26/11 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi sejlede fandeme ikke defensivt. Vi blev nødt til at give dem plads efter de kom foran da vi skulle frem på banen.

Det er det her jeg har et problem med. Valverede får ikke andet end bank. Han må bare ikke roses. Men det han har lavet med vores defensiv er så fucking imponerende. Det er helt latterligt så meget bedre vi står på banen og så meget mere kontrol vi har. Under lucho hørte vi gang på gang på manglende kontrol osv. Det har Valverde fået tilbage og mod Juve og valencia ude holdte vi dem fra store chancer. Og vi gjorde det i bedste Barca-stil med bolden for fødderne.

Det eneste der mangler er offensiven som forhåbentlig kommer på plads med bedre spillere og en balance der gør at vi tager lidt flere chancer uden at miste "formen". Hvis den ikke gør så vil der komme meget mere kritik af Valverde herinde. Men indtil det så er det faktisk ok at rose en træner for det positive denne gør. Og Valverde har gjort rigtig meget godt for holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

abx skrev:De stod da ikke særligt dybt? Specielt sammenlignet med de andre modstandere? Så ville han aldrig passe ind. Jeg mener netop han havde god plads pga Valencias høje pres og aktive backs
Blaugrana92 skrev:
abx skrev:Du er nødt til at være konkret. Hvordan skal systemet og mekanismerne have tilpasset sig i dag for at Dølle ikke lavede gentagne forkerte beslutninger ? Hvordan kan en formation og “mekanismer” forhindre ham i at lave de fejl, forkerte beslutninger , dårlige afleveringer og dårlig driblinger ?
Først er Valverde nødt til at forstå, hvilken slags fodboldspiller Deulofeu er og i hvilke fodboldmæssige situationer han trives. Det er jo fuldkommen åbenlyst, at han ikke fungerer overfor et dybt forsvarende hold, hvor han har masser af tid på bolden og ingen vertikal plads. Deulofeu trives i de åbne rum, når han kommer op i fart og kan spille vertikalt.

Det kunne han ikke i dag. Så er den simple løsning, at lade være med at skifte ham ind. Paco er målfarlig og fylder mere rent fysisk. Han er, uden nogen som helst tvivl (ikke engang bare en my), et langt bedre alternativ i en kamp som denne. At indskifte Deulofeu er dog et af de mindre kritikpunkter af Valverde.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Fuldstændig enig. Dølle havde fine forudsætninger for at komme frem til mere i dag. Ok plads og ofte isoleret med backen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
batistuta
Indlæg: 180
Tilmeldt: fre maj 05, 2017 6:09 pm
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af batistuta »

Det bliver lukket meget unuanceret lort ud herinde her til aften.

Hvordan kan folk lukke øjnene for den åbenlyse årsag til vores offensive problemer i denne sæson?

1. Vi mistede vores 2. vigtigste spiller (Neymar), og erstatningen (Dembele) blev uheldigt langtidsskadet i begyndelsen af sæsonen.

2. Vores 3. vigtigste spiller (Luis Suarez) spiller så dårligt i øjeblikket, at han er en decideret hæmsko for holdet, og vi har ikke nogle alternativer til ham. Forestil jer en Suarez i topform i samtlige af de kampe han har deltaget i - så havde vores offensiv set meget anderledes ud. Desværre er det som med mange andre store stjerner, der går længe inden erkendelsen rammer, og klubben vil håbe på at formen vender tilbage så længe de kan.

Så med andre ord, har vi mistet 2 ud af 3 af vores vigtigste offensivspillere, og vi har ikke hentet erstatninger for dem. MSN er kun M nu - det er klart at vores offensiv mangler, for det gør den jo faktisk, den er næsten væk!

I det lys har Valverdes indsats fandme været godkendt! Jeg forstår ikke beslutningen om at lade Andre Gomes spille på kanten, og den manglende spilletid til Denis Suarez (som alternativ til Iniesta) og Sergi Roberto (i stedet for Rakitic). Men hvis man ser tingene i det hele perspektiv, så er han tilgivet.

Der skal findes to kvalitets angribere så hurtigt som muligt - det er løsningen!
Barca fan siden 1986.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Der skal findes to kvalitets angribere så hurtigt som muligt - det er løsningen!
Eller bare have nosser til at prøve Paco af i stedet for Suarez til at starte med.

Når Dembele bliver klar, frygter jeg også, at der kommer til at gå lang tid, før vi ser gevinsten af de mange penge.

Hvor ville Neymar have været rar at have i aftes!

Jeg synes folk er hårde ved Semedo. Rakitic lod ALT for tit Semedo i stikken med sine sløje tilbageløb og backup bagved. Især ved målet.Billede

Suarez lå inden kampen i går nr. 3 på offside listen, men rykkede tilbage på en flot 1. plads med de 6 offsides i aftes! :eek: :lol:

Stor ros til Vermaelen. Sikke et niveau. Mon ikke han skal spille noget mere.

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Vermaelen ville være bedre på midten end Rakitic.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Det slog mig lige at dommeren er den samme som lod Villarreal spille med 2 målmænd i Januar måned. Det kostede også 2 point. Med fare for at bitterheden slører for rationaliten, så er det jo absurd at en dommer der tilsyneladende har en anden agenda kan få lov til at blive ved med at dømme Barca kampe.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Stats på kampen:

Val ----------------------- FCB

31% Boldbesiddelse 69%
8 Målforsøg 12
1 Skud på mål 8
5 Skud forbi mål 2
2 Blokerede skud 2
19 Frispark 15
3 Hjørnespark 9
3 Offside 8
7 Målredninger 0
12 Forseelse 11
4 Gule kort 0


De havde 1 skud indenfor målrammen og fik 1 mål. Ter Stegen havde 0 målredninger.
Vi har 8 skud indenfor rammen hvoraf der skulle have været 2 mål. Valencia havde 7 målredninger.
Vi spillede mod nr 2 i ligaen der har scoret ligeså mange mål som os stort set i ligaen...

Der var perioder i 2. halvleg hvor de var gode, men overall, synes jeg Barca spillede en rigtig god kamp med kontrol og endda lidt tiki-taka i 1. halvleg især.


Det er dog helt tragisk at vi ikke fik den fortjente sejr når vi nu scorede 2 mål!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Faktum er bare at ingen trænere siden pep er gode nok. Om det så var Tito, Tata, lucho eller nu Valverde så er de ikke gode nok. "Vi har ikke nok kontrol, vi har for meget kontrol og ingen kreativitet, vi er for afhængige af Messi/msn, der kommer intet fra midten/backerne/kanterne, hvorfor spiller den nye darling (thiago, rafinha, Roberto, dølle, grimaldo, bartra, denis) ikke, vi er ikke gode nok defensivt, vi er ikke gode nok offensivt, det er ikke MIT Barca" og jeg kunne blive ved. Det er bare aldrig godt nok.

"Vi skulle have ansat poch, sarri, klopp (da han var i dortmund), de boer (da han var i ajax), martinez (da han var i Everton), men vi fik den middelmådige valverde. Men det er så der jeg spørger: Hvorfor er det Valverde gjorde med ath ikke nær så imponerende som det vi f.eks. ser fra poch hos spurs? Han tog et ath hold som ikke må have andet en baskiske spillere og førte dem i cl, i Copa finalen og vandt den første pokal til dem i 30 år med supercuppen. Udover det spillede de europæisk i flere sæsoner under ham. Og så er der selvfølgelig Espanyol som han førte i Uefa cup finalen og Olympiakos som han vandt ligaen med i flere sæsoner.

Og nej jeg siger ikke at man ikke må være kritisk eller for den sags skyld at jeg ikke selv har brokket mig. For det har jeg. Men efter at lucho tvangs fodrede mig med alt det pis jeg havde sagt om ham efter dennes første halv sæson er det ligesom gået op for mig at de skal have tid. Og jeg gentager - der er intet galt i at være kritisk. Men når man ikke kan rose dem for det de gør godt (det har der været en del af under Valverde) og i stedet kun holder dem oppe mod urealistiske krav så bliver det usagligt. Og ja jeg mener det er usagligt at kræve at vi spiller offensiv fodbold med den nuværende trup. Vi mistede ney, dembele er skadet og resten hedder gomes, denis, dølle, paco og roberto. Det er spillere der tilsammen har 3 gode sæsoner og for flere af dem er et par sæsoner siden at de leverede bare nogenlunde.

Valverde har taget den svageste trup vi har haft i flere år (vi havde et kollektivt sammenbrud herinde i sommers over hvor skidt den var) og her i slut nov har vi ikke tabt en kamp. Vi er klart 1'er i ligaen, klart videre i cl, godt på vej cdr og truppen virker til at være godt tilfreds og villige til at kæmpe. Og vi udvikler os - midten fylder mere og vi har fået kontrollen tilbage. Det eneste der mangler er det offensive og med det fundament der er blevet skabt indtil videre så kan jeg ikke se hvorfor den ikke også skulle kunne blive bedre. Vi har i hvert fald fået en organisation på plads der tillader os tage lidt flere chancer med bolden for fødderne.

Det er virkelig ikke så skidt som man skulle tro når man læser herinde i disse skide kamptråde hvor alt er for ringe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

abx skrev:De stod da ikke særligt dybt? Specielt sammenlignet med de andre modstandere? Så ville han aldrig passe ind. Jeg mener netop han havde god plads pga Valencias høje pres og aktive backs
Nej, Valencia stod rigtig dybt i perioden, hvor Deulofeu blev skiftet ind. Valencia gik ikke i højt pres, da de var foran. Det ville også have været selvmord. Vi skabte markant mere i de perioder, hvor Valencia var aggressive og skubbede frem, end i perioden hvor vi var bagud. Der stor de nævneværdigt dybere og forsvarede en hel del uden bold, som oftest meget, meget afventende.

De pressede kun rigtigt Messi på bolden i den periode. De andre spillere fik som regel lov til at stå og gå med bolden. Det var tydeligvis et kæmpe problem for Deulofeu, der ikke er god til at træffe beslutninger når han har lang tid til det. Det er sikkert en konsekvens af, at hans spil er mere naturligt og instinktivt anlagt, end det er baseret på taktisk indsigt og fodboldintelligrns.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så kan vi jo aldrig bruge dølle? 9 ud af 10 hold vi møder står dybt.

Dølle var elendig i går. Han kunne ikke ramme en mand 1 meter fra ham og han tog stort set ikke andet end dårlige beslutninger. Og når man ser på dennes karriere indtil videre så er det pånær et par korte perioder normen for ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Nej, vi kan/skal aldrig bruge Dølle :lol:

Jeg kan ikke begribe, at en klub som vores, skal have det "våben" oppe foran. Det må være årets ringeste indhop, vi så i går. Han spiller med hovedet under armen - og får Tello (som mindede om ham) til at stråle.

Han kan vel arbejde på det mentale i overmorgen mod Murcia.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe jeg skammer mig i hvert fald over at jeg i sommers påstod at vi kunne klare os med vores trup. Det går bare ikke med dem vi har pt. Det kan være de kan spille en mindre rolle som breddespillere men vi kan ikke bygge noget op om dem eller regne med dem når det gælder.

Vi skal have kvalitet ind og det kan kun gå for langsomt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja ja, den eneste løsning er at brænde 200 millioner euro af til januar. Så skal vi nok begynde at sprudle igen. Seriøst, vi er blevet til hvad Real Madrid var for 8-9 år siden.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det virkede da meget godt for pep i city?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14955
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1114 gange
Kontakt:

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Klassemål

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster