Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Musik

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Em, e-mol, but but..But life is both a major and minor key
Just open up the chord
Ahhhhhhh...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

SpillerSomMESSI skrev:Em, e-mol, but but..But life is both a major and minor key
Just open up the chord
Ahhhhhhh...
Hvis du havde nogen idé om hvor meget, jeg måtte bryde min hjerne for at finde ud af hvor det stammer fra. Jeg var for stædig og dumstolt til at google. Så faldt tiøren lige for lidt siden. Jeg skal høre The Invisible Band i dag.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg glæder mig til jeres årslister, guys! <3

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

Emily Ratjakowski eller Emoji Movie. You guys decide.

Btw, Metro Boomin's "Without Warning" er solidt.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Jeg sad lige og kiggede de albums i gennem jeg har lyttet til fra 2017..

Troede ikke rigtig jeg havde lyttet til så mange nye albums, men har da alligevel lyttet til 30 albums fra i år.

Det er altid hyggeligt med årslister!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Tello skrev:Btw, Metro Boomin's "Without Warning" er solidt.
Meget mere end solidt, vil jeg mene. Og jeg bryder mig ikke engang om 21 Savage.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Moses Sumney i Vega, i går aftes. Årets koncertoplevelse, bedste vokal-performance, jeg nogensinde har oplevet. Det var bare det. Hej-hej.

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Men men men.. der var landskamp? :P


Jeg lytter til en masse forskellig musik i øjeblikket, og her er lidt af det, der optager mig mest. :)

Julien Baker der synger inderlige ballader om sin depression. Der er nogle fantastiske numre på, og nogle lyriske højdepunkter.
phpBB [video]


Matt Champion er en del af det kreative kollektiv Brockhampton, der lige nu nyder stor succes. Hans solo-materiale er mere rn'b end hiphop, men jeg synes det holder.
phpBB [video]



Pianos Become the Teeth har lige udgivet en ny single, men jeg er begyndt at lytte til deres album fra 2011, der tidligere har været for intenst for mig. Det post-hardcore med stor inspiration fra post-rock. Han synger om sin fars død, og nummeret der afslutter pladen hedder meget passende ''I'll Get By'. Teksten er fantastisk og Those drums man!
phpBB [video]


Den nye single er også god. Her screamer han ikke.
phpBB [video]



Gang of Youths er et band en kammerat introducerede mig for, for et par dage siden. Vokalen minder mig om Nick Cave's i det dybe register.
phpBB [video]


Talking Heads behøver ingen introduktion, og med bookningen af David Byrne til Roskilde, bliver det nok svært for mig at holde mig væk. Det er et band jeg har lyttet til sporadisk, men valgte at give det en rigtig chance for en uges tid siden. Det holder.
phpBB [video]


Run the Jewels er hiphop når det er feedt! Jeg var inde og se dem i Tap1 for et par uger siden og det var mega fedt. Havde desværre ikke fået lyttet til deres seneste album, men det har jeg fået gjort op for i ugerne efter koncerten. El-P og Killer Mike er en fantastisk konstellation, og de komplimenterer hinanden rigtig godt.
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Queens of the Stone Age igår. Nice!
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Ialocin skrev:Men men men.. der var landskamp? :P
Jeg indgik engang en dum pagt med mig selv om at musik altid skulle trumfe fodbold ;-)
Ialocin skrev: Julien Baker der synger inderlige ballader om sin depression. Der er nogle fantastiske numre på, og nogle lyriske højdepunkter.
phpBB [video]
Det album har jeg hørt meget siden det udkom. Helt enig, der er nogle fantastiske ting på. Den ryger helt klart på min årsliste. Har netop købt den på vinyl - der lyder den også dææææjli'.

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Hehe den pagt har jeg også indgået nogle gange. Men måtte sande at fodboldhjertet bare nogle gange trumfer alligevel. Jeg missede bl.a. halvdelen af en koncert, da vi slog Juventus i ChL-finalen, og det var sgu det hele vejr. Så kunne jeg dukke op midtvejs i punk-koncerten og moshe mine dumme Real Madrid-venner. Det var OK. :D


Julien Baker er ret fantastisk. Gad godt eje den på vinyl! :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

zqa skrev:Queens of the Stone Age igår. Nice!
Jeg synes sgu ikke det var så vildt. Lyden var mildest talt skidt (mudret). Og så var Homme tydeligt syg (hæs).

Men de gav den heldigvis stadig gas hvorfor de også kom ok i mål. Og så er det altid grineren når Homme bliver sur og sviner publikum (Roberta you smug motherfucker!).

A Song For The Dead er forresten det fedeste live nummer nogensinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Jeg har set betydeligt bedre koncerter, også med QOTSA. Jeg synes nu lyden for en gangs skyld var god i forum, jeg stod dog også kun en meter fra hegnet. Publikummet i forum var dog forfærdeligt kedelige. Alt i alt var det dog stadig en fornøjelse at se Homme og co.
Jeg savnede dog Burn The Witch og everybody knows that you’re insane.

A song for The Dead er et vanvittigt godt nummer - jeg kunne også godt forestille mig, at de elsker at spille den live.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm det er underligt med lyd. Jeg stod lidt ud til venstre men tæt på scenen og der var det til tider ret mudret.

Men ja folk var ret døde. Nok også derfor han blev en smule irriteret. Og ja de måtte gerne være spillet. Der måtte i det hele taget godt være spillet mere fra Lullabies to Paralyze!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Måske hænger det også sammen med, at mine forventninger til lyden i Forum er lig nul, så jeg blev positivt overrasket.

Næste stop; Vega og Sun Kil Moon!
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster