dog ud til at man nu endelig har forstået alvoren og er klar på at bruge ney-pengene. Og Dembele, Coutinho og griez vil ende med at koste os ca 150 mio af egne penge. Det er ikke slemt.

Det er efterhånden ret tydeligt at købene af de store spillere ikke vil afholde os fra at tænke på fremtiden. VI har stadig økonomien til at hente talenter. Så hvorfor folk går så meget amok over at vi endelig er ved at tilføre holdet noget kvalitet forstår jeg ikke. Og det er desuden spillere der alle vil kunne levere om 3-5 år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Jesni skrev:
MessiPogba skrev:For 145 mio. skal du enten være Messi, eller en 18-årig Messi, så du får noget for pengene for flere år. Det er jo idioti, at vi brænder så mange penge på Coutinho.
Er han ikke 25 år? Det er vel en fin nedskrivningsperiode. Men grundlæggende enig - han er alt, alt for dyr, og de burde bruge pengene på andre, mindre profilerede spillere med stor fremtid i. Coutinho er nok bare det populære valg, for folk der vil se resultater lige nu. Du ved, dem der stemmer til præsidentvalgene......
Tjo, tja ...... Afskrivningen kan godt forsvares, hvis Coutinho bliver her til 33-34 og giver os et højt niveau indtil da. Men det tvivler jeg.

Jeg kunne til nøds acceptere Coutinho til 145 mio. euro, hvsi han havde været PLs bedste spiller de sidste to-tre år og havde været i top 3-5 af de bedste spillere i CL og var en altoverskyggende stjerne på sit landshold. Men det er han i ingen af delene. Det er en spiller, der har vist sig at være relativt svag i psyken (han gik ned med stress over at Liverpool ikke ville sælge ham, det synesj eg ikke er det bedste tegn på den stærkeste psyke), for det kræver altså noget specielt mentalitet at spille i en storklub som vores. Der har været så mange talentfulde spillere i barca, som har brækekt nakken pga. pressen, omgivelserne og det at spille med en så massiv superstjerne som Messi.

Jeg nægter simpelthen at tro, at der ikke er et talent derude, vi kan hente, som på kort tid kan det Coutinho kan. For 12 måneder siden var der ingen, der havde hørt om Mbappé af os fans, men talentspejderne kendte ham. Der må da være et eller andet spiller, som har et voldsomt potentiale, som mangler at blive opblomstret.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er en spiller, der har vist sig at være relativt svag i psyken (han gik ned med stress over at Liverpool ikke ville sælge ham, det synesj eg ikke er det bedste tegn på den stærkeste psyke), for det kræver altså noget specielt mentalitet at spille i en storklub som vores. Der har været så mange talentfulde spillere i barca, som har brækekt nakken pga. pressen, omgivelserne og det at spille med en så massiv superstjerne som Messi.
Ja han gik så meget ned at han siden har leveret 7 mål og 6 assist i PL (13 kampe) samt 5 mål og 2 assists i cl (4 kampe). Han må virkelig være svag psykisk.
Jeg nægter simpelthen at tro, at der ikke er et talent derude, vi kan hente, som på kort tid kan det Coutinho kan. For 12 måneder siden var der ingen, der havde hørt om Mbappé af os fans, men talentspejderne kendte ham. Der må da være et eller andet spiller, som har et voldsomt potentiale, som mangler at blive opblomstret.
Jep den slags spillere hænger på træerne. Man skal bare lige finde dem ikk? Og når man så finder dem så er de jo billige? Hvad var det nu dembele og mbappe kostede?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
Det er en spiller, der har vist sig at være relativt svag i psyken (han gik ned med stress over at Liverpool ikke ville sælge ham, det synesj eg ikke er det bedste tegn på den stærkeste psyke), for det kræver altså noget specielt mentalitet at spille i en storklub som vores. Der har været så mange talentfulde spillere i barca, som har brækekt nakken pga. pressen, omgivelserne og det at spille med en så massiv superstjerne som Messi.
Ja han gik så meget ned at han siden har leveret 7 mål og 6 assist i PL (13 kampe) samt 5 mål og 2 assists i cl (4 kampe). Han må virkelig være svag psykisk.
Jeg nægter simpelthen at tro, at der ikke er et talent derude, vi kan hente, som på kort tid kan det Coutinho kan. For 12 måneder siden var der ingen, der havde hørt om Mbappé af os fans, men talentspejderne kendte ham. Der må da være et eller andet spiller, som har et voldsomt potentiale, som mangler at blive opblomstret.
Jep den slags spillere hænger på træerne. Man skal bare lige finde dem ikk? Og når man så finder dem så er de jo billige? Hvad var det nu dembele og mbappe kostede?
Jeg snakker om det sagen stod på. Det er fint nok kommet tilbage, det medgiver jeg.

Vi kunne have hentet Dembele for 15 mio. euro året før, hvis vores spejdere gad at gøre deres arbejde og vores bestyrelse ikke var for arrogante, og Mbappe kunne købes i 2015 for 5 mio. euro. Det er, hvad du får ud af, når klubberne laller rundt for meget. Det eneste jeg dog kan give modsvar er, hvor meget vi havde været villige til at give en 16-årig og 18-årig spilletid. Spilletid nok til at udvikle sig. Deri kan der være et problem i en klub som Barcelona, hvor presset er så umenneskeligt højt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kunne have hentet Dembele for 15 mio. euro året før, hvis vores spejdere gad at gøre deres arbejde og vores bestyrelse ikke var for arrogante, og Mbappe kunne købes i 2015 for 5 mio. euro. Det er, hvad du får ud af, når klubberne laller rundt for meget. Det eneste jeg dog kan give modsvar er, hvor meget vi havde været villige til at give en 16-årig og 18-årig spilletid. Spilletid nok til at udvikle sig. Deri kan der være et problem i en klub som Barcelona, hvor presset er så umenneskeligt højt.
Nu var vi faktisk ude efter dembele som lige netop sagde nej pga spilletid. Men ok hvis dit succeskriterie er at vi skal spotte de største talenter før alle andre og hente dem for småpenge så kan jeg godt forstå du er skuffet.

Lige et hurtigt spørgsmål - hvordan tror du kampen bliver om talenter i fremtiden? Mon ikke at de fleste tophold vil kaste sig over alt der bare er lidt værd eftersom topspillere går for langt over 100 mio? Og hvad betyder konkurrence om talenter? Højere priser.

Vi kommer til at se et marked hvor talenter går for 50 mio og topspillere for 150. Det er bliver fremtiden og det kommer ikke til at stoppe før der kommer mindre penge i fodbold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af B-Freak »

Barça would like to propose an exchange between Arda Turan and Arsenal's Mesut Özil in January if the Coutinho deal doesn't come through. [bein sports via as]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

B-Freak skrev:
Barça would like to propose an exchange between Arda Turan and Arsenal's Mesut Özil in January if the Coutinho deal doesn't come through. [bein sports via as]
ellers tak.
Hellere beholde Arda på tribunen så, eller give spilletid til Rafinha/Alena.
Kan ikke fordrage Özil, alt for doven.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster