26/11 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Jeg spørgen igen, Blau. Hvad fanden vil du have Valverde skal gøre? Han har 1 dygtig offensiv spiller i Messi, og ellers intet at skyde med. Bænken er skrald.
Jeg tror ikke Deulofeu er en dårligere fodboldspiller end Goncalo Guedes. Forskellen er bare den, at Marcelino har skabt et system, der spiller på truppens og de enkelte spilleres styrker, både de defensive og de offensive. Det har Valverde overhovedet ikke gjort. Han har levet på Messi lige siden sæsonens begyndelse. Messi og en røvfuld rodemål eller selvmål. I dag var det samme tilfældet.

Det er simpelthen løgn, at vi ikke har noget som helst at skyde med offensivt. Det er kun et spørgsmål om systemet og mekanismerne. Dygtige trænere skaber gode rammer og forudsætninger for at spillerne kan præstere. Det formår Valverde ikke.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Glæder mig til at Rakitic og Suarez starter i næste runde, og de 20+ efter dem. Håber snart Valverde træder til og smider dem på bænken.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Mmtjaaa. Jeg var virkelig tilfreds efter første halvleg, hvor jeg synes vi spillede super flot. I anden halvleg var Valencia bedst så 1-1 er meget fair. Fint resultat mod et af de stærkeste hold i ligaen. Og jeg synes vi viste nogle gode takter i dag.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Fin kamp fra vores side. Valencia har også aeren af, at kampen blev så fantastisk.

Semedo og Umtiti var skyld i det mål. Semedo forsvarer slet ikke i situationen, og så proever Umtiti at finte Gaya :? :? :? Hvad havde han gang i? Derudover var Umtiti meget heldig, at dommeren overså det straffe han lavede mod Guedes.

Og så til Suarez, det er naesten en falliterklaering, at han er garanteret en startplads i Barca. Han skal ikke spille, med den mangel på form, som han viser gang på gang.

Derudover håber jeg at Valverde toer satse lidt mere, og giver Denis chancen på midten. Han kan efter min mening blive en af de helt store spillere i fodbolden, hvis bare traeneren viser ham tillid. Han har alle de kvaliteter, der skal til. Han har teknik, taktisk forstaaelse, loebevillighed, vision i spillet, spil i de små rum og de små driblinger. Hvorfor spiller han ikke mere, end tilfaeldet har vaeret?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Du er nødt til at være konkret. Hvordan skal systemet og mekanismerne have tilpasset sig i dag for at Dølle ikke lavede gentagne forkerte beslutninger ? Hvordan kan en formation og “mekanismer” forhindre ham i at lave de fejl, forkerte beslutninger , dårlige afleveringer og dårlig driblinger ?

Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Jeg spørgen igen, Blau. Hvad fanden vil du have Valverde skal gøre? Han har 1 dygtig offensiv spiller i Messi, og ellers intet at skyde med. Bænken er skrald.
Jeg tror ikke Deulofeu er en dårligere fodboldspiller end Goncalo Guedes. Forskellen er bare den, at Marcelino har skabt et system, der spiller på truppens og de enkelte spilleres styrker, både de defensive og de offensive. Det har Valverde overhovedet ikke gjort. Han har levet på Messi lige siden sæsonens begyndelse. Messi og en røvfuld rodemål eller selvmål. I dag var det samme tilfældet.

Det er simpelthen løgn, at vi ikke har noget som helst at skyde med offensivt. Det er kun et spørgsmål om systemet og mekanismerne. Dygtige trænere skaber gode rammer og forudsætninger for at spillerne kan præstere. Det formår Valverde ikke.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Próxima Estación.... Parallel!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jamial skrev:
Piquénbauer skrev:
Jamial skrev:
Piquénbauer skrev:Lidt øv at vi kun får et X når vi har bolden i nettet to gange... Men hva fanden. Jeg er ok tilfreds.

Vi skal tage spillet med fra første halvleg. Det var det rigtige vi havde gang i. Ærgerligt at vi smider det lidt væk efter det får scoret (semedo for fanden), men sådan går det.
Jeg tror, desværre, ikke det kan lade sig gøre at spille som i første halvleg en hel kamp. Iniesta var ekstremt vigtig for det, og han gik kold i 2. Der mangler virkelig en erstatning for ham og Rakitic hvis det skal kunne gøres i 90.
Du har sgu nok ret. Men så skal vi "bruge" det klogere. Eller dommeren skal give os vores mål når vi går det. Vi kørte dem rundt i første halvleg og vi burde være gået til halvleg med en føring. Det kan være at det havde ændret noget med hensyn til taktikken.
Dét havde det sikkert. Men det er ikke dommerens skyld at kampen endte 1-1. Den køber jeg altså ikke.
Selvfølgelig er det det. Når man scorer et fuldstændig legalt (og tydeligt) mål som ikke tæller med så er det dommeren. Og kun ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Ja, Semedo viste sgu store svagheder i dag, som også før er blevet pointeret. Det er så nemt, at modstanderen sætter ham i duellerne. Han stikker jo bare et ben ud hver gang og håber han får bolden. Og så holder han på bolden alt for meget i det opbyggende spil. Der skal arbejdes.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Semedo blev også efterladt i mange 1v1 situationer fordi Rakitic i flere situationer nærmest luntede tilbage. Offensivt havde han ingen foran sig, da Messi spillede centralt. Det bliver forhåbentligt bedre, når Dembele er tilbage og Valverde på et tidspunkt beslutter sig for at bruge Roberto istedet for Rakitic.

Hvor er PSG dog heldige at have Guedes, mange gode unge spillere de har efterhånden.
Senest rettet af Raman93 søn nov 26, 2017 11:58 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvordan kan det ikke være dommerens skyld, at kampen ender 1-1? Han fratog Barca et mål. Et mål, der ville have afgjort, om man ville vinde eller få uafgjort.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Ja Semedo ser slet ikke så god ud som i starten af sæsonen, men han er ung og så synes jeg heller ikke det var særlig god mandskabsbehandling af Valverde, da han ikke gav Semedo chancen for at bygge videre på sit gode spil i starten. Men nu har han chancen, grundet Robertos skade, men han ser ikke ud til at tage den. Er mest skuffet over hans offensive bidrag, synes ikke han bidrager særlig meget der.


Sent from my iPad using Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »



Ah ok. Så dommeren var ved at give rodrigo et gult men lod være da det ville have betydet rødt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

abx skrev:En ting er det taktiske oplæg - noget andet er når du har to pinlig ringe angribere som ikke leverer varen på banen. Også en tam Paco på bænken. Thats fucking it. At Messi forsvinder i kampe er der absolut intet nyt i - det er ikke træneren oplæg men Messis måde at balancere hans spil og energi
MessiPogba skrev:
abx skrev:Dude, hvordan fanden kan du give Valverde skylden for det her ?.
MessiPogba skrev:Valverde skal fandme have en æresmedalje. Efter 14 år, hvor flere træner har prøvet sig frem, var Valverde manden, der fandt frem til, hvordan man stopper Messi fra at være historiens farligste spiller. 2 mål i de sidste 9 kampe. Det er jo vanvittigt dårligt af få så lidt ud af Messi. Det burde næsten være til tæsk af Valverde.
Fordi han ikke forstår at skabe en offensiv sammen. Der er intet synergi eller indbyrdes forståelse i det vi laver offensivt. Vi er ganske enkelt så hamrende middelmådige offensivt. Rigtige dygtige trænere får det maksimale ud af spillere, som måske ikke er de mest talentfulde, og de forstår, hvad der skal til for at få skabt noget offensivt. Valverde fejler alt for grumt på det punkt.

Valencia var så meget farlige end os på den sidste tredjedel. Vi ser så rådvilde ud, når vi har bolden p åden sidste tredjedel. Det lyser klart ud af spillerne.
Og hvem falder den manglende fravalg af Suarez på? Valverde, fordi han ingen nosser har. Især i den kamp, hvor Paco lige scorede to mål og kunne bygge videre, så hiver han ham ud og lader Suarez spille kampen færdigt. Det er jo en mand uden format, som ikke tør at gøre en stjerne sur.

Apropos Dølle. Enig på det punkt, men hna kunne prøve at skabe en offensiv, hvor man isolerer den ene kant, som man ofte ser det med Pep f.eks. så spilleren får en decideret en-mod-en, hvor Dølle faktisk er en fin nok spiller. Akkurat som man ser det med Sterling, som er samme type som Dølle. En mindre fodoboldbegavet type, som lever af sine en-mod-en. Det forstår Pep at maksimere til det yderste.

Valverde er den store synder. Vi er offensive så møghamrende sterile, at det gør ondt. Vi skal jo bede til, at Messi er magisk hver kamp, og det går jo ikke i længden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

abx skrev:Du er nødt til at være konkret. Hvordan skal systemet og mekanismerne have tilpasset sig i dag for at Dølle ikke lavede gentagne forkerte beslutninger ? Hvordan kan en formation og “mekanismer” forhindre ham i at lave de fejl, forkerte beslutninger , dårlige afleveringer og dårlig driblinger ?
Først er Valverde nødt til at forstå, hvilken slags fodboldspiller Deulofeu er og i hvilke fodboldmæssige situationer han trives. Det er jo fuldkommen åbenlyst, at han ikke fungerer overfor et dybt forsvarende hold, hvor han har masser af tid på bolden og ingen vertikal plads. Deulofeu trives i de åbne rum, når han kommer op i fart og kan spille vertikalt.

Det kunne han ikke i dag. Så er den simple løsning, at lade være med at skifte ham ind. Paco er målfarlig og fylder mere rent fysisk. Han er, uden nogen som helst tvivl (ikke engang bare en my), et langt bedre alternativ i en kamp som denne. At indskifte Deulofeu er dog et af de mindre kritikpunkter af Valverde.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

Taget i betragtning at vi blev snydt for et mål, men alligevel endte med uafgjort, er jeg egentlig godt tilfreds med kampen.. Vi er stadig 4 point foran nummer 2 og har 8 point ned til både 3. og 4. pladsen. Samtidig har vi nu overstået 2 af de 3 sværeste udebanekampe i denne La Liga-sæson (med uafgjort begge gange), og det med 66% af ligasæsonen tilbage.

Dagens positive oplevelse: Alba leverer omsider en afslutning, der er Messis aflevering værdig. Hvor mange gange har man ikke set den kombination af en smuk dyb Messi-stikning hen over forsvaret og et perfekt timet løb af Alba resultere i absolut intet? Det er IMO ikke den indbyrdes forståelse, der mangler - det er/har været slutproduktet.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 26/11 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mht. Semedo, så har han i noget tid spillet skidt og vist tegn på kvalitets-mangel. Jeg har mine tvivl omkring ham værende den rette back; altså at man købte den rette back eller ej.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster