Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Jeg fik endelig set Dunkirk igår. Hold op hvor blev jeg skuffet... intetsigende, monoton, udramatisk og meget lidt tro mod virkeligheden.

Skriv dine film med lillebror Nolan fremover, storebror Nolan.
#jesuisSheep

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Film

Indlæg af DeanCassady »

Intetsigende, udramatisk? Tilbage til Michael Bay, zqa.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Film

Indlæg af Flax_Generous »

Du tager fejl, zqa, men det er pudsigt nok en udbredt holdning blandt dem, der ser filmen første gang på et tv. Jeg tror, at filmen hører til i en biograf - ligesom Gravity for nogle år siden - for jeg var blæst væk af dem begge og meget imponeret, men fik aldrig genskabt den oplevelse i min stue.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg så filmen i IMAX format og det var virkelig fantastisk. Det visuelle var selvfølgelig en stor oplevelse, men jeg tror at lyden var endnu vigtigere.

Hvordan er den i øvrigt meget lidt tro mod virkeligheden? Mener du, at den er historisk uakkurat?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Den er vanvittigt flot, ja, og Zimmers lydbillede komplimenterer. Men det er også det. Historien (eller mangel på samme) var super vag og manglen på karakterer gjorde det ikke ligefrem bedre. Jeg følte mig på et tidspunkt involveret eller trukket i af hverken historie eller karakterer.

Det kaos der uden tvivl har været på Dunkerque strand tilbage i 1940, er på ingen måde det billede man ser i filmen. Der ser jo rent og stille ud, vandet er dejlig blåt. No wonder at soldaterne i filmen chiller så meget.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Det fremstår måske stille og roligt, når man sidder i en sofa med mobilen, katten og kæresten, men i biografen sad jeg seriøst på det yderste af sædet fra start til slut. Det var en meget nervepirrende oplevelse, og filmen var fængende på en enestående impressionistisk måde, netop fordi den vægter indtryk højere end handling.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Film

Indlæg af Jesni »

zqa skrev:Den er vanvittigt flot, ja, og Zimmers lydbillede komplimenterer. Men det er også det. Historien (eller mangel på samme) var super vag og manglen på karakterer gjorde det ikke ligefrem bedre. Jeg følte mig på et tidspunkt involveret eller trukket i af hverken historie eller karakterer.

Det kaos der uden tvivl har været på Dunkerque strand tilbage i 1940, er på ingen måde det billede man ser i filmen. Der ser jo rent og stille ud, vandet er dejlig blåt. No wonder at soldaterne i filmen chiller så meget.
Den film skal ses i biografen, før du får det hele med. Kunne sagtens forestille mig den virker intetsigende og kedelig, hvis du ser den derhjemme, desværre.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Film

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A Cure for Wellness... så jeg i biografen.. mega skuffet!
Igen en film der prøver og prøver...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Film

Indlæg af soul_pitcher »

Jesni skrev:
zqa skrev:Den er vanvittigt flot, ja, og Zimmers lydbillede komplimenterer. Men det er også det. Historien (eller mangel på samme) var super vag og manglen på karakterer gjorde det ikke ligefrem bedre. Jeg følte mig på et tidspunkt involveret eller trukket i af hverken historie eller karakterer.

Det kaos der uden tvivl har været på Dunkerque strand tilbage i 1940, er på ingen måde det billede man ser i filmen. Der ser jo rent og stille ud, vandet er dejlig blåt. No wonder at soldaterne i filmen chiller så meget.
Den film skal ses i biografen, før du får det hele med. Kunne sagtens forestille mig den virker intetsigende og kedelig, hvis du ser den derhjemme, desværre.
Nu har jeg ikke set Dunkirk, da den ser kedelig ud, men kan man ikke argumentere for, at en virkelig god kvalitetsfilm er fremragende i biografen og derhjemme i stuen?
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Film

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

soul_pitcher skrev:Nu har jeg ikke set Dunkirk, da den ser kedelig ud, men kan man ikke argumentere for, at en virkelig god kvalitetsfilm er fremragende i biografen og derhjemme i stuen?
Det virker hårdt at sige sådan. Det kan vel stadig være en virkelig kvalitetsfilm dog med den væsentlige begrænsning, at den kræver stort billede og stor lydoplevelse. Det ville også være forkert at sige, at en Formel 1-bil ikke er en fantastisk maskine, bare fordi den kun fungerer på en bane og ikke på gaden.
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Ikke nødvendigvis. En "god film" kan ikke måles på ét barometer. Film kan mange forskellige ting, og én af dem er at give fantastiske audiovisuelle oplevelser. Det er vel en af grundene til, at man overhovedet stadig har biografer.

Det er lidt det samme med musik. Det kan også mange forskellige ting, alt efter om man hører det på et anlæg, til en koncert, alene eller sammen med andre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
soul_pitcher skrev:Nu har jeg ikke set Dunkirk, da den ser kedelig ud, men kan man ikke argumentere for, at en virkelig god kvalitetsfilm er fremragende i biografen og derhjemme i stuen?
Det virker hårdt at sige sådan. Det kan vel stadig være en virkelig kvalitetsfilm dog med den væsentlige begrænsning, at den kræver stort billede og stor lydoplevelse. Det ville også være forkert at sige, at en Formel 1-bil ikke er en fantastisk maskine, bare fordi den kun fungerer på en bane og ikke på gaden.
phpBB [video]

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Film

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
soul_pitcher skrev:Nu har jeg ikke set Dunkirk, da den ser kedelig ud, men kan man ikke argumentere for, at en virkelig god kvalitetsfilm er fremragende i biografen og derhjemme i stuen?
Det virker hårdt at sige sådan. Det kan vel stadig være en virkelig kvalitetsfilm dog med den væsentlige begrænsning, at den kræver stort billede og stor lydoplevelse. Det ville også være forkert at sige, at en Formel 1-bil ikke er en fantastisk maskine, bare fordi den kun fungerer på en bane og ikke på gaden.
phpBB [video]
Tror ikke du skulle passere politiet mange gange i sådan en, før det ikke fungerede længere :)
qepd

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Alex Garlands nye; spændende.
phpBB [video]



Jeg så The Last Jedi i søndags. Jeg er ikke som sådan skuffet, men jeg er heller ikke imponeret. Der gik til tider lidt for meget Disney i den.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg skal først se The Last Jedi på fredag, men jeg fik genset The Force Awakens forleden. Den er langt fra så god som jeg huskede.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster