Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:Jeg ville jo helt bestemt påstå, at i takt med at Ronaldos indflydelse på Madrids spil er blevet mindre, er Madrid blevet et bedre og mere vindende hold. Det er ikke tilfældigt, at Kroos har resulteret i flere trofæer for Madrid end tidligere, for han hjælper sine hold mere end Ronaldo kan. Ronaldo kan for så vidt godt afgøre kampene på papiret, men han er dybt afhængig af midtbanespillere der kan facilitere omstændighederne herfor. Det gør sig naturligvis gældende for alle angribere i en eller anden grad, men jeg synes helt bestemt at afhængigheden er markant større hos Ronaldo, end den er hos spillere som Messi og Neymar. Ved Portugals sejr ved EM ville jeg helt bestemt også påstå, at der var flere spillere der hjalp holdet i højere grad end Ronaldo gjorde, primært Pepe, Raphaël Guerreiro og måske endda også Nani. På samme måde mener jeg at Modric, Kroos og Marcelo har været mere essentielle for Real Madrid i deres seneste sæsoner (hvor de rent faktisk har vundet noget, modsat tidligere sæsoner med Ronaldo).
Det er måske sandt, at Ronaldo er mere afhængig af andre spillere end Messi og Neymar, men omvendt hjælper Ronaldo jo også medspillerne. På den måde, at det må være en drøm at sende afleveringer til en målmaskine som ham (set over hans karriere, ikke kun 17/18-sæsonen). Og derefter må man sige, at Ronaldo er mere unik end f.eks. Kroos. Der har været adskillige spillere med samme eller tilsvarende evner og niveau som Kroos de seneste år, men der har kun været ganske få som Ronaldo, nok kun én (Messi selvfølgelig).

Jeg er enig i forhold til EM. Jeg er også enig i, at Ronaldos betydning for Madrid er faldet. Jeg er dog uenig i, at Madrid er begyndt at vinde mere pga. dette. Madrid var bestemt ikke uheldige med deres seneste to Champions League-titler, og i 09/10, 10/11 og 11/12 havde de tre isoleret set ekstremt flotte sæsoner i La Liga. De fik henholdsvis 92, 96 og 100 point i de sæsoner, men det var utroligt nok kun nok til én ligatitel, fordi Barca var endnu bedre i den periode.
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, Real Madrid var ikke ligefrem et dårligt hold i de år, hvor de ikke vandt Champions League. De har konsekvent nået finalen eller semifinalen i de seneste syv sæsoner, og de har scoret over 100 ligamål i alle Ronaldos sæsoner, noget de kun havde gjort én gang i de foregående tyve år. Så det er lidt mærkeligt at antyde, at Ronaldo har været en hæmsko. Det er all-time topscoreren i Real Madrid og Champions League vi taler om - hvis det ikke er at hjælpe sit hold, så ved jeg ikke hvad er.

Det er til gengæld rigtigt nok, at Ronaldo på nuværende tidspunkt afhænger mere af sine medspillere end f.eks. Messi og Neymar. Han er en rendyrket angriber i dag. Men sådan har det altså ikke altid været. Engang blev han kritiseret for at have for travlt med at drible og lave tricks i stedet for at være afgørende når det virkelig gjaldt i de største kampe. Nu er han nærmest det modsatte.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

Ronaldo er en af de bedste i historien. Det kommer man ikke uden om. Det er hans uheld, at han spillede samtidig med historiens bedste - omvendt har det nok også været med til at gøre Ronaldo endnu bedre, for er der noget han er, er det ærgerrig, ærekær, og egocentreret. Messi er bedre, men Ronaldo har været imponerende tæt på. Det er ikke for sjov, at ballon d'or er blevet delt mellem de to de seneste 10 år. De har været en klasse over alle andre.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Uenig.. titlerne har de sidste 4 år været CR’s held.
Han er som foodboldspiller slet ikke i nærheden af at være historiens bedste.


Messi, Maradona, Pele... etc er i en højere klasse som fodboldspillere end CR.
CR er en af de bedste i hans generation... det er så langt jeg kan strække det til.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

Det kommer også an på, hvordan man definerer en af historiens bedste, og hvor mange man tager med i det felt. Jeg bryder mig ikke om Ronaldo, og ville hade at have set ham i Barca, men det ændrer ikke på, at jeg anser ham som den bedste set over de seneste 10 år samlet, kun overgået af Messi. Ronaldinho havde et langt højere prime, men han blev ikke på toppen i lang nok tid. Enig i at Messi, Pele, Maradona er/var bedre. Det er så også kun 3 navne, og de 2 af dem spillede i en anden tid. For mig er man en af de bedste i historien, hvis der er kun er en håndfuld, der ligger højere.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vi er ikke langt fra hinanden. Hvis du strækker en håndfuld til ca. 10...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Når selv Real Madrid basens egen avis læsere mener at Di Stefano var klart en bedre fodboldspiller end CR er .. Således at de mener at Di Stefano er Real Madrids bedste spiller i historien, så er CR jo slet ikke i nærheden af at være den bedste spiller i hele fodboldhistorien.
Så er det vel ikke helt ved siden af at argumentere for - som jeg selv gør - at CR ikke er i den klasse med de allerstørste, ala Messi, Pele, Maradona, Cruyff, Beckenbauer, Zidane, Ronaldinho, Rigtige Ronaldo etc..

Cristiano Ronaldo's fifth Ballon d'Or, which has seen the Real Madrid striker equal Lionel Messi's record haul of award wins, has opened up a debate among football fans and pundits alike over the identity of Los Blancos' greatest ever player: is it the Portugal captain, or Alfredo Di Stéfano?

Di Stéfano and Cristiano: goals and trophies galore at Real Madrid


What is certain is that both boast enviable trophy collections and scoring records. Di Stéfano played 396 competitive games for Real, netting 307 goals and winning five European Cups, eight LaLiga titles, one Copa del Rey (at the time called the Copa del Generalísimo), one Intercontinental Cup and two Latin Cups. On top of that, he wowed the football world with a style of play that saw him dubbed a 'todocampista' ('wholefielder'), for the way in which he would win balls in defence, help build the play in midfield and display the kind of killer instinct in front of goal that led him to finish five separate seasons as the Spanish league's top scorer.

Cristiano, meanwhile, has made 412 Real appearances and scored 418 times (more than a goal a game; an average that has allowed him to bag three Pichichi trophies), and has won three Champions Leagues, two LaLigas, two Copas del Rey, two Spanish Super Cups, three Uefa Super Cups and two Fifa Club World Cups.

AS poll: Di Stéfano wins nearly two-thirds of the votes

All of the above should make choosing between the two a tough decision, particularly given that it is always difficult to compare players from footballing eras that are so far apart. However, the participants in an AS poll asking the question "Who is the best player in the history of Real Madrid?" appear to have been in little doubt, with Friday's survey seeing Madridistas plump overwhelmingly for Di Stéfano: the 'Blond Arrow' claimed 61.62% of the votes cast by a total of 20,494 readers, while just 38.38% went for Cristiano.
Kilde: https://en.as.com/en/2017/12/09/footbal ... 62715.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

Jeg vil vove at påstå, at der er en vis notalgi-effekt med i den slags afstemning. Sådan er det typisk, når menneskelige meritter hyldes. Jeg synes ikke det er fair over for Ronaldo, at holde ham ude af feltet med Cruyff, Beckenbaur, Zidane o.l. Fælles for disse er dog, at de havde ledergen og stor personlig udstråling også. Personligheden har Ronaldo mod sig, han virket på mig som et barn og ret latterlig. Men hans bidrag på banen taler, efter min mening, for sig selv. At have et målsnit på mere end 1/kamp, over så mange sæsoner, i en af de største ligaer er unikt. I hvert fald i moderne fodbold. Om han er bedre end Di Stefano skal jeg ikke kunne sige, har ikke set ham spille. Og endelig bryder jeg mig egentlig ikke om at sidde og forsvare Ronaldo, han er det tætteste man kommer en yndlingsaversion inden for fodbold

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det er jo din holdning og mening, og det er for så vidt også ok.. det er jo subjektivt.

Min pointe var blot: Når selv Madrid baseret avisers læsere ikke mener at Ronaldo er Real Madrids bedste spiller i historien - endda lige efter at have fået den 5. guldbold - hvorfor skulle alle andre - der ikke er Real Madrid fans så partout have Ronaldo som historiens bedste spiller... I Real Madrid fans øjne er han ikke engang deres bedste spiller i klubbens historie.

Jeg synes det sætter tingene i perspektiv.

Som fodboldspiller fortjener han ikke at nævnes sammen med Maradona, Pele, Messi etc...
Men som målscorer er han en af historiens bedste - ligesom Romario var det (hans målsnit var vanvittig, og scorede flere mål end selveste Pele - begge flere end Ronaldo), men det er en helt anden sag.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

Nåh, men det var da altid godt, at min holdning for så vidt også er ok

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Guardiola skrev:Nåh, men det var da altid godt, at min holdning for så vidt også er ok
Ligeså god som min.. :-) sorry hvis jeg lød bedrevidende, det var ikke meningen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Guardiola »

SpillerSomMESSI skrev:
Guardiola skrev:Nåh, men det var da altid godt, at min holdning for så vidt også er ok
Ligeså god som min.. :-) sorry hvis jeg lød bedrevidende, det var ikke meningen.
Ingen problem :) mit var skrevet i sjov, men ville lige se reaktionen.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

Tillykke til CR med endnu en rekord.
Another record for our boy.
Cristiano Ronaldo now holds the record of scoring the least number of goals in La Liga after 100 shots taken (4). The previous record was (11) which was held by him in 15/16. #HalaMadrid
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af MessiPogba »

Skydefinten skrev:Tillykke til CR med endnu en rekord.
Another record for our boy.
Cristiano Ronaldo now holds the record of scoring the least number of goals in La Liga after 100 shots taken (4). The previous record was (11) which was held by him in 15/16. #HalaMadrid
#thebest
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af JonasV »

#HahaMadrid

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster