31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Ja det ved jeg godt. Men du siger det selv - han var manden hos pool. Det er han ikke hos os og har ikke været det på noget tidspunkt. Han har nok nærmere været nummer 3. Dette afspejler hans stats selvfølgelig også.

Hos os (et mere teknisk hold i en markant mere teknisk liga) har han ikke kunne gøre det samme. Det har heller ikke været hans opgave hvor han hovedsageligt har spillet omkring boksen imodsætning til hos pool. Noget af det vigtigste suarez har gjort for os har faktisk været arbejdet uden bold hvilket er noget der ofte bliver glemt når man ser på hans præstationer. Han skaber utrolig meget plads og han laver rigtig meget beskidt arbejde som vi ikke kan få andre til.

Men ja jeg er fint klar over at suarez tidligere har kunne skabe men jeg synes det lidt tyndt at tage det med over til tiden hos os blandt andet pga ovenstående årsager. Han bliver imo bedt om at tage et meget større ansvar end han kan og jeg tror det er en ond spiral for ham med skuffelse efter skuffelse eftersom han ikke kan levere.
Jeg er ikke helt enig i din præmis. Du vælger nærmest at se bort fra hans tid i Liverpool, når du skal vurdere om han er blevet en dårligere spiller.

Det er muligt, at han fik en anden rolle hos os, men hans fantastiske kvaliteter fra Liverpool tiden er jo stadig forsvundet. Det er da lidt trist, hvis han kun magter at stå inde i boksen og sparke til bolden i disse tider.

Det er forresten den samme udvikling Ronaldo har gennemgået. Han lever og dør også med sine afslutninger, da han ikke duer til meget andet.
Og du ser bort fra det jeg skriver om ligaerne. Der er mere plads i PL og teknisk er den ikke på samme niveau. Derfor har jeg svært ved at sætte den spiller han var i pool op mod den han har været hos os. Og så er der roller osv.

Og jeg mener stadig der er ret stor forskel på Ronaldo og Suarez da Suarez som sådan ikke spiller for at score mål. Han bidrager i høj grad gennem sit arbejde uden bold hvilket man overhovedet ikke kan sige om Ronaldo. Desværre er det ikke noget ret mange ser da spillet med bold ofte er det eneste der tæller.

Men ok vi kommer ikke hinanden nærmere. Jeg er fint klar over at niveauet hos ham fremadrettet vil falde men han er kun 30. Han burde ikke være blevet en dårligere spiller af sig selv. Der må være grunde til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Piquénbauer skrev: Og jeg mener stadig der er ret stor forskel på Ronaldo og Suarez da Suarez som sådan ikke spiller for at score mål. Han bidrager i høj grad gennem sit arbejde uden bold hvilket man overhovedet ikke kan sige om Ronaldo. Desværre er det ikke noget ret mange ser da spillet med bold ofte er det eneste der tæller.
Say what?
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af emo »

zqa skrev:
Piquénbauer skrev: Og jeg mener stadig der er ret stor forskel på Ronaldo og Suarez da Suarez som sådan ikke spiller for at score mål. Han bidrager i høj grad gennem sit arbejde uden bold hvilket man overhovedet ikke kan sige om Ronaldo. Desværre er det ikke noget ret mange ser da spillet med bold ofte er det eneste der tæller.
Say what?
Yes. Elaborate please?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Suarez tager ufatteligt mange løb for at skabe plads, han kæmper med modstandernes cb'er og så presser han en del mere.

Uden bold arbejder han for holdet og ikke nødvendigvis for at score mål. Det ser man ikke fra Ronaldo som ikke bevæger sig det store hvis det ikke i sidste ende ender med at han kommer frem til mål.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Men at sige at Suarez ikke spiller for at score mål, det er noget vrøvl. Jeg ville langt hellere have ham til at lave mål, end at vælte rundt og presse.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen så lad os sige at han ikke kun spiller for at score mål. Hvis du ser på suarez' tid hos os så har han skaffet så meget plads til Messi og ney. Det var guld værd og ikke noget han rigtigt har fået ros for. Men ja nu kunne vi godt bruge nogle flere mål. Jeg mener dog stadig man skal se på hvad han ellers bidrager med og her er han uselviske arbejde uden bold et kæmpe plus og en af grundene til at han spiller fremfor Paco f.eks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Jeg tror Suarez har levet højere på den plads de to har skabt fremfor han har skaffet dem.
Men hele essensen er, at suarez pt er lort, og hans niveau er dalet gevaldigt. Hans berøringer, speed og acceleration, afslutninger etc. System eller ej.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja ok det siger vi bare.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Billede
#jesuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Nå, er lige vågnet efter at være faldt i søvn i pausen. Hvem vandt?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster