26/11 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Det virkede da meget godt for pep i city?
Ja, og i Bayern og i Barcelona. Du er mig bekendt blandt dem, der gang på gang på gang på gang påpeger, at vi for guds skyld ikke må bruge Pep som nogen standard?

Jeg synes, at det er helt ufatteligt naivt, at tro at Valverde spiller kedeligt, forudsigeligt og defensivt fodbold - hvilket han i øvrigt også gjorde som Athletic-træner - fordi han ikke har dygtige offensive spillere til rådighed, og at han vil ændre sin stil, i det sekund vi får Dembélé tilbage, og et eller to idiotisk dyre indkøb kommer til. Det her er Valverdes fodboldbrand. Pragmatisk; 4-4-2; solid defensiv over en sprudlende offensiv; 1-0 bedre end 5-2; 1 point på "svære" udebaner som acceptabelt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Lidt spøjst at man så kan citere dig for det her:
Det er jo ganske enkelt en uholdbar løsning, den de har på midtbanen. Det regner jeg med at Pep kommer til at ændre på ret hurtigt. Han bringer med garanti en decideret defensiv midtbanespiller ind, for ellers kommer de ikke til at dominere kampene som Pep vil have det.
af Blaugrana92
tirs dec 22, 2015 1:03 am
Jeg tænker, at du anser Pep for at være i toppen af kvalitet på mangersiden?.. Men han kunne også godt bruge forstærkninger på det Cityhold han overtog... eller skulle han med coachning have bragt guldet hjem?..

Jeg synes det er fint vi er uenige. Jeg synes bare, at det er svært at finde argumenter i din holdning, da det er så simplificeret.
Hvorfor? Jeg har aldrig nogensinde påstået, at vi ikke kan bruge forstærkninger. Jeg har aldrig nogensinde påstået, at vi har nogen fantastisk trup. Hvad jeg til gengæld hårdnakket påstår, er at vi kan spille markant mere offensivt betonet fodbold, end vi gør for tiden; også med den trup vi på nuværende tidspunkt har til rådighed. Der er subtop klubber i Serie A, der spiller mere underholdende end vi gør.

I øvrigt tog jeg jo fejl. City dominerede rent faktisk sine kamp i Peps første sæson, også selvom han ikke ændrede voldsomt meget på midtbanen.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Blaugrana92 skrev:Ja ja, den eneste løsning er at brænde 200 millioner euro af til januar. Så skal vi nok begynde at sprudle igen. Seriøst, vi er blevet til hvad Real Madrid var for 8-9 år siden.


Vi har også fået vores egen Capello.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

whidgee skrev:
Piquénbauer skrev:Hele den her diskussion er desuden fuldstændig åndssvag da vi ikke kommer nogle steder. Vi kan have den efter hver eneste kamp men så længe truppen er som den er så bliver vi aldrig enige.
Du har ret. Jeg tror bare at flere, inklusiv mig selv, bliver irriterede når de samme få brugere skriver de samme negative ting efter hver kamp. Jeg ville helt sikkert kunne forstå det hvis vi tabte og lå nummer 5. Men indtil da bør man da lade tvivlen komme holdet og Valverde til gode, når nu vi resultatmæssigt er på toppen. Så er jeg mere tl at støtte holdet og så gøre en status når sæsonen er slut. Men så længe resultaterne er der bør man lige have lidt tålmodighed
Jeg kan virkelig godt forstå at man kan have det sådan, som du har det, men så forstår jeg ikke at du eksempelvis har behov for at stikke til "pessimisterne" (i øvrigt ret nedværdigende at degradere kritikken til bare at være pessimisme) i denne kamptråd, inden den overhovedet er kommet fra land. Det er altså heller ikke ligefrem befordrende for en konstruktiv tone i debatten. Der kommer ondt blod mellem en del brugere herinde og det resulterer lynhurtigt i hårdknuder.
Som sagt er jeg helt enig i det kan være noget dystre anmeldelser, Valverde og holdet får, men husk nuancerne. Det er vigtigt over hele pladen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det virker for mig ufatteligt naivt at tro at vi kan spille offensivt med de spillere vi har. Så er vi kommet så langt. Og du har desuden ikke fattet pointen med det flere skriver herinde. Vi siger ikke at Valverde nødvendigvis vil ændre spillestil - vi siger at undskyldningen for at spille som vi gør nu vil forsvinde. Vi vil ikke længere acceptere det spil vi ser nu når vores offensive spillere hedder dembele, suarez, Messi og X fremfor dens, dølle, gomes, Paulinho og hvad vi ellers har spillet med. Men lige nu accepterer vi det og håber det ændre sig.

Omkring pep så var det nu mere for at påpege at selv ikke verdens bedste træner kan udrette mirakler med det denne har. Nogle gange bliver man nødt til at købe sig til de spillere man mangler. Og sådan er det egentlig for sådan ca alle klubber i verden hvorfor du ligeså godt kan droppe det der "uh vi er det nye real" fordi vi køber et par spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og når nu alt er sagt.. så hvis vi fokuserer på netop denne kamp, udebane mod Valencia.. Så kan jeg personligt huske meget værre kampe der - med Pep også - hvor vi absolut INGEN kontrol havde over kampen.. flere kampe endda.. og det var i Xavi-Iniesta-Messis golden era.

Her er lidt til hukommelsen fra forskellige perioder og forskellige trænere - Valencia-FCB

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]
Senest rettet af SpillerSomMESSI man nov 27, 2017 12:56 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep... Det er for mig virkelig en positiv udvikling vi har set over de sidste kampe hvor vi er begyndt at have meget mere kontrol. Der skal bare findes en balance så det ikke kun bliver bold rotation men også lidt mere satsede afleveringer så vi kommer frem til lidt mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Ja og det virker for mig ufatteligt naivt at tro at vi kan spille offensivt med de spillere vi har. Så er vi kommet så langt. Og du har desuden ikke fattet pointen med det flere skriver herinde. Vi siger ikke at Valverde nødvendigvis vil ændre spillestil - vi siger at undskyldningen for at spille som vi gør nu vil forsvinde. Vi vil ikke længere acceptere det spil vi ser nu når vores offensive spillere hedder dembele, suarez, Messi og X fremfor dens, dølle, gomes, Paulinho og hvad vi ellers har spillet med. Men lige nu accepterer vi det og håber det ændre sig.

Omkring pep så var det nu mere for at påpege at selv ikke verdens bedste træner kan udrette mirakler med det denne har. Nogle gange bliver man nødt til at købe sig til de spillere man mangler. Og sådan er det egentlig for sådan ca alle klubber i verden hvorfor du ligeså godt kan droppe det der "uh vi er det nye real" fordi vi køber et par spillere.
Det er fair. Jeg skriver det ned, så jeg kan vride armen om på jer, når vi har Dembélé er tilbage og vi har købt ind for 200 millioner, og Valverde stadig ikke formår at spille offensivt fodbold. For det er nemlig ikke noget vrøvl, at sige at Athletic spillede defensivt orienteret, relativt forudsigeligt fodbold i Valverdes tid i klubben. Der var kun ét parameter, hvor Athletic konsistent klarede sig godt over de fire sæsoner, og det var lige netop på defensiven. De var et af de hold der tillod færrest skud imod sig - syvende færrest, tredje færrest, tredje færrest og næstfærrest. De scorede en stor procentdel af sine mål på dødbolde (37% af deres mål i de fire sæsoner kom på dødbolde eller straffespark) og kun lidt over halvdelen af deres mål blev scoret i åbent spil.

At Athletic spillede et par kampe mod os i Supercopa'en, hvor de var ekstremt aggressive i presspillet, betyder altså ikke, at det var deres spillestil gennem fire år under Valverde. Athletic var ikke et af de hold, der havde mindst boldbesiddelse. Det var heller ikke et af de hold, der havde færrest afslutninger på mål, og de scorede da i snit 55 mål per sæson, med en gennemsnitlig pointhøst på lidt over de 60 point. Men uanset hvordan man vender og drejer det, så var Valverdes Athletic altså et hold, der fortrinsvis handlede om at holde modstanderne fra chancer, og på at tryne modstanderne på dødboldene - og egntlig også bare generelt - med fysisk overlegenhed.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du vrider bare løs ;-)

Og du har sikkert ret om det du skriver med ath. Jeg synes stadig de spillede noget fint bold men organisationen var vigtig. Det var også noget af det jeg mener Sid Lowe påpegede da vi hentede Valverde. Nemlig at han er god til at organisere hold. Og det mener jeg som sådan ikke er negativt. Vi har haft brug for det efter Lucho.

Men altså i det store hele er denne diskussion blevet kørt for langt ud. Vi er alle enige om at vi ikke er gode nok offensivt. Jeg ved også at du ikke mener at vores nuværende spillere er gode nok til at vi kan spille super offensivt omend vi kunne satse en smule mere hvilket jeg til tider er enig i.

Det jeg savner hos jer "pessimister" er at i bare engang imellem roser noget af det Valverde faktisk har gjort. For selvom man ikke er fan af det så må du simplethen indrømme at vi er blevet bedre defensivt. Og at vi faktisk er begyndt at kontrollere igen fra midten. Vi har imo fået skabt en base hvorpå en offensiv kan bygges. Men hvis det ikke sker så skal Valverde selvfølgelig have tæsk. Og smides på porten hvis det ikke kommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Det er en rigtig og vigtig diskussion, som vi har gang i. Jeg er selv splittet i forhold til Valverde.

På pludssiden:
Vi har fået styr på defensiven.
Vi fører La Liga og er stensikkert videre i CL (når dagen er omme bliver Valverde målt på titler/sejre)

Mindre godt:
Vi spiller forudsigeligt og mangler kreativitet
Vi spiller ikke det underholdende fodbold, som vi normalt forbinder med Barca
Alt for meget afhænger af Messi

Så kan man altid diskutere, om den manglende underholdning skyldes fraværet af N, og reelt også S, eller om det skyldes, at Valverde ikke får nok ud af vores spillere. Den er svær...

Off topic: Skal vi ikke tale pænt til hinanden? Det her med at skrive ‘vrøvl’, og det der er værre, om andres synspunkter fremmer ikke ligefrem debatten. Lad os stramme hjelmen; ellers kan vi lige så godt søge over på bold.dk, for der vil ‘vrøvl’ være i den pæne ende af skalaen.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Hvornår er Sergi klar igen? Han skal simpelthen spille i stedet for Rakitic fra nu af.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Xavi6Smede skrev: ...
Sjovt nok er en stor del af os "pessimister" os dem, der er i sommers påstå, at truppen ikke var god nok. Og dem der nu mener Valverde får det maksimale ud af truppens manglende materiale, var dem der mente, at vores trup minimum var ligeså god som de bedste :grin:

Jeg vil dog mene, at når man har en angriber, der har været med i 98(!) mål de sidste to La Liga sæsoner, historiens bedste, samt en masse fine offensive spillere, så kan man godt tillade sig at forvente væsentligt mere. Men Valverde er selvfølgelig en presset mand, og så længe han nuværende taktik giver så gode resultater, så kan jeg trods alt godt forstå, at han ikke ændrer den. Så indtil videre lader min ellers store tvivl komme ham til gode.
Det her rammer i min verden hovedet på sømmet! Det ret komisk at synet på truppen er skiftet nærmest 180 grader mellem de to "grupperinger" her på siden, siden i sommers :lol:

Bottom line er vel: Ingen er tilfredse med spillet offensivt, men er glade for resultaterne. Nogle er så mere villige til at indgå kompromiser med spillet end andre. Jeg tror jeg lander et sted i midten, hvor jeg selvsagt er glade for resultaterne, men som mange andre også savner glæden ved at se Barca spille. Jeg går ikke længere og glæder mig hele dagen til at se holdet spille, ganske enkelt fordi vi spiller for røvsygt pt. Omvendt syntes jeg også man skal anerkende det arbejde Valverde har gjort med vores defensiv. Vi er betragteligt stærkere bagved end vi har været længe. Hvis, og kun hvis, Valverde er i stand til at sætte offensiven mere i scene længere henne på sæsonen kan det gå hen og blive stort, men jeg har desværre mine bange anelser for om det kommer til at ske... Men indtil nu må vi sætte pris på de point der trods alt kommer på kontoen, og så håbe at magien indfinder sig henover sæsonen. Ellers er jeg også tilhænger af at vi, "desværre", skal finde en mere offensivt orienteret træner.
Rey Abi!

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Wennerberg »

Husk nu tonen, allesammen. Jeg ved godt, at der er delte meninger om, hvordan vi spiller, om Valverde, om spillerne og om ledelsen, men prøv nu at respektere hinanden. Skriv pænt og respekter andres meninger. Adskillige brugere (fra begge lejre) er gået over stregen i denne kamptråd og tendensen har været der i de seneste kampe også. Så hermed en løftet pegefinger til jer alle. Vi gider ikke se den dårlige stemning og aggressive tone i alle kamptrådene. Alle kamptråde skal ikke ende ud i de samme personlige og hårde diskussioner.

Nu skimmede jeg lige denne kamptråd og nedenstående måde at skrive på hjælper ikke til den gode tone. (jeg har skimmet hurtigt, så måske har jeg overset noget)
Hold da op en sørgelig kommentar
Tag dig dog sammen
Hold kææææft der bliver skrevet meget lort herinde af falske Barca-fans!
Vrøvl
Det er desuden noget vrøvl at påstå ...
Det bliver lukket meget unuanceret lort ud herinde her til aften.
Det er simpelthen pinligt at se dig forsøge at tale de spillere op som du har svinet gang på gang.
Ok det der var vroevl! Stop med at vroevle. Tak.
Undskyld, hvad fanden er det lige du siger?
Se, det er en stor omgang "vrøvl"
Det burde være logik for de fleste.
Det er da totalt volapyk?
Det er altså noget vrøvl.
Hold nu kæft.
Flere af tingene kunne lige se godt udløse en udelukkelse. Bølgerne er dog gået højt mellem en del af jer, så nu bliver det en kollektiv advarsel og så håber jeg, at i vil tænke over det til de kommende kamptråde.
Wennerberg
Forum Admin

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Wennerberg skrev:Husk nu tonen, allesammen. Jeg ved godt, at der er delte meninger om, hvordan vi spiller, om Valverde, om spillerne og om ledelsen, men prøv nu at respektere hinanden. Skriv pænt og respekter andres meninger. Adskillige brugere (fra begge lejre) er gået over stregen i denne kamptråd og tendensen har været der i de seneste kampe også. Så hermed en løftet pegefinger til jer alle. Vi gider ikke se den dårlige stemning og aggressive tone i alle kamptrådene. Alle kamptråde skal ikke ende ud i de samme personlige og hårde diskussioner.

Nu skimmede jeg lige denne kamptråd og nedenstående måde at skrive på hjælper ikke til den gode tone. (jeg har skimmet hurtigt, så måske har jeg overset noget)
Hold da op en sørgelig kommentar
Tag dig dog sammen
Hold kææææft der bliver skrevet meget lort herinde af falske Barca-fans!
Vrøvl
Det er desuden noget vrøvl at påstå ...
Det bliver lukket meget unuanceret lort ud herinde her til aften.
Det er simpelthen pinligt at se dig forsøge at tale de spillere op som du har svinet gang på gang.
Ok det der var vroevl! Stop med at vroevle. Tak.
Undskyld, hvad fanden er det lige du siger?
Se, det er en stor omgang "vrøvl"
Det burde være logik for de fleste.
Det er da totalt volapyk?
Det er altså noget vrøvl.
Hold nu kæft.
Flere af tingene kunne lige se godt udløse en udelukkelse. Bølgerne er dog gået højt mellem en del af jer, så nu bliver det en kollektiv advarsel og så håber jeg, at i vil tænke over det til de kommende kamptråde.
Tak, Wennerberg. Jeg har ved flere lejligheder ytret det samme - også i denne tråd. Jeg har fravalgt bold.dk netop fordi jeg ikke bryder mig om tonen, som dog også til tider er helt horribel; så galt synes jeg slet ikke, at det er her. Der skal være plads til uenighed og til at lave lidt sjov med hinanden, som da fx en bruger skrev “vrøvl :-)” til mit indlæg, da jeg gjorde opmærksom på, at vi ikke taler pænt til hinanden. Det er uenigheden, der skaber dynamik, så den skal der være plads til, uden at vi bliver beskyldt for at vrøvle etc., når vi er uenige. Det var bare det, hej alle sammen...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Jeg tror den dårlige tone skyldes mit fravær fra tråden :cool: :razz: :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster