Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Jeg napper sgu lige Destroyer i Lille Vega i aften. Skal nok blive hyggeligt.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Ialocin skrev:Jeg napper sgu lige Destroyer i Lille Vega i aften. Skal nok blive hyggeligt.
Det bliver ren feel-good! Har set Destroyer tre gange - de var pragtfulde i Pumpehuset, da de spillede der sidst. God fornøjelse!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Det var min 6 eller 7. gang på 7 år. :roll: :grin:

Jeg elsker hans performance, der er så stenet, men fungerer bare virkelig godt.

Det var rigtig godt i går synes jeg. De nye sange gjorde sig rigtig godt live, og synes trommeslageren var bedre end jeg har hørt ham før. Lille Vega er også et rigtig fedt spillested og passer rigtig godt til dem.

Den rangerer vel nok som nr. 2 eller 3.

Pumpehuset var for mig okay, men også lidt uforløst. Det samme da han spillede på Roskilde i 16. Hans koncert på Roskilde Festival i 11 står for mig som noget af det bedste. Det var lige efter Kaputt var blever udgivet og alt gik op i en højere enhed. Jeg mødte et norsk par jeg havde hygget mig med til Foals nogle dage inden, hvilket var et rent tilfælde. Så røg vi vist nogle ulovlige substanser, og jeg mødte en ret sød blond pige jeg fik kysset lidt med, når blæserne gik amok.

Og og og så spillede han stort set alt fra Kaputt inklusiv 'Suicide Demo for Kara Walker' og den kan jeg sgu godt lide. Han sad med en flaske Jagermaister og tyllede, når blæserne tog over.. Det passede også ret godt ind i hans distanceret og poetiske udtryk på scenen.
Senest rettet af Ialocin fre nov 17, 2017 11:44 am, rettet i alt 1 gang.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Haha ok, så er du vist forummets Destroyer-ekspert :cool:

Godt at høre at det var fedt i går. Lille Vega er ofte det fedeste sted at høre koncerter, synes jeg. Kunne godt forestille mig at Dan & co. passede glimrende ind, der!

Jeg synes Pumpehuset var ret fantastisk, men jeg havde også lige timet det perfekte buzz lige til koncertstart. I øvrigt kan jeg huske at det var dagen efter terrorangrebet ved EODM's koncert i Paris - og for mig var der faktisk netop noget fantastisk forløsende over at komme ud at høre et velspillende band spille fantastiske sange.

Min oplevelse af Roskilde-koncerten i '11 er nok lidt farvet af at jeg havde forventet noget andet. Kendte intet til Destroyers live-udtryk og var nok en anelse skuffet over hvor indadvendt, han fremstod.
Men ok, jeg kan godt høre på din fortælling om det koncert at det var en af de stunder hvor alting lige flaskede sig! Den slags omstændigheder kan man ikke underkende når det kommer til koncertoplevelser.

Sidst, han/de spillede på Roskilde var en noget uforløst oplevelse. Jeg synes ikke scenen passede godt til dem - det blev for stort et rum med for meget snak. Virkelig surt, for Poison Season har virkelig potentiale til at blæse godt ud over scenenkanten.

Jeg mangler i øvrigt stadig at blive helt gode venner med det nye album.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Haha ja det må jeg nok være. Tror han er den kunstner jeg har set flest gange live. Med National lige efter på 6 vist nok.

Pumpehuset var nok en 4 ud af 6 for mig, men omstændighederne, og om man har den helt rigtige buzz kan også gøre noget.

Husker det som om jeg stod ved siden af nogen der snakkede lidt for meget, og derudover havde jeg en musiker-kammerat med, der var liiidt negativ. Det hele spiller lidt ind i helhedsoplevelsen.

Ja Roskilde 11-koncerten flaskede sig perfekt for mig efter jeg i første omgang var lidt irriteret over, at mine venner hellere ville ligge på græsset og slappe af. Det var perfekt, og jeg var meget fascineret af hans performance.

Det nye album har heller ikke fanget mig i helt samme grad som de 5 foregående han har udgivet, men det gjorde sig rigtig godt live! Det gav mig i hvert fald en stor lyst til at gå hjem og lytte til det igen.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Uh, The National har jeg også set en del gange efterhånden. Tror dog, det må være Radiohead, der topper min liste med 8 koncerter. Muse har jeg vist set 7 gange, så vidt jeg lige kan regne ud, det er dog ved at være ret længe siden, da de ikke har bevaret tilnærmelsesvis samme relevans for mig som Thom Yorke & co.

Det er faktisk lidt påfaldende hvor meget omstændighederne spiller ind på, om man får en god koncertoplevelse. Artisten kan levere den mest fantastiske peformance, men hvis du står lige ved siden af en kegle der snakker hele koncerten igennem, kan det lige trække adskillige stjerner fra den samlede karakter. Eller hvis man skal aflevere en vigtig opgave, man er bagud med. Eller hvis ens kæreste er sur. Eller hvis man er kommet til at holde ens iPhone ind under vandhanen i stedet for tandbørsten. Eller hvis Barça har tabt. Og så videre! ;)

Jeg har lige givet 'ken' et par spin siden dit indlæg i går og jeg må sige at den vinder større og større indpas. Den er faktisk virkelig god. Så kan det godt være, den ikke når helt samme højder som tidligere Destroyer-bedrifter, men mindre kan bestemt også gøre det.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg har lige lavet en spilleliste med de 2017-udgivelser, som har rundet mit TIDAL-bibliotek. Altså udgivelse, jeg enten finder fantastiske, gode - eller potentielt værd at lytte mere til. Der er musik til 70 timer, 54 minutter og 15 sekunder.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:Jeg har lige lavet en spilleliste med de 2017-udgivelser, som har rundet mit TIDAL-bibliotek. Altså udgivelse, jeg enten finder fantastiske, gode - eller potentielt værd at lytte mere til. Der er musik til 70 timer, 54 minutter og 15 sekunder.
Sådan en slags playlist har jeg lavet i nogle år efterhånden.
2017-udgaven kan findes her:
https://open.spotify.com/user/kklaus/pl ... 38iXT0Ajr0
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Vi har - ikke overraskende - en hel del udgivelser tilfælles på vores lister. Det bliver et skønt helvede at skulle rangere dem! :cool:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Har der egentlig været et bedre stykke lyrik i 2017 end Post Malone's "God damn I love paper like I'm Michael Scott"?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg tror, det korte svar er nej.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Med hvad så med det lange svar?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Med hvad så med det lange svar?
"Nej ville være det forkerte svar".

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Musik

Indlæg af A$AP »


Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »



[emoji23]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster