22/11 Juventus - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Blaugrana92 skrev:
Goaaal skrev:Men man kan altså ikke negligere alle sæsonens meritter med "en eller anden undskyldning" (Skal ikke forstås nedladende - mere for at generalisere problematikken).

Vi har altså også haft flere andre kampe som under alle trænere gennem tiden ville være klassificeret som svære kampe. (Så kan det være svært pga. landsholdspause, svær modstander for Barca, generelt godt hold eller en svær udebane der har været grunden.. Vi har altså mødt Atletico ude, Ath. ude og Juve hjemme bare for at nævne nogle)
Alle sæsonens meritter? Vi er i november. Der er absolut ingen meritter at snakke om (endnu).

Jeg tror ikke, at der er nogen som helst, der ikke anerkender den flotte resultatmæssige sæsonstart. Vi har været gode til at vinde. Hvad jeg til gengæld har set flere ytre sig negativt om, herunder mig selv inkluderet, er vores spil. I kampene mod Atlético og Athletic lignede vi ikke et godt fodboldhold. Det samme har gjort sig gældende i flere andre kampe, eksempelvis kampene mod Getafe og Málaga.

Hvor længe kan San Mamés i øvrigt blive ved med at være en svær udebanekamp for os? Vi har domineret Athletic i mange år, både hjemme og ude, hvis vi lige fraregner 4-0 fadæsen, der naturligvis til Luchos forsvar kom lige i røven på 120 minutters fodbold i Tbilisis hede.
Så læser vi MP’s indlæg meget forskelligt ;-) God aften.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:
whidgee skrev:Hmm den bliver svær. Måske den kamp som pessimisterne herinde på forum har haft våde drømme om i flere måneder. Juventus er dog ikke nær så frygtindgydende som tidligere, men så igen så skal vi nok spille med Vermaelen i forsvaret :roll:
Det er den første rigtige store kamp i denne sæson efter Madrid-kampene, da Juventus i denne sæson slet ikke er gode på udebane af mærkelige årsager. Plus at Juventus har alle stjernerne klar til denne kamp, og det foregår på deres bane.

Ellers har vi mødt et ringe Atletico-hold, der ikke vil angribe på deres hejmmebane godt nok, og det var noget skrammel fra vores side, og vi mødte Sevilla på Camp Nou, som sjældent gør noget stort på vores hjemmebane.

Det her er virkelig en kamp, der kan give pessmister som mig et nyt syn på sagen, hvis vi spiller godt. Jeg har dog på formodning, at vi taber, og vi får røven på komedie. Vores sterile offensiv mod Juventus' fine organiseret forsvar bliver en god test for Valverde.
Problemet med at bruge denne kamp til det store er så bare at vi faktisk kan leve med et nederlag. Det kan endda tænkes at holdet vil være ok tilfreds med f.eks. at tabe med 2.

Jeg kan i det hele taget ikke forstå hvad man vil bruge en kamp til generelt. Sæsonen er en proces hvor vi skal arbejde os mod noget bedre når vi rammer de vigtige kampe i foråret. Og på nuværende tidspunkt har denne proces gjort at vi står rigtig fint i la liga og cl. En kamp kan ikke bruges til det store da så mange forskellige faktorer kan spille ind. Eller jo den kan få en masse fans til at overreagere (begge veje) men imo ikke mere end det.

Jeg vil langt hellere vente og se hvor vi står i starten af det nye år. Det giver et bedre billede af holdet og dets udvikling eller mangel på samme.
Ja, vi kan leve med et nederlag. Men jeg tænker mere decideret på spillet, hvordan vi vil håndtere, hvad jeg forventer er et Juventus-hold, der spiller deres normale spil, og at de vil angribe os. Det vil danne et billede af et hold, hvori jeg kan bedømme nærmere, hvordan og hvorledes vi står i landskabet med Valverde, og hvordan offensiven fungerer mod et hold, som de sidste 3-4 år har været rigtige gode i organiseret fodbold og er rigtige stærke på hjemmebane. Derudover kan vi også se, hvordan defensiven vil håndtere Juventus' offensiv, for i modsætning til dig, Piquenbauer, så er jeg slet ikke så imponeret af vores defensive spil, da jeg stadigvæk synes, det er for let at komme til chancer i mod os.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ingen der har sagt at vi er den nye gold standard for defensivt spil. Men med de spillere vi har osv så er vores defensiv blevet mærkbart bedre. Og det er selvom du ikke er meget for at indrømme det rigtig gode arbejde fra valverdes side.

Omkring resten du skriver så kommer det ikke bag på mig at du vil bruge en kamp til at konkludere en masse. Jeg er mere interesseret i processen og holdets udvikling end en svær udekamp. En kamp hvor stort set alle hold ville få det svært og hvor vi endda kan klare os med et nederlag.

Jeg synes personligt at de kommende udekampe i la liga vil give et bedre billede. Det bedste billede får vi dog først når dembele kommer tilbage og vi forhåbentligt får hentet en spiller i januar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Der er ingen der har sagt at vi er den nye gold standard for defensivt spil. Men med de spillere vi har osv så er vores defensiv blevet mærkbart bedre. Og det er selvom du ikke er meget for at indrømme det rigtig gode arbejde fra valverdes side.

Omkring resten du skriver så kommer det ikke bag på mig at du vil bruge en kamp til at konkludere en masse. Jeg er mere interesseret i processen og holdets udvikling end en svær udekamp. En kamp hvor stort set alle hold ville få det svært og hvor vi endda kan klare os med et nederlag.

Jeg synes personligt at de kommende udekampe i la liga vil give et bedre billede. Det bedste billede får vi dog først når dembele kommer tilbage og vi forhåbentligt får hentet en spiller i januar.
Argh, jeg vil ikke konkludere noget som helst på baggrund af en kamp, da jeg først vil se det hele, når vi har spillet mod Valencia i næste week, spillet mod Sevilla, Real på udebane og set vores kampe til februar.

Så ligesom dig vil jeg se processen, men i modsætning til dig, har jeg bare sværere ved at se processen, da jeg ikke synes, vi har forhøjet kvaliteten i det defensiven især. Det er snarere, bare ter Stegen, der er lige pludselig har oppet sit spil gevaldigt og pludselig tager de skud, han skal og mere til (Jeg har været lidt efter ham, at han aldrig laver de redninger, som er kampafgørende, men det gør han nu, og deri ligger den defensive forskel for mig IMO)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg håber bare virkelig ikke vi taber med mere end otte mål. Juventus er bedre end os på samtlige pladser :(( jeg har bare fornemmelsen af at vi taber med mere end ti mål! Jaja jeg ved godt at vi har fået den bedste sæsonstart nogensinde, men der er bare noget der siger mig vi taber BIG TIME. Ja, jeg ved godt at jeg har intet INTET at have det i, men alligevel.

Held og lykke kammerater - I får mega meget brug for det :((

/sarkasme


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvorfor spiller vi ikke i aften :devil:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Kunne godt se os hente en smal og kynisk sejr. Juventus er mildest talt i ringe forfatning, og vi burde sgu godt kunne snuppe mindst et X. Jeg tror vi starter afventende, kompakt og meget som vi har set hidtil. Det kunne godt blive en meget vigtig kamp for Suarez’ sæson, hvis han fortsætter hvor han slap fra Leganes-kampen.

1-2.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Jeg tror det ender i en røvkedelig 0-0 kamp.

Det ville normalt være den slags kamp jeg så frem til, men jeg forventer, at Valverde går ind til kampen med en ambition om at få uafgjort, da vi herved vinder gruppen.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Chiellini ude af dagens kamp

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har sgu lidt svært ved at blive hyped over dagens kamp. Nok fordi vi stadig kan tage førstepladsen selvom vi taber... Og så fordi kampen i weekenden fylder en del mere i mine tanker.

Med det sagt så tror jeg også vi taber i dag. Det kan godt være at Juve har været lidt shaky men de har stadig et klassehold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Når jeg læser vores indlæg inden kampene er gået i gang, er der generelt en vis pessimisme/skepsis. Måske er det sådan, når man holder med et hold og har svært ved ikke at lade følelser, håb og tro råde?

Som altid kan man anskue en kamp fra flere sider. Min skepsis stammer fra, at jeg var på Camp Nou i august og så os blive udspillet af Real Madrid i Supercopa. Det har jeg hele tiden - nok med urette - i baghovedet. Omvendt kan optimisterne søge trøst i, at vi slog Juventus med 3-0 og i det forhold, at Barca har fået en (resultatmæssig) fremragende start på sæsonen. Kort sagt: Man kan altid finde statistikker/resultater, der underbygger ens forventninger til de kommende kampe.

Jeg oddser aldrig og læser heller ikke odds. Måske burde jeg gøre det. Odds har den fremragende egenskab, at de ikke er styret af følelser, men udelukkende af kolde facts. Barca er tilsyneladende favorit mod Juventus, så jeg sætter lid til, at vi vinder. Så kan vi også spare Messi m.fl. i den sidste kamp i gruppespillet.

God kamp gutter og gutterinder!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Messi starter på bænken i dag :eek:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Alba heller ikke med fra start.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Messi skadet? :(

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 22/11 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Messi starter på bænken i dag :eek:
Haha, jeg er så splittet omkring at bænke Messi. Altså det er jo det eneste rigtige at gøre (fra tid til anden), men jeg vil så gerne se ham spille altid.

Håber bare ikke det er pga. en skade, men blot Valverde der er viser mod. Jeg kan dog ikke finde ud af om det er den rigtige kamp. På den ene side er kampen i weekenden jo langt vigtigere, men på den anden side er det også lidt en prestigekamp at vinde.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster