4/11 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Goaaal »

Har Deulefeo ikke fået fint med spilletid? Dennis Suarez ligeså? Førstnævnte har været god på den måde at han har lavet noget uro. DS synes jeg ikke har niveau til Barca. Hvilket andet tophold i verden ville du se dem få mere spilletid end de gør for Barca?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af A$AP »

Damn..


Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP skrev:Damn..


The man,!



Jeg tror stadig på Suarez.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Aldrig får en værdig chance? De har begge fået fint med spilletid. Hvis der er en der ikke har fået en chance så er det paco.

Jeg kan dog hurtigt sige at ingen af de nævnte spillere er gode nok til at bygge noget op omkring dem. Det er alle fine rotationsspillere og hvor ville jeg dog håbe at de ville udvikle sig endnu mere men på nuværende tidspunkt er de ikke andet.

Faktum er at Valverde ikke har ret dygtige spillere til rådighed offensivt. Der er Messi og det er vel det med dembeles skade, suarez' form og så vores rotationsspillere. Det er virkelig ikke ret godt. Ville jeg håbe at Valverde satsede mere? Ja men samtidig kan jeg sagtens forstå at han foretrækker at vinde lige nu. Og her har han faktisk lavet noget der virker.
Jeg ville gå med til, at hans "system" virker, hvis vores kampe ikke var præget af held og Messis genialiter og manglende ksarphed fra modstanderne end så. Så havde jeg været langt mere rolig, men mine alarmklokker ringer enormt meget. Vi så mod Real, da de var på det højeste, at de kunne skabe chancer ved tre sammenstrikkede afleveringer. Vi så det i dag mod Servilla også, at det virkelig ikke er svært at komme frem mod vores mål, som du formår at gengive det. Vores system er for mig noget værre rod, og det er snarere Messis enorme vanvidsniveau end det er system, der har givet os de her sejre.

Vores første mål er en fatal forsvarsfejl fra Sevilla, og det andet mål er Kjær ,der lige leger Sergio Ramos og fuldstændig snorksover og lader en Paco løbe i ryggen på ham.

Det er ikke åbne chancer for mig, og det er også det andet problem. Vi er gudjammerlige ringe til at skabe åbne chancer, som bare skal eksekveres. Jeg kan ikke huske nogen pånær den der tværaflevering i første halvleg, som Alba sendte på tværs efter en hjørne, hvor Messi sendte den frækt over forsvaret, som var den eneste decideret store chance. Elelrs var det blot Messi og hans mange vilde dribleture, som endte ud i skud. Det er for mig ikke Barcask.

Men ja, jeg er måske nok lige lidt for følsomt, men jeg ser alt, alt for mange alarmklokker. Vi har pt. heldet med os, og når den bliver til mere stolpe ud, og en Messi, der måske ikke er så umenneskelig som før, jamen så ser vi vores store problemer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Damn..

Med hans niveau og held for tiden, så skulle det da lige have passet, at han havde fået overbalance, faldet ind i Messi, som også faldet og som blev langtidsskadet. Det havde været prikken over i'et Suarez for tiden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Storken »

MessiPogba skrev:
A$AP skrev:Damn..

Med hans niveau og held for tiden, så skulle det da lige have passet, at han havde fået overbalance, faldet ind i Messi, som også faldet og som blev langtidsskadet. Det havde været prikken over i'et Suarez for tiden.
Hvis det skete, så ville jeg hive ham ud i en skov og Adriana ham.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Ronaldinho »

Valencia ude, Villarreal ude og Madrid ude inden nytår... Det kan blive virkelig grimt hvis Messi ikke bliver ved med at trylle.
Ronaldinho Gaúcho

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:
MessiPogba skrev:
A$AP skrev:Damn..

Med hans niveau og held for tiden, så skulle det da lige have passet, at han havde fået overbalance, faldet ind i Messi, som også faldet og som blev langtidsskadet. Det havde været prikken over i'et Suarez for tiden.
Hvis det skete, så ville jeg hive ham ud i en skov og Adriana ham.
Adriana ham? Menes der Adriano-ham a la det her?

Billede

Eller noget helt tredje?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Storken »

MessiPogba skrev:
Storken skrev:
MessiPogba skrev:
A$AP skrev:Damn..

Med hans niveau og held for tiden, så skulle det da lige have passet, at han havde fået overbalance, faldet ind i Messi, som også faldet og som blev langtidsskadet. Det havde været prikken over i'et Suarez for tiden.
Hvis det skete, så ville jeg hive ham ud i en skov og Adriana ham.
Adriana ham? Menes der Adriano-ham a la det her?

Billede

Eller noget helt tredje?
Det er en reference til serien Sopranos. Jeg kan kun anbefale at man ser serien, hvis man vil vide mere :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Bager »

Sindsyg vigtig sejr efter en meget svær kamp. Af alle tænkelige udfald, så er det utroligt at Paco bliver matchvinder med to mål oven i købet. Han viste den skarphed, han har savnet. For en gangs skyld overtænkte han ikke situationen. Måske det her er et gennembrud for ham. Jeg håber, han får chancen de næste kampe.

Er det den bedste ligastart nogensinde?
Visca el Barca

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana al vent »

Bager skrev:Sindsyg vigtig sejr efter en meget svær kamp. Af alle tænkelige udfald, så er det utroligt at Paco bliver matchvinder med to mål oven i købet. Han viste den skarphed, han har savnet. For en gangs skyld overtænkte han ikke situationen. Måske det her er et gennembrud for ham. Jeg håber, han får chancen de næste kampe.

Er det den bedste ligastart nogensinde?
Det er den bedste ligastart nogensinde..... sammen med den Tata præsterede.

Angående Paco så må han da have et godt scoringssnit i forhold til hvor lidt han spiller?
Jeg bløder Blaugrana

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Aldrig får en værdig chance? De har begge fået fint med spilletid. Hvis der er en der ikke har fået en chance så er det paco.

Jeg kan dog hurtigt sige at ingen af de nævnte spillere er gode nok til at bygge noget op omkring dem. Det er alle fine rotationsspillere og hvor ville jeg dog håbe at de ville udvikle sig endnu mere men på nuværende tidspunkt er de ikke andet.

Faktum er at Valverde ikke har ret dygtige spillere til rådighed offensivt. Der er Messi og det er vel det med dembeles skade, suarez' form og så vores rotationsspillere. Det er virkelig ikke ret godt. Ville jeg håbe at Valverde satsede mere? Ja men samtidig kan jeg sagtens forstå at han foretrækker at vinde lige nu. Og her har han faktisk lavet noget der virker.
Jeg ville gå med til, at hans "system" virker, hvis vores kampe ikke var præget af held og Messis genialiter og manglende ksarphed fra modstanderne end så. Så havde jeg været langt mere rolig, men mine alarmklokker ringer enormt meget. Vi så mod Real, da de var på det højeste, at de kunne skabe chancer ved tre sammenstrikkede afleveringer. Vi så det i dag mod Servilla også, at det virkelig ikke er svært at komme frem mod vores mål, som du formår at gengive det. Vores system er for mig noget værre rod, og det er snarere Messis enorme vanvidsniveau end det er system, der har givet os de her sejre.

Vores første mål er en fatal forsvarsfejl fra Sevilla, og det andet mål er Kjær ,der lige leger Sergio Ramos og fuldstændig snorksover og lader en Paco løbe i ryggen på ham.

Det er ikke åbne chancer for mig, og det er også det andet problem. Vi er gudjammerlige ringe til at skabe åbne chancer, som bare skal eksekveres. Jeg kan ikke huske nogen pånær den der tværaflevering i første halvleg, som Alba sendte på tværs efter en hjørne, hvor Messi sendte den frækt over forsvaret, som var den eneste decideret store chance. Elelrs var det blot Messi og hans mange vilde dribleture, som endte ud i skud. Det er for mig ikke Barcask.

Men ja, jeg er måske nok lige lidt for følsomt, men jeg ser alt, alt for mange alarmklokker. Vi har pt. heldet med os, og når den bliver til mere stolpe ud, og en Messi, der måske ikke er så umenneskelig som før, jamen så ser vi vores store problemer.
Det er efterhånden ret tydeligt for mig at du har dine holdninger til spillere, trænere, taktikker osv og hvis holdningerne er negative så smider du ting efter disse som manglende fodbold iq, kujonfodbold, middelmådighed, held osv. At du f.eks. snakker om held efter kampen i går er latterligt - efter de første 15 min burde vi være oppe med minimum 2 (bussi og suarez) og vi bliver ydermere snydt for 2 kæmpe straffespark.

Du bruger stadig et par glorificerede træningskampe mod real som eksempler på dine ideer men ser fuldstændig bort for at vi efterfølgende har spillet 15 kampe hvor vi har vundet 13 og spillet 2 uafgjort med en målscore på 37-4. Og heriblandt har der været kampe mod atm ude, ath ude, sevilla og Juve. Men nej nej - held, fejl fra modstanderen og Messi. Nu hvor vi snakker om Messi så var han forresten meget lidt involveret i vores mål i går men det er vel ligemeget.

Det er helt fint at være imod den måde vi spiller på - det er jeg selv. Men det er imod grænseløst irriterende at alt skal overdrives. Vi har ikke været specielt heldige, vi er meget bedre defensivt og ja vi spiller noget kedeligt fodbold. Sådan er det og hvis du holdte dig til at sige at vi spillede noget defensivt pis-bold så ville det være fair. Men alt det vrøvl som du digter med held, dårlig defensiv, bliver flået når vi møder bedre hold osv er ikke ikke rigtigt. Eller det kan vi i hvert fald ikke se udfra det vi har præsteret indtil videre i ligaen og cl.

Forskellen på os to er så at jeg kan acceptere det dårlige spil lige nu. Det kan jeg fordi vores offensive spillere enten er skadet, ude af form eller mangler kvalitet til at man kan stole på dem. Og det siger jeg selvom jeg i sommers flere gange skrev at vores trup var fin. Det er den ikke. Vi mangler kvalitet helt fremme og jeg kan godt forstå at Valverde som ny træner ikke tør satse på at det er offensiven der skal bære os. Så hellere satse på en god defensiv samt organisation og så lade Messi klare det helt fremme.

Han har altså en undskyldning nu. Den bliver mindre når dembele kommer tilbage og den forsvinder helt hvis vi får hentet noget kreativ kvalitet. Så forventer jeg godt spil. Jeg forventer mange mål. Jeg forventer at suarez bliver smidt på bænken hvis det elendige spil fortsætter (det gør jeg ikke nu da det er ufatteligt vigtigt at få gange i suarez - han er den eneste spiller i offensiven der kan levere verdensklasse). Men lige nu synes jeg vi skal tage det roligt. Og vi skal i hvert fald lade være med at gøre det værre end det er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Goaaal »

Er så enig i ovenstående!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Bager »

Jaaamen Piquenbauer, du skal have en medalje for det indlæg. At du gider bruge tid på ham. Jeg har for længst sat ham på ignore.
Visca el Barca

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af whidgee »

Spot on, Piquénbauer!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster