10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Muddi12345 »

Hvad synes i om statistikken der viser, at Messi i El Clasico rent faktisk gik rundt i 78 minutter, 1 minut i topfart og resten af tiden i stille og roligt løb for at finde positioner?

Det er selvfølgelig enormt flot, at han på trods af dette kan være så afgørende, men et eller andet sted irriterer det mig lidt, at han ikke løber mere i en så vigtig kamp - fx i første halvleg, hvor vi ikke havde styr på Madrid.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Jeg er sådan set enig.

Messi er fantastisk og hvis vi skal spille med Messi hvor kan går 99 % af tiden så vil vi stadig være meget bedre end foruden

Et sted Messis manglende løbevillighed er problematisk er presspillet. det fungerer ikke når en så central position ikke presser. Men Valverde har stadig fundet løsningen rent defensivt, selvom jeg stadig savner et lidt højere pres. Men jeg tror det er med fuldt overlæg at Valverde stiller sig længere tilbage på banen og igangsætter presset mere på egen halvdel fremfor helt fremme

Igen - det er bare svært at sige så meget til for hvis alternativet er at spille uden Messi eller at han skal spares meget og/eller løber ind i småskader så ved man godt fra 99 % af trænere og fans vælger :glad:

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Det er vel også muligt, at det er Valverdes kald? Der har været kampe i år, hvor presspillet har været prioriteret, og der har Messi løbet. Samtidig er det vel også Messis måde at holde formen, når han nu ikke bryder sig om at sidde på bænken...

Jeg synes, det er svært at sige noget betydningsfuldt om uden mere viden.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg tror Messis løbe stats har været nogenlunde på samme pct som denne kamp de sidste 3-4 år.

Indimellem har der været kampe hvor han har løbet mere, men egentlig ikke meget mere.

Min påstand er at Messis løbepensum ikke har ændret sig i 3-4 sæsoner.

Der gør det jo bare endnu mere bemærkelsesværdig at han kan have så stor indflydelse på stort set alle vores kampe når han faktisk stort set ikke løber.

Respekt!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Jeg synes det er en underlig debat.

Det gælder jo ikke om at løbe mest, men derimod at lave de rigtige løb.
Messi lavede 9 oplæg i kampen, stoppede 2-3 Madrid opspil mm.

Så synes det vidner om hvor dygtig Messi rent faktisk er i forhold til fx Ronaldo.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Helt enig.

Messis fodbold IQ er absurd høj - tillagt med de individuelle kvaliteter så ser man hvor betydningsfuld han kan være på en hel kamp på små nøje velvalgte aktioner.

Jeg tror ikke jeg kender nogen spiller der har så stor indflydelse på det offensive spil end Messi i moderne fodbold.

Så selv hvis man sammenligner Messi og Ronaldo og de kommer omtrent lige ud på mål og assist, så er Messi dirigenten, kreatøren, taktsætteren i 90 % af vores offensiv, og med et udgangspunkt 20-30 meter længere tilbage, hvor Ronaldo er den mere anonyme som sætter sidste hoved/fod på.

Det er præcist denne indflydelse Messi har, der for mig gør det til en gåde hvordan man overhovedet kan diskutere hvem der er verdens bedste spiller.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Rb88 skrev:Det er præcist denne indflydelse Messi har, der for mig gør det til en gåde hvordan man overhovedet kan diskutere hvem der er verdens bedste spiller.
Fordi folk kun går op i tal - og tal fanger kun en brøkdel af Messis betydning, hvorimod de måler stortset hele Ronaldos.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det betyder vel også at han vil kunne gøre sig på absolut topniveau i en del år endnu. Når det ikke rigtigt er nødvendigt for ham at sprinte så burde alderen ikke rigtig påvirke ham som med andre.

Hvis han kan holde sig fra store skader så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne spille 5 år endnu på højeste niveau. Han er så klog en spiller at han kan ændre sit spil og stadig være ekstremt afgørende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Han er så absurd god. Jeg er efterhånden nået til et sted i mit liv, hvor jeg ikke engang gider diskutere hvem der er historiens bedste. Enten ved man, at det er Messi, eller også tager man fejl.
Robert Zimmerman

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Det betyder vel også at han vil kunne gøre sig på absolut topniveau i en del år endnu. Når det ikke rigtigt er nødvendigt for ham at sprinte så burde alderen ikke rigtig påvirke ham som med andre.

Hvis han kan holde sig fra store skader så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne spille 5 år endnu på højeste niveau. Han er så klog en spiller at han kan ændre sit spil og stadig være ekstremt afgørende.
Det eneste, der kan holde Messi fra at være Messi er Messis himself, hvis han mister motivationen, eller at han får en alvorlig skade. Ellers har han alle redskaber til at være Messi de næste 3-5 år i hvert fald. Han er slet ikke så afhængig af sine atletiske evner som visse andre i fodbold er.

Men okay, når Messi kan overleve sådan en tackling her, så er han vel nok bare ikke menneske, så vi har til udsigt at have ham som Messi, the supernatural, de næste 3-5 år i hvert fald.

Billede
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »



Ikke engang kong MAtS kan stoppe messi! Hehe prøv at tjek hvor meget pis han tager på ham...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:

Ikke engang kong MAtS kan stoppe messi! Hehe prøv at tjek hvor meget pis han tager på ham...
Jeg tænker sommetider, at for alle de gange han har leget med vores modstandere, så må han have gjort det dobbelte mod sine egne holdkammerater til træning. Henry har flere fortalt, hvordan Messi i flere omgange hgar latterliggjort flere af sine holdkammerater.

Jeg tror sommetider, at hans holdkammerater lige må tøjle deres egoer, stolthed og andet instinker for at ikke brække benet på Messi. Jeg tvivler, at en professionel spiller med så meget vindermentalitet altid lige tager det så nemt, når en kører så meget rundt med dem.

Hvor jeg dog bare ikke glæder mig til den dag Messi stopper. For satan hvor han han beriget mere end halvdelen af mine 25 år her på jorden. Han er jo en del af ens liv.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flot, især da det er Marca’s læsere der har stemt

http://www.marca.com/en/football/barcel ... b45e9.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Flot, især da det er Marca’s læsere der har stemt

http://www.marca.com/en/football/barcel ... b45e9.html
Den liste er da fuldkommen til grin.

Ramos foran de Bruyne
Salah foran David Silva
Ramos foran Azpilicueta
Marco Asensio foran Busquets
Suso foran Eriksen
Andre Silva foran Gabriel Jesus
Buffon foran Neymar
Mbappe foran Neymar
Draxler foran Leroy Sane
Draxler foran Gabriel Jesus

Pogba ikke engang i top 100, men Benedetto og andre kegler er med.

Og jeg kunne blive ved

Stort, stort lol herfra.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster