Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Ja, det er rigtig. Håb, kan man altid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis :glad:

Ej det er mere fordi jeg ser det som en nødvendighed. Især med hensyn til cl. Jeg tror vi kan klare os i ligaen men når vi bliver testet på højeste niveau så vil vi komme til kort hvis vi ikke har en bedre bænk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Jeg tror på ligaen. Med eller uden de tilføjelser. Det handler om at ofre, hvis du spørger mig. Skal man gå efter det hele, så skal man forstærke sig på alle de tre positioner.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Blaugrana92 »

Arthur er altså ikke kreativ centermidt. Hvis det er kreativitet på midten vi efterlyser, så er Arthur næppe svaret. Det er Luan, der har trukket dét læs for Gremio. Arthur er relativt defensivt orienteret. Han er en dygtig spilfordeler, men så ville jeg langt hellere se, om vi kunne komme tæt på Jorginho med de 50 mio. euro. Det er dog nok usandsynligt.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har set ham blive sammenlignet med alt fra ini til Xavi og så videre til Thiago. Spillere som jeg alle ser som kreative. Også selvom de til tider spiller dybt og måske ikke laver så mange assists.

Men ok jeg har ikke set ham. Og jeg kan da godt se på whoscored at han hovedsageligt har spillet den def midt. Det giver bare ikke den store mening at hente ham i stedet for Coutinho som der er snak om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Raman93 »

Blaugrana92 skrev:Arthur er altså ikke kreativ centermidt. Hvis det er kreativitet på midten vi efterlyser, så er Arthur næppe svaret. Det er Luan, der har trukket dét læs for Gremio. Arthur er relativt defensivt orienteret. Han er en dygtig spilfordeler, men så ville jeg langt hellere se, om vi kunne komme tæt på Jorginho med de 50 mio. euro. Det er dog nok usandsynligt.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Ja tænker også at hvis vi alligevel skal betale 50m, så prøv Jorginho. Synes det er for meget for Arthur. City fik Jesus som er angriber og spiller på landsholdet for 29

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Jeg har set ham blive sammenlignet med alt fra ini til Xavi og så videre til Thiago. Spillere som jeg alle ser som kreative. Også selvom de til tider spiller dybt og måske ikke laver så mange assists.

Men ok jeg har ikke set ham. Og jeg kan da godt se på whoscored at han hovedsageligt har spillet den def midt. Det giver bare ikke den store mening at hente ham i stedet for Coutinho som der er snak om.
Jeg har heller ikke set ham. Det er muligt at han har kompetencer til at spille markant anderledes end han gør for Grêmio, men jeg tillader mig virkelig at tvivle. Det ville være lidt mystisk, synes jeg. Jeg har svært ved at se ham tilføre mere kreativitet til midtbanen end Rakitic, Paulinho og Iniesta gør. Alle tre slår en del flere chanceskabende afleveringer end Arthur gør. Arthur virker omtrent ligeså kontrollerende i sin spillestil som Jorginho gør, og selv da har Jorginho faktisk også flere chanceskabende afleveringer i sit spil end Arthur har, i tillæg til at Jorginho taber bolden meget, meget mere sjældent og næsten erobrer ligeså mange bolde som Arthur gør.

Hvis vi snakker egentlig offensiv kreativitet - à la Iniesta for nogle sæsoner siden og i et vist omfang også i dag - kan jeg slet ikke se, hvorfor vi ikke får rettet op på vores fejl fra i sommers og rent faktisk sørger for at hente Seri. Han skaber ufatteligt meget til trods for at han sjældent taber bolden og at han har en succesrate på over 90% på sine afleveringer. Seri har gennemsnitligt 103 afleveringer per 90 minutters fodbold, og hver 40. afleveringer har været en chanceskabende aflevering i denne sæson. Til sammenligning er det hver 41. for Thiago, hver 43. for Goretzka, hver 55. for Rakitic, hver 56. for Iniesta, hver 76. for Paulinho, hver 82. for Jorginho, hver 83. for Verratti og hver 91. for Arthur.

Arthur er helt sikkert en spændende og talentfuld spiller, men taget hans rolle for Grêmio i betragtning, har jeg svært ved at se ham tilføre holdet noget som helst offensivt. Så vil jeg langt hellere gå efter Jorginho, der måske ikke skaber nævneværdigt mere, men til gengæld har bevist sig på højeste niveau i Europa, eller Seri, der rent faktisk er utroligt dygtig til at kreere gode muligheder, uden at sætte boldbesiddelsen totalt over styr.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor han bliver omtalt som en xavi, ini, thiago type når hans stats ikke rigtigt afspejler det. Nu har jeg som sagt ikke set ham andet end youtube men der virker han ekstremt bevægelig og rigtig god med bolden.

Men vi må se hvad han kan når han kommer til klubben. Det tror jeg nemlig han gør. Jeg kan ikke se De Laurentiis sælge sarris styrmand. Og seri kommer ikke til at ske efter det show der var i sommers.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Jeg har på det sidste tænkt på hvad årsagen er til at FCB ikke har succes i form af at hente spillere der overrasker positivt eller overperformer vanvittigt?
Bare tænk de sidste par år i andre klubber hvor følgende spillere ”eksploderer” i niveau:

Salah, Liverpool
Gabriel J, City
Dembele, Dortmund
Mbappe, Monaco
Kane, Tottenham
Lacazette, Arsenal
Eriksen, Tottenham

Listen er ikke fuldstændig gennemtænkt. Bare nogle af de navne der popper op. Der er flere at tage af. Udover årene hvor La Masia var vanvittig kan jeg simpelthen ikke, siden Messi, huske at have haft samme følelse med Barca?

Jeg er med på at Neymar, Suarez, Messi konstellationen efter sigende virkede afskrækkende for at tiltrække talenter. Men alligevel.. Hvorfor ser vi det så ikke på midtbanen eller i forsvaret? Ja, Umtiti har været god men udover ham?
Hvorfor tænker I at der ikke har været nogen der har haft held med at joine Barca og tvinge sig foran de etablerede spillere ved at udvise et vanvittigt niveau? Barca har jo nærmest fungeret omvendt ved at købe spillere fra den bedre halvdel hvorefter deres niveau er dalet støt (Rakitic, Turan, Paco, Suarez (var vildere i Liverpool), Song (var altså god i Arsenal), Fabregas (2. Gang)) osv.

Samtidig er Pedro, Alexis, Neymar, Rafinha og Alves alle smuttet til trods for at jeg til enhver tid ville lade dem starte inde i stedet for dem vi har på holdet i dag! Hvad tænker I egentligt her?

Savner den magi ved en ung spiller der kommer ind og sætter det hele på plads med sin ærgerrighed.

Det blev sgu langt og rodet, men det er lidt blandede emner jeg gerne vil høre jeres holdning til. Både jer der er meget uenige med undertegnet i kamptrådene men også de der er enige :lol:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Raman93 »

Vi var ude efter mange af dem, du nævner - Dembele, Mbappe, Jesus, Eriksen og Dybala.

I sommeren 2016 forsøgte vi med Dembele, men han tog til Dortmund. Eriksen spillede i Ajax, da Xavi-Iniesta var allerbedst. Dybal ville nok heller ikke sidde på bænken for at lade MSN spille, Jesus ligeså. Vi forsøgte også med Davinson Sanchez der tog til Ajax og blev solgt for 300m året efter.

Det har nok været en kombination af, at de unge ikke vil side på bænken for vores verdensklassespillere samt vi måske er lidt sløve i forhold til at overbevise dem.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kombination af stærke kæder der har virket afskrækkende (MSN, Ini-xavi) og trænere der ikke var glad for at bruge unge spillere (Lucho).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Men er det virkelig bare det? Er der simpelthen ikke nogle talenter derude med Balotelli selvtillid, der siger at de sgu nok skal komme foran i rækken? Eller er der er "ry" blandt spillere for urimelig behandling i Barca, hvor bestemte spillere spiller uanset hvad? Jeg synes de grunde I giver er gode, men det burde altså ikke være hele svaret.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Jesni »

Goaaal skrev:Men er det virkelig bare det? Er der simpelthen ikke nogle talenter derude med Balotelli selvtillid, der siger at de sgu nok skal komme foran i rækken? Eller er der er "ry" blandt spillere for urimelig behandling i Barca, hvor bestemte spillere spiller uanset hvad? Jeg synes de grunde I giver er gode, men det burde altså ikke være hele svaret.
Som et ungt talent ville jeg nok være varsom med at tage til Barcelona. Det er egentlig en kritik, jeg har skrevet mange gange, men her i klubben vægter det bare meget, hvis du kommer fra ungdomsakademiet. Så hvis det er 50/50 om spilletid La Masia og et ikke-La-Masia-talent, så bliver den lokale dreng 100% taget. Det vil jeg sige, i sammenhæng med hvad Piquenbauer skriver, være store dele af forklaringen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Goaaal skrev:Men er det virkelig bare det? Er der simpelthen ikke nogle talenter derude med Balotelli selvtillid, der siger at de sgu nok skal komme foran i rækken? Eller er der er "ry" blandt spillere for urimelig behandling i Barca, hvor bestemte spillere spiller uanset hvad? Jeg synes de grunde I giver er gode, men det burde altså ikke være hele svaret.
Tjo.

Altså Barca eller Real er det ultimative en spiller kan opnå. Det er de to største klubber, og ofte ser du også at mange af de indkøb de to foretager sig er spillere, der enten har en del erfaring og er i midt 20'erne og tæt på peak, eller du er et vanvidstalent i dine teenageår a la Messi, Mbappe eller Rooney, hvor du kan gavne ethvert hold i verden.

Se en som Ceballos lige nu. Det er jo ikke helt ultimativt for ham, at han stort set ikke spiller. Det er de tanker, der altid gør, at Real eller Barcelona sjældent bliver valgt af unge talenter, fordi de nok har indset, at konkurrencen eller mentaliteten er lige en tand for meget for dem i deres stadie af udvikling.

Sagen er den, at der er så meget pres i et hold som Barcelona, at rammerne er svære for et udefrakommende talent at komme til Barca og få nok minutter til at udvikle sig, som de skal. Denne mentalitet kan brække nakken på mange, unge spirende talenter, hvis de kommer til en klub, hvor der er så meget umenneskelig pres fra medierne, fansene og omgivelserne, at de hellere vil til andre klubber, hvor deres forretningsplan er baseret på at gøre brug af unge spillere (Roma, Dortmund, Ajax osv).
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 67 gæster