18/11 Leganés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Wennerberg »

Leganés - FC Barcelona
La Liga
18. November - kl. 16.15
TV: Eurosport 2
Wennerberg
Forum Admin

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Vind por favor. Og vi har skader nok i forvejen, Fodboldgud.
qepd

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Skal være en sejr, især når de 2 Madrid klubber mødes i aften...
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Sid Lowe kom med følgende forudsigelse i gårsdagens bonusversion af The Spanish Football Podcast:

1. SPORT og/eller MD skriver noget i stil med Det kan blive en stor dag!
2. Barça sætter point til ude mod Leganés
3. Real Madrid vinder over Atleti

Jeg er desværre tilbøjelig til at tænke at han godt kan få ret.



Please, lad os nu sikre de tre point i dag, trods FIFA-virus and all.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Min forudsigelse: Stille og roligt weekend, 11 point afstand til RM
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Det er mig en gåde at folk bliver ved med at være pessimister. Det siger efter min mening mere om dem end om holdet. Det er jo uden bund i noget som helst at tro at vi smider point mod leganes. Ikke dermed sagt at det ikke er muligt, men at have indstillingen at vi nok taber er bare...
Visca el Barca

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Bager skrev:Det er mig en gåde at folk bliver ved med at være pessimister. Det siger efter min mening mere om dem end om holdet. Det er jo uden bund i noget som helst at tro at vi smider point mod leganes. Ikke dermed sagt at det ikke er muligt, men at have indstillingen at vi nok taber er bare...
Jeg føler mig på ingen måde overbevist om at vi ikke vinder, men jeg føler mig bare heller ikke overbevist om at vi vinder. Sid Lowe - som vi jo altså lige skal huske ikke bare er en random pessimistisk forumbruger - kom med den forudsigelse baseret på lignende situationer fra sidste sæson. Situationer, hvor det lignede en oplagt mulighed for at trække fra i forhold til Madrid, men hvor det nærmere var os, der smed point.
Herudover er det slet ikke fordi, jeg underkender det imponerende i vores foreløbige pointhøst, samtidig sidder jeg dog med en fornemmelse af at en del af disse point er blevet hjem på ret usikker vis. Som eksempelvis Getafe ude. Det er meget muligt, jeg er pessimistisk anlagt, men jeg har tænker at der har været så tilpas mange uoverbevisende kampe, at det må gå galt før eller siden. Som i "blind høne finder også korn" ...bare omvendt ;-)
Senest rettet af JonasV lør nov 18, 2017 12:01 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana al vent »

Landsholdspauser gør altid de efterfølgende kampe uforudsigelige. Messi er dog blevet sparet så der er grund til optimisme.
Jeg bløder Blaugrana

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvor mange korn skal hønen finde før man begynde at snakke om at den ved hvad den laver? Ok det kan så godt være det ikke er de største og lækreste korn den finder men den er stadig dejlig mæt og tykkere end de andre høns i hønsegården.

Problemet med Lowe (har ikke hørt det men som du beskriver) er at han tager udgangspunkt i sidste sæson hvor vi var rystende ringe mod de dårlige hold. Ydermere var vi næsten bagud fra første fløjt i ligaen. Sådan har det ikke været indtil videre. Vi har forholdsvist sikkert kørt de fleste kampe hjem (det har ikke altid været pænt og MAtS har skulle levere) uden at skulle bruge scoringer i sidste sekund osv. Og vi har fået et stort forspring ned til real.

Med det sagt så kan det sagtens være vi smider point i dag. Landsholdspause, udebane mod et defensivt hold, sikkert dårlig bane og alt det der. Men jeg mener ikke at sæsonen indtil videre har "lagt op til det". Tværtimod har vi uden at spille os ud taget point i den slags kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Men hvor mange korn skal hønen finde før man begynde at snakke om at den ved hvad den laver? Ok det kan så godt være det ikke er de største og lækreste korn den finder men den er stadig dejlig mæt og tykkere end de andre høns i hønsegården.

Problemet med Lowe (har ikke hørt det men som du beskriver) er at han tager udgangspunkt i sidste sæson hvor vi var rystende ringe mod de dårlige hold. Ydermere var vi næsten bagud fra første fløjt i ligaen. Sådan har det ikke været indtil videre. Vi har forholdsvist sikkert kørt de fleste kampe hjem (det har ikke altid været pænt og MAtS har skulle levere) uden at skulle bruge scoringer i sidste sekund osv. Og vi har fået et stort forspring ned til real.

Med det sagt så kan det sagtens være vi smider point i dag. Landsholdspause, udebane mod et defensivt hold, sikkert dårlig bane og alt det der. Men jeg mener ikke at sæsonen indtil videre har "lagt op til det". Tværtimod har vi uden at spille os ud taget point i den slags kampe.
Hør lige, jeg siger intet om at denne høne bare er helt blank og ikke aner hvad den laver. I har efterlyst nuancer i "DOOOOOOOOOM-kritikken", så husk lige at være nuancerede i kritikken af kritikken [emoji6] Jeg er såmænd enig i at der er fremgang at spore i forhold til sidste sæson, men ikke på et niveau som ikke giver mig en fornemmelse af at vi nemt kunne komme i problemer i dagens kamp. Du nævner det selv: FIFA-virus, sandsynligvis en bane i en sørgelig forfatning og et modstanderhold med 11 mand i eget felt. Der har været fine momenter denne sæson, men der har også været nok eksempler på det modsatte til at jeg langtfra føler mig sikker på tre point i dag.

Jeg synes egentlig, det er en anelse irriterende at få skudt i skoene at jeg er pessimist, bare fordi jeg ikke føler mig sikker på en sejr. Det er ikke bare sortsyn for sortsynets skyld. Hvis Bager synes, det siger mere om mig, end om holdet, at jeg synes sådan, så synes jeg at hans kommentar siger mere om Bager, end den siger om mig [emoji6]

Lige i forhold til Sid Lowe, så har han og Phil Kitromilides (som laver denne podcast sammen) ved flere lejligheder nævnt at vi spiller alt andet end prangende og at de ikke tror, den foreløbige pointhøst vil være symptomatisk for resten af sæsonen.
Senest rettet af JonasV lør nov 18, 2017 4:05 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ville egentlig ikke blande mig i det du har og bager har gang i. Det var ikke min pointe. Det var mere det du skrev om sæsonen og sidste sæson. Og nu hvor vi snakker om nuancer så er jeg selv meget kritisk overfor spillet og det har jeg skrevet rigtig mange gange efterhånden. Jeg er ikke tilfreds og har ikke været det på noget tidspunkt hvorfor dette ikke har noget med DOOOOOOOOOM at gøre.

Men hvis vi skal vende tilbage til pointen så var den nærmere at det er et typisk Barca problem at få problemer i en kamp som i dag. Sådan har det stort set været i alt den tid jeg har fulgt holdet. Og så har det været ligemeget om det var Frank, Pep eller Tata der var træner. Af de nævnte grunde ender vi ofte med at have større problemer i den slags kampe end vi behøver (set fra en fans synspunkt og ikke nødvendigvis resultatet). Derfor mener jeg heller ikke at denne sæson eller sidste skal bruges som et "bevis" på at vi vil få problemer.

Jeg har desuden hørt de to og de podcasst har desværre en lidt for tydelig anti-barca klang til at jeg gider bruge tid på det. Den er fin når det kommer til resten af ligaen men når emnet lander på Barca og real så synes jeg det bliver lidt for tydeligt hvor især phil står (sid er ok).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Det er mig en gåde at folk bliver ved med at være optimister, når vi spiller så af lort til :-o :eek:

Ja vi har næsten max point i Ligaen og i CL, og det er sku flot! Men vi spiller simpelthen af H til, og det er "kun" Messi, Oven goal og Mourinho taktik har været grunden til at vi er der hvor vi er. Og på et tidspunkt slipper vores held op, og Messi kommer måske en i en lille formdyk (Gud forbyde det)

Så jeg føler mig slet ikke overbevist om at vi vinder nogen som helst kampe, det bliver med hiv og svig som sædvanligt kan man næsten sige, lige meget hvem vi spiller i mod.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Vi vinder 0-1

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Drakes indlæg er forresten et fint eksempel på hvad jeg mener med DOOOOOOOOOOOM ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/11 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Jeg ville egentlig ikke blande mig i det du har og bager har gang i. Det var ikke min pointe. Det var mere det du skrev om sæsonen og sidste sæson. Og nu hvor vi snakker om nuancer så er jeg selv meget kritisk overfor spillet og det har jeg skrevet rigtig mange gange efterhånden. Jeg er ikke tilfreds og har ikke været det på noget tidspunkt hvorfor dette ikke har noget med DOOOOOOOOOM at gøre.

Men hvis vi skal vende tilbage til pointen så var den nærmere at det er et typisk Barca problem at få problemer i en kamp som i dag. Sådan har det stort set været i alt den tid jeg har fulgt holdet. Og så har det været ligemeget om det var Frank, Pep eller Tata der var træner. Af de nævnte grunde ender vi ofte med at have større problemer i den slags kampe end vi behøver (set fra en fans synspunkt og ikke nødvendigvis resultatet). Derfor mener jeg heller ikke at denne sæson eller sidste skal bruges som et "bevis" på at vi vil få problemer.

Jeg har desuden hørt de to og de podcasst har desværre en lidt for tydelig anti-barca klang til at jeg gider bruge tid på det. Den er fin når det kommer til resten af ligaen men når emnet lander på Barca og real så synes jeg det bliver lidt for tydeligt hvor især phil står (sid er ok).
Jamen, det er nu også mit indtryk at du formår at nuancere.
Jeg er helt enig i at det lige præcis ligner sådan en situation, hvor vi godt kunne få problemer. Det er også derfor jeg reagerer på Bagers kommentar. Jeg er med på at det godt kan blive meget kritisk herinde, men det er ikke fordi al kritik, der kommer her, bare er udtryk for en eller anden kollektiv fcb.dk-massepsykose. Nuancer er hele humlen.

Jeg er trofast TSFP-lytter - og oplever slet ikke anti-Barça-klangen. Tværtimod synes jeg faktisk de klarer den objektive balancegang glimrende, uden at det bliver for kønsløst. Men smag og behag! Hvis jeg havde det som dig, ville jeg heller ikke have den store lyst til at lytte til det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster