23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
Drake skrev:FEEEEEEEEEESDT med en sejer over hade modstanderen over dem alle!!!!!! :glad:

Mere kan man ikke sige, videre til næste kamp.
Man kan sige meget mere. Man kunne for eksempel bare en gang sige at Valverde faktisk ved hvad han laver.
Synes nu ikke Valverde gjorde noget specialt med taktikken som han plejer, forskellen er at vi score på vores chancer, og det gør de ikke selv om de havde havde en del flere chancer end os, virkede det i hvert som om.

Men noget positivt er at vi 9 point for at nr. 2. Også spillede Roberto faktisk godt, selv om jeg slet ikke er fan af ham på HB. Og selvfølgelig at Suarez for scoret og fortsætter med at forbedre sin form.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Er der overhovedet nogen som helst, der kan regne ud, hvordan Zidane kunne tro at Kovacic ville kunne mandsopdække Lionel Messi? Jeg kan forstå, hvis man har tiltro til at spillere som Xabi Alonso eller Pepe ville kunne gøre det, men Kovacic er en fyr, hvis spidskompetence er at drible i små områder. Han er ikke ligefrem kendt som nogen taktisk disciplineret ørn af en spiller.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Drake skrev:Synes nu ikke Valverde gjorde noget specialt med taktikken som han plejer, forskellen er at vi score på vores chancer, og det gør de ikke selv om de havde havde en del flere chancer end os, virkede det i hvert som om.
Jeg er uenig. Jeg synes vi havde klart størst/flest gode chancer.
qepd

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Blaugrana92 skrev:Er der overhovedet nogen som helst, der kan regne ud, hvordan Zidane kunne tro at Kovacic ville kunne mandsopdække Lionel Messi? Jeg kan forstå, hvis man har tiltro til at spillere som Xabi Alonso eller Pepe ville kunne gøre det, men Kovacic er en fyr, hvis spidskompetence er at drible i små områder. Han er ikke ligefrem kendt som nogen taktisk disciplineret ørn af en spiller.
Kovacic har faktisk gjort det før, med succes. Det var bare et smart træk af Valverde, samt taktiske mangler fra Zidane, der fik det til at se dumt ud.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Raylights eller bare highlights anyone?
Forumlegende

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Daluigi skrev:Raylights eller bare highlights anyone?
Extended highlights
qepd

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Gnomitz »

Daluigi skrev:Raylights eller bare highlights anyone?
http://sportyhl.com/video-real-madrid-v ... tch-goals/ - Raylys
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

https://t.co/ya2Zr3xFrS

Jeg var godt nok også overrasket over, at han ikke kom ind.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis man har en eller anden ide om at verm kan holde sig skadesfri så skal han have forlænget sin kontrakt. Han har vist hvorfor Valverde ikke ville af med ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

Hvor var det dog en fucking lækker kamp ... måske minus de første 10 min. hvor holdet lige skulle finde sit fodfæste. Heldigvis fik Cristina ikke lov til at score endnu et offside-mål.

Første halvleg var egentlig ok selvom jeg var lidt nervøs undervejs, da især Sergio havde mange underlige boldtab. Anden halvleg var sublim. Stærkt arbejde af Valverde.

Ved det første mål viste Sergio hvad det er han kan. Vendingen og den vertikale aflevering til Rakitic var en killer aflevering. At Kovacic så samtidig kun kiggede mod Messi gjorde det bare endnu nemmere at komme igennem.

Og ter Stegen! Og Paulinho! Og Sergi Roberto! Og Vermaelen! Og Aleix Vidal! Arg men altså!

Glædelig blaugrana jul!


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SirJonas »

Piquénbauer skrev: Det er simpelthen helt ufatteligt hvad Valverde har lavet. Hver eneste gang vi sofafans gør os kloge på hvad han burde gøre så propper han det ned i halsen på os igen.

Vi har endeligt fået en træner der har helt tjek på det. Og som taktisk kan være med.
Nå, nu skal jeg passe på..

Men altså som den nok mest pessimistiske barcafan i aften vil jeg sige, jeg Valverde ikke har overbevist mig rent spillemæssigt.. og dog.
Jeg har stor kritik af vores spillertrup. Og det er fuldstændig vanvittigt, hva han RENT RESULTATMÆSSIGT har fået ud af truppen.
Og sådan er det egentligt også i dag for mig.
I dag ser jeg en el classico på mindre højt niveau (begge hold) end andre tidligere classicos.

Jeg ser en første halveg, hvor Valverde spiller med det bedste hold, han kan (faktisk mit bud på en start 11), Men vi bliver totalt domineret første halveg.
Modric og Co har fuldstændig styr på os!

De stiller op med fokus på boldbesiddelse, og det gør dem lidt tynde i front.
De dominerer og kommer til, ganske få Trods alt, af chancer.
Men havde real nogle bedre spillere i front end Ronaldo og Benz, og havde skabt mere eller bare scoret (Ronaldos "stepover") Jamen så havde det været en fuldstændig anden kamp..


Men Valverde må trods alt have arbejdet mentalt med holdet, for trods vi er næstbedst i første halveg, så arbejder vi os langsomt ind i kampen og holder fast. Men det kunne altså godt være gået galt!!

2. Halvleg kender vi alle Og det er rigtig rigtig fint.

Jeg ser bare ikke sprudlende spil hverken i dag eller hvilken som helst anden kamp under Valverde.
Han har taget røven på mig rent resultatmæssigt, og så længe det holder ved, skal i ikke høre et ord fra mig.
Men ærligt så minder det her mig om sidste sæson for Zidane, hvor han konstant var heldig med resultaterne..

Forskellen er bare, at Zidane 'levede op til forventningerne med spillertruppen' mens Valverde fuldstændig overstiger alles forventninger - især mine. Da vinduet lukkede i sommers var jeg skuffet og besluttede mig for ikke at tro på et eneste trofæ.

Men spillemæssigt er det kedeligt, lidt dårligt, men trods alt forventeligt ud fra materialert, han har.
Men ubegribeligt for mig, at resultaterne er så gode...


Og nå ja.. kæft hvor er Suarez elendig. Det er fuldstændig sindssygt for mig, og han skal bare videre til sommer. Det ændrer et enkelt mål i dag ikke noget på

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Virkelig en god uge i La Liga. Vi vandt, resten af top 5 har tabt.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Fedtmule skrev:
Piquénbauer skrev: Det er simpelthen helt ufatteligt hvad Valverde har lavet. Hver eneste gang vi sofafans gør os kloge på hvad han burde gøre så propper han det ned i halsen på os igen.

Vi har endeligt fået en træner der har helt tjek på det. Og som taktisk kan være med.
Nå, nu skal jeg passe på..

Men altså som den nok mest pessimistiske barcafan i aften vil jeg sige, jeg Valverde ikke har overbevist mig rent spillemæssigt.. og dog.
Jeg har stor kritik af vores spillertrup. Og det er fuldstændig vanvittigt, hva han RENT RESULTATMÆSSIGT har fået ud af truppen.
Og sådan er det egentligt også i dag for mig.
I dag ser jeg en el classico på mindre højt niveau (begge hold) end andre tidligere classicos.

Jeg ser en første halveg, hvor Valverde spiller med det bedste hold, han kan (faktisk mit bud på en start 11), Men vi bliver totalt domineret første halveg.
Modric og Co har fuldstændig styr på os!

De stiller op med fokus på boldbesiddelse, og det gør dem lidt tynde i front.
De dominerer og kommer til, ganske få Trods alt, af chancer.
Men havde real nogle bedre spillere i front end Ronaldo og Benz, og havde skabt mere eller bare scoret (Ronaldos "stepover") Jamen så havde det været en fuldstændig anden kamp..


Men Valverde må trods alt have arbejdet mentalt med holdet, for trods vi er næstbedst i første halveg, så arbejder vi os langsomt ind i kampen og holder fast. Men det kunne altså godt være gået galt!!

2. Halvleg kender vi alle Og det er rigtig rigtig fint.

Jeg ser bare ikke sprudlende spil hverken i dag eller hvilken som helst anden kamp under Valverde.
Han har taget røven på mig rent resultatmæssigt, og så længe det holder ved, skal i ikke høre et ord fra mig.
Men ærligt så minder det her mig om sidste sæson for Zidane, hvor han konstant var heldig med resultaterne..

Forskellen er bare, at Zidane 'levede op til forventningerne med spillertruppen' mens Valverde fuldstændig overstiger alles forventninger - især mine. Da vinduet lukkede i sommers var jeg skuffet og besluttede mig for ikke at tro på et eneste trofæ.

Men spillemæssigt er det kedeligt, lidt dårligt, men trods alt forventeligt ud fra materialert, han har.
Men ubegribeligt for mig, at resultaterne er så gode...


Og nå ja.. kæft hvor er Suarez elendig. Det er fuldstændig sindssygt for mig, og han skal bare videre til sommer. Det ændrer et enkelt mål i dag ikke noget på
Jeg er sådan set uenig i alt hvad du skriver. Fra start til slut. Så ingen grund til at bruge tid på det da der er noget der siger mig at vi ikke kommer i nærheden af hinanden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

‪Jaaamen, folkens :))‬

‪Hvor er det dejligt [emoji1] det her har holdet fortjent efter en hell-of-a første halvdel af sæsonen.‬

‪Jeg har altid bakket op om Valverde, selvom han har været meget udskældt herinde. Jeg må sige, at jeg ikke synes vi var så stærke som jeg troede. Resultatet er ovenud godkendt naturligvis. Men det her resultat er, efter min opfattelse, ikke et retmæssigt udtryk for styrkeforholdet mellem os og RM. Vi burde have vundet, men ikke med 3-0.‬

‪RM var, efter min mening, bedre end os i hele første halvleg. De starter klart bedre, de er mere oplagte, vinder de fleste dueller på midten og så har de mere fart i støvlerne end os. Sjældent har jeg set så ringe en Busquets. Han mistede bolden 6-7 gange i første halvleg. Det var frygtelig indsats. Heldigvis skød RM med løst. Meget af grunden til vi holder stand skyldes den organisation og disciplin som Valverde har bragt med sig.‬

‪I anden halvleg vendte spillet; der var en markant forskel i vores boldberøringer. Pludselig tør vi at spille bolden, vi holder i den på de rigtige tidspunkter, vi har overskud og nu er det RM som smider bolden væk for et godt ord.‬

‪MOTM er Ter Stegen. Fuldstændig formidabel indsats. Der var én gang hvor han ikke holdet fast i en bold, men derudover var han perfekt.‬

‪Surrealistisk at slutte med 14 point foran RM efter 17 spillerunder. Glædelig jul, folkens! :)‬


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

FCBSOCI
Indlæg: 2459
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1182 gange
Blevet takket: 531 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Status er nu, at vi er suverænt foran: Atl. Madrid 9 point, Valencia min. 8 og Real Madrid min. 11. Og vi ydmygede Madrid med 3-0 på deres bane. Det blot nogle få måneder efter, at vi blev udspillet i den spanske supercup af Real.
På den baggrund synes jeg, at både Valverde og holdet fortjener stor ros. Valverde overtrumfede Zidane rent taktisk og Barca var i fuld kontrol i 2.halvleg.

Jeg synes, at vi bør se frem til 2018 med optimismen i behold. Intet er vundet endnu, men det der er gået godt kommer ikke skidt tilbage.

Rigtig glædelig jul og godt nytår til jer alle. Jeg ser frem til nye diskussioner og op - og nedture i det nye år. Forhåbentligt flest opture.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster