5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Ialocin skrev:Jeg skrev også noget om nogle statistikker, der fortalte noget om den hvilken kontrol vi havde i disse kampe? Derudover blev Las Palmas-kampen spillet under nogle forhold, der tydeligvis påvirkede spillerne.

Jeg er enig i, at vi har overladt intiativ i nogle kampe, men hvis jeg skal forholde mig til det du skriver, hvorfor kommer du så med nogle eksempler, der ikke er brugbare?

Sorry for min retorik. Jeg var fuld, og træt af at læse de samme tomme ord.
Jeg valgte bare et par La Liga klubber, som jeg mente var langt fra vores niveau. Det var rent tilfældighed, at vi havde spillet imod dem. Jeg troede det gav mening, når nu jeg skrev 'osv' efter de to klubnavne, men det havde tydeligvis ikke den ønskede effekt.

Derudover var det min opfattelse, at vi generelt var enige om herinde, at Barca i flere kampe havde overladt for meget initiativ til modstanderen. Derfor gad jeg ikke bruge tid på at finde eksempler.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Ialocin »

Det er vi også enige om. VI er nok bare ikke enige om at det er så sort/hvidt, at fordi vi har bedre spillere så skal vi også dominere 90 minutter af hver kamp på alle parametre.

Husker Rayo, der dominerede boldbesiddelsen i 13, mod en væsentlig stærkere barca-midt. Vi vandt 4-0 alligevel.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Ialocin skrev:Fortæl mig hvor jeg siger at vi har en dårlig trup?
Jeg siger heller ikke, at man er dum, jeg siger man mangler indsigt. At du fortolker alt som du vil er for din egen regning.
Jeg havde oprindeligt ikke citeret dig, men det gik op for mig, at det primært var dig jeg henvendte mig til. Den første sætning var oprindeligt egentlig ikke rettet dig, så den skulle selvfølgelig lige have været pillet ud, da jeg redigerede indlægget.
Ialocin skrev:Det er bare så trist, at høre på brok og negativitet konstant, når vi tydeligvis ikke kan spille tiki-taka. Jeg er heller ikke glad for spillet, men jeg accepterer det under de omstændigheder vi står i. Med en aldrende Iniesta, der er faldende i niveau. En Xavi, der blev erstattet af en helt anden type spiller (Rakitic), som har præsteret ret ringe i en lang periode nu. Hvem af de andre midtbanespillere har niveauet eller den rette profil? Jeg kan ikke se nogen af dem overtage på en af de to positioner foran Busquets.
Det er rigtigt nok, at Rakitic er en anden type spiller end Xavi, men vi har heller ikke i vid udstrækning forsøgt at bruge Rakitic på samme måde som vi brugte Xavi. I de første sæsoner under Lucho, var Rakitic skubbet meget langt frem på banen. Han blev mere og mere til en boks-til-boks-spiller, og nu er han jo nærmest oprydder. For Kroatien gjorde han det fremragende forleden mod Grækenland, lige netop i en mere tilbagetrukket rolle som spilfordeler. Han er rolig på bolden, teknisk dygtig - hvilket sjældent er kommet til udtryk, på grund af de hektiske situationer han ofte havner i som resultat den rolle han bliver tildelt - og med fremragende blik for spillet.

Rakitic har alle redskaberne til at være en dygtig spilfordeler, og han kunne sikkert sagtens spille rollen på samme niveau som en Jorginho gør. Men det kræver at man opbygger et system, skaber nogle mekanismer og giver ham de rette forudsætninger for det. Der er velsagtens ingen spiller i historien, der uden videre på egen hånd kan tage rollen som spilfordeler, for det kræver altså at holdet geares til det rent taktisk. Så skulle det da lige være Xavi, men så igen må man jo bare sige, at Guardiola byggede sit hold op om lige netop Xavi som spilfordeler.

Der var så meget, der handlede om at skabe forudsætningerne og rammerne for, at Xavi kunne diktere både vores spil og kampens flow. Det var både måden vores backs blev brugt på, det positioneringen og løbemønstrene hos de to andre midtbanespillere, det var vores kantspilleres instrukser om at blive på kanten indtil bolden var på modstanderens sidste tredjedel af banen. Alle mekanismerne på holdet havde det til fælles, at de bragte Xavi i en position, der gjorde at han effektivt kunne diktere spillet.
Ialocin skrev:Pique er god i opspillet, men han har åbenbart tabt fokus, siden han konstant bliver sat 1-mod-1 og scorer flere gule kort på at forsøge, at score med hånden end at sakse en spiller, han ved kommer til at sætte ham.
At Piqué fjoller, når vi forsvarer uden bold - og især i omstillingerne - har absolut intet med hans kompetencer som spilfordelende forsvarsspiller at gøre. Selv hvis det havde, ville problemet ikke være så stort, for alternativerne Umtiti og Mascherano er mindst ligeså dygtige i den rolle, som Piqué er.
Ialocin skrev:Vores backs viser mere i den her sæson og det er positivt, men Semedo mangler stadig at vise mere offensiv kvalitet.
Det er vist primært på venstrebacken, at vi har set store ændringer i forhold til sidste sæson, og det skyldes nok først og fremmest, at vi ikke længere har en venstrekant, der insisterer på at holde bolden på egne fødder og trække centralt. Der var også plads til Alba med Neymar på holdet. Pladsen blev bare aldrig udnyttet. Det gør den nu.
Ialocin skrev:Vores kanter er også et kæmpe problem. Vi har Dølle og to gange Suarez. Dølle er en direkte spiller, der forsøger og udfordre hele tiden. Det ligger ikke særlig meget til Barca. De to gange Suarez har præsteret virkelig ringe i den her sæson, selvom jeg har haft store forhåbninger til, at Denis kunne løfte sit niveau, det har dog ikke været tilfældet.
Jeg er lodret uenig. Jeg kan slet ikke se, hvordan Denis Suárez har været virkelig ringe. Er du sikker på, at det er den samme spiller vi snakker om? Denis har været direkte involveret i ligeså mange mål som Luisito, selvom han kun har spillet en tredjedel af de minutter, som Luisito har. Faktisk har Suárez været direkte involveret i 0,98 mål for hver 90 minutters fodbold han har fået.

Han skaber rigtig meget på banen, især med sine afleveringer bagom forsvaret, der faktisk flere gange har fundet netop Luis Suárez. Han har i det store hele været bedre på venstrekanten end både Gomes og Iniesta har. Modsat Gomes spiller Denis ikke fuldkommen alibifodbold, hvor han prøver at gemme sig når han er på banen. Tværtimod opsøger han hele tiden spillet og bolden, og tilbyder sig i fordelagtige positioner og situationer.
Ialocin skrev:Jeg vil gerne se possesionbold, men det kræver at vi får nogle spillere, der passer ind i systemet. At ledelsen har handlet ret dårligt ind de seneste sæsoner, kan vi måske blive enige om.
Igen er jeg simpelthen nødt til at appellere om, at du konsulterer Napolis holdkort. Det er simpelthen vrøvl af værste skuffe, at deres spillertrup skulle være bedre gearet til den slags fodbold end vores er. Vores centrale stamme af spillere var også med i Pep-tiden. De fleste af dem - undtagen Messi - har også spillet landsholdsfodbold på den måde i mange år. Piqué, Busquets og Iniesta - selv hvis først- og sidstnævnte er faldet i niveau - er spillere der passer som fod i hose til den slags fodbold. Det samme gælder i øvrigt for spillere som Umtiti, Alba og Roberto. Vi har spillerne til det, men enten har Valverde ikke modet, eller også har han ikke evnerne, til at skabe et system med de karakteristika, der kendetegner et hold som Napoli.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

At et hold spiller på en måde betyder jo ikke at et andet hold nødvendigvis også kan? Der er kæmpe forskel på barca og Napoli hvad angår pres, trup (stjerner, egoer) osv.

Jeg er helt med på at vi kunne spille bedre fodbold (og jeg håber virkelig også at det snart kommer til at ske), men det er imo en smule mere kompliceret end det bliver fremlagt her. Jeg synes f.eks ikke man kan se udenom vores offensiv hvor ingen andre end Messi kunne komme på Napolis hold. Jeg kan egentlig ikke se et andet tophold med en så svag offensiv som vi har pt.

Omkring Denis så gør han det ok på kanten (præcis som dølle), men han har så heller vist mere end det. Centralt har han været ligeså ringe som alle de andre.

I det store hele tror jeg vi alle er enige i at vi ikke spiller godt nok. Forskellen er bare at nogle kan acceptere det lige nu (men forventer mere på sigt) mens andre ikke kan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:At et hold spiller på en måde betyder jo ikke at et andet hold nødvendigvis også kan? Der er kæmpe forskel på barca og Napoli hvad angår pres, trup (stjerner, egoer) osv.
For så vidt angår pres, så tror jeg du kraftigt undervurderer de italienske tifosi. Jeg glemmer eksempelvis aldrig, hvad jeg har hørt om Brian Laudrups sidste tid i Fiorentina. Jeg tror ikke vi skal regne med, at Napolis inkarnerede tilhængerskare stiller mindre krav end vores gør. Det er nok snarere omvendt.
Piquénbauer skrev:Jeg er helt med på at vi kunne spille bedre fodbold (og jeg håber virkelig også at det snart kommer til at ske), men det er imo en smule mere kompliceret end det bliver fremlagt her. Jeg synes f.eks ikke man kan se udenom vores offensiv hvor ingen andre end Messi kunne komme på Napolis hold. Jeg kan egentlig ikke se et andet tophold med en så svag offensiv som vi har pt.
Offensiven er svag, ja. Men når man insisterende investerer så lidt i den rent spillemæssigt, som vi har gjort under Valverde, så bliver problemerne altså bare større.
Piquénbauer skrev:Omkring Denis så gør han det ok på kanten (præcis som dølle), men han har så heller vist mere end det. Centralt har han været ligeså ringe som alle de andre.
Som jeg ser det, så har Denis været et af de absolutte lyspunkter indtil videre i denne sæson.
Piquénbauer skrev:I det store hele tror jeg vi alle er enige i at vi ikke spiller godt nok. Forskellen er bare at nogle kan acceptere det lige nu (men forventer mere på sigt) mens andre ikke kan.
Hvis vi prøvede, ville jeg sagtens kunne acceptere, at det ikke fungerede lige nu. Men vi prøver ikke. Valverde har valgt det fra, og det bør ikke overraske, når man overvejer hans stil i Athletic. Det her er Valverdes fodbold, og jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig, fordi Dembélé kommer tilbage fra sin skade eller vi køber Coutinho, Dybala eller nogen som helst anden. Det er ikke et spørgsmål om personel, men et spørgsmål om trænerens taktiske og spillemæssige præferencer. Hvis Valverde er en langsigtet satsning, så tror jeg vi skal vænne os til markant mindre seværdig fodbold og langt mere kynisme og pragmatisme, end vi så under Rijkaard, Pep, Tito og Lucho.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

For så vidt angår pres, så tror jeg du kraftigt undervurderer de italienske tifosi. Jeg glemmer eksempelvis aldrig, hvad jeg har hørt om Brian Laudrups sidste tid i Fiorentina. Jeg tror ikke vi skal regne med, at Napolis inkarnerede tilhængerskare stiller mindre krav end vores gør. Det er nok snarere omvendt.
Måske. Men det ændre ikke på at Valverde ville komme i markant større problemer end sarri gør det hvis Napoli ikke kommer videre fra gruppespillet i cl. Presset i de største klubber er bare så meget større end andre og der er ikke plads til ret mange fejltagelser.
Offensiven er svag, ja. Men når man insisterende investerer så lidt i den rent spillemæssigt, som vi har gjort under Valverde, så bliver problemerne altså bare større.
Eller også er den bare svag fordi spillerne er det? Udfra hvad jeg har set så ved jeg ærlig talt ikke om det er taktikken eller niveauet hos spillerne der gør at det ikke fungerer. Suarez er f.eks. kommet frem til fint med chancer men manden kan intet.

Med det sagt så bliver der taget færre chancer med bolden for fødderne. Jeg ved bare ikke om dette har så stor betydning som det bliver fremlagt.
Som jeg ser det, så har Denis været et af de absolutte lyspunkter indtil videre i denne sæson.
At du overhovedet kan skrive det viser hvor ringe vores offensiv har været. Denis har gjort det ok på kanten (centralt har han været ringe), men imo ikke mere end det. På nuværende tidspunkt kan jeg ærlig talt ikke sige om jeg foretrækker denis, dølle eller Gomes på kanterne. Og det siger en del.

Så når det kommer til lyspunkter så holder jeg mig til umtiti og mats.
Hvis vi prøvede, ville jeg sagtens kunne acceptere, at det ikke fungerede lige nu. Men vi prøver ikke. Valverde har valgt det fra, og det bør ikke overraske, når man overvejer hans stil i Athletic. Det her er Valverdes fodbold, og jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ændre sig, fordi Dembélé kommer tilbage fra sin skade eller vi køber Coutinho, Dybala eller nogen som helst anden. Det er ikke et spørgsmål om personel, men et spørgsmål om trænerens taktiske og spillemæssige præferencer. Hvis Valverde er en langsigtet satsning, så tror jeg vi skal vænne os til markant mindre seværdig fodbold og langt mere kynisme og pragmatisme, end vi så under Rijkaard, Pep, Tito og Lucho.
Problemet er at det ikke ville betyde noget for Valverde. Han ville ikke kunne bruge "jeg prøvede" til noget som helst. Hvis der ikke kommer resultater så er det farvel. Så kan det godt være at han tidligere har spillet noget andet fodbold i ath men jeg køber ikke den der med at det bare at den måde han gør det på. Som stort set alle andre trænere så forsøger han at vinde med det han har. Lige nu har han ikke meget offensivt og derfor spiller vi som vi gør.

Så jo for mig er det klart et spørgsmål om personel for når jeg ser på vores trup så kan jeg ikke se et andet storhold hvor spillere som denis, dølle, gomes osv ville få så meget spilletid. Når de spillere bliver byttet ud med dembele osv så forsvinder undskyldningerne også. Det er også derfor kan jeg leve med det. Men hvis vi henter andre spillere ind osv og vi det kedelig spil fortsætter så kan jeg ikke. Det har jeg gjort klart fra starten.

Jeg lader tvivlen komme ham til gode og fokuserer i stedet på det han har ændret og der er vi defensivt blevet et meget bedre hold. Og truppen virker til at kunne lide ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Det at en træner har en klar filosofi og han tager den med sig over alt, er jo ikke en overraskelse. Alle trænere gør det. Bare kig på Conte, Klopp, Mourinho og Pep osv. Måske er det her bare Valverdes stil og filosofi? Og det ville altså ikke være overraskende som sådan, komme som et chok.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Måske, måske ikke. Jeg konkluderer ikke noget før jeg mener han har en trup der offensivt kan levere mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Jeg konkluderer heller ikke noget. Jeg mener bare, at det ikke burde komme som en overraskelse, hvis det er tilfældet. Det er jo ikke uhørt/uset. Men ja, det andet kan også blive tilfældet.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Michman »


Fed gestus..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rb88 »

ind imellem på artikeltrådene på bold.dk finder man alligevel anstændige mennesker. denne sås efter kampen igår

"Sergio Busquets er for taktiske nørder måske verdens bedste midtbanespiller (Ja det er i min optik) Han er i hvert fald gennem mine øjne verdens bedste fodboldspiller for FC Barcelona. Han forstår alt ved midtbanespillet. Hvornår skal man falde ned, hvornår skal man presse op, hvornår skal man holde i bolden, hvornår skal man smide den ud på kanten, hvor er hullet gennem modstandernes linjer, hvordan vender man dybt med en forsvarsspiller i ryggen, mm. Han er uden tvivl min favorit i Barcelona og en som jeg er uhyr glad for at kunne opleve spille. Det er sku næsten poetisk hans måde at se, læse og spille spillet.

You watch the game, you don´t see Busquets. You watch Busquets, you see the whole game. - Del Bosque

Det er så sandelig sandt!"

Jeg elsker Busquest! hans vertikale pasninger op gennem midten er af absurd høj klasse. Hurtig, milimeter præcis og nogle gange med kun 1 meter mellem 2 modstandere spiller han den lige igennem. Han er intet mindre end genial. verdens bedste CDM

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rb88 »



jeg elsker den mand <3

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af PuyolErGud »

Billede

Busquets er ude i 3 uger med en brækket tå. Ærgerligt, men så skulle han gerne være klar til de første kampe i kvartfinalerne.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Jep, ca. tre uger. Kan læses på Barcas officielle side.

Medical tests have confirmed that FC Barcelona player Sergio Busquets has suffered a fractured phalanx of the fifth toe of his right foot, with a wound. He is expected to be out of action for approximately 3 weeks.
https://www.fcbarcelona.com/en/football ... 619f36cfed

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af De La Barça »

Interview med Saúl hvor han taler om Sergio Busquets.

Kan især godt lide denne
Busquets encourages you to make the next play, by playing the ball to you in a way that you can figure out what to do next. If he plays it to the back of you it’s for you to return it, if he plays it to your front, it’s because you’re free to turn



Visca el Barça i Visca Catalunya

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster