VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Og endeligt, er du skizofren, eller hvad sker der for din holdning ang. Kvist, når du blot for tre dage siden skrev det her?
Jeg kan ikke lide William Kvist som spiller, og jeg ville ikke starte med ham, hvis jeg var landstræner. Jeg synes han er en kedelig og forudsigelig spiller, med meget lidt kreativitet. Men han har gjort det godt i kvalifikationen, og det ville være ekstremt unfair ikke at have ham med til Rusland. Især hvis det er til fordel for en spiller, der ikke engang kan vinde minutter på et svagt Southampton hold. Jeg er ikke fan af Kvist, men han er ærligt talt bedre end Højberg, som det ser ud lige nu.
Men igen, jeg antog, at det er med spillerne fitte og ikke kæmper med skader, manglende minutter, hvorfor Højbjerg i fuld drift er langt mere brugbar end Kvist nogensinde ville være det. Jeg er helt med på, at skulle truppen udtages i det, ville jeg nok også udtage en Hobro-spiller fremfor Højbjerg, da Højbjerg er M.I.A.

Men så må folk kalde mig hater ang. Kvist ,for han er simpelthen så ligegyldig en spiller. Det "job" han udfører, kan du få en forsvarsspiller til. AC ville være 10 gange bedre på den plads som agere stopklods end Kvist.

Noget helt andet til din trupudvælgelse. Du vil udtage 6 centrale forsvarsspillere ud af 23 spillere til en VM-slutrunde?

Og endeligt, nu har Lerager været udtaget en del gange. Hvad er han for en spiller? Aldrig set ham.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Lopezzz »

Sisto MOTM uden den store diskusion selvom han ikke kom på tavlen. Vi kan komme langt med ham i truppen.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Men igen, jeg antog, at det er med spillerne fitte og ikke kæmper med skader, manglende minutter, hvorfor Højbjerg i fuld drift er langt mere brugbar end Kvist nogensinde ville være det. Jeg er helt med på, at skulle truppen udtages i det, ville jeg nok også udtage en Hobro-spiller fremfor Højbjerg, da Højbjerg er M.I.A.

Men så må folk kalde mig hater ang. Kvist ,for han er simpelthen så ligegyldig en spiller. Det "job" han udfører, kan du få en forsvarsspiller til. AC ville være 10 gange bedre på den plads som agere stopklods end Kvist.
Altså, hvis det er en leg, hvor vi antager at alle spillerne er i topform og bliver brugt regelmæssigt, så skulle Michael Krohn-Dehli jo utvivlsomt også udtages.

Kvist er ikke kreativ - det er for eksempel sjældent, at han slår en vertikal bold, der splitter modstanderens midtbanekæde - men han er åbenlyst vigtig for flowet i vores spil. Han bliver konstant søgt af hans medspillere. Det er også tydeligt, at han er en leder på holdet. Jeg kan bruge rigtig mange minutter på at kritisere Kvist - og jeg forstår stadig ikke, hvorfor man starter med ham, i en kamp hvor man ved, at modstanderen vil parkere en dobbeltdækker - men man er også nødt til at anerkende, at han har nogle kompetencer.
MessiPogba skrev:Noget helt andet til din trupudvælgelse. Du vil udtage 6 centrale forsvarsspillere ud af 23 spillere til en VM-slutrunde?


Ja. Udvælgelsen reflekterer et ønske om alsidighed i truppen. Det synes jeg er vigtigt til en slutrunde, for der er mange ting der kan gå galt. Derfor er det vigtigt at have spillere, der kan spille flere forskellige positioner. Christensen kan spiller både på højrebacken, i midterforsvaret og på den defensive eller centrale midtbane. Vestergaard er primært centerback, men har efterhånden en del erfaring som defensiv midtbanespiller. Frederik Sørensen kan spille både centerback og højreback - hvor han faktisk har gjort det fremragende for Köln. Bjelland kan til nøds også spille venstreback.

Jeg vil langt hellere have en Christensen eller en Frederik Sørensen med, end en Lasse Schöne der kun for alvor fungerer godt som offensiv midtbanespiller, og i øvrigt aldrig rigtig har præsteret på landsholdet, eller en Philip Billing, der alt i alt har spillet 3 landskampe i ungdomssystemet og aldrig har været udtage til A-landsholdet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Kvist er ikke kreativ - det er for eksempel sjældent, at han slår en vertikal bold, der splitter modstanderens midtbanekæde - men han er åbenlyst vigtig for flowet i vores spil.
Faktisk er Kvist en overraskende vertikal spiller - han slår rigtig mange afleveringer tilbage i banen. Men ellers enig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Der er en reel chance for, at Kvist falder helt igennem i foråret i FCK. Han er trods alt 32 år og befinder sig allerede i en nedadgående formkurve.

Jeg tror i hvert fald ikke, at han bliver fast mand til VM. Der bør simpelthen dukke et bedre alternativ op inden da, selvom det ikke er til stede i øjeblikket.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Der er en reel chance for, at Kvist falder helt igennem i foråret i FCK. Han er trods alt 32 år og befinder sig allerede i en nedadgående formkurve.

Jeg tror i hvert fald ikke, at han bliver fast mand til VM. Der bør simpelthen dukke et bedre alternativ op inden da, selvom det ikke er til stede i øjeblikket.
Alternativet kunne sagtens findes i Lukas Lerager, hvis han fortsætter som fast mand for Bordaeux. Han er dog langt mere offensivt orienteret end Kvist, men han er ikke helt ulig Kvist for så vidt angår pasningsspillet. Hvis en mere defensivt orienteret spiller er påkrævet, kunne der eksperimenteres med Christensen i venskabskampene op til. Han har i hvert fald alle redskaberne til at udfylde samme rolle som Kvist. Ellers kunne AC - altså Malmö-AC - også være et rigtig fint bud. Hvis Kvist kan være landsholdsspiller - uden at være noget der ligner Superligaens bedste spiller og vel ikke engang den bedste midtbane i FCK - så kan AC vel også sagtens, som nykåret svensk mester og kåret som ligaens bedste spiller.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

For lige at dreje samtalen ind på noget mere alvorligt, så har jeg nu også lavet en pigevenlig version af vores VM-maskot:

FRÆKKEDELANEY
Billede

Spørg mig lige om jeg keder mig i dag...

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: VM 2018

Indlæg af klogfyr »

keder du dig i dag?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

klogfyr skrev:keder du dig i dag?
En lille bitte smule, og jeg har allerede surfet hele internettet, så nu går det ud over jer.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Der er en reel chance for, at Kvist falder helt igennem i foråret i FCK. Han er trods alt 32 år og befinder sig allerede i en nedadgående formkurve.

Jeg tror i hvert fald ikke, at han bliver fast mand til VM. Der bør simpelthen dukke et bedre alternativ op inden da, selvom det ikke er til stede i øjeblikket.
Alternativet kunne sagtens findes i Lukas Lerager, hvis han fortsætter som fast mand for Bordaeux. Han er dog langt mere offensivt orienteret end Kvist, men han er ikke helt ulig Kvist for så vidt angår pasningsspillet. Hvis en mere defensivt orienteret spiller er påkrævet, kunne der eksperimenteres med Christensen i venskabskampene op til. Han har i hvert fald alle redskaberne til at udfylde samme rolle som Kvist. Ellers kunne AC - altså Malmö-AC - også være et rigtig fint bud. Hvis Kvist kan være landsholdsspiller - uden at være noget der ligner Superligaens bedste spiller og vel ikke engang den bedste midtbane i FCK - så kan AC vel også sagtens, som nykåret svensk mester og kåret som ligaens bedste spiller.
Du nævner en spiller som Malmøs AC, men ser bort fra Philip Billing, der sidste sæson blev fast mand for Huddersfield, og har været fast mand for Huddersfield PL-kampagne indtil hans skade? Billing er en utrolig lovende 6'er for dansk fodbold. Defensivt orienteret, en god tekniker, kan fordele spillet dybt og oppe på modstanderens banehalvdel, og kan uddele øretæver qua hans store fysiske statur og hans erfaring med knoldesparkere i Championship, og er utrolig kølig på bolden. En type som ham ville blot forstærke en som Eriksen, da Eriksen så ikke skal være den enlige kreative kraft på Danmarks hold, men kan sætte sin lid til, at Billing kunne starte de danske angreb anstændigt..
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Nu er Huddersfield ikke et specielt godt hold, selvom tabellen for Premier League siger noget andet. Der er rigtig mange danske spillere, der kunne komme på det hold. De har en okay spillestil, men truppen er nok den svageste i Premier League.

Det er efter min mening en større bedrift at være fast mand i Bordeaux, der er en af de bedre klubber i Frankrig. Jeg tror næsten det ville være en lige kamp, hvis Bordeaux tog over den Engelske Kanal og mødte Huddersfield på deres hjemmebane.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:Nu er Huddersfield ikke et specielt godt hold, selvom tabellen for Premier League siger noget andet. Der er rigtig mange danske spillere, der kunne komme på det hold. De har en okay spillestil, men truppen er nok den svageste i Premier League.

Det er efter min mening en større bedrift at være fast mand i Bordeaux, der er en af de bedre klubber i Frankrig. Jeg tror næsten det ville være en lige kamp, hvis Bordeaux tog over den Engelske Kanal og mødte Huddersfield på deres hjemmebane.
Nu har jeg ikke set Lerager spille, så jeg aner absolut intet om ham, men nu var det blot mere mellem AC og Billing. At spille for Malmø i en røvelendig liga er for mig intet bevis på ACs kunnen. Især når Malmø ikke engang kunne slå Vardar, som FCK slog ud, selvom de havde mistet flere af deres bærend kræfter i denne sæson og har gang i en keglesæson, så slog FCK Vardar ud. Viser lidt om Malmøs manglende styrke.

Især ikke når ACs konkurrent er Delaney i Werder, Højbjerg i Soton, selvom han er godt nok gået M.I.A., Wass i Celta, Eriksen i Tottenham, Lerager i Bordeaux, Billing i Huddersfield. Billing derimod er altså fast mand på et Premier League-hold for et oprykkerhold i en alder 21 år, når holdet har penge nok til at kunne have købt en konkurrent til hma, som var mere hærdet og erfaren til at spille fodbold på et højt niveau. Det er altså en anden ballast at have, når du ugentligt spiller mod dygtige hold i en god liga som PL, end det er at spille for Malmø og spille for et overlegent svensk hold.

Jeg synes virkelig, folk skulle se seperat på Billing og se, at der er altså tale om en noget atypisk dansk spiller, da han har en god kølighed på bolden, som jeg ikke har set på nogen danske spillere i den alder, som spiller som 6'er. Mange danske 6'ere er jo ofte bare marathonløbere, der kan tackle hårdt. Sjældent de kan spille fodbold også.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: VM 2018

Indlæg af whidgee »


Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Storken »

Jeg havde faktisk 100kr på 3-0 til Danmark, som et lille hyggebet. Det var heldigvis kun sat en gang, så tabet var til at overkomme :glad:


Kunderne hos Danske Spil havde forresten sat for sammenlagt 5.000kr på Christian Eriksen hattrick til odds 200, så her måtte Danske Spil af med en million kroner.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

MessiPogba skrev:
Storken skrev:Nu er Huddersfield ikke et specielt godt hold, selvom tabellen for Premier League siger noget andet. Der er rigtig mange danske spillere, der kunne komme på det hold. De har en okay spillestil, men truppen er nok den svageste i Premier League.

Det er efter min mening en større bedrift at være fast mand i Bordeaux, der er en af de bedre klubber i Frankrig. Jeg tror næsten det ville være en lige kamp, hvis Bordeaux tog over den Engelske Kanal og mødte Huddersfield på deres hjemmebane.
Nu har jeg ikke set Lerager spille, så jeg aner absolut intet om ham, men nu var det blot mere mellem AC og Billing. At spille for Malmø i en røvelendig liga er for mig intet bevis på ACs kunnen. Især når Malmø ikke engang kunne slå Vardar, som FCK slog ud, selvom de havde mistet flere af deres bærend kræfter i denne sæson og har gang i en keglesæson, så slog FCK Vardar ud. Viser lidt om Malmøs manglende styrke.

Især ikke når ACs konkurrent er Delaney i Werder, Højbjerg i Soton, selvom han er godt nok gået M.I.A., Wass i Celta, Eriksen i Tottenham, Lerager i Bordeaux, Billing i Huddersfield. Billing derimod er altså fast mand på et Premier League-hold for et oprykkerhold i en alder 21 år, når holdet har penge nok til at kunne have købt en konkurrent til hma, som var mere hærdet og erfaren til at spille fodbold på et højt niveau. Det er altså en anden ballast at have, når du ugentligt spiller mod dygtige hold i en god liga som PL, end det er at spille for Malmø og spille for et overlegent svensk hold.

Jeg synes virkelig, folk skulle se seperat på Billing og se, at der er altså tale om en noget atypisk dansk spiller, da han har en god kølighed på bolden, som jeg ikke har set på nogen danske spillere i den alder, som spiller som 6'er. Mange danske 6'ere er jo ofte bare marathonløbere, der kan tackle hårdt. Sjældent de kan spille fodbold også.
Billing spillede godt i de første kampe, men han mistede sin plads i startelveren før sin skade. Sidste sæson startede han kun inde i 13 ud af 46 kampe i ligaen. Han skal i hvert fald et niveau eller to op, samt præstere på højt i niveau i eventuelle venskabskampe, før han skal ind på velfungerende fodboldhold til dette VM.

Jeg aner ikke hvor god AC er, men han er trods alt lige blevet kåret som sæsonens bedste midtbanespiller, samt den mest værdifulde spiller i ligaen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster