23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:Jo, hellere Roberto på midtbanen i stedet fir Rak, og så Semedo på back pladsen..


En lille fræk overraskelse ville være at stille i en 4-3-3 med

Stegen
Semedo, Pique, Verm, DIGNE
Roberto, Bus, Iniesta
Messi, Suarez, ALBA

Alba er sindsyg god offensiv, i pasningsspillet, linker up med Messi, og er driblestærk og udfordrer.. samtidig har han speed til at skabe kontra muligheder...

Men det kommer ikke til at ske, ved jeg godt.

Håber bare på en vel spillet kamp af Barca, med noget tiki-taki og min et Messi mål...
Alba er farlig i offensiven, fordi han kan komme i løb bagom forsvaret og i overlap. Hvis han spiller som kant, kommer han til at blive dækket tæt op af en back, i dette tilfælde Carvajal. Det er sjældent, at en kantspiller følger Alba til dørs, når han tager sine offensive løb. Det ville en backspiller gøre. Desuden bliver pladsen for Alba skabt, når vores venstrekant søger ind i banen og trækker modstandernes back med sig. Det ville ikke ske med Alba på kanten. Umiddelbart er det en fræk idé, og ekstra tiltalende på grund af Albas fart, men jeg kan ikke se det fungere i praksis.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Håber på denne opstilling, men kommer ikke til at ske. :roll:

----------------Ter Stegen-----------
Semedo----Pique----Verm----Alba
-------------------Bussi---------------
---------Roberto-------Iniesta------
--Messi-----------------------Denis--
-----------------Suarez---------------
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Da jeg i august var på Camp Nou og så Barca blive ydmyget af Real Madrid med 3-1 tænkte jeg "Next Season". Det blev ikke bedre i returkampen (2-0 til Real).

Ved juletid ser det i VÆRSTE fald sådan ud:
Barca vs. Atl. Madrid: Barca er 3 point foran (maksimalt 9 point)
Barca vs. Valencia: Barca er 5 point foran (maksimalt 11 point)
Barca vs. Real Madrid: Barca er 5 point foran, forudsat at Real Madrid vinder den udsatte kamp (maksimalt 14 point)

Og vi har mødt alle de nævnte hold på udebane! Er stærkt udgangspunkt for resten af sæsonen.

Desuden:
1. Barcas forsvar har været bundsolidt. Kun lukket 7 mål ind (0,44 pr. kamp), hvilket er færrest i La Liga (sammen med Atl. Madrid)
2. Barca har scoret 42 mål (2,63 pr. kamp). Klart flest af alle i La Liga.
3. Barca vandt suverænt sin gruppe i CL foran Juve (blandt andet via 3-0 hjemme mod Juventus)

Alt dette til trods for, at vi har solgt Neymar, Suarez har underpræsteret (men er på vej mod bedre tider?), Dembele er blevet skadet og vi fik ikke Countinho m.fl, som vi havde håbet på.

Havde jeg været jyde, havde jeg nok sagt "Ikke så ringe endda".

Spillet har ikke altid været lige prangende, synes jeg, til tider endda lidt småkedeligt. Men når Dembele kommer i gang, Suarez i form og vi måske får 2-3 forstærkninger, ser det helt godt ud.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro om kampen mod Real Madrid, der jo har været ekstremt svingende i denne sæson, men jeg køber gerne kampen for 1 point. Eller hvad med et sejrsmål af Messi i overtiden - lige som i sidste sæson. Hvorfor ikke?

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Off-topic (sorry):
Synes ikke, at jeg har modtaget en indbydelse til at købe billetter til Barca mod Chelsea. Man plejer ellers som medlem at få mulighed for at købe før alle andre. Har nogen af jer - der er medlem - modtaget besked om, at billetter er til salg?

Jeg har lovet min søn en billet, så et svar vil blive MEGET påskønnet, på forhånd tusinde tak.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

FCBSOCI skrev:Off-topic (sorry):
Synes ikke, at jeg har modtaget en indbydelse til at købe billetter til Barca mod Chelsea. Man plejer ellers som medlem at få mulighed for at købe før alle andre. Har nogen af jer - der er medlem - modtaget besked om, at billetter er til salg?

Jeg har lovet min søn en billet, så et svar vil blive MEGET påskønnet, på forhånd tusinde tak.

Far, bare send mig billetten.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

drømmefodbold
Indlæg: 113
Tilmeldt: lør aug 20, 2011 4:37 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af drømmefodbold »

Skal være nøgen det meste af julen hvis vi vinder... :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

drømmefodbold skrev:Skal være nøgen det meste af julen hvis vi vinder... :glad:
Det lyder som en rimelig sindsyg familie fest..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SirJonas »

Drake skrev:Håber på denne opstilling, men kommer ikke til at ske. :roll:

----------------Ter Stegen-----------
Semedo----Pique----Verm----Alba
-------------------Bussi---------------
---------Roberto-------Iniesta------
--Messi-----------------------Denis--
-----------------Suarez---------------

Jeg tænker, vi får opstilling i stil med


--------------------Ter Stegen-------------------
------------------Piqué, Vermaelen-----------
S. Roberto----Busquets-------------Alba--
----------------Rakitic, Paulinho---------------
---------------Messi----------Iniesta------------
----------------------Suárez-------------------------

Vi spiller selvfølgelig dynamisk og flydende, men jeg tænker vi stiller op noget i stil med dette.
Roberto frem for Semedo, da erfaring (ikke mindst i classicos) nok er vigtig. I øvrigt også for at kunne holde lidt bedre fast i bolden. Der kan være situationer, hvor Roberto går ind som en mere central midtbanespiller
Tror også der både bliver plads til rak og paulinho.

Tænker faktisk ikke det er så skidt, at vi grundet skader i offensiven er tvunget ud i flere midtbanespillere. Det bør øge sandsynligheden for at dominere midten og bolden, og jeg tror det bliver afgørende.
Vi har før set classicos, hvor casemiro laver det beskidte arbejde for, at kroos og i særdeleshed Modric kan styre kampen.

Får vi midtbanen, kan vi undgå at få udstillet vores svage defensive kæde med svag(e) cb(er) og offensivtænkende backs.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Kan det her gentage sig igen?
Billede
I don't think so.

Men det her kan sagtens ske igen :cool:
phpBB [video]
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Valverde
Semedo - Piqué - Verminator - Alba
Bussen
Roberto - Paulinho
Messi Suarez Iniesta

Tænker umiddelbart dette må være vores bedste mulighed. Bare Rak ikke starter inde og Roberto er væk fra højre back og spiller og spiller CM er jeg glad.

Real Madrid har offensivt virkelig gang i en noget skidt sæson, så jeg håber, den tendens forsætter i morgen. Pique må gerne lige tage sig sammen og være klar 100 procent i hvert fald.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

MessiPogba skrev:Valverde
Semedo - Piqué - Verminator - Alba
Bussen
Roberto - Paulinho
Messi Suarez Iniesta

Tænker umiddelbart dette må være vores bedste mulighed. Bare Rak ikke starter inde og Roberto er væk fra højre back og spiller og spiller CM er jeg glad.

Real Madrid har offensivt virkelig gang i en noget skidt sæson, så jeg håber, den tendens forsætter i morgen. Pique må gerne lige tage sig sammen og være klar 100 procent i hvert fald.
Valverde på mål er stærkt set! Hehe [emoji14]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor Roberto skal væk fra backen forstår jeg simpelthen ikke. Han har gjort det bedre end semedo. Og på trods af at rak som sådan ikke har gjort det helt vildt godt så har holdet fungeret i vores 4-4-2. Vi har stået godt på banen og tilstedeværelsen af Roberto har gjort at vi har været endnu bedre til at holde på bolden da han kan gå med i spillet på midten.

Jeg synes vi skal holde os langt fra at tage chancer.

MAtS
Roberto, Pique, Verm, Alba
Rak, Pau, Bussi, Iniesta
Messi, Suarez

Gå efter kontrol og at holde dem fra kontrachancer. Vi skal nok komme frem til chancer selvom vi ikke satser helt vildt offensivt.

Real skal vinde så de vil sikkert komme flyvende. Vi skal være kølige og hvis vi kan overleve starten så burde vi have gode chancer da de vil blive mere og mere desperate.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Den eneste anke jeg kunne have imod Roberto på højrebacken til denne kamp, er at han ikke er helt så hurtig igen, og vi dermed kan blive fanger på kontraer i den side med ham, og Pique i højre forsvarside, samt Rakitic på midten. Men igen, Semedo har ikke været så godt placeret i de seneste kampe, så det kan også blive grumt med ham overfor Ronaldo.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster