5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Haha storken. Du kan finde 325738848 indlæg hvor jeg skriver en ting og skifter mening en uge efter. Jeg er ikke et orakel eller har insiderviden hvorfor der ikke er ret meget af det jeg skriver som jeg ikke vil tage tilbage hvis jeg ser noget eller får påpeget noget der modbeviser det.

Så ja jeg tog fejl af min analyse af holdet i sommers. Jeg troede at truppen var fin og vi kunne redde det med taktikken. Det står dog klart for mig nu at vi mangler kreativitet og kvalitet helt fremme. Og når bussi udtaler sig som han gør så kunne det tyde på at han er enig.
Du er ikke den eneste, der tog fejl i sommers. Jeg troede, at vi ville kunne klare os uden Neymar i denne sæson. Det har vist sig ikke at være tilfældet, når nu Dembele er skadet og Suarez er elendig.

Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at vi underpræsterer rent offensivt. Det skyldes i høj grad spillestilen, der undertrykker alt risikovillighed og aggressivitet. De bedste trænere i verden gør omvendt alt for at få disse ting frem i deres hold.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af whidgee »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Haha storken. Du kan finde 325738848 indlæg hvor jeg skriver en ting og skifter mening en uge efter. Jeg er ikke et orakel eller har insiderviden hvorfor der ikke er ret meget af det jeg skriver som jeg ikke vil tage tilbage hvis jeg ser noget eller får påpeget noget der modbeviser det.

Så ja jeg tog fejl af min analyse af holdet i sommers. Jeg troede at truppen var fin og vi kunne redde det med taktikken. Det står dog klart for mig nu at vi mangler kreativitet og kvalitet helt fremme. Og når bussi udtaler sig som han gør så kunne det tyde på at han er enig.
Du er ikke den eneste, der tog fejl i sommers. Jeg troede, at vi ville kunne klare os uden Neymar i denne sæson. Det har vist sig ikke at være tilfældet, når nu Dembele er skadet og Suarez er elendig.

Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at vi underpræsterer rent offensivt. Det skyldes i høj grad spillestilen, der undertrykker alt risikovillighed og aggressivitet. De bedste trænere i verden gør omvendt alt for at få disse ting frem i deres hold.
Ikke klare os? Kig på stillingen i ligaen og CL. Ja vi spiller ikke godt, men vi klarer os

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Haha storken. Du kan finde 325738848 indlæg hvor jeg skriver en ting og skifter mening en uge efter. Jeg er ikke et orakel eller har insiderviden hvorfor der ikke er ret meget af det jeg skriver som jeg ikke vil tage tilbage hvis jeg ser noget eller får påpeget noget der modbeviser det.

Så ja jeg tog fejl af min analyse af holdet i sommers. Jeg troede at truppen var fin og vi kunne redde det med taktikken. Det står dog klart for mig nu at vi mangler kreativitet og kvalitet helt fremme. Og når bussi udtaler sig som han gør så kunne det tyde på at han er enig.
Du er ikke den eneste, der tog fejl i sommers. Jeg troede, at vi ville kunne klare os uden Neymar i denne sæson. Det har vist sig ikke at være tilfældet, når nu Dembele er skadet og Suarez er elendig.

Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at vi underpræsterer rent offensivt. Det skyldes i høj grad spillestilen, der undertrykker alt risikovillighed og aggressivitet. De bedste trænere i verden gør omvendt alt for at få disse ting frem i deres hold.
Jeg er enig i at spillestilen ikke ligefrem giver offensiven de bedste muligheder men der kommer virkelig heller ikke noget fra ret mange andre end Messi. Hvad Suarez, Denis, Dølle, Gomes, Rak osv har leveret på den sidste tredjedel er bare ikke godt nok.

Og som jeg har sagt rigtig mange gange så er jeg selv meget utilfreds med måden vi spiller på. Men jeg acceptere den pga det vi var igennem i sommers, truppen og det pres Valverde er under.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Ialocin »

Blaugrana92 skrev:
Ialocin skrev:Udover de få, der sværger til at vi forsøger at spille som under Pep, selvom vi tydeligvis ikke har spillerne til det.. Det er folk der mangler indsigt eller ikke ønsker at vinde noget i den her sæson.
Det er i det hele taget noget sludder, at vi ikke har en god trup. Og det er især noget sludder, at vi ikke har spillerne til at spille markant mere à la Peps Barcelona end vi gør. Som allerede skrevet mange gange, forlanger jeg ikke en tro kopi, hverken for så vidt angår niveau eller stil. Jeg forlanger egentlig bare, at vi spiller mere som Peps Barcelona end som Mourinhos Inter, og det synes jeg ikke vi gør lige for tiden. Det har vi under alle omstændighederne truppen til. Hvis man er i tvivl, kan man prøve at kaste et blik på Napolis opstilling og sammenligne den med vores.
Reina
Hysaj - Albiol - Koulibaly - Ghoulam
Allan - Jorginho - Hamsik
Callejón - Mertens - Insigne

vs.

ter Stegen
Roberto - Piqué - Umtiti - Alba
Deulofeu - Rakitic - Busquets - Iniesta
Messi - Suárez
Hvis Napoli kan, så kan vi ederbroderemig også. Især fordi vores centrale stamme af spillere allerede har prøvet at spille den slags fodbold i rigtig, rigtig mange år. Her tænker jeg på Piqué, Busquets, Iniesta og Messi. Hvis man dertil tager i betragtning, at vi også har spillere som Alba, Umtiti, Roberto, Denis og Rakitic, så overgår det simpelthen min forstand, at man kan påstå, at vi ikke har spillerne til at spille mere som Peps Barcelona, end vi for øjeblikket gør.

Vores nuværende spillestil er altså ikke noget, som Valverde er blevet tvunget ud i som resultat af en ringe spillertrup. Det er et valg, han selv har truffet. Det er selvfølgelig et valg, han har enhver ret til at træffe som cheftræner. Resultaterne går da også vores vej. Men jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har nydt at se os spille. Og det har jeg et kæmpe stort problem med.

Men nej, nej. Det er da klart, at man enten er dum eller ikke ønsker trofæer, hvis man ikke gider at se på den her Mourinho-inspirerede omgang 4-4-2 fodbold ...
Fortæl mig hvor jeg siger at vi har en dårlig trup?
Jeg siger heller ikke, at man er dum, jeg siger man mangler indsigt. At du fortolker alt som du vil er for din egen regning.

Det er bare så trist, at høre på brok og negativitet konstant, når vi tydeligvis ikke kan spille tiki-taka. Jeg er heller ikke glad for spillet, men jeg accepterer det under de omstændigheder vi står i. Med en aldrende Iniesta, der er faldende i niveau. En Xavi, der blev erstattet af en helt anden type spiller (Rakitic), som har præsteret ret ringe i en lang periode nu. Hvem af de andre midtbanespillere har niveauet eller den rette profil? Jeg kan ikke se nogen af dem overtage på en af de to positioner foran Busquets.

Pique er god i opspillet, men han har åbenbart tabt fokus, siden han konstant bliver sat 1-mod-1 og scorer flere gule kort på at forsøge, at score med hånden end at sakse en spiller, han ved kommer til at sætte ham.

Vores backs viser mere i den her sæson og det er positivt, men Semedo mangler stadig at vise mere offensiv kvalitet.

Vores kanter er også et kæmpe problem. Vi har Dølle og to gange Suarez. Dølle er en direkte spiller, der forsøger og udfordre hele tiden. Det ligger ikke særlig meget til Barca. De to gange Suarez har præsteret virkelig ringe i den her sæson, selvom jeg har haft store forhåbninger til, at Denis kunne løfte sit niveau, det har dog ikke været tilfældet.

Jeg vil gerne se possesionbold, men det kræver at vi får nogle spillere, der passer ind i systemet. At ledelsen har handlet ret dårligt ind de seneste sæsoner, kan vi måske blive enige om.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Man behøver ikke være fantastisk på bolden for at kontrollere en kamp; man skal bare være bedre end sin modstander. Jeg nægter at tro på, at Alaves, Las Palmas osv er bedre end os på bolden. Vi bør køre dem over i stedet for at stille os tilbage og forsvare en føring.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Vores midt er da meget mere involveret/kontrollerende nu? Det er et af vores store problemer da der stort set ikke kommer noget fra dem.

Og generelt har vi da ikke været så slemme til at stille os tilbage. Der har været nogle grimme momenter mod f.eks. sevilla men ellers synes jeg ikke det er problemet. Vi tager bare ikke nok chancer og det er både fordi man er bange og fordi vi ikke har de kreative spillere til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Ialocin »

Tjoo vi har ikke været fremragende spillemæssigt, men vi er altså heller ikke blevet domineret af de hold du nævner. Vi vinder 2-0 mod Alaves og brænder endda straffe. Derudover har vi 69% boldbesiddelse.


Lad Palmas kampen ser ikke god ud ift. til possesion, hvor vi har den 51 %, men vi vinder altså 3-0 og har 10 forsøg på mål mod 1.

Jeg synes heller ikke vi spiller vildt flot fodbold i denne sæson, men i forstår godt nok at male fanden på væggen.

Synes i øvrigt vi spillede en flot første halvleg i weekenden.

Hvis vi havde haft en dårlig trup, som jeg åbenbart har sagt (find det), så havde vi ikke ligget nr. 1. Vi har bare ikke en ideel trup ift. det spil vi alle ønsker at se fra Barca.
Senest rettet af Ialocin tors nov 09, 2017 8:59 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Og en rigtig flot anden halvleg mod atm.

Jeg ved sgu ikke. Jeg nægter simpelthen at tro at Valverde pga filosofi eller andet har valgt at spille som vi gør nu. Han kender klubben og han ved hvad der forventes. Hvis han mente han havde spillerne til at spille flot fodbold og få resultater så tror jeg han gjorde det. Men det gør han tydeligvis ikke. Nok fordi han ved at han ville få sparket hvis han ikke leverede fra første dag (pointmæssigt).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Jeg har aldrig set et hold trænet af Valverde spille poleret fodbold. Bilbao kunne være ret primitive til tider.

I mine øjne er han en middelmådig træner uden nogen filosofi eller langsigtet plan. Det kan sagtens være, at vi vinder ligaen, men lige nu er vi det dårligste hold af de fem tophold i Europa.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Der er intet galt i primitivt. Vi spillede også primitivt under lucho og det var noget af det mest underholdende fodbold jeg kan huske at have set.

Og så holder jeg mig fra at så store konklusioner som du kommer frem til. Jeg vil langt hellere se hvad der sker før jeg begynder at snakke om middelmådighed osv. Desuden er jeg hamrende uenig i det sidste du skriver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/busqu ... mbele.html

Så fordi vi ikke spiller med Dembele, så skal vi spille af lort. Det holder jo ikke hvis vores spille skal være afhænge af en spiller, om vi prøver at spille godt, eller ej! :roll:

Jeg er enig i af det er lettere at spille godt når man har alle man klar, men at spille som Morinho fordi vi mangler Dembele, og prøver at spile godt når han er med, det er sgu ikke i orden!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Det er tydeligt, at man bare prøver at købe sig tid og håber spillet bliver bedre på et eller andet tidspunkt.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Ialocin »

Du kom aldrig rigtig med et svar efter dine påstande om, at vi ikke dominerede mod Alaves og Las Palmas? Er det fordi du mangler argumenter og bare peger fingre? Ja det er det kan jeg svare for dig, når du nu ikke selv vil. Du postulerer en masse, men du har virkelig ikke et eneste argument. Det er så utrolig trættende at være vidne til.

Det er godt du har nogle venner, der kan like dine comments.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Ialocin skrev:Du kom aldrig rigtig med et svar efter dine påstande om, at vi ikke dominerede mod Alaves og Las Palmas? Er det fordi du mangler argumenter og bare peger fingre? Ja det er det kan jeg svare for dig, når du nu ikke selv vil. Du postulerer en masse, men du har virkelig ikke et eneste argument. Det er så utrolig trættende at være vidne til.

Det er godt du har nogle venner, der kan like dine comments.
Du skrev følgende:
Ialocin skrev:Jeg vil gerne se possesionbold, men det kræver at vi får nogle spillere, der passer ind i systemet. At ledelsen har handlet ret dårligt ind de seneste sæsoner, kan vi måske blive enige om.
Hvortil jeg svarede:
Storken skrev:Man behøver ikke være fantastisk på bolden for at kontrollere en kamp; man skal bare være bedre end sin modstander. Jeg nægter at tro på, at Alaves, Las Palmas osv er bedre end os på bolden. Vi bør køre dem over i stedet for at stille os tilbage og forsvare en føring.
Mine eksempler med Las Palmas og Alaves handlede ikke nødvendigvis om vores to kampe mod dem i denne sæson, men var en generel observation omkring vores styrkeforhold sammenlignet med de fleste andre klubber i La Liga. Vi bør aldrig blive passive mod denne slags hold, da vi er dem totalt overlegen. Vi har ikke desto mindre haft flere kampe i denne sæson, hvor vi har overladt initiativet til modstanderen.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Ialocin »

Jeg skrev også noget om nogle statistikker, der fortalte noget om den hvilken kontrol vi havde i disse kampe? Derudover blev Las Palmas-kampen spillet under nogle forhold, der tydeligvis påvirkede spillerne.

Jeg er enig i, at vi har overladt intiativ i nogle kampe, men hvis jeg skal forholde mig til det du skriver, hvorfor kommer du så med nogle eksempler, der ikke er brugbare?

Sorry for min retorik. Jeg var fuld, og træt af at læse de samme tomme ord.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster