VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:
Storken skrev:Nu er Huddersfield ikke et specielt godt hold, selvom tabellen for Premier League siger noget andet. Der er rigtig mange danske spillere, der kunne komme på det hold. De har en okay spillestil, men truppen er nok den svageste i Premier League.

Det er efter min mening en større bedrift at være fast mand i Bordeaux, der er en af de bedre klubber i Frankrig. Jeg tror næsten det ville være en lige kamp, hvis Bordeaux tog over den Engelske Kanal og mødte Huddersfield på deres hjemmebane.
Nu har jeg ikke set Lerager spille, så jeg aner absolut intet om ham, men nu var det blot mere mellem AC og Billing. At spille for Malmø i en røvelendig liga er for mig intet bevis på ACs kunnen. Især når Malmø ikke engang kunne slå Vardar, som FCK slog ud, selvom de havde mistet flere af deres bærend kræfter i denne sæson og har gang i en keglesæson, så slog FCK Vardar ud. Viser lidt om Malmøs manglende styrke.

Især ikke når ACs konkurrent er Delaney i Werder, Højbjerg i Soton, selvom han er godt nok gået M.I.A., Wass i Celta, Eriksen i Tottenham, Lerager i Bordeaux, Billing i Huddersfield. Billing derimod er altså fast mand på et Premier League-hold for et oprykkerhold i en alder 21 år, når holdet har penge nok til at kunne have købt en konkurrent til hma, som var mere hærdet og erfaren til at spille fodbold på et højt niveau. Det er altså en anden ballast at have, når du ugentligt spiller mod dygtige hold i en god liga som PL, end det er at spille for Malmø og spille for et overlegent svensk hold.

Jeg synes virkelig, folk skulle se seperat på Billing og se, at der er altså tale om en noget atypisk dansk spiller, da han har en god kølighed på bolden, som jeg ikke har set på nogen danske spillere i den alder, som spiller som 6'er. Mange danske 6'ere er jo ofte bare marathonløbere, der kan tackle hårdt. Sjældent de kan spille fodbold også.
Billing spillede godt i de første kampe, men han mistede sin plads i startelveren før sin skade. Sidste sæson startede han kun inde i 13 ud af 46 kampe i ligaen. Han skal i hvert fald et niveau eller to op, samt præstere på højt i niveau i eventuelle venskabskampe, før han skal ind på velfungerende fodboldhold til dette VM.

Jeg aner ikke hvor god AC er, men han er trods alt lige blevet kåret som sæsonens bedste midtbanespiller, samt den mest værdifulde spiller i ligaen.
Billing har mere eller mindre været fast mand i hele 2017 for Huddersfield i en alder af 21 år. Han startede i to kampe på bænken i denne sæson, da der var tale om allerede en smule træthed fra Billing, men han fik erobret sin plads tilbage inden sin skade, da han i sine indhop viste gode ting for David Wagner.

Og jeg prøver lige igen. At blive kåret til den bedste midtbanespiller i den svenske liga er for mig intet i forhold til spillere, der alle sammen spiller i udlandet. Læg dertil, at AC er 5 år ældre end Billing f.eks., og alligevel er Billing foran, hvad angår niveau og liga han spiller i, og AC er stadigvæk i en kegleliga som den svenske og spiller for et hold, der er hamrende dominerende i den svenske liga, men samtidig ikke engang kunne slå elendige Vardar ud, som FCKs decimerede hold, der har store problemer i denne sæson, slog uden de store problemer.

Malmøs AC har absolut intet at gøre på det danske landshold, når der er de spillere, vi har nu af udvalg på midten.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Hvorfor er det, at Jorginho har valgt det italienske landshold? Jeg kan da se, at hans bedsteforældre på den ene af hans forældre side er vist italienere, og at han flyttede til Italien som 15-årig, men er det pga. hans forfædre og bagland, han har valgt Italien, eller fordi han ikke fik chancen hos Brasilien?

Jeg synes pt. det er det eneste, Brasilien mangler på deres hold er en playmaker som Jorginho. Deres midtbane er pt. deres svageste led, selvom den ikke er svag, svag, men kunne have været bedre. De mangler en, der dikterer spillet derinde.

Det tætteste de kommer på en decideret playmaker er enten Renato Augusto, som jeg ikke er den helt store fan af, eller Coutinho, men han er kantspiller hos Brasilien. De mangler lige den der general inde på banen, der opererer lidt dybere end Jesus, Coutinho og Neymar.

Jeg så lidt faresignaler i Brasiliens kamp mod England, at de havde meget, meget svært at finde noget kreativt frem, da England mødte op i en 3-5-2 og med en parkeret bus. Det kan jo blive hele deres VM-kampagne, at de skal spille overfor busser med EM16-tendensen in mente.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

Lodtrækning 1. december.
Billede

Polen, Schweiz og Saudi Arabien. Vamos!

Brasilien, Spanien og Nigeria vil dog være sjovere.
Billede
Senest rettet af Skydefinten tors nov 16, 2017 9:42 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

Eller Polen, Peru og Panama. The 3 p's.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: VM 2018

Indlæg af !Option »

Der er følgende regler for hvordan landende kan fordeles i puljerne:
For lodtrækningen gælder det, at hverken afrikanske eller sydamerikanske lande må ende i pulje sammen, mens der maksimalt må være to europæiske lande i samme gruppe.
Altså kommer vi ikke i gruppe med fx både Polen og Schweiz eller for den sags skyld de 3 p'er :lol:

Letteste gruppe må vel blive noget i retning af: Rusland, Peru og Panama?
Sværeste/mest seværdige må så blive ala: Brasilien, Spanien og Japan?

Det bliver fucking spændende med den lodtrækning!! :grin:
Rey Abi!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

!Option skrev:Der er følgende regler for hvordan landende kan fordeles i puljerne:
For lodtrækningen gælder det, at hverken afrikanske eller sydamerikanske lande må ende i pulje sammen, mens der maksimalt må være to europæiske lande i samme gruppe.
Altså kommer vi ikke i gruppe med fx både Polen og Schweiz eller for den sags skyld de 3 p'er :lol:

Letteste gruppe må vel blive noget i retning af: Rusland, Peru og Panama?
Sværeste/mest seværdige må så blive ala: Brasilien, Spanien og Japan?

Det bliver fucking spændende med den lodtrækning!! :grin:
Hvorfor skullle vi ikke kunne få Polen, Peru og Panama? Så vil der være 2 europæiske, et sydamerikansk og et hold fra Nord- og Mellemamerika. Panama hører vel ikke til under kategorien Sydamerika...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

Google siger at "grænsen" går mellem Panama og Colombia:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Nogle medier eller nørder, der har regnet på sandsynligheden for at trække de forskellige hold? Vi vil umiddelbart have ret stor sandsynlighed for at trække Brasilien eller Argentina fra Pot 1.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

Storken skrev:Nogle medier eller nørder, der har regnet på sandsynligheden for at trække de forskellige hold? Vi vil umiddelbart have ret stor sandsynlighed for at trække Brasilien eller Argentina fra Pot 1.
Men lodtrækningen starter fra 1. lag, og derfor vil sandsynligheden vil ikke være større , da de næste hold endnu ikke er kendt? Ikke at jeg ved det.

Man kan i øvrigt simulere lodtrækningen inde på FIFA's hjemmeside, og der fik jeg: Belgium, Colombia, Danmark og Panama. Sådan lidt middel. Til gengæld var 2 af grupper disse:

RUSSIA
SWITZERLAND
COSTA RICA
SAUDI ARABIA

og

POLAND
PERU
ICELAND
JAPAN

Satme lidt sløje puljer for et VM.

Edit: Har nu simuleret 4 gange, og alle gange er Panama endt i samme gruppe som Danmark. Halvdelen af gangene Peru og halvdelen af gangene Polen. Så jeg siger, at det er stensikkert at vi trækker Panama og én af enten Peru/Polen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:
Storken skrev:Nogle medier eller nørder, der har regnet på sandsynligheden for at trække de forskellige hold? Vi vil umiddelbart have ret stor sandsynlighed for at trække Brasilien eller Argentina fra Pot 1.
Men lodtrækningen starter fra 1. lag, og derfor vil sandsynligheden vil ikke være større , da de næste hold endnu ikke er kendt? Ikke at jeg ved det.
Når Danmark skal trækkes op af hatten i lag 3 vil der være flere grupper med to europæiske hold, som vi ikke kan komme i. Vi vil dog altid have muligheden for at trække grupperne med Brasilien og Argentina.

Baggrunden:
Der er seks europæiske hold i lag 1 og fire europæiske hold i lag 2. Det giver minimum to grupper, som vi ikke kan komme i, da de vil indeholde to europæiske hold. Hvis Mexico trækker Brasilien eller Argentina vil der være tre grupper, som vi ikke kan komme i.

Jeg vil tro, at det sker omkring 36% af gangene, at vi trækker en af grupperne med Brasilien eller Argentina.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Vi vil omvendt have mindre chance for at trække England, Spanien, Kroatien og Schweiz i lag 2, hvilket er heldigt nok. De er unægteligt blandt de bedre hold fra det lag.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

Storken skrev:Nogle medier eller nørder, der har regnet på sandsynligheden for at trække de forskellige hold? Vi vil umiddelbart have ret stor sandsynlighed for at trække Brasilien eller Argentina fra Pot 1.
Man skal passe på med "skræmme modstandere" i de forskellige lag, ser jeg.

I følge afstemningen på dejlige eb.dk, så er Nigeria nr. 1 og Serbien nr. 2 skræmmemodstander fra pot 4.
Serbien kan vi kun trække, hvis vi enten trækker Brasilien/Argentina og KUN Mexico fra 2. lag, hvilket der kun er 0,72% chance/risiko for.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

Ahh, selvfølgelig. Tænkte det ikke lige så langt. Det er dog svært at forudsige (doh), men spændende skal det nok blive. Det værste vil selvfølgelig være at trække Brasilien/Argentina fra første og så Spanien fra andet lag..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

Forresten bliver der lørdag den 16. juni spillet hele 4 kampe til VM

11:00 - World Cup match
13:00 - World Cup match
16:00 - World Cup match
19:00 - World Cup match
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:Ahh, selvfølgelig. Tænkte det ikke lige så langt. Det er dog svært at forudsige (doh), men spændende skal det nok blive. Det værste vil selvfølgelig være at trække Brasilien/Argentina fra første og så Spanien fra andet lag..
Her bliver det rigtig sjovt:
Hvis vi trækker Spanien eller England, så vil vi også være i gruppe med Argentina eller Brasilien :glad:

Det kan nemlig ikke blive andre hold fra lag 1, når nu der kun må være to europæiske hold i en gruppe.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster