Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

MessiPogba skrev:Lukaku er i en alder af blot 24 år blevet Belgiens all-time topscorer med 31 mål i 65 kampe. Lidt skræmmende at han allerede er all-time.
Han er sikkert tættere på 34
qepd

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
MessiPogba skrev:Lukaku er i en alder af blot 24 år blevet Belgiens all-time topscorer med 31 mål i 65 kampe. Lidt skræmmende at han allerede er all-time.
Han er sikkert tættere på 34
Tja, selvom Lukaku er stor, så er han skam født i Belgien, så tvivler, at han har fiflet med passet. Medmindre Belgien var en bananrepublik i 1993, hvor Lukaku blev født, så er han nok bare nærmere en freak of nature (selvom han er uhyggelig ringe til at spille med ryggen til målet, selvom han er født som en kæmpe).
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Haha! Det var nu faktisk ikke en joke omkring at han er af afrikansk afstamning. Jeg mente, at han nok er noget tidligt udviklet rent fysisk, så derfor slog han igennem meget tidligt. Så det bliver også spændende at se, om han holder lige så længe som fodboldspillere normalt gør, eller om han brød igennem tidligt og falder i niveau tidligt. Som f.eks. Rooney.
qepd

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Haha! Det var nu faktisk ikke en joke omkring at han er af afrikansk afstamning. Jeg mente, at han nok er noget tidligt udviklet rent fysisk, så derfor slog han igennem meget tidligt. Så det bliver også spændende at se, om han holder lige så længe som fodboldspillere normalt gør, eller om han brød igennem tidligt og falder i niveau tidligt. Som f.eks. Rooney.
Tja. Rooney toppede nu ikke for tidligt. Han var bare ikke på nogen som helst måder professionel nok igennem sin karriere, hvorfor man ofte så ham i off-season (og sågar også i season) havde en kæmpe kæp i øret og ryge utallige mange smøger. Han er faktisk på mange måder alt det, som f.eks. en Cristiano Ronaldo ikke er, hvad angår professionalisme og dedikation til sit arbejde. Selv Messi, der nok er det største medfødte talent viser en utrolig stor passion, professionalisme og dedikation til fodbold.

Rooney derimod er bare en ægte britte. EN, der ikke ville det nok i sidste ende, hvorfor man ser denne her massive downfall, han har oplevet de sidste 3-4 år, og pludselig ikke kan følge med.

Men Lukaku forventer jeg, at han går meget ned i niveauet, når han først mister sin fart. Jeg synes, det er det, der gør ham forskellig fra ordinær angriber, medmindre han virkelig formår at forbedre sin teknik, og især hans spil med ryggen til målet. Lukaku er en eller anden årsag faktisk temmelig ringe spilstation, der enten smider bolden væk qua sin ikke alt for gode førstegangsberøring, eller bare ikke formår at skærme godt nok af for modstanderne, selvom han er bygget som en tank.

Lukaku synes jeg hellere ikke, at han er den bedste afslutter. Der er lidt afrikaner over ham, da afrikanerne ofte ikke er de allerbedste til at sparke til en bold (håber ikke I anser det som racistisk, men bare en antagelse, jeg ofte ser blandt afrikanske spillere).

Jeg ville virkelig ikke blive overrasket, hvis Lukaku omkring de 29-30 år godt kan være gået i glemmebogen og ikke være det helt store angrebsnavn, hvis hna ikke formår sit spil med ryggen og sin teknik.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Wtf
qepd

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... ge/6918501

Damiele De Rossi <3 En af de spillere, jeg decideret voksede op med som barn og beundrede, da han var yngre og var verdensklasse, men alt for loyal til at skifte klub. En sand leder. Flot gestus.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Lidt sjovt at se, hvem FourFourTwo spåede til at blive fremtidens stjerner i 2001.

Billede
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Sergi ikke udtaget til Spaniens to landskampe i pausen. Valencias Parejo er dog udtaget, samt La Reals unge højreback Odriozola. Jeg ved virkelig ikke hvad Parejo giver, som ikke allerede er der. Sergi havde været et godt alternativ på højrebacken, men især også på midtbanen hvor samtlige spillere jo stort set har samme kompetencer og færdigheder.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er et virkelig svagt spansk landshold, det der. I hvert fald sammenlignet med, hvordan landsholdet så ud for 6 år siden, og særligt sammenlignet med hold som det franske, det tyske og det argentinske. På målmandsposten står de klart svagere, end da man havde Casillas, Valdés og en ung De Gea, selvom en De Gea i absolut topform måske er lidt bedre end Casillas var. At Marcos Alonso, Nacho og Odriozola er udtaget, siger lidt om mangler på gode forsvarsspillere; og så alligevel ikke, for man kunne selvfølgelig bare udtage Sergi. Parejo og Rodri burde slet ikke være gode nok, til at være på det spanske landshold. Det samme gør sig gældende for Lucas Vázquez og Rodrigo. Tænk engang, at Spanien for ti år siden bød på en knivskarp Fernando Torres og en brandvarm David Villa, mens man nu på trækkes med Iago Aspas og en stille og roligt falmende Diego Costa. Det der spanske landshold vinder i hvert fald ikke VM. Slet ikke. Selv Belgien er på papiret langt bedre.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Det er et virkelig svagt spansk landshold, det der. I hvert fald sammenlignet med, hvordan landsholdet så ud for 6 år siden, og særligt sammenlignet med hold som det franske, det tyske og det argentinske. På målmandsposten står de klart svagere, end da man havde Casillas, Valdés og en ung De Gea, selvom en De Gea i absolut topform måske er lidt bedre end Casillas var. At Marcos Alonso, Nacho og Odriozola er udtaget, siger lidt om mangler på gode forsvarsspillere; og så alligevel ikke, for man kunne selvfølgelig bare udtage Sergi. Parejo og Rodri burde slet ikke være gode nok, til at være på det spanske landshold. Det samme gør sig gældende for Lucas Vázquez og Rodrigo. Tænk engang, at Spanien for ti år siden bød på en knivskarp Fernando Torres og en brandvarm David Villa, mens man nu på trækkes med Iago Aspas og en stille og roligt falmende Diego Costa. Det der spanske landshold vinder i hvert fald ikke VM. Slet ikke. Selv Belgien er på papiret langt bedre.
Spanien burde jo også have vundet VM i 2014 med den talentmasse, de havde, men de blev en katastrofe. Sommetider kan et godt trænerarbejde også gøre udslaget, og hvad jeg har set til Lopetegui, så er han ved at addressere nogle af de store mangler, Spanien havde til sidst, hvor de stort set kun kunne trille bold, men aldrig bide fra sig mere. Den måde de decideret ydmygede Italien på i efteråret 2017, lignede langt mere Spanien, end de Spanien, der spillede de sidste fire år under Del Bosque. Så bare fordi Frankrig har vanvittigt meget talent, er det ikke ensbetydende med, at de vinder. Hvis du har set dem i kvalifikationen, ville du ofte have set et faktisk svagt spillende hold, fordi Deschmap er en ufattelig dårlig træner. Han kan slet, slet ikke få dem til at harmonere med hinanden. De spiller alt, alt for individuelt fremfor at fungere som et hold.

Det samme kan siges om Belgien. Roberto Martinez er en fornærmende dårlig træner. Jeg har ingen fidus til Belgien whatsoever, selvom deres talentmasse er så vildt. Martinez skal nok fucke det op for dem med hans manglende trænerkvaliteter.

En grund itl at, at Roberto nok ikke er udtaget, kunne være, at han ikke giver det samme i backspillet som Odriozola og Carvajal gør. De to er hurtige, er meget offensive og giver bredde i spillet. Nok derfor Roberto ikke er udtaget. Roberto spiller en tand mere defensivt i backspil, og har ikke samme en-mod-en-evner, og er hellere ikke så meget for dybdeløb, som de to er.

Man kan så selvfølgelig diskutere, at Roberto nok meget mere skulle være udtaget fremfor Rodri. Men i forhold til højrebackudvalget, havde jeg også valgt Carvajal og Odriozola.

Hvem ville du udtage i stedet for Lucas Vazquez? Han giver jo holdet noget, som de slet ikke ikke har så meget af i forvejen. Han er en dybdeløber. Han strækker banen for dem, han giver dem variation til deres spil, som er meget baseret på meget, meget boldstærke spillere, men ikke de hurtigste. Du kan jo ikke udtage 23 David Silva/Andres Iniesta-typer, vel?

Jeg kan sagtnes se idéen med Vazquez-typen i truppen. Asensio og Vazquez er to spillere, der kan give Spanien noget fart udover kanten og strække banen en smule for dem. Det har Spanien manglet en del i deres spil.

Når det så er sagt, så vinder Tyskland alligevel hele lortet. Deres trup er endnu bedre end 2014 med tilføjelsen af Goretzka, Leroy Sane, Timo Werner. Især de to sidstnævne er spillere, de har manglet i forhold til EM 2016, da de nu med Sane ivl få den her utrolige en-mod-en-spiller, og med Werner vil de nu have en fuldblodsangriber i truppen, så Müller kan spille sin oprindelige position som hængende angriber eller højre kant, hvor han i min verden er allerbedst. Derudover har de i Löw en dygtig manager, som kan sit håndværk til UG.

MAtS
Kimmich - Boateng - Hummels - Hector
Gündogan - Kroos
Müller - Goretzka - Sane
Werner

Neuer, Süle, Draxler, Khedira, Özil, Wagner, Gomez, Brand, Can.
Fænomenal trup.

Og så har jeg ikke engang taget højde for at Reus ikke er udtaget. Og så er der stadigvæk Julian Weigl, Mario Götze, Schürrle, som udvalg, man kan vælge imellem.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Spanien burde jo også have vundet VM i 2014 med den talentmasse, de havde, men de blev en katastrofe. Sommetider kan et godt trænerarbejde også gøre udslaget, og hvad jeg har set til Lopetegui, så er han ved at addressere nogle af de store mangler, Spanien havde til sidst, hvor de stort set kun kunne trille bold, men aldrig bide fra sig mere. Den måde de decideret ydmygede Italien på i efteråret 2017, lignede langt mere Spanien, end de Spanien, der spillede de sidste fire år under Del Bosque.
Vil du påstå, at det var nogen bedrift, at Spanien slog det dårligst trænede italienske landshold muligvis nogensinde set? Et landshold med så imkompetent en træner, at de ikke engang udnyttede deres klart bedste offensive spiller, men i stedet ville skifte en defensiv midtbanespiller ind, da de manglede et mål mod Sverige? Det var flot, at de ydmygede Italien i efterået 2017. Det gjorde de også i EM finalen i 2012, selvom de spillede med Fàbregas fra start som falsk 9'er, og stort set bare trillede bold hele turneringen igennem. Context matters.
MessiPogba skrev:Så bare fordi Frankrig har vanvittigt meget talent, er det ikke ensbetydende med, at de vinder. Hvis du har set dem i kvalifikationen, ville du ofte have set et faktisk svagt spillende hold, fordi Deschmap er en ufattelig dårlig træner. Han kan slet, slet ikke få dem til at harmonere med hinanden. De spiller alt, alt for individuelt fremfor at fungere som et hold.
Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at de vinder. Det mindes jeg absolut heller ikke at have påstået. Men forudsætningerne for at levere er immervæk bedre, når man har 23 spillere fra øverste hylde, og man ikke må hente hjælp fra bænken i Real Madrid eller fra Real Betis.
MessiPogba skrev:Det samme kan siges om Belgien. Roberto Martinez er en fornærmende dårlig træner. Jeg har ingen fidus til Belgien whatsoever, selvom deres talentmasse er så vildt. Martinez skal nok fucke det op for dem med hans manglende trænerkvaliteter.
Hvorfor tror du, at jeg specificerede at Belgien på papiret er langt bedre?
MessiPogba skrev:En grund itl at, at Roberto nok ikke er udtaget, kunne være, at han ikke giver det samme i backspillet som Odriozola og Carvajal gør. De to er hurtige, er meget offensive og giver bredde i spillet. Nok derfor Roberto ikke er udtaget. Roberto spiller en tand mere defensivt i backspil, og har ikke samme en-mod-en-evner, og er hellere ikke så meget for dybdeløb, som de to er.

Man kan så selvfølgelig diskutere, at Roberto nok meget mere skulle være udtaget fremfor Rodri. Men i forhold til højrebackudvalget, havde jeg også valgt Carvajal og Odriozola.
Roberto er ikke nævneværdigt mere defensiv end Carvajal er, og under ingen omstændigheder langsommere. Hvis det handlede om fart på backpladserne, så har jeg svært ved at gennemskue, hvorfor Marcos Alonso er blevet udtaget. Roberto er i øvrigt en klart bedre dribler en både Odriozolo og Carvajal.
MessiPogba skrev:Hvem ville du udtage i stedet for Lucas Vazquez? Han giver jo holdet noget, som de slet ikke ikke har så meget af i forvejen. Han er en dybdeløber. Han strækker banen for dem, han giver dem variation til deres spil, som er meget baseret på meget, meget boldstærke spillere, men ikke de hurtigste. Du kan jo ikke udtage 23 David Silva/Andres Iniesta-typer, vel?

Jeg kan sagtnes se idéen med Vazquez-typen i truppen. Asensio og Vazquez er to spillere, der kan give Spanien noget fart udover kanten og strække banen en smule for dem. Det har Spanien manglet en del i deres spil.
Nej, jeg har heller ikke på noget tidspunkt opfordret til at udtage 23 udgaver af David Silva, selvom jeg helt klart ville udtage 8 af dem, hvis der rent faktisk eksisterede 22 kloner af ham. Hvis man vil have dybdeløbene, en der strækker banen, og en spiller der rent faktisk er målfarlig, kunne man jo starte med at udtage Callejón. Han spiller mere end Vázquez, har en større rolle på sit hold, og er farligere i både den opbyggende og den afsluttende fase af spillet.
MessiPogba skrev:Og så har jeg ikke engang taget højde for at Reus ikke er udtaget. Og så er der stadigvæk Julian Weigl, Mario Götze, Schürrle, som udvalg, man kan vælge imellem.
Det er meget sjovt, at du det ene øjeblik maltrakterer spillere som Immobile og Xhaka, og det næste øjeblik vælger at fremhæve Julian Weigl og André Schürrle som eventuelle yderligere profiler ved en VM slutrunde. Hvad gør egentlig Weigl - der har været en af Dortmunds dårligste spillere i denne sæson - og Schürrle - der enten er skadet, eller også spiller dårligere end både Pulisic og Philipp - til markant bedre spillere end eksempelvis Immobile og Xhaka? Altså, udover at du for længe siden besluttede dig for, at Weigl og Schürrle er i kridthuset, mens Immobile og Xhaka bare er bunduduelige?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Kubala »

Fun facts. Roberto har flere driblinger pr. kamp(1,7), bliver mindre dispossessed pr. kamp(0,5) og har mindre bad control pr. kamp(1) end Carvajal(1,3 driblinger, 0,7 dispossessed og 1,3 bad control).

Der, hvor Carvajal er bedre, er via keypasses, med 1,4 mod Robertos 0,7, men Real bruger også deres backs meget anderledes end Barca.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Vil du påstå, at det var nogen bedrift, at Spanien slog det dårligst trænede italienske landshold muligvis nogensinde set? Et landshold med så imkompetent en træner, at de ikke engang udnyttede deres klart bedste offensive spiller, men i stedet ville skifte en defensiv midtbanespiller ind, da de manglede et mål mod Sverige? Det var flot, at de ydmygede Italien i efterået 2017. Det gjorde de også i EM finalen i 2012, selvom de spillede med Fàbregas fra start som falsk 9'er, og stort set bare trillede bold hele turneringen igennem. Context matters.
Italien er selvfølgelig ikke et særligt godt offensivt hold, men de er stadigvæk et stærkt hold rent defensivt, og Spanien splittede dem ad. De spillede langt mere attraktiv og måske den bedste kamp, jeg har set dem spille siden 2012 mod netop Italien i finalen. Siden den finale var det som om, at både spillerne og Del Bosque var kørt døde i deres koncept, og at de manglede den der sidste gnist, som i 4 år forinden havde sat dem på verdensherredømmet.
Blaugrana92 skrev:Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at de vinder. Det mindes jeg absolut heller ikke at have påstået. Men forudsætningerne for at levere er immervæk bedre, når man har 23 spillere fra øverste hylde, og man ikke må hente hjælp fra bænken i Real Madrid eller fra Real Betis.
Men sommetider kan det jo være, at de 23 bedste spillere, at flere af dem er den samme type. Spanien har jo en flod af den samme type spiller. Iniesta, David Silva, Isco er jo i realiteten mere eller mindre den samme type. Den her ekstrem boldstærke og visionære spiller, som kan tørre sin direkte modstander, men ikke strækker banen.

Den eneste Spanien som så ikke har en dublikation af er en til Sergio Busquets. Det er det, jeg prøver at hentyde til, at Lopetegui nok vil have en variation af spillere, og derfor udtager de bedste af hver slags type.
Blaugrana92 skrev: Hvorfor tror du, at jeg specificerede at Belgien på papiret er langt bedre?
Sorry, missede lige på papiret.
Blaugrana92 skrev:Roberto er ikke nævneværdigt mere defensiv end Carvajal er, og under ingen omstændigheder langsommere. Hvis det handlede om fart på backpladserne, så har jeg svært ved at gennemskue, hvorfor Marcos Alonso er blevet udtaget. Roberto er i øvrigt en klart bedre dribler en både Odriozolo og Carvajal.
Carvajal er en langt mere aggressiv angriber, når hans hold har bolden. Roberto er mere velovervejet i sit spil. Carvajal går ofte helt til baglinjen. Roberto er for mig tilbageholdende. Og det var han både under Luis Enrique og Valverde, så det tegner et billede mere af ham som type som back, end det er taktiske instrukser. For du kan se, at Alba ofte river alt op i hans side, når han er aggressiv.

[quote="Blaugrana92"Nej, jeg har heller ikke på noget tidspunkt opfordret til at udtage 23 udgaver af David Silva, selvom jeg helt klart ville udtage 8 af dem, hvis der rent faktisk eksisterede 22 kloner af ham. Hvis man vil have dybdeløbene, en der strækker banen, og en spiller der rent faktisk er målfarlig, kunne man jo starte med at udtage Callejón. Han spiller mere end Vázquez, har en større rolle på sit hold, og er farligere i både den opbyggende og den afsluttende fase af spillet. ][/quote]

Du vil da ikke udtage den samme type spillere 8 gange til en landsholdstrup? Det ville da være dumt på alle mulige planer, medmindre du har så ensporet taktik, at du kun kan vitterlig angribe på en bestemt måde eller spille fodbold på en bestemt måde. Det er jo det, Lopetegui virker til at bryde lidt op med.

Callejon er helt bestemt også en mulighed, og en jeg ikke lige tænkte over, at han kunne være mulig. Men det er jo bare til en spillers fordel, at den ene spiller i La Liga og Real Madrid og den anden i Serie A og Napoli, spilletid eller ej.
Blaugrana92 skrev:Det er meget sjovt, at du det ene øjeblik maltrakterer spillere som Immobile og Xhaka, og det næste øjeblik vælger at fremhæve Julian Weigl og André Schürrle som eventuelle yderligere profiler ved en VM slutrunde. Hvad gør egentlig Weigl - der har været en af Dortmunds dårligste spillere i denne sæson - og Schürrle - der enten er skadet, eller også spiller dårligere end både Pulisic og Philipp - til markant bedre spillere end eksempelvis Immobile og Xhaka? Altså, udover at du for længe siden besluttede dig for, at Weigl og Schürrle er i kridthuset, mens Immobile og Xhaka bare er bunduduelige?
Du må virkelig, virkelig, virkelig gerne vise mig ,hvor jeg skriver, at Schürrle og Weigl vil være profiler ved en VM-slutrunde. Det er noget, du fuldkommen umotiveret putter af ord i munden på mig. Jeg skriver om dem, at selv i en trup af 23 mand, er de ikke engang udtaget, og du stadigvæk har dem at vælge imellem, hvilket bare viser den enorme bredde af talentfulde spillere, Tyskland har at vælge imellem.

Og Weigl har ikke været en af Dortmunds dårligste spiller. Han er en af de mest eftertragtede talenter i verden, som slet ikke havde en pre-season i sommers og kom tilbage efter en alvorlig ankelskade i efteråret for et hold, der har haft problemer med både spillet og trænerskifte og alt andet. Så hvor du decideret får det der fra, ved jeg ikke, men Weigl er en af de mest eftertragtede unge talenter i verden. Derudover har Schürlle også kæmpet en del med skader.

Men det er fint, du synes, at Immobile og Xhaka (som flere og flere er enige i er en af de ringeste køb Arsenal har lavet i flere år og slet ikke har niveauet til Arsenal både taktisk og teknisk), det skal du være velkommen til.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Xavi6Smede »

Blaugrana92 skrev:Det er et virkelig svagt spansk landshold, det der. I hvert fald sammenlignet med, hvordan landsholdet så ud for 6 år siden, og særligt sammenlignet med hold som det franske, det tyske og det argentinske. På målmandsposten står de klart svagere, end da man havde Casillas, Valdés og en ung De Gea, selvom en De Gea i absolut topform måske er lidt bedre end Casillas var. At Marcos Alonso, Nacho og Odriozola er udtaget, siger lidt om mangler på gode forsvarsspillere; og så alligevel ikke, for man kunne selvfølgelig bare udtage Sergi. Parejo og Rodri burde slet ikke være gode nok, til at være på det spanske landshold. Det samme gør sig gældende for Lucas Vázquez og Rodrigo. Tænk engang, at Spanien for ti år siden bød på en knivskarp Fernando Torres og en brandvarm David Villa, mens man nu på trækkes med Iago Aspas og en stille og roligt falmende Diego Costa. Det der spanske landshold vinder i hvert fald ikke VM. Slet ikke. Selv Belgien er på papiret langt bedre.
Jeg er totalt uenig. Efter min mening er det nuværende hold mindst ligeså stærkt som det spanske hold, der vandt EM i 2012. Ser man bort fra angrebet(der dog er bedre end for 6 år siden), så har Spanien den stærkeste trup.
Når man kan stille op med et hold, der hedder:
De Gea
Carvajral-Ramos-Pique-Alba
Busquets
Thiago/Isco/Silva/Asensio/Iniesta/Saul/Koke
XXX
- så har man selvfølgelig en chance for at vinde VM... Da de vandt EM sidst hed deres angreb Negredo, Llorente og Torres.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af !Option »

Xavi6Smede skrev:
Blaugrana92 skrev:Det er et virkelig svagt spansk landshold, det der. I hvert fald sammenlignet med, hvordan landsholdet så ud for 6 år siden, og særligt sammenlignet med hold som det franske, det tyske og det argentinske. På målmandsposten står de klart svagere, end da man havde Casillas, Valdés og en ung De Gea, selvom en De Gea i absolut topform måske er lidt bedre end Casillas var. At Marcos Alonso, Nacho og Odriozola er udtaget, siger lidt om mangler på gode forsvarsspillere; og så alligevel ikke, for man kunne selvfølgelig bare udtage Sergi. Parejo og Rodri burde slet ikke være gode nok, til at være på det spanske landshold. Det samme gør sig gældende for Lucas Vázquez og Rodrigo. Tænk engang, at Spanien for ti år siden bød på en knivskarp Fernando Torres og en brandvarm David Villa, mens man nu på trækkes med Iago Aspas og en stille og roligt falmende Diego Costa. Det der spanske landshold vinder i hvert fald ikke VM. Slet ikke. Selv Belgien er på papiret langt bedre.
Jeg er totalt uenig. Efter min mening er det nuværende hold mindst ligeså stærkt som det spanske hold, der vandt EM i 2012. Ser man bort fra angrebet(der dog er bedre end for 6 år siden), så har Spanien den stærkeste trup.
Når man kan stille op med et hold, der hedder:
De Gea
Carvajral-Ramos-Pique-Alba
Busquets
Thiago/Isco/Silva/Asensio/Iniesta/Saul/Koke
XXX
- så har man selvfølgelig en chance for at vinde VM... Da de vandt EM sidst hed deres angreb Negredo, Llorente og Torres.
På papiret et rigtigt stærkt hold, men hvem skal score målene? :smile:
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster