Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kawhi »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:Og så vil jeg i øvrigt gerne hoppe med på Visca El Barcas Mo Salah bandwagon og i forlængelse af det, undskylde for dengang jeg kaldte ham for en one trick pony à la Tello. :lol:

Han har godt nok udviklet sig helt utroligt meget de sidste tre år. Sadio Mané, der vel generelt bliver set som et enormt succesfuldt indkøb af Liverpool, har scoret ét mål mere for klubben end Salah har, selvom Mané har spillet over dobbelt så mange kampe.
Den hopper jeg med på! Hold nu op hvor har han været god!
Jeg er godt nok også overrasket over hvor godt han klarer sig! Da han spillede for Chelsea troede jeg allerhøjst at han kunne blive en fin indskifter.

Efter at have set ham for Roma i de to CL-opgør mod Real Madrid i 15/16-sæsonen gik det op for mig hvor hurtig og hvor uskarp han var foran mål :glad:
Da Liverpool så besluttede sig for at købe Salah i sommers drillede jeg min LFC-ven med at de havde købt "den nye Sterling" - jeg havde dog aldrig forudset at hverken Salah eller Sterling kunne blive så vigtige for Pool og City som de er nu :glad:

Jeg tror dog ikke på at de to spillere kan hæve deres niveau til at komme i startopstillingen for de bedste klubber i verden.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kawhi skrev:
Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:Og så vil jeg i øvrigt gerne hoppe med på Visca El Barcas Mo Salah bandwagon og i forlængelse af det, undskylde for dengang jeg kaldte ham for en one trick pony à la Tello. :lol:

Han har godt nok udviklet sig helt utroligt meget de sidste tre år. Sadio Mané, der vel generelt bliver set som et enormt succesfuldt indkøb af Liverpool, har scoret ét mål mere for klubben end Salah har, selvom Mané har spillet over dobbelt så mange kampe.
Den hopper jeg med på! Hold nu op hvor har han været god!
Jeg er godt nok også overrasket over hvor godt han klarer sig! Da han spillede for Chelsea troede jeg allerhøjst at han kunne blive en fin indskifter.

Efter at have set ham for Roma i de to CL-opgør mod Real Madrid i 15/16-sæsonen gik det op for mig hvor hurtig og hvor uskarp han var foran mål :glad:
Da Liverpool så besluttede sig for at købe Salah i sommers drillede jeg min LFC-ven med at de havde købt "den nye Sterling" - jeg havde dog aldrig forudset at hverken Salah eller Sterling kunne blive så vigtige for Pool og City som de er nu :glad:

Jeg tror dog ikke på at de to spillere kan hæve deres niveau til at komme i startopstillingen for de bedste klubber i verden.
Told you so!

Det var mig der bragte Salah på banen her på forum i tidernes morgen som en mulig forstærkning for et par år siden..

Blau skrev prompte - "Nej han er en one trick pony!"

Han er strålende!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Salah var retfærdigvis en one trick pony i tiden i Fiorentina. Han har lagt ufatteligt meget på sit spil siden, men det fortæller jo også lidt om ham som karakter, særligt det faktum at han ikke bare gav op, efter det ikke fungerede for ham i Chelsea.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Selvfølgelig er Rooney ikke komplet ubrugelig, men han er færdig i den forstand, at han ikke længere kan spille på et tilpas højt niveau til at retfærdiggøre en årsløn på ca. 70 mio. kr. samt en fast startplads på et nogenlunde habilt Premier League-hold. Der skal nok komme et par gode øjeblikke hist og pist, men hvis Everton vil andet end at overleve i ligaen, så er der behov for mere kvalitet end det som Rooney kan levere.

De første par måneder i Everton er reelt business as usual i forhold til de seneste par sæsoner: generel elendighed krydret med et par mål, som får Rooneys venner i pressen til at tro, at han stadig er en fin fodboldspiller, hvis han bare lige bruges på den helt rigtige måde og med de helt rigtige spillere omkring sig.
Jeg er enig med dig i, at Rooney slet, slet ikke er så vanvittige årsløn værd. Det synes jeg for så vidt heller ikke længere, at Luis Suárez er. For et top 10 hold i Premier League synes jeg dog absolut stadig, at han kan gå an som fast mand. Så gode spillere har de syvende, otte, niende bedste engelske mandskaber altså heller ikke, på samme måde som Sociedad, Espanyol eller Eibar ikke har så gode spillere, at en endnu mere afdanket Luis Suárez ikke ville kunne retfærdiggøres en plads i startopstillingen.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Og så vil jeg i øvrigt gerne hoppe med på Visca El Barcas Mo Salah bandwagon og i forlængelse af det, undskylde for dengang jeg kaldte ham for en one trick pony à la Tello. :lol:

Han har godt nok udviklet sig helt utroligt meget de sidste tre år. Sadio Mané, der vel generelt bliver set som et enormt succesfuldt indkøb af Liverpool, har scoret ét mål mere for klubben end Salah har, selvom Mané har spillet over dobbelt så mange kampe.
Din besættelse af mål og statistik er absurd.

Med den logik, så har Gerrard og Lampard været en bedre fodboldspiller end Iniesta, og Ramos var bedre end Maldini?

Mane er stadigvæk alfa omega for Liverpool. Salah er vanvittig, når de møder hold, som ikke parkerer sig mod Liverpool. Så du ham mod United f.eks.? Der var han helt anonym.

Men indrømmet, Salah gør det langt bedre, end jeg havde troet, men hvis han først formår at være farlig mod stramme organisationer, i de små rum og ikke kun lever af sin hurtighed, så er han en potentiel world beater. Hans fodbold IQ er ikke det allerhøjeste, og tog du hans fart fra ham, ville han være en ekstrem ordinær spiller.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg ved ikke hvad “fodbold IQ” er, men Salah ser huller og timer sine løb sindssygt godt. Han er også en kølig afslutter. Det er alt sammen noget som foregår lige så meget i hans hjerne som i hans lægmuskler.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Hvis så mange spillere ikke havde "fodbold IQ", så havde de ikke spillet som professionelle. Det ord har lige pludseligt fået en speciel betydning, som gør, at man bare kan afskrive de spillere, man ikke lige finder spændende. Der er så mange facetter i fodbold, at man er nødt til at kigge på dem alle sammen, før man danner sig et billede af de forskellige spillere, så selvfølgelig har de alle sammen "fodbold IQ". "Fodbold IQ" handler ikke kun om at have en god teknik(være driblestærk) og havde et godt overblik(være stærk pasningsmæssigt).
Senest rettet af Kubala fre dec 01, 2017 2:31 pm, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt har Salah været deres nøglespiller indtil videre i denne sæson, en meget afgørende spiller for dem.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:Og så vil jeg i øvrigt gerne hoppe med på Visca El Barcas Mo Salah bandwagon og i forlængelse af det, undskylde for dengang jeg kaldte ham for en one trick pony à la Tello. :lol:

Han har godt nok udviklet sig helt utroligt meget de sidste tre år. Sadio Mané, der vel generelt bliver set som et enormt succesfuldt indkøb af Liverpool, har scoret ét mål mere for klubben end Salah har, selvom Mané har spillet over dobbelt så mange kampe.
Din besættelse af mål og statistik er absurd.

Med den logik, så har Gerrard og Lampard været en bedre fodboldspiller end Iniesta, og Ramos var bedre end Maldini?

Mane er stadigvæk alfa omega for Liverpool. Salah er vanvittig, når de møder hold, som ikke parkerer sig mod Liverpool. Så du ham mod United f.eks.? Der var han helt anonym.

Men indrømmet, Salah gør det langt bedre, end jeg havde troet, men hvis han først formår at være farlig mod stramme organisationer, i de små rum og ikke kun lever af sin hurtighed, så er han en potentiel world beater. Hans fodbold IQ er ikke det allerhøjeste, og tog du hans fart fra ham, ville han være en ekstrem ordinær spiller.
På hvilken måde er jeg besat af mål og statistik? Vil du påstå noget som helst andet, end at 18 mål i 21 kampe er vanvittigt flot?

For angribere er mål en ret væsentlig del af deres spil. Det er heller ikke helt uvæsentligt for midtbanespillere, men det er ikke helt så udslagsgivende, for de har utroligt mange andre arbejdsopgaver, herunder også direkte defensive opgaver. Det samme gør sig åbenlyst gældende for forsvarsspillere, men der er da ingen tvivl om, at evnen til at score er en enormt stor bonus. Sergio Ramos sørgede for, at Real Madrid endelig vandt sin 10. Champions League title med sin sene udligning mod Atlético. Men, ja. For angribere er mål sådan set ret væsentligt. Du vinder kun en fodboldkamp, hvis du kan score mål. Det har primært været Salah, der har stået for det hos Liverpool i denne sæson.

Der er ingen skam i, ikke at stråle mod et defensivt orienteret Mourinho-mandskab. Selv Messi har oplevet at være i den båd. Salah gjorde det dog ikke helt dårligt, og var klart en af Liverpools farligere spillere.

Salah lever netop ikke kun af sin hurtighed længere. Det gjorde han helt åbenlyst i tiden i Fiorentina og i starten i Roma, men det er helt tydeligt, at han har lagt utroligt mange facetter til sit spil.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Du og jeg er ikke de eneste, der mener det Blau. Der er faktisk en bred enighed om at Salah er saesonens koeb i England.Det er jo klart, med den betydning han har haft for Liverpool spil. Så sent som i midtugen, var han alfa omega. Det koerte ikke for Liverpool, Stoke pressede på og Liverpool var paa haelene. Klopp sendte Salah på banen, og derfra gik det kun en vej.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Raman93 »

Imodsætning til Neymar og Mbappe blev Salah også købt for en fin pris, 42m. Lad os se om han kan opretholde det her niveau over en længere periode. Lige nu er han dog fantastisk.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Hvad er der galt med Jesse Lingaard ffs.. Jeg er glad for vi ikke har sådan en på vores hold, med sådan nogle jubelscener.. Det er dog altid sjovt, at se Arsenal få bank.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Hvad er der galt med Jesse Lingaard ffs.. Jeg er glad for vi ikke har sådan en på vores hold, med sådan nogle jubelscener.. Det er dog altid sjovt, at se Arsenal få bank.
Kan man seriøst få sit pis i kog over jubelscener? Fodbold er følelser. Vil du hellere bare have en simpel Alan Shearer-jubelscene med en hånd i vejret?

Du lyder som de der bitre engelske fans, der ikke kan lide Pogba, Lingards jubelscener. Fodbold er sgu da følelser. Langt bedre det end f.eks. at se en som Martial, når han scorer, der knapt nok kan udtrykke en følelse.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Jeg tror aldrig, jeg har set en så ringe fodboldspiller som Chris Smalling. Hans boldomgang er noget af det ringeste, jeg har set. Han er dog en temmelig dygtig forsvarsspiller, men ufattelig dårlig fodboldspiller. Vitterlig akavet på en bold og mangler en del motorik..

Han er så kejtet at se på.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster