Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Nej, men samme omgangskreds. Og ja, et par tusind dengang ville være et tocifret millionbeløb i dag.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Tak til alle der har ønsket tillykke har haft en dejlig dag med familien og naturligvis overraskede min familie mig med dette vidunder af en kage. Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Dagens allerstørste tillykke!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Fandme en lækker kage! Hvis bare Dia kom med sådan en...

Men stort tillykke!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Tak :)
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Her har vi den ægte helt. Han får alt respekt fra mig :clap:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Lopezzz skrev:Her har vi den ægte helt. Han får alt respekt fra mig :clap:
Den er 100 % ægte.. Lidt håb for menneskeligheden er der trods alt endnu..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Billede
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK6 ... 683767__13
Cannabinoids
Several controlled clinical trials have been performed, and meta-analyses of these support a beneficial effect of cannabinoids (dronabinol and nabilone) on chemotherapy-induced nausea and vomiting (N/V) compared with placebo. Both dronabinol and nabilone are approved by the U.S. Food and Drug Administration for the prevention or treatment of chemotherapy-induced N/V in cancer patients but not for other symptom management.

Cannabis
There have been ten clinical trials on the use of inhaled Cannabis in cancer patients that can be divided into two groups. In one group, four small studies assessed antiemetic activity but each explored a different patient population and chemotherapy regimen. One study demonstrated no effect, the second study showed a positive effect versus placebo, the report of the third study did not provide enough information to characterize the overall outcome as positive or neutral. Consequently, there are insufficient data to provide an overall level of evidence assessment for the use of Cannabis for chemotherapy-induced N/V. Apparently, there are no published controlled clinical trials on the use of inhaled Cannabis for other cancer-related or cancer treatment–related symptoms.

An increasing number of trials are evaluating the oromucosal administration of Cannabis plant extract with fixed concentrations of cannabinoid components, with national drug regulatory agencies in Canada and in some European countries that issue approval for cancer pain.

At present, there is insufficient evidence to recommend inhaling Cannabis as a treatment for cancer-related symptoms or cancer treatment–related symptoms or cancer treatment-related side effects; however, additional research is needed.
Tl;dr: Der er i øjeblikket ikke noget der indikerer, at cannabis kan helbrede hverken cancer eller symptomer relateret til cancerbehandling. Der er studier, der tyder på at cannabinoider - specifikt dronabinol og nabilone, der allerede begge benyttes i behandling - kan afhjælpe og lindre de bivirkninger kemoterapi har.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:Der er studier, der tyder på at cannabinoider - specifikt dronabinol og nabilone, der allerede begge benyttes i behandling - kan afhjælpe og lindre de bivirkninger kemoterapi har.
Alle ved at marijuana lindrer og til tider forlænger syge menneskers liv. Der er ingen beviser for at det helbreder sygdomme men pointen med billedet er at noget som forårsager sygdomme er lovligt.
Jeg har aldrig hørt om at nogen er blevet syg eller døde af Cannabis.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Jamial »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:Der er studier, der tyder på at cannabinoider - specifikt dronabinol og nabilone, der allerede begge benyttes i behandling - kan afhjælpe og lindre de bivirkninger kemoterapi har.
Alle ved at marijuana lindrer og til tider forlænger syge menneskers liv. Der er ingen beviser for at det helbreder sygdomme men pointen med billedet er at noget som forårsager sygdomme er lovligt.
Jeg har aldrig hørt om at nogen er blevet syg eller døde af Cannabis.
.........................................................

Google lige Cannabis. Sæt dig nu ind i ting, før du skriver noget om det. Det er IKKE ufarligt, og det kan medføre blandt andet psykiske lidelser, psykoser, etc.

"Alle ved". Det er ikke videnskab.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Jamial skrev:
Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:Der er studier, der tyder på at cannabinoider - specifikt dronabinol og nabilone, der allerede begge benyttes i behandling - kan afhjælpe og lindre de bivirkninger kemoterapi har.
Alle ved at marijuana lindrer og til tider forlænger syge menneskers liv. Der er ingen beviser for at det helbreder sygdomme men pointen med billedet er at noget som forårsager sygdomme er lovligt.
Jeg har aldrig hørt om at nogen er blevet syg eller døde af Cannabis.
.........................................................

Google lige Cannabis. Sæt dig nu ind i ting, før du skriver noget om det. Det er IKKE ufarligt, og det kan medføre blandt andet psykiske lidelser, psykoser, etc.

"Alle ved". Det er ikke videnskab.
Stadigvæk jeg har ikke hørt noget dårligt om Cannabis og jeg kender ikke nogen der er blevet syg af det.
For mig det er bare en plante som kan ryges så man har det godt :glad: Psykiske lidelser, psykoser my ass...
Det sker kun for folk som kan ikke finde ud af at ryge det og som sikkert ryger dårlig kvalitet.
Hvis i ikke ryger så bland jer uden om :razz:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Lopezzz skrev:
Jamial skrev:
Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:Der er studier, der tyder på at cannabinoider - specifikt dronabinol og nabilone, der allerede begge benyttes i behandling - kan afhjælpe og lindre de bivirkninger kemoterapi har.
Alle ved at marijuana lindrer og til tider forlænger syge menneskers liv. Der er ingen beviser for at det helbreder sygdomme men pointen med billedet er at noget som forårsager sygdomme er lovligt.
Jeg har aldrig hørt om at nogen er blevet syg eller døde af Cannabis.
.........................................................

Google lige Cannabis. Sæt dig nu ind i ting, før du skriver noget om det. Det er IKKE ufarligt, og det kan medføre blandt andet psykiske lidelser, psykoser, etc.

"Alle ved". Det er ikke videnskab.
Stadigvæk jeg har ikke hørt noget dårligt om Cannabis og jeg kender ikke nogen der er blevet syg af det.
For mig det er bare en plante som kan ryges så man har det godt :glad: Psykiske lidelser, psykoser my ass...
Det sker kun for folk som kan ikke finde ud af at ryge det og som sikkert ryger dårlig kvalitet.
Hvis i ikke ryger så bland jer uden om :razz:
Hvis du ikke vil høre modstridende faktuelle beviser så lad vær at læg op til debat ;-)
Rey Abi!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ulrich »

Damn. Med de gode og faktuelle argumenter har du lige sat dem alle på plads, Lopezzz. /s

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Omkring det: https://www.rollingstone.com/culture/li ... s-20120822

Edit: Jeg ryger det ikke selv og kan heller ikke fordrage det, men mener, at folk selv burde have lov til at bestemme, om de vil ryge det eller ej; altså man burde lovliggøre det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster